SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#76 27-01-2010 09:35:47

stepannn
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 17

Offline

 

#77 27-01-2010 16:42:49

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

Ty teploty jsou +- 300°C,podle síly materiálu,akorát PA má 400°C


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#78 01-02-2010 21:07:31

kosticka.t
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 6

Re: zvaranie plastov

Zdravím zase všechny zúčastněné po krátké odmlce. Tak mám za sebou první kroky s novou pistolí a souhlasím, že se s ní(Steinel 2310) vážně dobře pracuje, je lehká, hezkásmile... ale to neznamená, že všechno perfektně klape, páč párek rukou(i negramotných)by se vážně hodil. Nejprve jsem vařil nastříhané plátky z PP a po pár dnech už svár jakž takž vypadal a taky dobře držel, ale dneska se všechno otočilo. Ještě mě nepřišly objednané dráty, takže jsem vařil nárazník PP+EPDM jedinýma drátama co mám a to PP. Samotné svařování nějak neklapalo, protože nárazník byl prasknutý na horších místech, ale až už jsem to nějak přelouskal, po chvilce jsem zjistil, že to moc nedrží a všechny sváry šly lehce vytrhnout. Tak jsem teď popadl chytrou knížku a jdu hledat to, jestli se PP s PP+EPDM tak nesnáší a nebo jsem vážně tak gramlavýsad bojím se, že to bude ta druhá možnost. Jinak souhlasím s těma teplotama, že 250 uváděných stupňů na PP je málo a s větší teplotou to jde líp.
A ještě otázečka, kdo by mohl poradit... když např nárazník dlouho ležel poohýbaný a mám svařit dva protějšky, které jsou od sebe odchlíplé, čím si lze pomoci, podlepit páskou, secvakat nějakou sponkovačkou, bo tak něco? Já to provrtal, spojil drátkama, něco trošku pájkou postehoval, ale jakmile jsem to nahřál, stejně se to několikrát rozjelo. Díky za radu

Offline

 

#79 02-02-2010 00:22:41

stepannn
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 17

Re: zvaranie plastov

Zdravím to co napíši neberte jako návod ale jen jak sem šel na to já jako amatér a začátečník!!!
Tak já sem zatím vařil akorát ABS a takové červené prasklé víčko od plastového kanistru tam sem vařil stejným materiálem který sem vzal z jiného červeného víčka  byl to jen pokus ale víčko drží.
Ale to ABS sem si pořádně natrénoval :-) na nepoužitelném  kousku samo sebou že z motorky jak sem psal už dříve mám to hlavně na to a vařil sem to na různé stupně teploty i  vzduchu první sváry samo sebou nic moc ani sem neměl koupené přídavné dráty tak sem si udělal jen takové proužky ze svařovaného dílu pak sem koupil přídavný drát a sloto o poznání lepe zkoušel sem to i přes tu botku nebo jak se tomu říká svár vypadá fakt pěkně ale moc nedržel tak vařím jen tou 9mm tryskou no ale teplota se mi opravdu osvědčila 350c koupený drát mám trojúhelníkového tvaru a do svařovaného dílu udělám V drážku drát přikládám kolmo k svařovanému dílu tedy 90stupňu a trysku mám před drátem a jedu směrem k trysce tlačím na to jak to jen popsat  prostě je najednou cítit jak se tam ten drát jakoby zatlačuje a spojuje po zabroušení je pak vidět sice jizva kde je ten přídavný drát ale je to slité ale jelikož ty kapoty mají v některých místech jen cca 3-3,5mm a drát mám 5mm tak sem zjistil že je lepší když ho seškrábnutím ztenčím je to lepší že se souměrně nahřívá drát a svařovaný díl a nekouká toho tolit ven a nemusím to tolik brousit i když broušení není problém no a na teploty mezi 300-340c se mi to tak nespojuje ale hlavně strašně bortí a pokrucuje je ten plast spíše změklí na tvarování. A to jedu po kouskách a v klidu. Na 350c mohu jet rychleji ale hlavně se to tolik nebortí  a prostě líp spojuje, zkoušel  sem to zlomit a prasklo to mimo svár. No možná to není  profesionálně provedeno ale drží to a já sem spokojen a budu to takhle opravovat dokud nepřestanu padat:) ale na enduru k tomu asi nedojde :-)
PP sem zatím nevařil ani jiné .
No jinak co doporučit nevařit nic na čem záleží dokud  nebudete se svárem spokojeni na pokusných dílech.
Vím že to není pravé ořechové ale zatím se to učím. A když tu někdo bude kdo by my vysvětlil co dělat líp a správně tak budu rád. rád se přiučím.

