SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-01-2012 23:54:32

petr22
Člen
Registrovaný: 30-01-2012
Příspěvky: 5

Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

Ahoj,

Potřebuji poradit jak co nejlevněji spojit tyto 2 příruby a trubku.Zda pájet nebo svařovat a na kolik to tak vyjde.Pokud je tu někdo z Prahy kdo by to udělal tak bych měl i zájem. Mám toho 20kusů.

Příruby tloušťka 8mm ocel S235
Trubka svařovaná 60x2mm S235

Je možné použít pájení na spojení trubky a přírub? Tento celek bude použit jako část výfukového potrubí asi 2-3 metry od svodů.

Pájení chci použít pro to aby se při svařování nezkroutili příruby..Zkroutí se při svařování nebo ne?

Má pájení dostatečnou pevnost pro tuto aplikaci?

Je dobrý návod zalisovat expandérem trubku do přírub a pak až zapájet, nebo stačí zapájet?Jakou pájkou?Jak to ohřát. Na kolik vyjde 1 kus(2 spoje)?

Děkuji  mockrát za jakékoli info a omlouvám se za trochu zmatený popis nevím si rady. Zdraví Petr

https://lh5.googleusercontent.com/--tnSgwrePfU/Tycd2o8_6OI/AAAAAAAAF84/BBE26XTg9Qo/s912/DSC03163.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-T_6ItjeSGsI/Tycd1KGGl7I/AAAAAAAAF8w/C8MdYsxrWdY/s912/DSC03161.JPG

Offline

 

#2 31-01-2012 00:21:56

Mosin
Člen
Registrovaný: 01-11-2011
Příspěvky: 35

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

Výfuk jsem již letováním na trvrdo opravoval a dopadlo to dobře, ovšem se nejednalo o exponovanou část a byla to jak se říká "z nouze ctnost", do nejbližší pořádné opravy.

Tohle ale nevypadá jako oprava, spíše výroba a tady si pájení nějak neumím moc dobře představit. Příruba 8 mm. a roura 2 mm., nevím, nejsem odborník, ale na letování to opravdu moc nevidím. Kdyby předemnou takový úkol stál, asi bych uvažoval o Tigu, event. CO2? Ale pájení asi opravdu ne...

Editoval Mosin (31-01-2012 00:24:25)


MMA Beno Filip 150 / Pegas 160 MIG SYN / PB+O2

Offline

 

#3 31-01-2012 00:39:11

petr22
Člen
Registrovaný: 30-01-2012
Příspěvky: 5

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

Mosin napsal(a):

Výfuk jsem již letováním na trvrdo opravoval a dopadlo to dobře, ovšem se nejednalo o exponovanou část a byla to jak se říká "z nouze ctnost", do nejbližší pořádné opravy.

Tohle ale nevypadá jako oprava, spíše výroba a tady si pájení nějak neumím moc dobře představit. Příruba 8 mm. a roura 2 mm., nevím, nejsem odborník, ale na letování to opravdu moc nevidím. Kdyby předemnou takový úkol stál, asi bych uvažoval o Tigu, event. CO2? Ale pájení asi opravdu ne...

Tušil jsem že to nebude ideální cesta. Nemáš představu na kolik by vyšel zavařit jeden kus(2 svary) Tigem a Co2? Předpokládám že TIG je nejšetrnější k těm přírubám že? Nechci aby se teplem zkroutili a pak se to muselo frézovat do roviny..

Offline

 

#4 31-01-2012 06:55:48

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4074

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

Tohle ti musí zručný svářeč zavařit elektrodou . Copak , nahrazuješ v naší zelené době katalyzátory ? Musíš si uvědomit , že TIG je taková obměna autogénu . Zde musíš elektrickým obloukem ohřát místa svaru až do tekutosti .

Offline

 

#5 31-01-2012 16:52:20

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

Zdravím,
jednoznačně bych doporučil použít MIG/MAG.Oproti MMA to bude o něco pohodlnější.Metoda TIG je bych řekl až moc velký luxus,zde se nejedná o žádné tlakové nádoby nebo výfuk z nerezu či slitinu hliníku.Argon je drahý a jeho použití bude znatelně nákladnější než když to budeš vařit MIG/MAG.


MIG/MAG - WLSP 315si ; WTU 315-34 MIG + MIG 30 ; GCE autogen - C2H2+O2 ; PB + O2 ; navařovací souprva NPK-1;RSOMA řezací stroj
MMA - Triodyn RK 320 ; WTU 500-3 ; WTU 315-3 ; UTA-200-1
TIG - MA 315 AC/DC ; Triodyn TIG 30 (DC)
CUT - PLASMA CUT 40 - 70(pro ruční) ;  CNC vypalovací automat (plasma/autogen) 3000 x 8000 mm (PLASMA CUT 120)

Offline

 

#6 31-01-2012 17:16:44

petr22
Člen
Registrovaný: 30-01-2012
Příspěvky: 5

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

Děkuji všem za info. Volím tedy MIG/MAG  Děkuji ještě jednou

Offline

 

#7 01-02-2012 20:18:29

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

ale zavarenim pomocou TIGu by to malo tak trochu vacsi smrnc a nic by netrebalo napr brusit a pod. .-)
ale vsetko je podla dostupnosti.

Offline

 

#8 02-02-2012 08:58:56

jaczub
Člen
Místo: Jihomoravský kraj
Registrovaný: 28-04-2009
Příspěvky: 67

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

Já bych to osobně zavařil rutilkou, aby pěkně tekla a svar jak lusk. Ruční MAG nebude vypadat tak dobře. Inu... co svářeč, to názor smile Ale TIGem by to bylo úplně nejhezčí, ale je to zdlouhavé a zbytečně moc vneseného tepla do svaru.

Offline

 

#9 03-02-2012 18:10:44

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Pájení potrubí výfuku osobního automobilu ANO či NE

co myslis pod pojmom zdlhave ? este by si si poriadne nezapalil a bolo by hotovo.
pekne zlicovane a ciste .... jednoducho paradna priprava to si TIG /aspon v mojich ociach/ pyta.

Samozrejme vsetko je mozne ale cesta najjednoduchsieho odporu je jasna.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče