SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím přítomné,
spíš z nostalgie, uvažuju o COčku. Ve fabrice jsem sním vařil v rámci zámečnické praxe, a hodně mi vyhovuje.
Pro domácí a kutilské účely mám trochu slinu na COčko, spíš na tenčí plechy a jemnější práci. Mám inventor Omikrona 165, jede jak pilka, ovšem trošku pošilhávám o něčem co by bylo schopno sem tam zablikat.
Co mašinky s trubičkovým drátem? Je to vůbec k něčemu? Nároky na svar v rámci domácího kutění, ale aby to zase nebyl moc velký kompromis a vztekání u toho.
Popřípadě doporučení na našinku, jak na trubičku, či pokud to nebude to pravý ořechový, tak na klasiku (do cca 15 000)
Díky moc, já trubičku ještě nikdy neměl v ruce, tak nevím co odtoho čekat.
Laďa
Offline
Zkuste pohledat tady na foru, už to tady bylo probíráno několikrát. Podle mě je trubička nanic. Musíte oklepávat strusku jako u elektrody, zatím jsem neviděl jiný průměr než 0,9mm. To potom znamená, že musíte shánět speciální průvlaky do hořáku apod. Co ale ušetříte na plynu, to vás zase okrade jinde a to právě na drátu. Zkuste se někdy mrknout, kolik stojí cívka drátu. Viděl jsem zatím malé 1Kg cívky trubičkového drátu a stály kolem 300,- kč. Když vám napíšu, že klasický drát třeba 0,6 nebo 0,8mm stojí taky tolik přibližně, ale cívka 5kg, tak si spočítejte, na kolik vás vyjde ten trubičkový drát.
Online
trubičkové drát je myslim nejdraši svar (na obyčejné nelegované oceli, neberu teď svařováni nerezi a podobně)
přikladem svar elektrodou by se dal svařit, asi kilo sváru v ceně +-100korun, svar v čistem co2 +-50korun a kilo sváru trubičkou právě oněch 300korun, je to také tim že drát a elektrody se dají koupit levně někde v bazaru z ruznych inzerátů a podobně napřiklad cena drátu pro svařováni v co2 pruměr0,8;1;1,2 15kg (+10kg co2- 300korun) kolem 500korun elektrody balík 5kg cca 500korun ale trubičku sem ještě nikde levně neviděl, výpočet neberte jako přesný píšu to jen tak zhlavy co mě momentálně napadlo ale není problém si ceny zjistit takže jednoznačně trubičku nebrat, použivá se k vytahováni peněz z hlópéch lidi kteři si koupili v obchodě šméd které měl byt puvodně svářečka, viz svar info: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2006112801
Offline
Bohuzel s tim co Kramlik napsal lze jen souhasit.Jinak ale neni treba problem nekterymi plnenymi draty jak by jiste Frank potvrdil svaret produktovody ze zhora dolu.
Offline
Honza007 napsal(a):
Bohuzel s tim co Kramlik napsal lze jen souhasit.Jinak ale neni treba problem nekterymi plnenymi draty jak by jiste Frank potvrdil svaret produktovody ze zhora dolu.
Ano. Ale především je nutno podotknout, že existuje několik typů trub. drátů. Pro amatéra snad by připadal v úvahu typ drátu, který nevyžaduje dodatečnou ochr. atm. Tzn. nebylo by potřeba flašku s plynem, redukčák, ani průtokoměr. Tím by se náklady, atd..., značně snížily. Obecně platí, že trubičkovým drátem je dosahováno velkého odtavování a vyšší svařovací rychlosti, což kompenzuje vyšší pořizovací cenu drátu. Vyplatí se to v případě svařování tlustých materiálů a také v případě svařování a navařování spec. materiálů, kde je nutné dodržet malé vnesené teplo. Pro domácí kutění to vážně moc není.
Offline
Na hluboký sváry je to naprd. Struska se těžko dostává z povrchu sváru. Zlatý obyčejný svářecí dráty a k tomu pořádnej plyn (CO2, CO2/Ar)
Offline
varok napsal(a):
Zkuste pohledat tady na foru, už to tady bylo probíráno několikrát. Podle mě je trubička nanic. Musíte oklepávat strusku jako u elektrody, zatím jsem neviděl jiný průměr než 0,9mm. To potom znamená, že musíte shánět speciální průvlaky do hořáku apod. Co ale ušetříte na plynu, to vás zase okrade jinde a to právě na drátu. Zkuste se někdy mrknout, kolik stojí cívka drátu. Viděl jsem zatím malé 1Kg cívky trubičkového drátu a stály kolem 300,- kč. Když vám napíšu, že klasický drát třeba 0,6 nebo 0,8mm stojí taky tolik přibližně, ale cívka 5kg, tak si spočítejte, na kolik vás vyjde ten trubičkový drát.
Na průměr 0,9 mm nemusíte shánět speciální průvlaky, používá se běžně výbava na 1,0.
K tomu, že je trubička nanic, bych jen dodal "jak kde".
Pokud myslíte použití nelegované trubičky s vlastní ochranou doma nebo v malé dílně, tak plně souhlasím. Drát je buď levnější (ale i tak dost drahý), ale svar nemá prakticky žádnou houževnatost, nebo je to plnohodnotná náhrada MAG drátu, tzn. vysoká houževnatost třeba i při -40°C, pak je ale drahý a bavíme se o průměrech 1,6 a 2,0 mm, to je třeba pro ty produktovody, jak píše Honza007.
Ale třeba trubičky pro MAG, to už je jiný případ. Např. nerez můžete svařovat v běžném směsném plynu, nebo i čistém CO2.
Dále lepší průvar, snadnější rozvaření stehů, můžete svařovat rychleji, tzn. menší vnesené teplo, deformace, závar je širší, takže lepší překlenutí mezery, méně vad v napojení, lepší kresba, atd.
Offline
tomape napsal(a):
Na hluboký sváry je to naprd. Struska se těžko dostává z povrchu sváru. Zlatý obyčejný svářecí dráty a k tomu pořádnej plyn (CO2, CO2/Ar)
To bych tak jednoznačně netvrdil. Má to i řadu výhod. Záleží jaký druh drátu a pro jaký účel toto je použito. Ve firmě kde jsem pracoval se trubičkou svařovaly např. nátrubky na ventily(nerez AISI310) tloušťka stěny až 60mm pod RTG test a problém se struskou žádný. Odpadává většinou sama. Navíc při svařování obyčejným, plný drátem tam bylo spousty vad - horké trhliny. A že by svařování trubičkou bylo úplně na nic? Tady si přečtěte víc:
http://www.czweld.cz/clanky/innershield.htm
Editoval Frank (09-12-2012 12:35:07)
Offline
Ano, ale tazatel se ptal na malé hobby COčko na domácí práce. Tak jsem předpokládal, že by nevařil nějaké legované oceli, nerez a bůhví co ještě.
Online
ve Finsku když svařují v jedné firmě trubičkovým drátem a mohu říci zlatý sváry vzhledově klasickým drátem
mám fotky, a když jsem to viděl tak to snad není ani možný
když si to nemůže dovolit kdejaká firma tak pochybuji že by sis chtěl koupit domů trubičkový drát, jak tady hoši psali tak si myslím že výroba nějakého rámu bude opravdu nákladná a nezbyde Ti nic do kapsy
Offline
Trubička je utopie. Když chceš svářet, tak raději nacpi peníze do slušný mašiny s plynem, než do mašiny pouze na trubičku (viz jiná vlákna.). Sice tě tu bude stát nějakou kačku navíc, ale provozní náklady jsou třetinový, i menší, oproti trubičce.........
Offline
Jo kup v klidu trubičku . Je to "normální" metoda . Struska se prolíná svářecím světem 100let a všechny konstrukce stojí . Proti elektrodě naopak jedeš a jedeš , pokud to dá zdroj .
Offline
a hlavně hodně to čudí takže dost nadýcháš teda a sváry taky nic moc.
a hodně strusky, mno prostě co se týče tohoto asi žádná sláva.
škoda že s tím nemám vlastní zkušennosti
http://svarforum.cz/forum/zobrobr.php?i … ko_546.jpg
http://svarforum.cz/forum/zobrobr.php?i … ko_547.jpg
http://svarforum.cz/forum/zobrobr.php?i … 030239.jpg
Offline
Unihero napsal(a):
a hlavně hodně to čudí takže dost nadýcháš teda a sváry taky nic moc.
a hodně strusky, mno prostě co se týče tohoto asi žádná sláva.
škoda že s tím nemám vlastní zkušennosti
Odsávání škodlivin je nutné v obou případech.
Hodně strusky je např i v případě MMA a SAW.
Precizní je to v tom, že s tím lze svařovat v polohách i na padáka při zachování dobrého průvaru , větší postupové rychlosti a menším počtu defektů. Další výhodou je dokonalejší pokrytí tavné lázně, lze s tím pracovat i venku za mírného větru, kde MAG už póruje až běda! A že to FCAW vypadá odpudivě, to bych netvrdil. Hodně záleží na schopnostech svářeče.
Tady máte postup metodou FCAW (v poloze 3G) a výsledek testu:
Editoval Frank (09-12-2012 23:54:04)
Offline
Díky moc ....všem.
Potřeboval jsem nakopnout správným směrem a zdravou kritiku od mazáků.
Ještě prohlídnu forum, bazarový stroje.
Nasměruje mně co jsou ty takty? Já vyrost na velkejch mašinách v době kdy jsem si nastavil proud, uchem doladil drát a jelo se, až mi hořely rukavice...
Ještě třeba trochu teoreticky dozvdělat
Neznám ty nové netody, jak se na lopatě sedí...
Laďa
Offline
Zdravím...
má někdo zkušenosti s tímto drátem? http://www.dobre-ceny.cz/pridavne-mater … -8-mm-5kg/
Offline
Pekný deň prajem,
chcel by som sa spýtať skúsených pánov zváračov, ako sa správa trubičkový drôt (materiál nelegované a nízkolegované ocele cca 2-4mm) vo veterenom počasí pri zváraní v exteriéri? Približuje sa to aspoň trošku vlastnostiam elektródy? Radšej sa spýtam tu, ako kupovať drôt, testovať a byť sklamaný.. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
Offline
Ja som vcera zvaral volieru pre psa trubickovym drotom jokle a privaral kari rohoze, a slo to celkom dobre hlavne velka vyhoda ze aom nemusel tukat ako datel aby som chytil obluk ako pri elektrode, drot chytal obluk hned i na horsie ocistenom jokli (zbytky farby) drot mam SAFUNI 310, len u tenkych plechov si treba davat pozor tepelne zatazenie materialu ju ako u elektrody takze moze prepalovat ale lepsie sa zvara ako elektrodou toeto tensie materialy, a hlavne treba dodržiavať dlhsi vylet drotu lebo pri kratkom sa to lepi na spicku a tam by bola velka spotreba treba zo začiatku pri mensich pracach som minal spicky ako na beziacom pase
Offline