Na závěr mám takoví nápad možná šíleny ale zkusím ho v truhlářství se používají ABS hrany nikdy sem nad tím nepřemýšlel proč zrovna tomu říkají ABS ale možná by to šlo použít  jako přídavný materiál.

Offline

 

#80 02-02-2010 14:24:46

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

Něco děláš špatně,na ABS je 350°C moc! Dej si říct. Ještě se zeptám ... Popisuješ ten postup celkem správně,ale .... nedočetl jsem se v něm,že pistolí provádíš kývavý pohyb,s tím že nahříváš cca 3cm materiálu a současně taky drát,jestli mi rozumíš?


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#81 02-02-2010 20:05:06

stepannn
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 17

Re: zvaranie plastov

Tak tady dělám chybu já s tím moc nekývu , fučím víc na drát protože ten je tlustější než svařovaný díl a když nahřívám jakoby i na plast tak se začne spíš bortit než svařovat. Stalo se mi i že sem protlačil drát na duhou stranu když sem to vařil na 300c proste sem i to nechce spojit ale spíš to tvaruji než svařuji zkusím to ale nějak vychytat nechci ten plast přepalovat. No ale když jedu na těch 350 tak jedu pomalu vždy nahřeji jakoby víc drát a hned jak jakoby změkne tak jen trochu fouknu na ten díl do té V drážky a zatlačím drát jedu takhle dál dokud se to nezačne bortit jak se to začne bortit tak přestanu nechám trochu chladnout a pak pokračuji dál no zkusím ale znova těch 300c dám pak vědět jak sem dopad ale díky za radu jinak jestli sem to pochopil dobře tak kývat jakoby drát a svařovaný díl že do stran by to nedávalo smysl jo a jak cca daleko držíš trysku od materiálu?

Offline

 

#82 02-02-2010 23:27:46

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

Ano. to kývání=drát- svařovaný díl ale trochu dozadu,abych si ho už předehříva(,ten materiál).Ten se nahřívá víc než drát a k žádnýmu borcení nemůže docházet.Drát vyvaříš v pohodě celej.Tu trysku drž co nejblíž materiálu.Já si žádný Véčko nedělám,to bych se z toho osypal.Když dost prohříváš a zavaříš to z obou stran,je to v pořádku a drží to.Kdybys to viděl na vlastní oči,hned by ti to bylo jasný.Fakt to není nic složitýho.Nechci se chlubit,ale mě v tom kurzu stačilo cca 5 minut na podívání a vysvětlení a svár byl 100%.Je to ale tím,že jsem starej svářeč a svařuju už víc než 30let a prakticky vším,kromě laseru a microplasmy.


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#83 02-02-2010 23:33:48

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

Kosticko kosticko .....tys to tady moc nepročítal,že jo?! Jak můžeš sakra vařit PP/EPDM drátem z PP???!!! To není tvýma rukama,to je tím drátem.No a na to,aby držel materiál při sobě,mám různé svěrky a samosvorné kleště,protože jak jsi správně napsal,když to nestáhneš k sobě,tak se ti to rozjede.


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#84 03-02-2010 09:47:23

stepannn
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 17

Re: zvaranie plastov

No a tu je má druhá chyba já tu trysku držel od materiálu cca 2-3cm a zde mám asi vysvětlení proč mi to nešlo na těch 300c ale na těch 350 ano  hned jak budu mít zase na to čas tak to zkusím správně.  No pro mě je kurz  drahý když se tím neživím pro mě by bylo lepší nějaký soukromí kurs kde bych to viděl no prostě to okoukal :-) ale díky za rady a informace. Jinak když vařím ty díly na motorce které sou jak tedy jakých místech tlusté tak 2-3mm tedy tam kde to mám popraskané má smysl dělat jakoukoliv drážku ať už frézovat nebo proškrábat V když je to tak tenký a jaký průřez drátu je na toto nejvhodnější ? Já mám zatím 5mm trojúhelník průřez myšleno nebyl by lepší na toto ten kulatý tenký co se prodává i v marketech v malém balení  od firmy Steinel.

PS: ještě jednou opravdu děkuji za rady a informace.

Offline

 

#85 03-02-2010 19:39:13

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

No dyť už jsem ti to psal...na Véčko se vykašli,je to ztráta času,ale pokaždý to zavař z obou stran.A s tím kulatým drátem od Steinelu jsem začínal,ale líp to jde s tím trojúhelníkovým profilem a tak jsem se Steineláckým drátem praštil do kouta a používám jen tenhle.


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#86 03-02-2010 21:26:35

kosticka.t
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 6

Re: zvaranie plastov

Zdarec,
já chtěl něco zkusit vařit a když nebyl jiný drát než PP, tak jsem do toho šel. Já měl totiž takový pocit, že se tady kdysi psalo, že když je to např.to PP+EPDM a zrovna není přesný drát, nouzová alternativa je vařit to jedním z nich. Alespoň jsem to tak zkusil a fakt vážně to drží jen na oko dokud se do toho sváru nešťouchne. Dneska mi přišly konečně dráty od pana z aukra, tak jsem zvedavý. Byl tak hodný a i když to prodává po půlkilových baleních, poskládal mi balík, ve kterém bylo od každého druhu 100g.
Jinak já taky frézuju drážku, doteď jsem měl jen drát z obchoďáku od Steinela, tak jsem vybrušoval kulatou. Když jsem pak porovnával svár s vybroušením se svárem bez vybroušení, rozdíl byl opravdu malý. Když se to dobře prohřálo, docela se to do toho zatavilo a taky to dobře drželo.
A s tím secvakáváním to musím nějak vyřešit a pokoumat jak nejlíp si ulehčit práci. Na videu jsem viděl, že si to tam nějaký maník podlepoval alu páskou a vypadalo to hrozně jednoduše a hezky. Koupil jsem si ji taky, ale nevím kde udělali inženýři z NDR chybu:), protože na ni fouknu trošku teplého vzduchu a páska je fuč, uplně se seškvaří. Tak mě došlo, že vzhledem k malé pořizovací ceně to jen jako alu páska vypadá, ale nemá to s ní nic společného. Takže pak zřejmě zainvestuju do kvalitnější.
Taky díky za rady...

Offline

 

#87 04-02-2010 14:22:23

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

No ...nějakou radu bych měl ... vykašli se na pásky,vezmi do ruky pistolovou pájku a naboduj si to. Ono to nijak extra nedrží,ale na tohle to stačí.Dej si ty hefty tak po třech až pěti centimetrech a aspoň pořádně uvidíš na svár,protože se stává,že ten materiál dotlačíš tak přesně k sobě,že pak nevidíš kde je spoj a jedeš mimo :-) . Nevím jak jsi na tom ty s očima,ale mě už tak neslouží a občas se mi podařilo vyjet mimo a tak to teď řeším současně jako bodování a jako značení.


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#88 16-02-2010 23:37:03

stepannn
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 17

Re: zvaranie plastov

Zdravím vás ,mám prosbu prasknul mi nárazník na autě ale nárazník je označen jako PP+E/P-T15  a pod tím je ještě TSOP1G nikde sem nenašel přídavné dráty dále mám utržené očko na parabole ta má značení PP –T20 muže mi někdo říct čím to mohu svařit nikde sem opravdu takové značení  drátu nenašel jedině PP nebo PPEPDM předem děkuji za rady.

Offline

 

#89 17-02-2010 09:18:25

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

Nárazník zkus PP/EPDM a to očko PP.Jaké je to auto (značka) ?


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#90 17-02-2010 11:38:19

stepannn
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 17

Re: zvaranie plastov

Toyota Hilux 2007

Offline

 

#91 17-02-2010 19:32:11

oldaster
Člen
Registrovaný: 21-02-2009
Příspěvky: 175

Re: zvaranie plastov

No jo ... japonci....detailisti.Udělej to jak jsem prve napsal.Na 99% to bude správně.


Migatronic Pilot 200 AC/DC,
Migatronic Pilot 2400 HP
Alfin ATA 350 Puls 2 Mobil
Esab Buddy Arc 180

Offline

 

#92 17-02-2010 22:01:44

stepannn
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 17

Re: zvaranie plastov

vyzkouším  dám vědět jak sem dopadl díky za radu

Offline

 

#93 25-04-2010 11:26:24

opravyaut
Člen
Registrovaný: 23-04-2010
Příspěvky: 1

Re: zvaranie plastov

Zdravím všechny svářeče plastů.Potřebuji si zavařit díly na autě, a nevím jaký drát použít, na nárazníku mám >PPE+EPDM+10TV< , Kryt pod motor  >PP GM22< ,
sahara chladiče je >PP-T20< a kryt pod nárazník >REM PP<  Koupil sem si horkovzdušku STEINEL HG 2310 LCD a 9 mm trysku. Nevím co mimo drátu bych ještě potřeboval a jaké teploty a průtok vzduchu na jednotlivé materiály použít. Předem děkuji za Vaše rady .

Offline

 

#94 07-11-2010 22:33:14

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: zvaranie plastov

čím se ručně svařují větší plastové konstrukce?Svařujeme kvádříček 2*5*2 m. - ty svary jsou nekonečný smile Pistole digitální Steinel,tryska redukční 9 mm, drát kulatý 6 mm,čím myslíte že by šlo zvýšit postupovou rychlost?Tryska s botkou se příliš neosvědčila sad


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#95 08-11-2010 12:32:02

Pruduch
Člen
Registrovaný: 15-05-2008
Příspěvky: 732

Re: zvaranie plastov

Proč se neosvědčila? Mně se naopak velice osvědčila a jedinej problém mám, že se s tím nedá kloudně nikam dostat do stísněnýho prostoru. Ale provaření, vzhled i rychlost mi vychází mnohem líp s botičkou (plechová obyč. Steinel). Naopak s volným drátem se mi nedaří natavit materiál i drát tak, aby se plynule sunul do svaru (ale je pravda, že mám asi nějakej divnej drát, tvrdej PP co se s ním vaří jímky a bazény). Ten s botkou spolupracuje dobře - i ve výrobě co jsem viděl všechno jedou s botkama, a to jsou kilometry "drátu". Mluvím o svařování PP 8-15mm drátem oválem cca 6mm, takže je možné že u jiných plastů je to jinak. Na tu botku se ptám ze zvědavosti, protože už jsem tu informaci o tom, že botka neni dobrá četl. Mně s tím šly třeba krásně i trubky 75mm do stěn nádrží a podobně.

Editoval Pruduch (08-11-2010 12:36:38)

Offline

 

#96 08-11-2010 19:02:47

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: zvaranie plastov

Možná bude problém v tom drátu jak říkáš...je to drát od dodavatele desek - perfektně stejná barva jako svařovaný díly, ale tryska s botkou se tím dost ucpává - lepí a maže se na trysku proto to nejde použít.Mimochodem je to taky PP 4 - 8 mm takže by to mělo jít když říkáš, že se to normálně používá.


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#97 16-03-2011 10:53:50

Ciza
Člen
Registrovaný: 16-03-2011
Příspěvky: 1

Re: zvaranie plastov

Zdravim panove, jsem uplny zacatecnik, mam shlednuto par videi jak se vari plast, mam odzkouseno par svaru, uz i vim kde jsem udelal chybu pri nakupu a ted bych potreboval par rad.

Prvni chyba byla ze jsem si nechal poradit a koupil v naradi vesely ABS svarovaci drat (pan tvrdil ze je to OK na narazniky aut) jenze, pote jsem zjistil ze mam naraznik PP-EPDM - skodovka.  Zde bych od vas chtel poradit, kde koupim svarovaci drat PP-EPDM za rozumnej peniz?? na netu jsem nekde videl 0.5kg za 888kc kulaty v klubu a nekde jinde jsem videl trojuhelikovej profil 0.5kg za 400kc. Jenze druha chyba byla ze boticku mam steinel a ta je na kulatej drat.
Pak jsem zkousel varit bez boticky tak, ze jsem si z narazniku stejneho plastu odrizl pasek plastu, zbavil ho nateru a mastnot a varil jsem s jeho pomoci. Vysledek - zatavene, boticka se obcas zasirala ale nejak to slo, nebylo to profi ale rikal jsem si ze je to docela dobry na prvni pokusy, jenze ejhle, kdyz jsem zkousel trhat, tak se to roztrhlo az moc snadno - takze svareni zadna hitparada, cim to?? malo protavene?? chyba ze pasek je ze stareho narazniku?? tavil se mi jak pasek odriznuty tak se mi delala tavenina na spojovanych dilech. Nebo je to o tom ze to uz nikdy nebude mit takovou pevnost jako celistvej plast a vzdycky to roztrhnu ve svaru??

Svarovat radsi s botickou nebo bez?? bez ni mi to prijde lepsi ze vidim kolik davam dratu ( v moje pripade pasku) a vidim jak se mi natavuje naraznik tak co je lepsi??

Jo abych nezapomel, teplota 310°c  a vzduch na 45% na pistoli steinel. Vytvorena drazka frezkou, podlepeni alu paskou + zbodovano trafopajkou.

Predem dekuji za jakekoli rady zacatecnikovi.

Offline

 

#98 03-02-2012 10:09:42

marko250
Člen
Registrovaný: 04-12-2011
Příspěvky: 36

Re: zvaranie plastov

Kde na Ostravsku koupím dráty pro svařování plastů?


Na nemožné sváry zásadně dubovou elektrodu!  Barevná krabice AC/DC 200

Offline

 

#99 03-02-2012 13:46:47

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3298

Re: zvaranie plastov

Nevím jak na ostravsku , ale na aukru prodává nějaký polák celou sadu asi za 4sta .

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče