SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-10-2012 22:19:28

czdjax
Člen
Registrovaný: 11-10-2012
Příspěvky: 2

Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Zdravím,
v jednom cínovém spoji topení lehce kape voda, už několik let. Chtěl bych to konečně nechat opravit - prohřát tento spoj, aby se dírka utěsnila, případně tam trochu cínu přidat. Je možno toto dělat, i když bude v trubce topení voda? Nechce se mi topení vypouštět, není to jednoduše realizovatelné. existuje případně i jiná možnost, jak netěsnost utěsnit? Zkoušel jsem dvousložkové lepidlo (plastelínu), ale nedrželo to.

Editoval czdjax (11-10-2012 22:20:47)

Offline

 

#2 11-10-2012 22:31:40

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1161
Web

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Voda v predpokladanom medenom potrubi Ti zabezpeci ze na tom cinovom spoji nedosiahnes vyssiu teplotu ako 100 C. A keby si aj nahodou dosiahol, tak zase voda Ti zabezpeci ze sa bude prave ona tlacit von z cinoveho spoja a urcite by sa tam nedostal cin. Len tak mimochodom, skus si spravit na sporaku taky pokus. Zohrievaj v nom vodu pokial nezacne vriet. No a priloz na bok hrnca tam kde je voda, cin. Nepredpokladam ze sa roztavi...


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 2x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#3 11-10-2012 22:35:27

czdjax
Člen
Registrovaný: 11-10-2012
Příspěvky: 2

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Ok, díky, to nechám asi na léto. A neporadil bys nějaké lepidlo nebo něco, čím by to šlo utěsnit? Nebo mě napadlo to omotat gumou a stáhnout svorkou na hadice?

Offline

 

#4 11-10-2012 23:02:45

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1319

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Pokud těsnit, tak jedině červeným silikonem- využívají jej autoopraváři- je odoloný vůči vyšší teplotě. Zalem to silikonem, nech do 2. dne vyschnout, pak to napatlej ještě jednou a celý omotej izolační páskou. Něco to vydrží, ale na dlouho to nebude- řádově to vídím do dalšího roku.......


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#5 12-10-2012 07:02:48

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3268

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Tím silikonem to jen zasereš . Hned ot vypusť a věršinou , pokud to neteče dlouho , stačí prázdné potrubí-spoj jen znovu zahřát . Pokud to sákne dlouho , tak by tam mohl být kamenec a ten ti opětnému spájení zabrání . Pro pájení musí být stčné plochy absolutně čisté . Takže bych několikrát nanesl ne místo spoje kapičku kyseliny solné , neředěné , otřel hadrem a několikrát , nesmí ani minimálně pěnit . No a potom znovu spájet . Sám jsem sehnal trubičkový cín se salmiakem , ten bych použil já . Pokud se jedná o nový spoj , tak po očištění jen znovu prohřát .

Offline

 

#6 12-10-2012 09:19:10

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3159

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Záleží trochu, jaký máš tlak v topení.
Vypustit to a zaletovat bez vody je asi nejrozumnější a nejtrvalejší řešení. Použij v každém případě bezolovnatou pájkou, protože bezlovnatou pájkou zhruba Sn97 Cu nebo Ag3 se tyto trubky pájí. Pokud tam použiješ olověnou, vznikne tam intermetalická sloučenina myslím s olovem s vyšším bodem tání než je i ta bezolovnatá pájka.
Pokud to chceš utěsnit přechodně, něčím zalepit, běžně dostupnými prostředky je to možné pouze taky při vypuštění vody. Paseku bude dělat před zatvrdnutím lepidla i voda bez tlaku neboli pronikající vlhkost, natož pak voda s trochou tlaku.
Omotat gumou a stáhnout svorkou na hadice by to klidně šlo, pokud to udrží ten tlak a pokud ta guma dlouhodobě vydrží teplotu vody v trubce. Ale stejně mně to připadá jako řešení tak do prvního plánovaného vypouštění soustavy , protože vlhkost kolem díry bude napadat gumu a možná i kov.
Pokud by tam byla na gumu příliš vysoká teplota, tak se musí použít silikon. Buď kus silikonové gumy nebo "udělat" gumu ze silikonového tmelu. Nejlépe asi z univerzálního acetátového silikonu, měl by být z běžných silikonů mechanicky nejpevnější.

Offline

 

#7 12-10-2012 17:09:49

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3956

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Loni v listopadu řešil kolega z práce stejný problem. Kolektivně jsme vymysleli přemotat samovulkanizační páskou a přímo místo spoje trubek ještě přepáskovat kvalitní páskou na hadice. Vydržel  v pohodě celou topnou sezonu a v červenci mu to původní firma zdarma opravila.

Offline

 

#8 12-10-2012 20:47:02

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3949
Web

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

czdjax napsal(a):

lehce kape voda,

pokud jde o topení v RD, tedy ne nějaký dálkový parovod s vyšším tlakem, musí to samovulkanizační páska dlouhodobě udržet...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#9 13-10-2012 13:24:07

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3159

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

No, pokud v topení je otevřená expanzka, tak v pohodě. Spíš ale tam bude uzavřená expanzka.  A gumový vak v uzavřené expanzce se obvykle plní na tlak kolem 1 baru a může dosahovat až dvou barů. Zvládne to ta páska?

Offline

 

#10 14-10-2012 21:12:30

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3268

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Zase plky .

Offline

 

#11 15-10-2012 05:58:16

lukkin
Člen
Registrovaný: 18-04-2009
Příspěvky: 183

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Směs do okruhu repa tech jež to utěsní ze vnitř nebo vypustit a znovu zaletovat nic mezi tím jen plky....

Offline

 

#12 17-10-2012 18:39:58

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

kdyz nechceš vypouštět všechno tak zmrazit a trubku a vypustit jen kousek a pak přeletovat. v panelácích se to tak dělá at se nevypouští celý okruh

Offline

 

#13 05-01-2013 23:24:40

Luk.M
Člen
Místo: Dolany
Registrovaný: 20-02-2012
Příspěvky: 21

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Ahojte.
Mám dotaz na odborníky.  Dělám si topeni v mědi v garáži a chybně jsem přiletoval jedno koleno. Je možné spoj znovu prohřát a otočit i 180 stupňů? Je to koleno na přívodu do litinového radiátoru.

Offline

 

#14 06-01-2013 00:02:10

Colin.McRae
Člen
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 34

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Nejsem odbornik ale jde to. Po otoceni se musi pridat do spoje cin aby se zamezilo netesnosti. Mam to odzkouseny a vse je v pohode.


Omi 206

Offline

 

#15 06-01-2013 19:50:20

Luk.M
Člen
Místo: Dolany
Registrovaný: 20-02-2012
Příspěvky: 21

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

Paráda. Díky za radu.

Offline

 

#16 13-02-2013 18:33:46

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 147

Re: Je možné letovat cínem měděnou trubku topení s vodou?

zkuste nahlédnout sem... ale nezkoušel jsem, jen na toto náhodně narazil..http://www.bcgcz.cz/zatesnovaci-prostredky.php

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS