SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-03-2014 20:16:27

julek
Člen
Registrovaný: 30-03-2014
Příspěvky: 3

Letování mosazného plechu na nerezový plech

Dobrý den, chtěl bych si na nerezový plech letovat mosazné plechy s výsledkem mozaiky v tlouštce plechů asi 1mm. Mám doma "soptíka" ma PB a chtěl bych se zeptat, jestli mohu použít pájecí pastu a jakého typu a použít plamen z hořáku PB na pevný spoj. Děkuji za odpověď.

Offline

 

#2 30-03-2014 21:06:59

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2049

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

Buď běžnou cínovou pájkou a tavidlem třeba MTV125, pevnost spojů ale nebude nijak převratná. Nebo stříbrnou pájkou (tavidlo vám doporučí tam, kde byste kupoval pájku), větší plochu plechů však směsí PB-vzduch zřejmě nenahřejete k pracovnímu bodu stříbrné pájky (přes 600°C). Klasická pájecí pasta s cínem a tavidlem na nerez myslím není, nebo možná je, ale já o ní nevím.

Editoval Zdenek11 (30-03-2014 21:08:52)

Offline

 

#3 30-03-2014 21:21:31

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3964
Web

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

jaký jsou rozměry těch plechů? Tloušťku víme...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#4 30-03-2014 21:47:28

julek
Člen
Registrovaný: 30-03-2014
Příspěvky: 3

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

předně děkuji za odpovědi a jedná se rozměrově nerez plech jako základ velikosti 100mm x 60mm a mosazné plechy cca 20mm x 20mm.

Editoval julek (30-03-2014 21:48:22)

Offline

 

#5 31-03-2014 08:13:57

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1092

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

Pokud Vám stačí z pevnostních důvodů měkká pájka, pak SnAg4, tzn. např. Fontargen A 611 a aktivní tavidlo 3.1.1.A / F-SW12, tzn. např. Fontargen F 600.
Tvrdou pájkou bych nerez nepájel, pokud máte jen PB. Kvůli malé výhřevnosti plamene je doba ohřevu velmi dlouhá a materiál oxiduje víc, než sebelepší tavidlo zvládá dezoxidovat.

Offline

 

#6 31-03-2014 08:32:43

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2049

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

Hořák s výkonem přes 2 kW by plech už mohl nahřát k teplotě tání Ag pájky, ale při ohřevu a následném chladnutí pravděpodobně dojde mimo oxidaci ještě k tvarové deformaci výrobku. Asi nejjednodušší by bylo předem pocínovat v místech pájení oba díly, potřít tavidlem a následně spájet. Vhodný materiál pro měkké pájení máte uveden v příspěvku č.5.

Editoval Zdenek11 (31-03-2014 08:56:00)

Offline

 

#7 31-03-2014 10:34:40

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 880

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

Nešly by na tu mozaiku použít klasické mosazné zápustné nýty průměr 3mm? Vyvrtat třeba 1,5mm (je ale potřeba lepší vrták), pak udělat v obou materiálech důlčíkem malé trychtýřky (jako forma stačí do železa vyvrtat trychtýřek zvětšený o materiál plechu), snýtovat na rovném kusu železa a pak mosaz přebrousit a vyleštit, skoro to nebude vidět. Nýty  buď vytočit na soustruhu nebo koupit, jsou např: http://www.kutil.eu/cs/eshop/spojovaci- … n-661.html

Offline

 

#8 31-03-2014 11:40:45

julek
Člen
Registrovaný: 30-03-2014
Příspěvky: 3

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

Díky všem za odpovědi, určitě vyzkouším vše vámi navržené, včetně těch nýtků. Díky moc a přeji hezký den.

Offline

 

#9 16-02-2015 19:08:02

koník
Člen
Místo: Velvary
Registrovaný: 05-01-2009
Příspěvky: 61

Re: Letování mosazného plechu na nerezový plech

...ahoj...pokud by ti šlo o falešné Mokume Gane,tak mi napiš na mejl a zřejmě bych ti mohl poradit...prosím tě,napiš tam taky z jakého fóra se ozýváš...měj se...


...kovář zdraví pány svářeče...

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS