SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Tak na téhle mašině pracuji. Ve svařovně jsou asi 3 tyhle stroje a WLSP 315 je tam asi 10.
Všimněte si hlavně chybějící brzdy drátu nahrazené rukavicí Často se mi stává, že se mezi kladkami zasekne kvůli tomu drát a pak třeba i 3x během jedné hodiny musím měnit. A pak jede třeba i dva dny bez problému. Zkoušel jsem vymyslet nějaký jiný způsob brzdění drátu ale na nic lepšího jsem nepřišel. Zítra nafotím lepší fotky.
url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/2774_masina.jpg]
[/url]
Offline
Dobrý den,
pěkné zařízení, původní brzdu drátu tvořil gumový pruh podlepený filcem. Dnes je možné naradit unašeč cívky drátu bez brzdy, unašečem s brzdou.
S pozdravem Zdeště
Offline
Pěknej stroj:-)
Offline
Dobrý den killer,
máte pravdu moc jich není.
Na PP 315 není co opravovat a případná oprava nedělá potíže je to práce jako každá jiná.
Elektronika na tomto stroji sice mnohé odradí, ale v zásadě je radost ji opravovat.
PP 315 každého svářeče vždy překvapí svými vlastnostmi.
S pozdravem Zdeště
Offline
Dobrý den killer,
příteli, to co tu píšete nesvědčí o nějaké servisní činnosti , ale o návodu:
nesvítí kontrolka? a/ vyměňte pojistku,
kontrolka stále nesvítí? b/ zkontrolujte zde máte v zásuvce vidlici,
kontrolka stále nesvítí? c/ vyměňte servisáka.
Hrozný co?
Zatím všichni co tu měli s PP 315 problém a spojily jsme se, všichni dál svařují.
Víte, vymněnit jednotku řízení, plynový ventil, nebo transformátor to skutečně je jednoduché, ale nato nemusíte mít ani zvláštní vzdělání. O praxi nemluvě. Stačí výše uvedený návod a je to.
Tento příspěvek berte tak jak jsem jej napsal. Nehledejte v něm nic zlého. Mně se ozývají zákazníci a stále slyším to stejné: svářečka je neopravitelná - říkal to servisák.
Za dvě hodiny opravy u !zákazníka! zařízení jede a co na to říci? A to nejsou jen PP 315, ale WP 160, PP 160, Unimig 200 aj. jednoduché zdroje dokonce i WLSP 315.
Trošku jsem se nechal unést, to bude tím, že jste servisák.
S pozdravem Zdeště
Offline
Ako masina ked je OK tak sa nechyta ani Froniuska, Ale je to uz starina a furt sa v nej posere nejaky integrac z rodiny MH co stoji 20korun. Suhlasim stym ze je tam velmi komplikovana elektronika, ale v zhladom k dobe v ktorej bola "IN" a podmienkam, konstrukteri inu moznost nemali nakolko mikroelektronika nebola zdaleka na takej urovni ako dnes a aby to nemali ani nahodou jednoduche tak si este museli pomoct stym co sa v tej patrocnici vyrabalo resp. co bolo k mani v RVHP. Takze obdiv co ti borci dokazali vycarovat z veci na odpis co v RVHP boli.
Editoval fofo (22-03-2011 21:52:36)
Offline
Dobrý den,
já se zabývám PP 315 týden co týden a nemám takovou zkušenost, že by byla nějak poruchová. Co skutečně jí nedělá dobře jsou opraváři. Nechci se nikoho dotknout.
Dám příklad:
V lednu t.r. se vybíralo svářecí zařízení do firmy, která dělá speciální návary a nástřiky, při výběrovém řízení padla volba na dva stroje jeden z nich byla stará PP 315. Majitel se po čtrnáctidenním zkušebním provozu obou strojů nakonec rozhodl pro PP 315.
Důvody byly dva: 1.neshledal žádné zásadní rozdíly mezi moderním zdrojem a PP pro svou technologi sváření
2. to byla cena PP 315 jej vyšla na 1/3 nového a záuka byla také 2roky
Co se týče "komplikované elektroniky".
Pokud někdo nezvládne se orientovat v analogové technice a v základní logice TTL, tak je otázkou zda vůbec je to opravář.
Výměnkářů je na trhu dost a dost. Většinou jsou to převlečení obchodníci, kteří prodávají od tkaniček do bot přes lodní motory až po svářečky vše a tvrdí, že jsou servis, aby se zalíbili zákazníkovi.
To jen na okraj k PP 315
S pozdravem Zdeště
Offline
Neodpostím si komentář, i když je trošku mimo.
Nevyrábím a ani jsem nikdy nevyráběl svářečky, ale jiná elektronická zařízení.
Už je to pěkně dávno, co jsem na školení servisních techniků vysvětloval princip činnosti zařízení a jak jej skutečně opravovat. Nyní už školím servisní techniky na "výměnáře", protože cena elektroniky hodně klesla, zatímco cena lidské práce naopak vzrostla.
Je prostě jenodušší a levnější poslat na servis výměnáře s náklady 270Kč na hodinu, aby za 30 minut vyměnil desku za 600Kč, než posílat školeného servisního technika s hodinovými náklady 450Kč, aby dvě hodiny vyměňoval součástku za 50Kč.
Osobně nemám příliš velký obdiv ke starým strojům a jsem velice potěšen, když někdo nahradí starou mašinu něčím novějším.
Offline
a pak si ma vydelat kdyz to bude delat 30 minut a najede 50km :-) urcite tam bude dyl jak 30 minut
Offline
Není to jen ve vztahu opravář-výměnář , ale bohužel i prodavač a podavač . Chápu , že výměnář ani nemusí být z oboru , nakonec totiž i jen některý elektrotechnik je schopen něco opravit , stejně jako některý automechanik zkončí na výměně kol . Já bych výměnu za nové bral , ale to "nové" by mělo mít podobnou návratnost , jako stroje minulé . Nese to i doba-výchova . Když si nějaký řemeslník po válce sestavoval dílenské vybyvení , tak by hoani ve snu nenapdlo , že by se měl některý z nové kupovaných strojů zaplatit do dvou let , kterého stavu se dnes již někteří "podnikatelé" dožadují . Pobíhal jsem třeba v Rakouku po horách za Innsbruckem a co tam ještě řádí malých traktůrků , odhaduji těsně poválečné výroby a třeba pila s jedním! listem , kde maník řeže v otevřené konstrukci pod přístřeškem , dořeže 3 trámky , hodí na uato a jede s ni mi dopryč a mezitím vyleze jaho nejspíš manželka a dohlíží na pilu sama .
Offline
Tam jde i o to , aby deska za 900,- vydržela déle jak ta součástka za pětikorunu . Když si vezmu , že na firemním autě výměnáři vyměnili několik elektronických dílů a auto stále zlobilo , tak nám stejně nic nevrátili a sami jsme si museli nalézt závadu vadných vstřiků .
Offline
Tak Rakušáci jsou kapitola sama pro sebe, na nářadí a nástrojích šetří, kde se dá. Není neobvyklé vidět v Rakousku řemeslníka s vrtačkou starou padesát let a taky s nejlevnějším šrtoem někde z OBI, za pár desítek Euro.
Jinak samozřejmě u všech výrobků statisticky podloženo, jak dlouho průměrně vydrží a co se na nich asi tak nejvíce se.e. ISO je ISO
Offline
Dobrý den,
rozumím o co tu jde.
Vezměte to z druhé strany - zákazník
Zákazník je ten, kdo poptává a ten kdo se s Vámi smlouvá o ceně. Pokud je spokojen se svým zařízením, potom není důvod jej lámat na něco jiného.
Má to tyto výhody: 1. Vaše pověst jako člověka i jako technika.
2. Pokud je někdo spokojen - doporučí Vás i někde jinde
3. Za cenu opravy byť i za 5000,-kč jiný zdroj s trvalým proudem 270A nekoupí
4. Existuje úměra - dobrá pověst - více zákazníků - více peněz
Jednou se mne ptala jedna obchodní firma co by stálo vyučit mladého člověka servisním technikem.
Prohlédl jsem si toho mladíka a ptám se ho: "jste rozhodnut být opravářem svářeček?" hledí na mne a nic.
Tak já na to: "pokud máte raději svou slečnu více, jak svářečky, potom to nedělejte". A mladý muž se zasmušil a odešel.
Já vím, žádný štastný konec, ale přátelé, bez určitého sebezapření to nejde. Mít metu, že to dokážu dát dohromady je někdy udělat si i neplacenou noční šichtu a nad ránem s hrníčkem kávy vítat východ slunce s opraveným zdrojem, s novou zkušeností a připraven na nový "problém" to je poezie technika.
Jen Vám nikdo netleská, nikdo přesčas neplatí, ale vězte že výsledek se dostaví, nevzdávat se a nemít podivnou pověst opraváře, to je cesta.
S pozdravem Zdeště
Editoval zdeště (23-03-2011 19:16:25)
Offline
Pane Štěpánku,
koukám, že pro Vás oprava svářeček není jen koníček, ale hlavní náplní života. Držím palce, ať se daří!
Offline
Dobrý den, uvažuji o této svářečce. Mohl by sem někdo napsat nějaké tech. údaje. Zajímají mě hlavně zatěžovatele, hmotnost a taky jaký budu potřebovat jistič.
Jinak já dělám opravařinu v úplně jiném oboru, ale z vlastní zkušenosti vím, že u starších strojů je opravitelné téměř všechno. I když jak, píše pan Zdeště, někdy s velkým sebezapřením a notnou dávkou opravářské ješitnosti, že to dokážu. Dnes nám výrobci kladou překážky formou všeliak nerozebiratelných součástek nebo zařízení, které se pouze mění. A když už něco jde rozdělat, tak náhradní díly jsou mnohdy dražší nebo rovnou nedostupné. Pak taková součásta za tisíce, kde by stačilo vyměnit těsnící prvky za pár korun(jsou samozřejmě speciální mimo normované díly), končí ve šrotě.
To jsem trochu odbočil chci koupit něco staršího ještě mě zaujal Udimig 315. Dají se tyto mašinky nějak porovnat?
Offline
Dobrý den tomík6910,
na www.svarecky.com je PP 315 popsána.
Udimig 315 je také dobré zařízení.
Opravy svářeček těchto typů nesou žádný oříšek. Můj příspěvek byl na adresu servisních techniků, kteří nemají odvahu jít do těchto starších zařízení. Chtěl jsem je jen povzbudit.
S pozdravem Zdeště
Offline
Pokud ten technik nemá elektroniku koníčkem , nemá šanci . Musí znát více , než mu dodá jakákoliv škola . Já už se prplím s elektronikou 40 let . Momentálně dělám jinou profesi než elektro a naši elektrikáři nosí elektroniku opravovat ke mně do laborky .
Offline
killer napsal(a):
Zdravím,
dovolím si nesouhlasit, pro nás mladé servisáky je toto španělská vesnice a bude to jen a jen lepší, staré stroje mizí a vrtání se v relátkách, výměny tranzistorů, hledání pomocí osciloskopů se dnes již už moc nenosí. Rychlost a tím pádem i menší náklady na opravu, v tom je budoucnost. A pro mne je velký rozdíl, pokud hledám závadu v mašině, která je prosetá deskami a dráty, že by se v tom ztratil i technik z BEZ Bratislavy :-D nebo ve stroji kde je dobrý přístup a je tam jen trafo, tlumivka,plyn. ventil,usměrňovač,stykač a regulátor. V jednoduchosti je síla.
Dobrý den kolego killer,
dovolil jsem si ocitovat Váš výše uvedený příspěvek , zde píšete o sobě jako mladém servisákovi, nakonec se kroutíte, že jste revizák. Tak co bečíte, že tu cítíte výsměch - bodejť by ne!
Sám se k práci nemáte, ambice také nemáte, tak jste se nabifloval normy a máte vystaráno.
Běžte do sebe a neděste tu okolí množstvím drátů a desek ve svářečce, běžte, naostřete si tužku a pište své protokoly a nemlžte skutečnoti.
A tentokrát! jsem se nenechal unést, ale reguji na ......... .
S pozdravem Zdeště
P.S.
Prošel jsem si všechny Vaše příspěvky a myslím, že by Vás Vaši zaměstnavatelé B+H, měli více zaměstnat a ubrat na prémiích.
Editoval zdeště (25-03-2011 06:15:30)
Offline
killer napsal(a):
Martin napsal(a):
Neodpostím si komentář, i když je trošku mimo.
Nevyrábím a ani jsem nikdy nevyráběl svářečky, ale jiná elektronická zařízení.
Už je to pěkně dávno, co jsem na školení servisních techniků vysvětloval princip činnosti zařízení a jak jej skutečně opravovat. Nyní už školím servisní techniky na "výměnáře", protože cena elektroniky hodně klesla, zatímco cena lidské práce naopak vzrostla.
Je prostě jenodušší a levnější poslat na servis výměnáře s náklady 270Kč na hodinu, aby za 30 minut vyměnil desku za 600Kč, než posílat školeného servisního technika s hodinovými náklady 450Kč, aby dvě hodiny vyměňoval součástku za 50Kč.
