SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 10 11 12 13 14 … 28
Chtěl bych se prosím vrátit ke svému dotazu. Je prosím lepší to zapojit jako na svarinfu a rozpojit jen motorek. Tedy že regulátor bude stále napájen a obvod bude spínat čistě jen motorek posuvu. Nebo mám odpojit ten regulátor a celé to spínat s motorkem posuvu dohromady?
Offline
Já bych spínal něco nevýkonového a generátor nechal běžet , spínat signálovou cesu .
Offline
Asi jste můj dotaz špatně pochopil. Mám obvod vyrobený podle svarinfa. Dal jsem tady i fotky. Na svarinfu tím obvodem spínají čistě jen motorek posuvu a regulace je pořád napájená. Tak jestli to tak mám udělat taky, nebo jestli mám rozpojení udělat ještě před regulací a spínat už i tu regulaci. V tomhle směru nejde spínat signálová cesta. Regulace i motorek má odběr tipnul bych asi 2A, plus mínus. Já to tedy nejdříve zkusím nechat podle svarinfa.
Editoval varok (29-03-2011 16:10:23)
Offline
Myslím si , že jsem to pochopil správně , přerušil bych třeba cestu ke spínacímu prvku motoru a tím spínal nevýkonově . Nalézt na desce , přerušit a spínat .
Offline
Ale mám tam ještě origo regulaci posuvu, tak je mi líto tu regulaci nějak ničit. Zkusím to podle svarinfa, rozpojovat čistě jen motorek a regulace bude stále napájená. Potom zkusím odpojovat celou regulaci, ale podle mě to bude mít ten samý efekt.
Offline
Dnes jsem dokončil přestavbu. Svářečka svařuje jako divá, elektronika zatím drží, tak doufám, že alespoň pár měsíců sváření vydrží. Spínání posuvu jsem nakonec zapojil ještě před regulátor, tedy mám přerušeno napájení regulátoru motorku posuvu a to spínám.
Jen bych chtěl poprosit o radu. Jak mám zapojit vývody elektrovenilu plynu? Mám to provizorně jen připevněné k hliníkovým drátům, tedy vývodům sv. trafa, které vedou do usměrňovače. není tam žádný spoj. Z usměrňovače vede takový hliníkový pásek, která přechází jakoby v objímku, která je zalisována na vývody sv. trafa. Kdybych provrtal ty hliníkové pásky, udělal závity a našrouboval bych tam šroubkem třeba M3 vývody el. ventilu plynu, to bych asi zmenšil průžez toho pásku a to není dobré, že? Jak to tedy prosím udělat? Potřebuji získat střídavé napětí zhruba 24V, zatím chci použít napětí ze sv. trafa.
Offline
varok napsal(a):
Dnes jsem dokončil přestavbu. Svářečka svařuje jako divá, elektronika zatím drží, tak doufám, že alespoň pár měsíců sváření vydrží. Spínání posuvu jsem nakonec zapojil ještě před regulátor, tedy mám přerušeno napájení regulátoru motorku posuvu a to spínám.
Jen bych chtěl poprosit o radu. Jak mám zapojit vývody elektrovenilu plynu? Mám to provizorně jen připevněné k hliníkovým drátům, tedy vývodům sv. trafa, které vedou do usměrňovače. není tam žádný spoj. Z usměrňovače vede takový hliníkový pásek, která přechází jakoby v objímku, která je zalisována na vývody sv. trafa. Kdybych provrtal ty hliníkové pásky, udělal závity a našrouboval bych tam šroubkem třeba M3 vývody el. ventilu plynu, to bych asi zmenšil průžez toho pásku a to není dobré, že? Jak to tedy prosím udělat? Potřebuji získat střídavé napětí zhruba 24V, zatím chci použít napětí ze sv. trafa.
Nedá mi to nereagovat.
Celé toto téma dotět docela obsáhlé a zajímavé , ale není tento příspěvek trochu OUT , neumím si představit , že pokud bych se takto zabýval
problematikou tak udělat nakonec takový AJEŤÁCKÝ řešení by mi bylo trochu proti srsti. Nezlob se na mě , ale dotáhni to do pořadnýho konce. Radit jak na to já asi nemůžu , ale vybrž už jsi asi před finálem . Držím palce Lada
Offline
A proč ajeťácky? Jen jsem poprosil o radu, jestli už někdo něco podobného nedělal. Jestli se třeba nedají sehnat nějaké ty pásky s velkým očkem pod ty šrouby, kterými jsou přišroubované ty hliníkové vývody z trafa, nebo tak něco. Ale chtěl bych se zeptat. Vy už jste něco udělal? Myslím něco takhle předělal, nebo alespoň vlastními silami stvořil?
