SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#26 23-06-2014 08:44:48

petr119
Člen
Registrovaný: 19-06-2014
Příspěvky: 13

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

No možná se k tomu  dostanu, ale myslím, že se stačí podívat na kci těch profi mašin (manuály), jak vypadají ty klíny a něco podobného a dle možnosti vybavení vlastní dílny upachtit. Já to vyrobil jen pomocí kladiva, kombinaček, svěráku a pomocných kovových věcí, přes které jsem tvaroval kladivem co by lo třeba na proudění vzduchu. Ale mnohem lépe by posloužila i měděná trubka.

První verze klínu byla jen napůl ohnutý plech a vytvarovaný do podobného tvaru jak mají v těch manuálech, proč to tak udělat jsem popsal dříve. Svaření šlo v pohodě (kvalita spoje), ale ještě to nebylo ono, protože proud vzduchu nešel přímo před trysku, ale do boku a zbytečně ohříval okolní plochy (ale dalo se to zvládnout). 

Druhou verzi jsem natvaroval za půl hodiny a to už má i svůj přívod vzduchu přímo před hrot klínu.
Pak stačí jen prubnout jak rychle te klín roztaví folii, malinko upravit proudění vzduchu a teplotu, která bude nižší (klín strčený mezi foliemi se tolik neochlazuje jak když je volně v prostoru) a frčíte.
Teplotu co používám je od 550-630°C a většinou nejmenší rychlost proudění. Obojí upravuji podle rychlosti, kterou chci dosáhnout. Jiné hodnoty budou v ploše a jiné u detailů (kouty apod.), kde nemohu tak rychle s vařením uhánět

Třetí verze bude asi ta měděná trubka a bude to nejdokonalejší varianta, protože vzduch budu pouštět pouze hrotem a předehřátí bohatě stačí jen pomocí ploch toho klínu, případně pár nahřívacích otvůrků. Pokud by to dělalo problém udělám pro jistotu i malé i ty pomocné výduchy, abbych si neodrovnal dmychadlo tím neustálým foukáním do relativně uzavřeného prostoru mezi folie.

Jinak obecně k foru. Je škoda, že když sem přijde člověk jako nováček případně jako ten co hledá pomoc jak začít, tak nenajde hned informaci a musí projít zbytečně moc vláken než se k něčemu dohrabe a to ještě i na oficiálních místech (univerzity apod.) musí porovnávat jednu "pravdu" s jinou. Bylo by super kdyby místní guruové, hodili na začátky sekcí vlákna kde by byl vypíchnutý základní popis možností a metod svařování daného matrošu a také informace o tom co zručný člověk, ale neprofík v oboru zvládne po přečtení a otestování sám a co ne.

Na forum se totiž asi nechodí učit nějaký profík pro daný materiál a jeho svařování, ale naopak ti co danou oblast ještě neumí.

Jak je vidět i v mém případě, výrobci svářecích mašin a prodejci materiálu si vzájemně udržují kšefty a dávájí tak falešný punc nutné odbornosti i na věci, kde jak se nakonec zjistí to jde udělat ve stejné kvalitě, zcela jednoduše když už se ví jak a proč  a za pár korun.

Teď když umím vařit ty HDPE materiály, už vím co vše si doma vyrobím a mohu do zahrady vymudrovat a je toho docela dost.

Offline

 

#27 23-06-2014 09:05:19

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3732

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Petře: Když někdo řeší nějaký problém a obrátí se na takovéto fórum, které se zabývá většinou svařováním kovů, tak nemůžeš očekávat podrobný návod. Většina přispívajících sděluje své názory na technologický postup a naznačuje směr, kterým by se ubírali oni, kdyby ho sami řešili. Rovněž nemůžeš vinit někoho, kdo vložil prostředky do vývoje techologie a stroje, že nedá návod jak jednodušší přípravek vyrobit svépomocí. To není udržování "kšeftů", ale obchod. Přeji ti aby se ti dále dařilo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#28 23-06-2014 12:52:24

petr119
Člen
Registrovaný: 19-06-2014
Příspěvky: 13

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

To Famater:

No pravda, asi bude lepší tu sekci "plasty" i takto označit, že jde jen o vedlejší asi amatérské vlákno.

Samozřejmě pokud to vyznělo jako obviňování, tak se omlouvám, ale pak bys tuto metodiku musel toto použít i na  jakoukoliv radu kohokoliv z oboru klasického svařování, protože i znalost toho jak svařovat je produktem o který "okrádáš" kšefty svářecím školám, když to trochu v důsledku potáhnu obrazně za vlasy :-)

V dnešní době netu je chování v oblbování lidí nějakou hitech technologií, pokud tomu opravdu tak není (a nelze to doma na koleni udělat) prostě už zastaralé....
Samozřejmě fungování dnešní společnosti a její degradující nefunčkní a bezohledný tržní a finanční princip je zatím pořád v běhu, ale moc dlouho to nebude trvat. Ale toto téma nepatří do zdejšího chlívku. Nechci ho zde dál rozvádět

Beru tedy tvé doporučení a ikdyž jsem už doslova "vyžvanil" všechny podstatné technologické "hitech triky" ohledně domácího svařování plastů v profi kvalitě spoje (celkově 3 dny studia teorie a manuálů z netu a 5h práce v dílně a testování na stavbě) detaily si tedy taky nechám pro sebe >>> kvůli obchodu, ne kvůli kšeftům :-)  . Ale šikovný člověk na ně už příjde stejně sám...takže ať žije obchod a smrt podobným forům, které je ničí.....

Ber to kolego samozřejmě s potřebným nadhledem a s úsměvem :-)

Offline

 

#29 23-06-2014 13:47:48

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Hmm, super, dík za rady a zkoušku, prubnu si zmáknout klín z teflonu, kus se mi tady válí a zkusím ty folie znovu, ta žehlička s celofánem mě tedy funglovala protože je přes něj vidět a když tak zatlačíte hranou ale nápad pana bobobo s žebrovanou podložkou je na to lepší, zkuste prosím s tím tu Vaši folii jestli to taky jde ať víme více...no na ten vzduch a váleček jsem měla taky málo rukou...se svářením folií jsme se ještě nezabývali.

Offline

 

#30 23-06-2014 13:55:18

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3732

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Evik, je rozdíl svářet folii na skleník tl. 0,15, nebo folii 1 a více mm.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#31 23-06-2014 20:22:25

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4071
Web

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

ne zcela,
Mohl by ještě vysvětlit proč zeditoval příspěvek kde píše o zkoušce doma, v dílně a na stavbě. Pak už to nevypadá jako činnost domácího kutila ale spíš snaha ušetřit (tipnul bych si nějaká akce s odstraněním azbestu). Stavba se musí neprodyšně zabalit což je nejdražší položka. Jinak nic proti úsporám, sám to využívám v maximální míře - podívám se na princip čehosi za co chce dodavatel balík a vyrobím si to sám smile

k tématu: moje zkušenosti se svařováním jsou takové že je nutné ohřát obě (všechny) spojované plochy na stejnou teplotu, na její výši a přítlaku až tak uplně přesně nezáleží. V polyetylénu se teplem rozkmitají molekuly a když kmitá jeden materiál jinak než druhý nespojí se. Stejné teploty lze dosáhnout jen klínem (zrcátkem) ne proudem vzduchu.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#32 23-06-2014 20:24:25

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4071
Web

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

ksakru bobobo proč jsi vyhodil ten příspěvek? Reagoval jsem na něj a diskuze takhle ztrácí smysl


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#33 23-06-2014 20:44:40

petr119
Člen
Registrovaný: 19-06-2014
Příspěvky: 13

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

to evik:
" ale nápad pana bobobo s žebrovanou podložkou je na to lepší, zkuste prosím s tím tu Vaši folii jestli to taky jde ať víme více "
a kde to bobobo popisuje ?

Aniž bych to zkoušel celé to žebrování, které někde bobo doporučuje pouze nahrazuje to případné nedokonalé tavení té vrstvičky a ty plošky jen pomáhají té teplotě tím, že materiál skrz ty okraje výstupků naruší tu vrchní vrstvu folie. Ale jak říkám s pomocí klínu ( s přívodem vzduchu přímo před hranu klínu) jak jsem vám napsal takové detaily už nemusíte řešit. Chce to jen cvik a dobře tlačit váleček proti klínu a tím napomoci perfektnímu dotyku folií kolem klínu pro natavení. U těch mašin to samozřejmě řeší ty pomocné válečky co přitlačují folie ke klínu a lisování po natavení už pak obstarávají ty další dva co už jen tu folii slisují tím "extra" tlakem.

Teď už si svaříte jakoukoliv folii i tu skleníkovou (ještě pro Vás raději vyzkouším) a věřím že v pohodě, jen přizpůsobíte teplotu a rychlost natavení dané tlouštce materiálu na kousku vzorku. Já jen tak v rychlosti zkusil spojit bílou neprůhlednou folii co jsou tím omotány palety a nic jsem neprotrhl a spoj ok. A když budete chtít svařit i profilovanou nopovku i tl. 0,5 mm k sobě taky žádný problém, jen musíte použít váleček a klín uměrný velikosti mezer mezi nopy, ale má to smysl jen u nediagonálně tvarovaných nopů folií a pozor nikdy neberte Guttu, jsou to největší šmejdy co se týče kvality tloušťky folie, lítá jim to běžně od 30-100% deklarované tloušťky. V nopech a v ploše mají nestejnou tloušťku a ten materiál už vyrábějí tak tenký, že to nemá smysl použít ani na sokl, hned se to protrhne, jen když zatáhnete za okraj. V době kdy se ještě vyráběla poctivá tloušťka 0,6mm tu folii nešlo běžně roztrhnout, dnes to uděláte jen v prstech.

No nejsem technolog, ale pokud je teflon na povrchu obávám se, že po vytvarování se Vám ta vrstva odloupne díky jejímu napětí co vyvoláte tím tvarováním. Ale ikdyž to uděláte s jakýmkoliv plechem je to pohoda. Ono se sice povrch připálí na ten kov, ale když máte teplotu klínu dostatečnou , tak to i přesto krásně taví a po folii to krásně klouže samo. A když ne tak jen občas ten klín od nánosu očistíte, moc času to nezabere a peněz už vůbec ne

Offline

 

#34 24-06-2014 06:28:39

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3296

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Nic po sobě nemaži , ani když něco nedomyslím . Jedná se o příspěvek 16 , jenomže někteří diskutéři (většina) nečtou vlákna od počátku .

Offline

 

#35 24-06-2014 08:54:39

petr119
Člen
Registrovaný: 19-06-2014
Příspěvky: 13

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

to bourač:

nic v tom nehledej, jen jsem opravil pát gramatických chyb a překlepů. Text zůstal bez změn. Většinou edituji texty až později, mám moc málo času hned jak chci zveřejnit text (často  to píšu s přestávkami celý den) a pak se stane, že už to moc nekontroluji. A pokud tam není změnou slova zcela jinak popsán význam textu, tak takové drobnosti hned neřeším. Nejsme na spisovném portále.

Apropo bourači jaký je rozdíl mezi kutilem a tím co chce ušetřit kde se dá  ?  - takových zručných lidí moc není, a tak pro obyčejný obchod zůstane pořád dost příležitostí. A kdo si může dovolit vše koupit neřeší svépomoc, ale já mám zkušenost, že i právě ti co mají peněz více jsou ještě větší škrti než ti lidé s běžným příjmem, takže tato debata je relativní, na dlouho  a prd řeší....

Až nyní když bobobo napsal kde se píše o tom žebrovaném pásku (příspěvek č.16) =  dle evik žebrovaný pásek tak jsem pochopil o co šlo :-).  Ono podlahových pásku existuje miliony a pravděpodobně je na mysli asi přechodová hliníková lišta s takovým jedmným podlouhlým žílováním.
Ale jak píšu - vše je naprosto zbytečné při použití domácího klínu za pár korun

vlákna čtu dle potřeby klidně i od začátku, má-li to nějakou souvislost pro další vývoj, ale tou změnou popisu od evik mi to prostě hned nedocvaklo, že jde o ten "žebrovaný" podlahový pásek. :-)

Jak se dostanu na stavbu udělám ještě ten opětovný test s běžnou folií na foliovníky (klasický průsvitný rukáv) ať jsou všichni v klidu.

Nicméně budu rád, když mi povrdíte prakticky sami, že postup co jsem zvěřejnil bez nároku na obchodní marži z každého svařeného metru a uspořeného půjčovného za drahé vybavení :-), funguje i u vás naprosto v pohodě v domácích kutilských podmínkách, ale s profi výsledkem co se týče kvality spoje.

Offline

 

#36 25-06-2014 05:43:51

lukkin
Člen
Registrovaný: 18-04-2009
Příspěvky: 183

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Tvary horkých klínů jsou zde v katalogu zajímavý je zvlášť ten se zkušebním kanálkem kde lze na stavbě okazžitě zjistit kvalitu spoje.http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0CFYQFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.weldplast.cz%2Fkatalogy%2F9.pdf&ei=6D2qU4q6OaT9ygOn3ILIDA&usg=AFQjCNGR-a6eznkWnDy5wXFq2Ci-_ehpsg&bvm=bv.69620078,d.bGQ&cad=rja

Offline

 

#37 25-06-2014 05:47:59

lukkin
Člen
Registrovaný: 18-04-2009
Příspěvky: 183

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Na této strance je potřeba stáhnout katalo technologie svařování horkým vzduchem.Leister

Offline

 

#38 17-08-2015 09:01:27

f.zalud
Člen
Registrovaný: 29-10-2008
Příspěvky: 18

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Zdravím,
pokud je ještě tento příspěvek aktuální, tak mám odzkoušeno svářet "folii na foliovák" starou žehličkou. Nastavuji teplotu na bavlnu a žehlím přes obyčejný pečící papír. Je přes něj hezky vidět. Svár - překrytí dělám cca 3 - 4 cm fz

Editoval f.zalud (17-08-2015 09:02:17)

Offline

 

#39 17-08-2015 12:52:49

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3196

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

f.zalud napsal(a):

Zdravím,
pokud je ještě tento příspěvek aktuální, tak mám odzkoušeno svářet "folii na foliovák" starou žehličkou. Nastavuji teplotu na bavlnu a žehlím přes obyčejný pečící papír. Je přes něj hezky vidět. Svár - překrytí dělám cca 3 - 4 cm fz

Něco podobného jsme dělali už před 30 lety na vysoké. když jsme potřebovali krycí plachtu na majáles nějak 20 x 15 metrů a v socialistickém prostředí jsme měli k dispozici jen igelitové rukávce, ze kterých se v blízké chemické fabrice v Syntézii Semtín dělaly 50 kg pytle s hnojivem.
Svařovalo se to taky žehličkou a tlakem  na ni, jak oddělovací medium byly shora i zdola obyčejné noviny, podklad byla obyčejná několik metrů dlouhá dřevěná deska - stavební řezivo.

Dnes by stálo za to jako separační médium použít něco jako teflonovou fólii, měla by být v obchodech s polotovary z plastů snadno k sehnání.
Ten papír se do toho igelitu zažere. Dá se sice odstranit po delším namáčení opatrně něčím jak rýžákem, ale pořád tam po papíru zůstane zdrsněný povrch, na který se chytá špína.

Offline

 

#40 17-08-2015 13:34:42

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Problém při svařování HDPE folie tl. 1 mm

Som zo záhradníckej rodiny.Nekonečné žehlenie fólie žehličkou cez teflon mi je dobre známe.Neštastie dnes sa to už nerobí doma.Predajcovia fólie ju na rozmer nazvárajú presne na rozmer.Dva zvary vedla seba cca 5mm široké.Maximálna spokojnosť...

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče