SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 22-01-2014 21:44:01

ing.jetelinek
Člen
Registrovaný: 15-10-2013
Příspěvky: 8

vaření vložky válce

Dobrý den,zakládám nové téma,protože nerad narušuji vlákno.V rámci úprav na motoru pionýra bych potřeboval dovařit pásek válce jako oporu pro pístní kroužek šířka pásku cca 8mm délka cca 30mm,mám k disposici autogen,litinové el. es 722 a mosazné elektrody.Jakou metodu by jste doporučily?Navařovat se bude stejný material-válcová litina.Díky za radu

Offline

 

#2 22-01-2014 22:00:17

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4017

Re: vaření vložky válce

Bez nějakého nákresu se nedá nic říci. O jaký pásek a na jakém místě válce víte jen vy, který to máte před sebou nebo ve své hlavě.

Offline

 

#3 22-01-2014 22:25:06

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: vaření vložky válce

asi se jedná o můstek v kanálu pro přejetí zámku pístníhokroužku.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#4 23-01-2014 06:53:54

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4082
Web

Re: vaření vložky válce

svařeč, který ví jak vypadá válec od Jawa Pionýr, může jen konstatovat že zavařit to tak aby byl motor funkční nepůjde


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#5 23-01-2014 11:35:22

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: vaření vložky válce

Hmm, omlaťte ty eldy, zavařte tigem, tam se dostanete  z obou stran, stejně se dělá výbrus až po nalisování vložky do válce se zvětšenými a leštěnými kanály, no  ale já jsem teď viděla na fichtlcapu válec chlazený vodou a moc se mi to líbilo, je to takový úhledný a menší než ten ježek.......kua to je koníček......hi

Offline

 

#6 23-01-2014 12:17:09

hrnous
Člen
Registrovaný: 06-01-2013
Příspěvky: 200

Re: vaření vložky válce

zvlášť proto, že u větších motorů, které tento pásek mají je to ten nejporuchovější element co praská a pak demoluje půl motoru..ale kdo si chce dovařit kurvítko..je mu přáno :

jwm zdar!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gama 1500A PFC, Gama 1700L PFC na vánoce 2013-TNZ TT142 na vánoce 2014-TNZ TT142 na vánoce 2017-Tara 181 jenom pro radost smile

Offline

 

#7 23-01-2014 12:31:24

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: vaření vložky válce

Já bych se pokusil převrtat kolíček na pístu a pootočit kroužek, jehož zámek je proti chybějícímu můstku.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#8 23-01-2014 16:00:51

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 147

Re: vaření vložky válce

Famater napsal(a):

Já bych se pokusil převrtat kolíček na pístu a pootočit kroužek, jehož zámek je proti chybějícímu můstku.

a mnohdy stačí píst otočit o 180stupňů a zámek co překáží pro sání už projde mezi výfuky..

Offline

 

#9 23-01-2014 16:27:14

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2393

Re: vaření vložky válce

Tady jde spíše o to že kanál je již tak velký že dochází k enormnímu namáhání pístního kroužku.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 23-01-2014 17:18:51

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 957

Re: vaření vložky válce

Otacat piesty obcas nerobi dobrotu.

Pri uprave valca by som radsej isiel smerom novej vlozky ako vyvarania.

Offline

 

#11 23-01-2014 21:11:23

ing.jetelinek
Člen
Registrovaný: 15-10-2013
Příspěvky: 8

Re: vaření vložky válce

Nová vložka by byla nejlepší,ale náročnější na výrobu,rozhodl jsem se to zaletovat mosazí autogenem(tig nemám a radši si to dodrbu sám) zejména vzhledem k tloušťce materiálu 4mm teď se ptám mám si to celé předehřát na nějakou stejnou teplotu-oba díly,nebo bude stačit ohřátí svařovaného místa autogenem?mám v plánu dilatační spáry,které budou vyplněné mosazí pro případ nestejnoměrného zahřátí vložky a pnutí v místě přidaného materiálu.Jinak píst vzhledem ke konstrukci jeho vlastní otočit nelze-chlazení v místě výfuku a vařit to chci proto,abych udržel kroužek v kruhu vzhledem k šířce kanálu by mohl do něj mohl propadnout a o hranu se zlomit

Offline

 

#12 23-01-2014 21:26:10

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2393

Re: vaření vložky válce

jikok napsal(a):

Famater napsal(a):

Já bych se pokusil převrtat kolíček na pístu a pootočit kroužek, jehož zámek je proti chybějícímu můstku.

a mnohdy stačí píst otočit o 180stupňů a zámek co překáží pro sání už projde mezi výfuky..

To není moc dobré řešení písty mnohdy nemají pístní čep v ose ale mírně mimo ní


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#13 23-01-2014 22:44:48

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4082
Web

Re: vaření vložky válce

tvar pístu je vůbec věda, není to prostý válec, už Jawa v Považskej Bystrici vyráběla písty kuželové, nahoře je menší průměr kvůli tepelné roztažnosti a dnes snad všichni výrobci kromě kužele vyrábí písty oválné (dvoutakty) zas kvůli rozdílu teplot na straně sání / výfuk.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#14 24-01-2014 13:41:54

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: vaření vložky válce

Tvar pístu je opravdu dost složitý, když už je o tom tady řeč. Protože píst má nějaké rozložení hmot a provozních teplot, musí být tvar takový, aby se při provozních teplotách byl přibližně válcový. Proto je u dna průměr menší a u čepních otvorů oválný, protože v místech uložení čepu je větší hmota, která se teplem roztáhne. O to musí být v techto místech ve směru osy čepu  za studena menší než ve směru kolmém.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#15 24-01-2014 14:09:37

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4082
Web

Re: vaření vložky válce

tak, tak, tudíž vzhledem k procesům které ve válci probíhají je myšlenka navařování vložky imho nesmysl...
respektivě možnost vyzkoušet si hranice dovednosti. Ovšem účel opravy splněn nebude.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče