SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 23-06-2015 14:24:13

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1661
Web

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

CIJOML napsal(a):

Tak sem si nechal od TomK udelat analyzu slozeni a vysledek je nasledujici:

Elem: Al Fe Cu Zn

hm. % 11,1 0,2 3,0 85,7

stř. kv. odch. 2,0 0,1 0,3 2,0

pry se to blizi slozenim materialu ZAMAK12, coz sem nikdy neslysel. Jaky zpusob opravy navrhujete?

To jsem přesně čekal! Typická zinková slitina s 85% Zn.... Nejrozumnější by bylo pájení použitím HTS 200, nebo equivalent - u vás tuším VELCO 1450
http://www.welco.cz/katalog/welco-1450-durafix

Offline

 

#27 23-06-2015 14:41:34

CIJOML
Člen
Registrovaný: 19-03-2015
Příspěvky: 112

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

Nasel sem tohle. Je to to co myslite?

https://www.youtube.com/watch?v=dINNNtVk0cU

Offline

 

#28 23-06-2015 15:48:32

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1661
Web

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

CIJOML napsal(a):

Nasel sem tohle. Je to to co myslite?

https://www.youtube.com/watch?v=dINNNtVk0cU

Konkrétně toto jsem nezkoušel, ale s tím HTS 2000 mám poměrně dobrou zkušenost na Zn/Al slitinách. Koukám, že vývoj pokročil a toto, zdá se je lepší, než ta HTS 2000. Toto doporučuji! Pájet materiálem s bodem tání značně nižším, než zákl. mat! V žádném případě nedoporučuji na zinko-aluminiové slitiny s vysokým obsahem Zn použít TIG a příd mat pro Al. (AlSi12, AlSi5).

Offline

 

#29 23-06-2015 18:21:30

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3461

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

Tento materiál neznám a dohledatelné materiály hovoří pouze o slitině vhodné pro tlakové lití. Když ale vidím chemické složení tak je to pro svařování děs. Skoro bych tvrdil, že slitina 11% Al + 86 % Zn + 3 % Cu bude nesvařitelná. Určitě bude dobré kontaktovat nějakou firmu zabývající se lepením kovů, kde by bylo možné doplnit chybějící část zaformováním a dosazením kovovým práškovým lepidlem. Samozřejmě je možné se pokusit s vlastní invencí použít takový materiál sám. např. http://www.technicke-lepeni.cz/hnetaci-kov-hlinik

Editoval jirkati (23-06-2015 18:23:29)

Offline

 

#30 25-06-2015 03:03:02

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1661
Web

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

Já ještě k tomu "karbecu" - Ten doporučovaný pájecí materiál zde: https://www.youtube.com/watch?v=dINNNtVk0cU je příšerně drahy! Koukal jsem, že balení 7ks by přišlo s poštovným do ČR asi na 75 dollars. sad

Editoval Frank (25-06-2015 03:05:44)

Offline

 

#31 25-06-2015 08:26:06

CIJOML
Člen
Registrovaný: 19-03-2015
Příspěvky: 112

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

cena se u veteranu "neresi" wink jde mi o to aby to jezdilo na karbec co tam patri a ne na peracky a ano vim ze to pojede hur smile

Editoval CIJOML (25-06-2015 08:31:36)

Offline

 

#32 25-06-2015 09:40:12

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2734

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

jirkati napsal(a):

Tento materiál neznám a dohledatelné materiály hovoří pouze o slitině vhodné pro tlakové lití. Když ale vidím chemické složení tak je to pro svařování děs. Skoro bych tvrdil, že slitina 11% Al + 86 % Zn + 3 % Cu bude nesvařitelná.

Ono stačí vědět, že zinek se vypařuje při teplotě pouhých 907 st C. Jiné svařované materiály, železo, nikl, měď, hliník  při teplotě nad 2500 st C. Elektrický oblouk má mít teplotu ku 3000 st C.

Offline

 

#33 25-06-2015 12:03:32

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3461

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

Pro Radim - přesně tak jak je psáno. Jenže v AUTOMOTIVE se zcela běžně používá robotizované pájení pozinkovaných dílů a vzhled sváru (přesněji pájeného spoje) je takový, že až k hranici pájky je Zn vrstva neporušená. Případné opravy spojů se pak dělají metodou TIG se stejným přídavným materiálem. Takže TIGový i MIGový oblouk nahřívá základní materiál na teplotu cca 850 - 870 st.C a přídavný materiál má teplotu velmi podobnou.

Offline

 

#34 25-06-2015 12:25:48

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1661
Web

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

Radim napsal(a):

Ono stačí vědět, že zinek se vypařuje při teplotě pouhých 907 st C. Jiné svařované materiály, železo, nikl, měď, hliník  při teplotě nad 2500 st C. Elektrický oblouk má mít teplotu ku 3000 st C.

U čistých kovů je to tak. Ve slitinách to funguje tak, že se ta teplota vypařování kovu s nižším bodem varu posunuje směrem nahoru, podle procenta obsahu kovu s vyšším bodem varu. Takže např. u slitin s obsahem Zn pod 15% a zbytek Cu ve slitině, lze už obloukové svařování(TIG) použít, popřípadě obrátit polaritu proudu, kdy je ohřev základního mat. omezen o ca. 600°C.

Offline

 

#35 25-06-2015 18:12:07

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2734

Re: vyvareni predvalecneho karbecu Graetzin

Frank: Aha, děkuji za upřesnění.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS