SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Pri zvarani sa mi stane že elektróda ostane k materiálu akoby privarená (prílepy) hlavne na začiatku zvárania keď sa to stane tak zabzučí. Viete mi to trocha objasniť o čo ide a či sa vypne v prípade keď by bola preťažená aby sa nepoškodila Zváračka? Mam ORION150N /FMINI162
Editoval lieskovec1 (05-07-2014 12:08:46)
Offline
Přilepení elektrody, hlavně při chytání oblouku na začátku, je docela běžná věc, hlavně v rukou nezkušeného, případně špatně nastavené svářečky. Ten invertor má ochranu ANTISTICK, takže chrání sebe i tu elektrodu před rozžhavením.
Offline
To co za zvaracku ? ma to 5alebo15kg ? a foto by len tak nebolo ? a ake elektrody si skusal ?
Offline
atishajn napsal(a):
To co za zvaracku ? ma to 5alebo15kg ? a foto by len tak nebolo ? a ake elektrody si skusal ?
Som začiatočník takže mi prilepilo elektródu lebo som mal male ampére než uvádzajú.
Tuson Orion150n /fmini162
Jednofázové elektrické pripojenie 230V
frekvencia 50Hz/60Hz
účinná spotreba 10A
najvyššia spotreba 26A
svorkové napätie 80V
zvárací prúd 10A - 150A
pracovný cyklus 15% 150A
pracovný cyklus 60% 100A
pracovný cyklus 100% 85A
trieda ochrany IP21S
trieda izolácie H
hmotnosť 5,8Kg
rozmer 280x130x210
normy EN 60974.1/EN 60974.10
použite elektródy
prve som kúpil na Ukrajine balia sa do rôznych obalov
VISTEC AHO-21 2.0
Э46-АНО-21-d-УД, Е432(3)-Р11, ГОСТ 9466-75, ГОСТ 9467-75, ТУ У 05416923.001-95
http://krivoyrog.prom.ua/p37208334-elek … k-ano.html
druhe som kúpil v miestnom obchode
METALWELD
Rutweld 1 Extra 2.5
E 42 0 RC 11
Editoval lieskovec1 (05-07-2014 17:08:34)
Offline
Pokud jste začátečník a začínáte rovnou s elektrodou o průměru 2,5 mm tak si dost komplikujete život. Na učení se skutečně svařovat a ne lepit je potřeba začít s elektrodou 2 mm. Je celkem jedno, jestli bude bazická nebo rutilová i když rutilky lépe chytají oblouk. Kus ocelového "šrotu" dobře obrousit do kovové čistoty a zkoušet zapalovat oblouk na konkrétním místě, naučit se držet oblouk dlouhý kolem dvou mm a postupně vytvářet svár podle vlastní představy. A po dokonalém zvládnutí přejít na elektrodu 2,5 mm, třeba i bazickou. A určitě se už nebude lepit.
Offline
(Školenia som robil na CO2) Učil som sa na 1.5 držať oblúk, Skôr začiatočník som myslel že zvar nie je dokonali a nie všade drží ako ma ale chytiť oblúk a držať ho viem len niekedy mi prinesú elektródy iba tak kúpené na kusý, zapaľovanie mi celkom ide sem tam sa stane ak nemám dobre očistení materiál alebo ostala farba alebo hrdza ale rýchlo som sa naučil čo je čista zvarová plocha. Ale musím priznať že 2.5 ktoré som kúpil v miestnom obchode tak lepili ako dive ale 2.0 z Ukrajiny išli krásne.
(Len som potreboval vedieť rizika pre danú zváračku ak mi bude lepiť a nestihnem hneď odlepiť elektródu)
Editoval lieskovec1 (05-07-2014 19:54:43)
Offline
jirkati napsal(a):
Pokud jste začátečník a začínáte rovnou s elektrodou o průměru 2,5 mm tak si dost komplikujete život. Na učení se skutečně svařovat a ne lepit je potřeba začít s elektrodou 2 mm. Je celkem jedno, jestli bude bazická nebo rutilová i když rutilky lépe chytají oblouk. Kus ocelového "šrotu" dobře obrousit do kovové čistoty a zkoušet zapalovat oblouk na konkrétním místě, naučit se držet oblouk dlouhý kolem dvou mm a postupně vytvářet svár podle vlastní představy. A po dokonalém zvládnutí přejít na elektrodu 2,5 mm, třeba i bazickou. A určitě se už nebude lepit.
Já myslím, že je to jedno, jestli je elektroda 2 nebo 2,5. Pokud se svařuje trafem, je dokonce lepší , když se začíná elektrodou většího průměru, protože běžné rozptylové trafo má lepší svařovací parametry tehdy, pokud je na něm nadstaven větší proud. Akorát že větších elektrod se do kila vejde méně, takže i když třeba kilo 3,2 elektrod bývá znatelně levnější než kilo 2,5 nebo 2 , jedna elektroda je dražší a tudíž i učení je dražší.
Začátečník potřebuje obrousit do kovové čistoty nejen místo svařování, ale i místo uzemění stejně tak jako kousek drátu, za který drží elektrodu v kleštích i musí mít čistý dosed kleští. A v případě starší svářečky by měl mít i čisté a dotažené veškeré kontakty, přes které jde svařovací proud. Každý takový neočištěný kontakt může ubrat nějaký voltík, který potom začátečníkovi pochybí.
Je taky dobré pokaždé před začátkem svařování přejet pilníkem konec eletrody, aby se odstranily okuje a pokud se elektroda přilepila a při dobývání elektrody obal elektrody na konci oprýskal, je třeba kleštěmi odhalený kus drátu ucviknout.
Takže začátečník mnohem víc brousí a cviká drát než svařuje. Teprve až začátečník dostane zapálení a udržování oblouku do ruky, může se soustředit na rychlost svařování a tyhlety "přípravy" potom omezit.
Vlastní učení svařování bych pak doporučil začít nadstavením buď minimálního nebo maximálního doporučeného proudu pro konkrétní elektrodu. V prvním případě se bude elektroda určitě lepit. Je třeba to pořádně vyzkoušet a potom zvýšit proud o řekněme 5 ampér a znova. To dělat tak dlouho, dokud se elektroda přestane lepit a začne se svařovat.
V druhém případě se nejspíš elektroda rovnou zapálí, ale svařování nebude příliš kvalitní , kov se bude hodně rozstřikovat a prskat, svar se bude propalovat a tenčí materiály rovnou tou elekrodou "řezat". Elekroda se možná bude při svařování žhavit a svár bude vykazovat znaky příliš velkého proudu. A zase je třeba po stupíncích, třeba co 5 ampér, proud postupně zmenšovat. Až se svařování upraví, znaky příliš velkého proudu při svařování zmizí až nakonec se elektroda začne lepit.
Tím se najde pro konkrétní elektrodu konkrétního průměru rozmezí, kdy to svařování funguje. A v rámci tohoto rozmezí se potom sledováním svařování a hodnocením hotoveho svaru nadstaví ten správný proud.
Řekl bych, že jak toto začátečník u cca 2 - 4 různých druhů elektrod dosáhne, potom už víceméně svařovat umí.
Offline
Stránky: 1