Offline
Dival jsem se na fotky vašeho bimaxe jak jeto připojeni řešeno z transformatoru ja bych1. si usmernovač vyfotil abych presne videl jak to bylo puvodne zapojene,2 bych usmernovač rozebral vyndal ty porcelanove distance a k pripoji k trafu bych vsunul oko z dratem z toho elektroventilu a zase zpatky usmernovač složil. jeto trošku složitejší operace, ale proveditelna .. ja bych vubec do tech přivodnich hlinikovych pasku nic nevrtal abynedochazelo v miste ke stratam už tak poddimenzovaneho trafaku..
Offline
varok napsal(a):
A proč ajeťácky? Jen jsem poprosil o radu, jestli už někdo něco podobného nedělal. Jestli se třeba nedají sehnat nějaké ty pásky s velkým očkem pod ty šrouby, kterými jsou přišroubované ty hliníkové vývody z trafa, nebo tak něco. Ale chtěl bych se zeptat. Vy už jste něco udělal? Myslím něco takhle předělal, nebo alespoň vlastními silami stvořil?
AJEŤÁSKY prosm Vás - bylo to myšleno s nadsázkou - Sám ste si v příspěvku odpověděl , že provrtání...... , V žádným případě jsem nechtěl "rejpad" do člověka , který na nečem pracuje . Slovo ajeťácky si myslím u řady lidí přeci určuje ,že o problému přemýšlí a nechtějí
vytvořit výrobek po vzoru těch DVOU. Doufám , že jsem tedy vysvětlil případné nedorozumění.
Nakones vého příspěku jsem po pravdě psal ,že neumím poradit ...... takže NEGOVAL probírané slovo co Vás pobouřilo.
Snad stačí toto vysvětlení.
Editoval ulitej (31-03-2011 05:55:39)
Offline
varok napsal(a):
Dnes jsem dokončil přestavbu. Svářečka svařuje jako divá, elektronika zatím drží, tak doufám, že alespoň pár měsíců sváření vydrží. Spínání posuvu jsem nakonec zapojil ještě před regulátor, tedy mám přerušeno napájení regulátoru motorku posuvu a to spínám.
Jen bych chtěl poprosit o radu. Jak mám zapojit vývody elektrovenilu plynu? Mám to provizorně jen připevněné k hliníkovým drátům, tedy vývodům sv. trafa, které vedou do usměrňovače. není tam žádný spoj. Z usměrňovače vede takový hliníkový pásek, která přechází jakoby v objímku, která je zalisována na vývody sv. trafa. Kdybych provrtal ty hliníkové pásky, udělal závity a našrouboval bych tam šroubkem třeba M3 vývody el. ventilu plynu, to bych asi zmenšil průžez toho pásku a to není dobré, že? Jak to tedy prosím udělat? Potřebuji získat střídavé napětí zhruba 24V, zatím chci použít napětí ze sv. trafa.
A nešlo by to připevnit takovými šroubovacími spojkami, které se používali v dobách minulých v rozvodech elektriky? Obal byl z bakelitu, uvnitř kovové tělo, jedna část závit vnitřní, druhá vnější. Do drážky se nastrkali dráty které měli být spojeny a pak se to celé sešroubovalo. Lépe to asi popsat nedovedu. Viděl jsem to jen když jsem kleštěmi rozpojoval starý rozvod. Nevím co by to ale udělalo tady, když se trafo zahřívá a hliník měkne, jestli by to bylo trvalé spojení, ale když to ve zdi vydrželo 50 let, třeba by stačilo jednou za čas tu svorku dotáhnout
Offline
ulítlej: tak to potom nic. Já to měl za urážku. Ale pokud jste to myslel v dobrém, tak to beru.
Asi to udělám podle ALLLa. Celý ten usměrňovač rozeberu a dám tam očka. To provrtání pásků asi není dobrý nápad.
Offline
dejte tam pocinovane medene oka, nebude dochazet mezi medí a hlinikem k oxidaci... nebo hlinikove, zalezí co seženete...
Editoval alll (31-03-2011 09:06:16)
Offline
"BOKOSVORKY " dnes se dají koupit taky jen jsou trochu jiné konstrukce
jinak by měl být k sehnání i plech CuAL (myslím že se mu říkalo KUPÁL a vyrýběly se zněj i podložky)
Offline
Jelikož jsem dnes jen tak nesehnal ve třech obchodech klasické očko M10 na kabel asi 1,5mm2, tak jsem se zkusil zajet zeptat do svářecí techniky. Nejprve jestli mají ty origo pásky. Jako náhradní díl se to nedá sehnat, ale v servisu měli pár kusů rozebraných usměrňovačů, tak mi to ten chlápek dal zadara .
Teď mám ale jiný problém. Dnes jsem ještě něco předělával a asi jsem špatně připájel dráty na motorek posuvu a točil se naopak. Neuvědomil jsem si, že ten origo regulátor motorku posuvu je s IO a zapojil naopak, že se bude motorek točit naopak. Něco puklo a konec. Já blbec. Teď nevím co dál.
Půjde nějak opravit ten regulátor? Nevíte prosím někdo, co tam mohlo odejít? Je to z velké části montáž SMD, ale doma mám mikropájku i takovou maličkou SMD, tak bych případné opravy zvládl.
Nebo mám koupit nový regulátor? Nebo udělat svoji regulaci PWM? Fakt nevím.
Offline
skuste desku vymontovat a prohlednout lupou ktera součastka praskla urcite to mohl byt ten tyristor.nebo jina součastka..
Offline
mám dva dotazy - nechci aby to vyznělo špatně
varok - ....Něco puklo a konec. jaký je stav po odpojení motorku , je napětí na výstupních drátech?
za druhé - tyto motoky mohou se točit oběma směry?
nebo se pustilo špatně orientované napětí do desky posuvu?
takže vlastně 3 otázky.
Berte to jako dotazy neznalého této techniky .
Offline
Motorek je malý stejnosměrný, může se točit oběma směry. Pod lupou není nic vidět. Udělal jsem chybu a místo přepolování motorku jsem přepoloval napájení desky s elektronikou. je tam IO, není to asi jištěné proti přepolování a tak jsem ji asi ztratil. Objednal jsem si už novou v obchodu Alfin-Trading, snad to bude ta samá. U té mé je na výstupu MOSFET tranzistor, ne tyristor. Zkusím ho koupit a vyměnit. Na výstupních drátech je napětí něco málo přes 4V, to je pro motorek málo.
Offline
já byc koukal v prvé řadě na vstup desky , vcelku mě překvapuje , že přepolování není nijak chráněno , asi se předpokládá ,že k tomuto omylu nedojde ,ale i tak si myslým že celá deska nemusí být ztracena ,ale přesně se dostáváme do stádia kdy je ještě rentabilní oprava jak časově tak i třeba součástkově. Vtuto dobu si dáte asi příště pozor , ale vyřešila by to podle mě jedna ochranná dioda , ale to už jsem zase v začátku.
Offline
No jo, příznal jsem chybu. Troška nepozornosti a je to. Nevím, jestli tam je dioda, jsou to součástky SMD, v těch se moc nevyznám. Odpoledne kdyžtak přidám foto. Mám už objednanou novou desku, ale pokud půjde tahle opravit, do rezervy se hodí.
Offline
pane varoku chtel jste si vyrobit komplet řídíci jednotku když už se vam podařilo oddělat tu stavající aspon mate motivaci udelat sito pořadně..
Offline
Regulace posuvu je u téhle svářečky zvlášť a předtím fungovala. Chtěl jsem si zatím dodělat jen to spínání sv. trafa a zbytek nechat původní, tedy regulaci. Teď mi odešla ta regulace, obvod spínání mi funguje jak má. Mám objednanou novou regulaci a snad to bude ta samá, kterou mám původní. Objednal jsem si ji v obchodě alfin.trading. Jsou sice dost drazí, ale jinde ji nemají a u Choboly by to trvalo měsíc. Objednal jsem tuto desku s elektronikou: http://www.alfin-trading.cz/telwin/desk … kou-990178
Snad bude stejná.
Časem si chci udělat komplet jinou jednotku, něco jako ta od omi 165, ale samozřejmě jednodušší.
Offline
Už mám asi hotovo. Zatím to nechám jak to mám. V budoucnu udělám lepší elektroniku a ten lepší ventilátor.
Pár foteček:
url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/1503_dsc00034.jpg]
[/url]
Je to foceno mobilem a některé fotky jsou trošku máznuté, za což se omlouvám.
Editoval varok (04-04-2011 17:10:57)
Offline
Už mám svářečku trošku pokupě, tak vyvařuji auto. Před nedávnem jsem zkoušel ty úpravy hořáku podle pana zdeště, ale nějak se moc nepovedlo, tak jsem to vrátil do původního stavu.
Chtěl bych poprosit trošku znalé tomuto oboru, jestli neexistuje nějaký origo hořák, který má hadici s bovdenem asi 3m, je na pevno(nemá eurokonektor) a nemá ten blbý mechanický ventilek v rukojeti, ale bovden je až k průvlaku. U toho mého se každou chvíli uzluje drát mezi tím ventilkem plynu a tou trubkou, ve které je našroubován průvlak.
Offline
Koupil jsem svářečku a byla v ní cívka s 0,8mm drátem. Na auta mi ale více vyhovuje 0,6mm drát, tam už je ale menší problém s vedením drátu, jak psal pan zdeště a jiní.
Offline
Stránky: 1 … 10 11 12 13 14 … 28