Osobně nemám příliš velký obdiv ke starým strojům a jsem velice potěšen, když někdo nahradí starou mašinu něčím novějším.No aspoň jeden, který má stejný názor
stejne s tu praci musi majitel svařečky/svařeček zaplatit.....
Editoval alll (25-03-2011 06:11:35)
Offline
zdeště napsal(a):
...
Svoji původní reakci jsem po přečtení smazal.
Přeji všem hezké dopoledne.
Editoval Martin (25-03-2011 07:54:37)
Offline
Dobrý den,
myslím, že vyjádření kolegy killer je možné nechat bez dalších připomínek. Počkáme, čas ukáže.
S pozdravem Zdeště
Editoval zdeště (26-03-2011 05:01:22)
Offline
Martin napsal(a):
Neodpostím si komentář, i když je trošku mimo.
Nevyrábím a ani jsem nikdy nevyráběl svářečky, ale jiná elektronická zařízení.
Už je to pěkně dávno, co jsem na školení servisních techniků vysvětloval princip činnosti zařízení a jak jej skutečně opravovat. Nyní už školím servisní techniky na "výměnáře", protože cena elektroniky hodně klesla, zatímco cena lidské práce naopak vzrostla.
Je prostě jenodušší a levnější poslat na servis výměnáře s náklady 270Kč na hodinu, aby za 30 minut vyměnil desku za 600Kč, než posílat školeného servisního technika s hodinovými náklady 450Kč, aby dvě hodiny vyměňoval součástku za 50Kč.
Osobně nemám příliš velký obdiv ke starým strojům a jsem velice potěšen, když někdo nahradí starou mašinu něčím novějším.
Taky si neodpustím komentář.
Pokud ve firmě budou plánovat opravy vadných strojů identifikací a výměnou každého vadného relátka, tranzistůrku či jiné součástky dražší než 2 koruny, musí na identifikaci každé takové vadné součástky a její výměnu vypracovat předpis. Dohromady potom bude ten servisní manuál strašlivá bichle či digitálně obrovský soubor se spoustou stránek, který by bylo hodně drahé vůbec vytvořit, přeložit do příslušných jazyků zemí, kde provozují servisy a vůbec takovou dokumentaci udržovat, zahrnovat do ní výrobní a další změny. Navíc, pokud pustí mezi servisáky takový podrobný manuál, mohou na svém webu rovnou zveřejnit komentované detailní elektronické zapojení svého stroje a bude to pro konkurenci úplně totéž.
Tak se prostě vytypuje 5 - 10 elektronických či elektromechanických funkčních celků jako hlavní náhradní díly povinné pro každý servis , z toho valná část funguje jako černé skříňky, které znají jen ve výrobním závodě , zpracuje se na ně přehledný jednoduchý servisní manuál a servis , který potom dokáže zajistit každý nízkokvalifikovaný výměnkář od USA po Indii, je na světě.
Editoval Radim (26-03-2011 08:56:26)
Online
a biznis bezi dalej a dalej ....
Offline
Dobrý den,
celá diskuze původně vznikla z toho, že jedno staré zařízení je technicky zajímavé, vlastnosti má výborné a šlo oto, že se tu někteří vyjádřili, že je to poruchové zařízení a oprava je velmi složitá.
Já tomu rozumí tak, že někdo se živí výrobou knedlíků, jiný kope fotbal no a někteří jsou opraváři.
Vše je biznis.
Jen nerozumím, proč když někdo dělá výborné knedlíky, někdo ve fotbale vede, proč opraváři řeší že je ve svářečce mnoho drátů či nějaká relé nebo řídící jednotky- a že to je problém!!!
Souhlasím s kolegou Radimem, u nejmodernější techniky je nemožné do určitých celků dělat zásahy. Od toho je tu výrobce, je to jeho duševní vlastnictví a záleží jen na něm, zda někomu svěří servis svých zařízení či ne.
Ze zkušenosti mohu zodpovědně říci, že 40% servisu je mechanika, 20% elektrotechnika, 10% elektronika, 20% doprava, 10% neznalost obsluhy. Nejde samozřejmě o ivertorové zdroje!!
Pěkný den přeje Zdeště
Editoval zdeště (26-03-2011 12:13:29)
Offline
Tohle asi nebude k obrazu trvale udržitelného vývoje ...
Offline
Stránky: 1 2