SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ten výkon kamen nebude nějaká pevná hodnota. Prostě budou nějaká horkovzdušná kamna , ty budou vyrobena z určitého materiálu a ten materiál potom bude mít určenou teplotu , při jaké ty kamna budou dobře hřát a zároveň ten materiál příslušně dlouho vydrží a ještě se nepropálí. Když se použije méně výhřevnější palivo , tak ty kamna budou méně hřát a nebudou mít stoprocentní výkon. Když se použije více výhřevné palivo nebo třeba silnější tah komína a kamna se budou palivem nadměrně nacpávat, klidně mohou ty kamna hřát na 120 nebo možná i na 140 % výkonu.
Teoreticky by třeba šlo vzít v úvahu teplotu té horké stěny v horkovzdušném kanálu, zamontovat do vzorce vztlak ohřátého vzduchu proti studenému, geometrii těch horkovzdušných kanálů neboli jejich odpor proti proudění vzduch, z toho se získá, jak teplý a kolik toho ohřátého vzduchu z kamen proudí a z toho vyjde výkon. Ale nepřesnost všelijakých parametrů a nepřesnost výpočtu výkonu kamen je velká.
Online
franišek napsal(a):
jak to tady tak pročítám tak mě napadlo jestli nekdo z vás nemá schéma těch zázračných Kanadských kamen.
Chce to pužít funkci hledat
http://svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=3123
jinak co si pamatuji, viděl jsem taky teplovzdušná kamna rozměry udělaná podle Petry. Stěny ovšem nebyly litinové či jaké mají Petry, ale kde to šlo, byly svařeny ze svislých trubek , průměr nějak 50 a síla stěny tak 6 - 8 mm.
Editoval Radim (22-03-2013 18:50:44)
Online
Dík za odkaz, ale nějak jsem tam nic nezjistil. měl bych ještě dotaz-horkovzdušná kamna bych chtěl vyrobit ne z trubek ale z jeklu a chtěl bych se zeptat jestli na to stačí normální jekl s tloušťkou cca 3mm a nebo existuje nějaký žáruodolný jekl. dík
Offline
V odkazu jste nic nezjistil? Je tam materiál, průměr trubek, délka kotle a jeho průměr cca 600 - 700 mm. Co byste ještě chtěl? Nějak nemohu najít jekl z materiálu aspoň 12022 se stěnou 4 - 5 mm. Teplotavnitřní stěny při topení dřevem bude klidně i 500 st.C a to se obyčejnému tenkostěnnému jeklu určitě nebude líbit. Navíc kruhový profil umožňuje mnohem lepší proudění vzduchu.
Offline
Radim napsal(a):
franišek napsal(a):
jak to tady tak pročítám tak mě napadlo jestli nekdo z vás nemá schéma těch zázračných Kanadských kamen.
Chce to pužít funkci hledat
http://svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=3123
Tyhle ty kamna znám ale mě zajímaly ta nová všude propagovaná na zplynování dřeva. Nebo plány kotlu na zplynování Dřeva. Takovou bestii jako je na obrázku v odkazu jsem taky měl. nakonec jsem je prodal že by sežraly les i s veverkama.
Offline
Pokud se topí přímo dřevem, tak účinnost nepřesáhne 30%. To je jasné a skutečně, les i s veverkama. Topil jsem s tím při stavbě baráku, když jsem dodělával vnitřní omítky v říjnu. Do konce roku jsem spálil všechen binec ze stavby i jejího okolí. A že ho bylo.
Jediný rozumný způsob pro topení dřevem je skutečně jeho zplynování. Ale zaboha si nemůžu vzpomenout, kde jsem to viděl ve výkresové podobě. Hezký přehled je na http://www.atmos.cz/czech/kotle-007-zpl … ne-brikety
Offline
Ty kanadský se mi líbí- ale ty s těma průduchama od podlahy vzhůru- udělat takový na olej, to by jsem měl v dílně horko za chvilku
Offline
Myslím, že by to až takový problém nebyl. Servisák, co mi chodí každý rok kontrolovat a vyčistit plynový kotel mi vyprávěl, že jeho kolega má kotel BULERJAN s vestavěným plynovým adaptérem, který se montoval k uhelným kotlům DAKON. Spodní konce trubek má prý spojené a dmýchá do nich vzduch z místnosti. Z horních konců má rozvod po domě. Já bych ale měl obavu z usazováním prachu v rozvodech. Vzduch pro spalování plynu táhne kanálem zvenčí až k hořáku. Když to jde s plynem, musí to jít i s adaptérem na LTO.
Offline
Prach to je otázka druhá- výřit se jistě bude, mrcha! Klasický kamínka na lto mám již nějaký ten pátek v dílně (jsou to starý nafťáky)- rpzpálím je pěkně, ale když chci rychle vytopit dílnu, tak ne a ne (kolikrát to trvá i 2-3 hodiny..
Offline
Burleany mam doma urobene podla navodu z stranky nase traktory-cize velky valec-dvojobal a na jedno nalozenie-asi 2 furiky vydrzia horiet priblizne24hodin ale tiez kym sa rozpalia tak im to trva asi 2hodiny ale rychlo zase natopim naftovym delom-ohrievacom-to len pre informovanost
Offline
zkuste sehnat knihu Jan Navrátil Domácí kutil a .....dřevoplyn. Je tam spousta zajímavých věcí včetně popisu výroby toho teplovzdušného kotle z jaklů. Ale je to na kutilské úrovni, takže bude třeba zvážit účinnost, náročnost na obsluhu i trvanlivost toho výrobku. A je to asi 15 let staré.
Jakly tam použil 60x40x3 ze šrotiště a uvádí, že tam je 20 bm svarů.
Jinak já jsem zvažoval k použití modifikaci teplovzdušných kamen, kde by ty trubky či jakly byly rovné , aby šly občas prošůrovat a vyčistit tak od prachu.
Co se týká topení zplynováním dřeva, v první řadě je podle mně potřeba mít komín s velmi dobrým tahem, takže kouřový ventilátor s nějakou regulací bude pro kvalitní stálé hoření nutný.
Principem potom je v podstatě rozdělení spalovacího prostoru na dva či minimálně prodloužení současného spalovacího prostoru. Kde v jednom místě dochází k protahování primárního vzduchu přes vrstvu paliva a k tím ke vzniku hořlavého plynu a až v druhém místě dochází po přidání sekundárního vzduchu k hoření toho plynu.
Online
s tou účinností 30% se mi to nějak nezdá u výrobců většinou udávají kolem 80% např, zde http://www.kovotherm.cz/kamna-kanuk/
mám vymyšlené kamna z jeklu, ale když se nedělají v tom žáruvzdorným provedení, tak mám raději zvolit trubku i když bych třeba ten jekl zvolil se sílou 5mm? A proč si myslíte, že trubkou bude cirkulovat vzduch lépe než jeklem. dík
Offline
Já měl na mysli klasická kamna, kde by ty trubky(jäckely) byly na výšku, nijak nepokroucené. Pak by to bylo lepší kvůli údržbě, ale účinost by asi klesla......
Offline
myslím, že nejjednodušší by bylo okopírovat kamna Kora/Vlna a jen zvětšit možnosti sek. vzduchu a dořešit líp rošt a popelník... Nejsou tam zase až tak vysoké teploty, takže nakrájená lešeňová trubka by mohla postačit. Ovšem, na nějaké CB spalování je lepší zapomenout..
Offline
jekle by nebyly zkružené, ale zúhlované a proč bych měl zapomenout na CB spalování určitě bych tam chtěl sekundární spalování udělat jestli je to tedy ono. Ty kamna kora/vlna se mi nelíbí
Offline
Trubková kamna mají velkou teplosměnnou plochu, tedy snahu plamen a kouř hodně ochladit. Hůře pak dosahujete teploty potřebnék sekundárnímu spalování. Jinak sekundární spalování není přesně to samé jako CB (clean burning) ale to jistě víte. Pokud ne, hledejte třeba na TZB nebo třeba vemte inspiraci ze staré diskuse http://www.poradte.cz/domacnost-a-bydle … echno.html
Offline
Děkuji moc, za odkaz velmi zajímavé.Přiznám se, že jsem myslel, že CB a sekundární spalování je to samé a bohužel stále nechápu mezi tím rozdíl :-(. mohl byste mi prosím ten rozdíl popsat? dík
Offline
Zkusím vše co nejvíc zjednodušit, nakonec stejnak zjistíte, že to vlastně znáte, jen ne takto napsané.. Vyjděte pana kolego z ohníčku na poli. Zapálíte ho, ohník se rozhoří, čoudí víc nebo míň, všude jen primární vzduch, účinnost spalování souvisí s množstvím kouře a není nic moc, sekundární vzduch žádný, sousedi nadávají.
Zapalte ohýnek v Petrách. Ze spoda primární vzduch, horní růžicí jde vzduch sekundární. Nebudeme řešit topení odhoříváním. Primární vzduch jde pod rošt, udělá žhavé jádro a tím horkem se z ostatního paliva uvolňují těkavé látky, co za vhodných okolností hoří jako„dřevoplyn“. Na horních dvířkách otevřu růžici a stane se: a/ že do kamen se dostane sekundární vzduch a společně s tím dřevoplynem a spalinami odletí do komína = účinnost malinko větší než na poli, smradu stále dosti. b/ podaří se dřevoplyn zapálit= začne sekundární spalování= stoupá účinnost, klesá smrad. Aby se dařilo spalovat čistě (CB) tak je potřeba držet teplotu nad palivem tak vysoko, že se těkavé látky z paliva + oxid uhelnatý zapálí co nejdřív a shoří. Někdy se ještě přivádí terciální vzduch na dohoření ale to teď není podstatné. K lepšímu spalování pomáhá šamotová vyzdívka, která dovede fungovat jako katalyzátor hoření. Kde není šamot, dá se litinová přepážka- deflektor co prodlouží cestu kouře tak, že stihne dohořet v kamnech a ne v komíně. Složitější kamna ještě předehřívají sek. vzduch, takže snadněji dojde ke spalování plynů. Problém kamen z trubek: dojde snadno k takovému ochlazení kouře, že se nezapálí plyny nad palivem a dojde ke kouření i když je přisáván sek. vzduch. obchází se to jednoduše tím, že je málo paliva v topeništi a plamen volně plápolá, čímž se většina paliva využije na vytvoření tepla a nikoliv bílého,čpavého kouře.
Zpět na původní otázku: mohlo by se říkat, že CB je vyšší stupeň sek. spalování. A teď se jen modlím, aby admini nenadávali a abych nenapsal moc chyb..
Editoval jikok (25-03-2013 10:22:46)
Offline
Teorie říká:
Tam, kde to hoří, odtamtud se nesmí odsávat teplo. Proto je třeba, aby tam byl šamot, ideálně ten pórovitý vyzdívkový, ne ten lisovaný, co je v šamotových cihlách a deskách. Případně ještě navíc za šamotem ( či žárovzdornou nerezí) kamenná vlna snášející vysoké teploty.
Tam, kde už to shořelo a jsou jen horké spaliny, by právě měly být ty teplovzdušné trubky . Nebo u teplovodního kotle tepelný výměník, který dostává to teplo do vody.
Akorát je problém v tom, že zvláště na malé výkony by z toho vyšla poměrně velká "kráva" , která by se špatně prodávala. Proto je u komerčních topidel prostor pro hoření, který je izolovaný, omezován a oheň více či méně hoří i kolem těch teplosměnných ploch. Případně byly dříve dokonce vyráběny kotle bez šamotu, kde to hořelo v plechu chlazeném vodou. Pro spalování uhlí či briket, kde se izolace vytvářela vrstvou popela. U dřeva to vzhledem k velmi malému množství vznikajícícho popela nejde.
U malých topidel bude zřejmě taky počítáno s tím, že vytápěným prostorem povede kratší či delší kouřová roura a značné množství tepla, podle toho, jak moc dlouhou rouru tah komína a umístění topidla dovolí , půjde do vytápěného prostoru prostupem ze spalin přes kouřovou rouru.
Online
Děkuji za Vaši trpělivost a vysvětlení teď to již chápu.
http://www.imagelink.cz/images/10hmh.jpg
http://www.imagelink.cz/images/11lrl.jpg
Ještě bych měl dotaz posílám dva odkazy kde jsou dva druhy vedení sekundárního vzduchu který z nich byste mi doporučil použít. Děkuji
Offline
Kdo ví? Asi bych okopíroval někde, co funguje...ale kamarádi tady jistě poradí. To už máte hotovo? v těch kamnech asi ještě nehořel ani papír..
Editoval jikok (25-03-2013 16:08:35)
Offline
zajimalo by me jak poznate ze kamna nehori optimalne a ze spalovani uvnitr neni spravne a zda se to da poznat z koure ktery vychazi z kominu ? ( nemyslim tim ze sousedi nemohou dychat a neni okolo baraku videt ) . jde mi o to ze jsem koupil krbova kamna a po dvou letech se mi rozpadly vnitrni (samotove?) platky .... samosebou se zacal deformovat vnejsi plast kamen takze jsem vzal 6mm plech a udelal vlastne topeniste uvnitr kamen misto z samotu z plechu ...kdyz kamna roztopim a zavru vzduch pod rost a necham jen otevreno v horni liste tak z kominu nevychazi prakticky zadny tmavy kour .... jak poznam ze spalovani je dobre pokud ne z toho koure, nerad bych aby chytl komin z duvodu zaneseni sazemi nebo jinou nekalosti ....
Offline
komín Vám nevyhorí pokiaľ ho budete pravidelne čistiť, keď spaľujete bordel tak aj dvakrát za sezónu, inak stačí raz
Offline
rád bych řekl, že mám hotovo, ale ty fotky jsem vygoogloval a jen zjišťuji které by bylo vhodnější
Offline
bordel v kamnech nepalim topim pouze drevem tak to snad bude ok vyrobce krbovych kamen by me asi proklel :-D
Offline