SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Nedávno jsem zakoupil invertor s funkcí antistick. Nikdy před tím jsem ničím jiným nesvářel. Překvapilo mě, že se mi i s touto funkcí elektroda docela často přilepí. Zejména když je povrch rezavý. Když jsem zkoušel svařovat bazickou elektrodou na rezavém povrchu, byla přilepená pořád.
rutilová se také občas přilepí. Je to normální - tj. lepilo by se to bez antisticku ještě více, nebo je antistick nefunkční?
Offline
Stejne jako v aute je i u svareni tak byva nejvetsim problemem obsluha.Zkuste i jinou svarecku bez techto vychytavek a uvidite.ABS je treba obcas fajn ale takove ASR je spise na obtiz.Zkuste to treba s trafem.Takze muze.Pak je seste moznost vypnuti teto funkce pripadne jeji nefunkcnost.
Editoval Honza007 (16-07-2012 11:16:39)
Offline
Špatně pochopeno - funkce antistick zajišťuje, že po přilepení elektrody se sníží proud na cca 5 - 10A, takže elektroda se nerozžhaví do ruda, neopálí se obal a lze snáze odtrhnout od základního materiálu.
Offline
Presne tak , antistick nezabraňuje lepeniu elektródy o materiál.
Iba sťahuje prúd na minimum , aby elektróda po prilepení nezhorela......
Offline
Pochopeno ja nevyvsetloval funkci antistick. I kdyz zpetne koukam ze to mohlo byt pochopeno jinak nez jsem to myslel.
Editoval Honza007 (16-07-2012 12:35:39)
Offline
Někdy bývá problém i překlad, nebo že by si vymýšlel rovnou sám výrobce? Např. u mé svářečky jasic mig (MMA) 160 je výslovně psáno, že touto funkcí disponuje, což ovšem není pravda. Jinak je svářečka ok, kdybych na této funkci bazíroval, vrátím jí, že neumí, co se píše v návodu.
Offline
Ano len niekdy sa podari tak dobre prilepiť ze to drzi ako zavarene a je aj tak problem odlomit tak že opraska obal elektrody....
Offline
Vyskúšaj si nastavit vyšší prúd pri zváraní
Offline
No, ona chyba není při lepení elektrody ve svářečce, ale mezi kleštěma a podlahou. Podstatné je totiž pevné vedení konce elektrody ve vzdálenosti cca 2 mm od svařovaného materiálu. Klepající se ruce nenahradí svými parametry žádný stroj ani kdyby mě deset extra funkcí v návodu. Pokud ještě nemáte potřebnou rutinu při vedení elektrody podržte si ji při svařování klidně druhou rukou asi uprostřed délky. Sice to nevypadá nijak elegantně, ale sváry se prudce vylepší jak ve vzhledu, tak ve své pevnosti. A využívejte i upnutí elektrody v jiných polohách, než jen kolmo z kleští. Vynucená poloha ruky totiž spolehlivě rozklepe konec elektrody i zkušenému svářeči.
Offline
kawsky napsal(a):
Nedávno jsem zakoupil invertor s funkcí antistick.
nepíšeš kolego značku invertoru, tuším že by mohlo jít o nějaký Kitin - v tom případě tě mohu uklidnit že i já svařeč s 30letou praxí mám s tímto aparátem občas stejné potíže...
jinak jak píšou kolegové, zkus přidat ampery (5 - 10)
Offline
Ano tady se to přede mnou vysvětlilo, že tato funkce při zkratu sníží proud na minimum, jen se podívejte jestli máte funkci HotStart, která navýší zapalovací proud na asi 0,5 Sek a tím lépe zapálíte oblouk(u tenkých plechů se tato funkce musí vypnout jinak propálíte materiál) zkontrolovat jestli ji nemáte vypnutou. U levných svářeček je to přepínač TIG u dražších nastavit režim MMA a přes funkční tlačítko nastavit vyšší hodnotu. Milan246
Offline
Zdravím, debata je zasvěcená, ale... V každé svářečské škole se bazíruje na přípravě materiálu- očištění od rzi/!/, mastnot, barvy ap.
Vím, že to zdržuje, ale myslím, že se pak člověk nemusí stydět za svar. A ruku na srdce, kdo vysušuje elektrody? Není všechno jen
svař. zdroj- zaujmout nejlepší tělesnou polohu, odlehčit si kabel, dobrá kukla taky není k zahození- to vše známe, že, ale neděláme.
Offline
Josef*elektro napsal(a):
Vím, že to zdržuje,.
jj Josefe mluvíš mi z duše, dnes sem vařil pár drobností, ve svěráku, vše očištěno, ampery přesně k elektrodě + tloušťce matroše, opřený bokem o ponk (abych se nekýval) v pravačce kleště, levačkou kabel cca 60cm od kleští - takto chytám oblouk bezproblémů cca 2mm od materiálu - bez dotyku.
A ten blbej aparat Kitin 150 tigla chvíli spolupracoval a chvílema zase ne, ne že by nechyt, ale lepilo a lepilo, protože to dělá často mám na něj vychytávku - klepu elektrodou vysokou frekvencí o matroš, jako datel, tak dlouho až se mu ty elektronky čapnou a pak jede - neslyšným oblokukem a bez prskání.
v tej Třebíči by se měli stydět
Offline
Podobne sa mi sprava kempi zvaracka, nikedy zapaluje a zvara ok a nieedy zaali obluk prska a prerusuje ide ako na pol plynu, ale zdasami ze to je blbimi kliestami uz je vypalena drazka na klistach a potom vznika velky prechodak medzi kliestami a elektrodou co rozhodi elektroniku. Ale uz to nejako neskusam kedze mam berlana a ten. Ide na jednotku. P.s. nieedy sa zvaralo bez tych elektrickych vychytavok, a islo to je to o cviku.
Offline
Ty svářečky....Stačí jedna součástka na hranici tolerance anebo mimo a je zle. U těch složitějších svářeček a invertorů
je to o štěstí. Teď jsem opravoval ZU 315, majitel ji proklel, svařovala celkem hezky, ale jak říkal- "vypínala" prostě
bezdůvodně přerušovala proud. Vyměnil jsem špatná pojistková pouzdra, závada se zlepšila, ale nebylo to ono.
Pak jsem si všiml, že jeden tyristor je trochu jiný. Asi při opravě ho někdo vyměnil ale složitý regulátor nenastavil.
Vyměněná součástka měla rozdílné hodnoty. Po opravě jsem zkoušel 2 ječkou i 6 a tak dobrou svářečku /když pominu
ty metráky/ jsem dlouho neviděl. Kdo svařuje, ví, že svářečky i stejného typu se liší, každá se chová malinko jinak.
Překvapením pro mě ale bylo, když jsem si vyškemral půjčení kleští předrahého invertoru, ktrerý má člověka i pozdravit,
a nic převratného mě nečekalo. Špatné parametry anebo vyloženě porucha se někdy špatně rozlišují. Nejlepší jsou informace
od toho, kdo se strojem pracuje dlouho. To něco tam luplo, zakouřilo se nebo nějak divně bručí.. k nezaplacení.
Offline
a maj kloudne pero v klestich? mame doma profi masinu castolin A kleste drzejprd,zlaty kleste z js-ka
Offline
jirkati napsal(a):
Pokud ještě nemáte potřebnou rutinu při vedení elektrody podržte si ji při svařování klidně druhou rukou asi uprostřed délky.
No teda, ono to nepálí?
Offline
Musí se to včas pustit (minimálně než oblouk dohoří k ruce)
Offline
Hm, na mém trafu byly při nadstavení horní hranice svařovacího proudu některé elektrody docela teplé až horké. A to se nijak moc nelepily. Asi to chce aspoň občas rukavice.
Offline
Pokud někdo npoužívá při sváření rukavice dává dost počoudit svým rukám respektivě kůži.
Offline
to jo, pravda, vařím zásadně bez rukavic a když potřebuju nad hlavou tak to nesmí být moc dlouhý svár, mám pak popálenou pravačku, nebo když vařím něco malinkého co je potřeba přidržet než se to chytí - tak to si zas popálím prsty na levačce. Pálí to no. Chtěl bych vědět co si myslej sebevrazi upálením, jestli třeba na poslední chvíli nechtěj změnit názor:lol:
Offline
Zdravím,
já taky většinou na menší věci bez rukavic,anebo na levé. Na větší věcí se vyplatí se " nahastrošit" do pořádných věcí, když cítím,
jak mi hoří vlasy a padají okuje do rukávu,moc mě to nebaví. Nedávno jsem viděl pomocníka u svařování rampy, den nepřetržitě
s 3,2 kami, chudák místo očí červené škvíry, celou noc nespal. prý se do oblouku nedíval...
Offline
Přesné vedení elektrody 1,6 je opravdu problém. Po zapálení ještě chvilku "brnká". Řešímto rozpůlením. Kratší se lépe vede. Podržet ji rukou mně nenapadlo. Budu to muset zkusit.
Offline
bourač:chlape jsi minimálně 5. člověk včetně mně co na Kitina 150tigLA nadává.Jediná elda která mi vaří bezchybně je přechodka Fox CN23/12Mo-A.S jinou to nejni na 100%-kolikrát si říkám zlatá KS350.....
Offline
Stránky: 1 2