SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#1 14-03-2012 13:17:20

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

elektricke zvaranie a auto

Dobry den,

znamy mi povedal ze v aute sa nesmie zvarat elektriky vraj to pokazi alternator, je to pravda?

V aute je elektronika len ABS, radio, je to diesel peugeot boxer plechova dodavka, bateria sa da samo odpojit ale to vraj nepomoze.

Viete o tom nieco viac?

Vdaka

Offline

 

#2 14-03-2012 13:50:04

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: elektricke zvaranie a auto

autokutil napsal(a):

Viete o tom nieco viac?

jde o to aby svařovací proud neprocházel alternátorem, je třeba uvážit kam připojit kostru - a kde se bude vařit.
Často vařím na autě a nic neodpojuju....


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#3 14-03-2012 14:09:53

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

Vzdy odpojit hlavně preventivne ridici jednotku ( staci jednoduse odpojit konektor) odpojit baterku a pri svarovani vzdy zemnici kabel co nejblize vodive k mistu svareni.
Alternátor zpravidla netřeba odpojovat pokud se nevaří kolem něj.

Editoval Honza007 (14-03-2012 19:59:59)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#4 14-03-2012 15:39:50

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: elektricke zvaranie a auto

Já dělám nejčastěji na tatře 815- jezdíme truck trialy. Jednou jsem bez uvážení dal kostřící kleště 2 metry od místa sváření- proud šel ohužel přes motor- musel jsem opravovat část rozvodů elektriky- zapekla se izolace...................


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#5 14-03-2012 17:40:47

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 491

Re: elektricke zvaranie a auto

Jednoznacne odpojit baterku a jednoznacne taktiez alternator!!!

Offline

 

#6 14-03-2012 20:27:36

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

Re: elektricke zvaranie a auto

vdaka za uzitocne tipy urcite sa hodia i inym.

Chcem zvarat plech, nemam kyslik plyn, myslite, ze sa to da ? Mozno podlozim hrubsi plech a tak urobim zvar a potom obrusim a tmel, nepojde to na vystavu, len aby to nekvitlo big_smile.

Offline

 

#7 14-03-2012 20:29:19

jirkalesik
Člen
Registrovaný: 19-04-2009
Příspěvky: 259

Re: elektricke zvaranie a auto

Odpojením alternátoru a baterie se nic nepokazí, ale jak píší kluci nahoře, dát kostru co nejblíže svařovanému místu a nemůže se nic stát. Už mi kamarád vyvařoval Fiata 125, Ladu 1500 na LPG, neodpojovali jsme ani plyn, jen zavřeli ventil na nádrži, nedávno jsme se švagrem dělali lem na Oplu diesel, taky všechno přežilo.

Offline

 

#8 14-03-2012 20:33:04

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: elektricke zvaranie a auto

nejen baterku a altik, ale i počítač  co se nachazí v autě dříve do obyčejne feldy stala jednotka kolem 10 litru.. a elektrodu bych nato nepoužíval   ceočko.... ja odpojuji radši všchno co se muže pokazit jednou jsme svařovali kadeta z kamošem take nic neodpojil a měl počítač altik a jine veci kolem vstřikovaní v haji musel sehnat na inzerat z vrakače a tak pak auto skompletoval a nadaval jak pes , že se muto svařovaní hodně prodražilo na příšte odpojil od sebe všechno co šlo aby si nic nezničil..

Editoval alll (14-03-2012 20:39:05)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#9 14-03-2012 21:05:51

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

Na autech se bezne svaruje MAA MAG TIG Je to v zasade bezpecne za dodrzeni vyse uvedenych pravidel.Ja obcas svarim na strojich osazenyl frekvencnimi menici a PCL jednotkami a to jsou taky pomerne choulostive a pekne drahe hracky a davam si hodne velky pozor, ale hlavne se snazim eliminovat vliv EM pole a pripadne ho naindukovani el proudu.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 14-03-2012 23:03:56

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

Re: elektricke zvaranie a auto

Mam taku obycajnu zvaracku a ma tam napisane ze TIG ale nemam k tomu nic ako sa to zvara s TIG ? S MMA to teda nemozem zvarat?

Myslim ze mam tuto: http://www.zvaracka.eu/zvaraci-invertor … p-218.html

Editoval autokutil (14-03-2012 23:17:28)

Offline

 

#11 15-03-2012 01:21:19

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

Prectete si co jsem psal vyse!
V zasade svaret MAA muzete ale pokud potrebujete nejakou autoklempirinu tak na to zapomente jedine MAG.

Ps specifikujte co chcete konktetniho svaret.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#12 15-03-2012 23:33:47

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

Re: elektricke zvaranie a auto

Konkretne potrebujem hrdzave diely na karoserii odbrusit a vlozit novy plech. Spoj koli zvaru podlozit, aby sa to tam dalo zvarat, potom vybrusit a zatlemit, snad by to tak mohlo ist ci nie ?

Offline

 

#13 16-03-2012 05:46:25

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

Na cokoli slabsiho nez 1-1.2 mm zapomente na elektrodu a to i prumer 1.6 .Plechy na autech jsou prevazne 0.6-0.8 a jeste k tomu zeslabene korozi.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#14 16-03-2012 21:15:06

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

Re: elektricke zvaranie a auto

Ano to je jasne ze len plech o plech by asi neslo, preto som pisal, ze by som podlozil dalsi plech pod spoj a tam zvaroval, ani tak myslis ze to neslo ?

Offline

 

#15 16-03-2012 21:20:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: elektricke zvaranie a auto

vezmi 2mm tlustý plech, potom vezmi kus karoserie z nějakého auta (ne z toho co chceš opravit lol) a zkus si to svařit...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#16 16-03-2012 21:49:39

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: elektricke zvaranie a auto

Svařet elektrodou šlo me naposled pripevnit blatnik na žigulu, nebo vyvařit sloupek u škoda 110 r ktery byl dobře vyhnily u prahu prahy byly vcelku nove jen někdo to u sloupku odrbal možna předchozí majitel tohle ješte elektrodou 1.6 šlo ale ted mam   š felicia rv 95 ta to auto už jen ceočkem a to ješte sem tam kde udelam vetší svar v kuse  tak se propalím přes plech takže boduji misto vedle mista tam kdeje třeba...

Editoval alll (16-03-2012 21:51:25)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#17 17-03-2012 02:36:58

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

autokutil napsal(a):

Ano to je jasne ze len plech o plech by asi neslo, preto som pisal, ze by som podlozil dalsi plech pod spoj a tam zvaroval, ani tak myslis ze to neslo ?

Jak pise bourač zkus si to na necisto a uvidis ze to nejde, netreba obevovat ameriku.Nebo se treba jen zeptej autoklempire co ti povi.Kazda prace chce sve rekl reznik a stahoval kozu nebozezem.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#18 17-03-2012 10:29:58

alfin.cz
Člen
Registrovaný: 03-02-2012
Příspěvky: 468

Re: elektricke zvaranie a auto

Myslím že bourač mysle at to zkusí a třeby najde techniku která mu nějak pomůže. smile  když nebylo zbití, musel jsem si taky poradit a jde to, blbě a dlouho ale jde to. chce to málo proudu cca 40A a 2.5 rutilku pro lepší zápal.Hodně položit elektrodu a vždy samozřejme začít na to silném plechu a nalit tu lazen do druheho plechu. A jak bylo zmíněno, zkoušet to na nečisto.


Alfa in 164 eu ECO. PP315 bez , Essab 550a Al, SV 18 ra, FA3u, E2n, Fyd 25 ,nějaké ty nástroje, ot.stoly, lis, vyvrtávací hlava 200 - to je věc smile  atd . jen neklást meze fantazii a dvakrát měř a jednou frézuj smile
jen ten den má málo hodin ..

Offline

 

#19 17-03-2012 11:36:55

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

No v polohách a zrezlé to bude zajímavé vaření.A neberte to prosím tak že vám něco špatného přeji ale chci vás uchránit před vcelku zbytečným trápením neříkám že by to nemohlo jít ale bude to spíše trápení a lepení vlaštovčích hnízd.A krom toho se to cočkem po elektrodě blbě opravuje kvuli zavařené strusce.Jinak vyrezat az do zdraveho a perfektne ocistit od barvy.

Editoval Honza007 (17-03-2012 12:06:19)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#20 17-03-2012 13:47:15

alfin.cz
Člen
Registrovaný: 03-02-2012
Příspěvky: 468

Re: elektricke zvaranie a auto

to je samozřejmě pravda smile akorád říkam že když není jiná možnost. jinak je pravdou, co nejvíce vyřezat na čistý plech a očistit, je to spíše varianta na bodování, ale i s COčkem se ve většině případu jen boduje.


Alfa in 164 eu ECO. PP315 bez , Essab 550a Al, SV 18 ra, FA3u, E2n, Fyd 25 ,nějaké ty nástroje, ot.stoly, lis, vyvrtávací hlava 200 - to je věc smile  atd . jen neklást meze fantazii a dvakrát měř a jednou frézuj smile
jen ten den má málo hodin ..

Offline

 

#21 18-03-2012 03:12:44

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

Re: elektricke zvaranie a auto

Dakujem, za nazory velmi pomohli.

Offline

 

#22 02-04-2012 21:53:27

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

Re: elektricke zvaranie a auto

Este trosku ozivim tuto temu,
na auto plechy je teda dobre CO zvaranie ? Da sa pozicat, tak by som to asi tak riesil.

Offline

 

#23 02-04-2012 22:34:12

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

V zasade dnes se na autoklempirinu nic jineho nez Mag nepouziva   pominu-li Mig pajeni ale to bych byl o hodne dal financne a technologicky.Mag svarecky se pujcit daji ale pri cenach pujcovneho si ji radeji koupim.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#24 06-04-2012 02:08:24

autokutil
Člen
Registrovaný: 14-03-2012
Příspěvky: 8

Re: elektricke zvaranie a auto

MAG je to iste co CO ? Sorry nevyznam sa. Pozicat na 3 dni je za 39 Eur a nova stoji urcite viac.

Offline

 

#25 06-04-2012 07:37:22

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: elektricke zvaranie a auto

Zadejte si na wikipedii heslo svarovani. CO2 lze pouzit pri MAG svareni (MAG= metal activ gas, svarovani tavici se elektrodou v ochranne atmosfere aktivniho plynu).Za tyhle penize pokud umite svaret a nebude to bau bau svarecka je to rozumna cena.

Editoval Honza007 (06-04-2012 07:43:23)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče