SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj,
tak jsem si do dílny koupil svářečku. Původně jsem chtěl koupit nějaké jeté Co, ale pak jsem na poslední chvíli objevil toto.
Asi mi napíšete, že to nebyl dobrý kup, ale do dílny mi to doufám stačit bude.
Jde o čínu prodávanou firmou kuhtreiber.
Kühtreiber TIG 315 AC/DC P
Kühtreiber K 315W
Kuhtreiber vozík k TIG AC/DC 315P
TIG Svařovací Hořák vodou chlazený 18, 8m 35-70 s potenciometrem
MMA kabely 5m
Trochu mě mrzelo, že hořák nebyl kompletní, musel jsem dokoupit rychlospojku na plyn a objednal jsem i kleštiny.
Připadá mi, že vaří docela dobře.
Ještě k tomu chci sehnat pedál. Mám ještě hořák TIG17F, ale nemá ovládání na rukojeti.
Je to tři roky staré, vodník i Tig hořák byl ještě zabalený v krabici. Majitel mi ukázal původní fakturu na 115tis. Strašná darda.
Jen mám trochu hokej v těch potenciometrech na svářečce. Ale jak sem pročítal zdejší forum, tak nejlepší rada je zkoušet a zkoušet. Tak snad se to časem naučím.
Offline
Ten majitel si původní fakturu asi napsal sám... Ten tig je dejme tomu za 35000,- + Chlazení za cca 13000,- a vozík za cca 5400,- Respektive celý set stojí včetně vodního hořáku nějakých cca 56000,- ( http://www.svareci-technika-breclav.cz/ … l?Itemid=0 ) Tak pokud jsi za to dal dejme tomu 35000,- komplet, tak by se bazarová cena snad dala akceptovat. Pokud jsi za to dal víc, tak jsi naletěl. Nicméně na začátek je to slušná sada, která ještě ukáže hodně parády a mými předešlými větami se nedej naštvat. Taky už jsem na něco naletěl a od té doby vždy hledám aktuální info o tom co nakupuju...
Tak ať dobře a dlouho slouží...
Offline
To jsi mě potěšil.
Nepsal si to sám, je to tři roky zpátky. Dnes to má "výrobce" v ceníku asi za 95tis.
Ještě k tomu je 40l flaška argonu a budíky.
Dal jsem za vše 18tis. je to pro mě dost peněz, ale snad to za to bude stát.
Chtěl bych k tomu ještě sehnat drážkovací kleště. Ale uvažuji spíš o nějaké úpravě MMA kleští.
Offline
I kdyby jste k tomu připočítal láhev Argonu 40L plus budíky, tak to je asi 8000,- kč plus mínus. Cenu mám od Choboly, nevím jak jiné obchody. Když to připočítám k ceně kterou dal i s odkazem pan Rellik, tak jsme asi na 64000,- kč. Tak kde jste vzal těch 95 000,- kč?
No mě se taky povedlo párkrát někomu naletěť. je to o každém z nás. Jsou slušné obchody, kde jsou ochotní a dají vám i pár procent slevičku, jiné už i tak mají ceny hodně vysoko.
Online
varok: ale Tazz píše že za to vše dal 18tis. Ceníkovku ponechme stranou (ať je jakákoli). Myslím že nakoupil za velice pěkné peníze.
Offline
No já jsem spíše komentoval tu původní cenovku.
Online
http://www.kuhtreiber.cz/akce.html
Nevím kolik k tomu mohl před 3 lety stát hořák(taková 8 metrovka v kůži s ovládáním na hořáku není zrovínka zadarmo-dá se za to pořídit slabější invertor s HF zapalováním),taky ceny byly kapku vyšší,takže ceně 115 tis bych se moc nedivil.Když jsem kupoval TTčko taky jsem ho našel u různých prodejců mezi 108-220 tis. Když je na mašinu zrovna práce která nesnese moc odkladu, vemete ho tam kde je skladem a ne k dodání do 14 dnů až do měsíce.
Editoval Ládes (11-10-2015 14:30:42)
Offline
Aktuální ceník Kuehtreibera udává cenu této soupravy bez lahve 88420,- Kč bez DPH
Offline
Tazz napsal(a):
To jsi mě potěšil.
Nepsal si to sám, je to tři roky zpátky. Dnes to má "výrobce" v ceníku asi za 95tis.
Ještě k tomu je 40l flaška argonu a budíky.
Dal jsem za vše 18tis. je to pro mě dost peněz, ale snad to za to bude stát.
Chtěl bych k tomu ještě sehnat drážkovací kleště. Ale uvažuji spíš o nějaké úpravě MMA kleští.
Offline
varok napsal(a):
I kdyby jste k tomu připočítal láhev Argonu 40L plus budíky, tak to je asi 8000,- kč plus mínus. Cenu mám od Choboly, nevím jak jiné obchody. Když to připočítám k ceně kterou dal i s odkazem pan Rellik, tak jsme asi na 64000,- kč. Tak kde jste vzal těch 95 000,- kč?
No mě se taky povedlo párkrát někomu naletěť. je to o každém z nás. Jsou slušné obchody, kde jsou ochotní a dají vám i pár procent slevičku, jiné už i tak mají ceny hodně vysoko.
Né že ba na tom záleželo, ale cena je z ceníku kuhtreiberu, můžete si to přepočítat:
TIG 315 AC/DC P 3x400 V - 68 900,-
Vodní chlazení K315W k TIG AC/DC - 14 520,-
Vozík k TIG AC/DC - 5 000,-
KÜH SR 18, 8 m, 35‐50, potenciometr 320A - 6 546,-
Offline
To Huat.
Máte s tímto typem kleští zkušenost?
Uvažoval jsem zatím o měděné topenářské trubičce s dírkou, kterou připevním pod stávající kleště.
Offline
Nemám,moje mašinky na to nestačia ale videl som čo to stojí u nás niekolko 100 eur.Tu je video o praktickom použití https://www.youtube.com/watch?v=ZX4pE4KhHI8
a druhé https://www.youtube.com/watch?v=zSzcCEcSoYo
Editoval huat (11-10-2015 21:34:02)
Offline
Tazz a Huat: raději to už neřešme.
Online
Díky všem za reakce, byl jsem po koupi trochu nervní jestli jsem si nenaběhl. Je to pro mě dost peněz.
Zvlášť po tom co jsem zjistil, že to je sice český "výrobce", ale reálně to vyrábí Číňan.
Dost se tu psalo o TIG 200, ale o TIG 315 jsem tu toho moc nenašel. No snad bude alespoň chvíli fungovat.
Budu si teď hrát s nerez oplechováním sopouchů na komíně, tak je zkusím tigem.
Nemáte někdo zkušenost s výrobou ohýbačky na plech? Potřeboval bych nějaký plánek.
Dělal bych to asi ze dvou L profilů proti sobě, jen si nejsem jistý tím, kde by měl být pant (osa rotace).
Offline
Projdi toto téma http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=2706 tam najdeš pár inspirací na ohýbačku. Taky už jsem jednu v práci vytvořil. Je sice jednoúčelová (na vlnité sita), ale i přes svou jednoduchost dostačuje...
Fotku nemám (zatím) dám popis: na nohou do "A" jsou svařené dva 100U profily vedle sebe - to je základna na položení plechu. Třetí 100U je na ohyb přivařená přes kusy kulatiny a tlustostěnné trubky jako pant. Na přitáhnutí je použit L plofil 60x60x8mm v kterém jsou na stranách díry pro šrouby, které jsou i přes ty "odkládací" účka. Po vložení sita stačí dotáhnout pomocí "křídlových matek" a provést ohyb. Funguje to i s plechem, ale nutné počítat s cca 5-10mm rádiusem (podle síly plechu). No nicméně primárně jsem to dělal na ty sita. Jelikož vyrábíme celkem dost ochranných rámů ke strojům a některé jsou různých tvarů, které je nutno ohnout...
Např.:
http://rellik.rajce.idnes.cz/Svarovani/#DSC_1455_1.jpg
http://rellik.rajce.idnes.cz/Svarovani/#DSC_1529.jpg
Na lasické ohýbačce by se ničily těmi kulatinami nože. Jsou to většinou sita s 4mm drátů, takže bylo lepší udělat nějakou ohýbačku přímo na tento účel...
Offline
Tazz:Osa otáčení musí být vyložená před hranu(břit) v závislosti na tloušťce ohýbaného materiálu.Ideální je mít vyložení břitu nastavitelné bavíme li se o ohýbačce plechu.Pokud bude osa otáčení v rovině břitu máte nulový prostor pro materiál na rameni ohybu při ohýbání do pravého úhlu.
Offline
Na tuto ohýbačku jsem právě narazil ale nepochopil jsem z toho jak reguluje velikost odsazení břitu pro různé tloušťky plechu.
je mi jasné, že mám U profil, na něj položím plech a přimáčknu ho jiným profilem. Pak bych ale měl podle tloušťky plechu nastavit břit aby nebyl ohyb příliš pozvolný (zakulacený), nebo aby silnější plech neměl tendenci se střihnout.
Offline
Narazil jsem taky na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=pznwDjYpnVU
Tak už zřejmě chápu princip a důvody proč DwPetr má horní přítlačnou desku na excentr.
Ve videu co jsem přiložil má na přítlačné desce posuvný břit, který se posouvá vůči pohyblivému ramenu a docílí tak ostrý, či pozvolný ohyb.
Tak super, teď jen najít čas prošmejdit sběrný dvůr a složit to.
Díky za typ.
Offline
Tak jsem našel ještě jiný mechanizmus regulace tloušťky.
Docela povedený návod.
http://urobsisam.zoznam.sk/naradie/nena … cka-plechu
Offline
Já tam mám jen sfrézovanou kolejnici, takže je přidělaná na ten váleček celá. A on to ani není excentr, protože ten váleček máš napevno v těch okách, kromě pohybu Z tam se nemáš jak posouvat, v tom Ičku který tvoří základnu, je ale probroušená drážka, a ten váleček si můžeš posouvat dopředu - dozadu. Dotáhneš ho a hotovo.
Ono to není a i tak primárně na nějaký štelování podle průměru, na takový ohýbačce se moc různejch průměrů dělat nedá. Těma válečkama si to srovnáš, aby ten ohyb byl na obou koncích stejnej, a mezi hranou o kterou se láme a tlačnou částí zbyla mezera pro materiál.
Editoval DwPetr (12-10-2015 22:18:43)
Offline
Konstrukce jde řešit různě stejně jako nastavování tloušťky ohýbaného plechu,například pohyblivý čep uložený ve vedení stavitelný pomocí vhodně dimenzovaného závitu,pomocí různě tlustých pracovních částí upevnitelných na základní "čelist" apod.Jen je potřeba zvolit vhodně pevné nebo dimenzované materiály aby to nějakou dobu vydrželo.
Offline
Pátral jsem kde sehnat za rozumné peníze pedál. Bohužel ani z číny to není za rozumné prachy.
Napadlo mě upravit pedál z šicího stroje. Kuchnul jsem manželce pedál ze singrovky, ale nedal se použít. Asi by mi to ani neprošlo.
Vyrazil jsem do sběrného dvora, ale taky jsem s pedálem od šicího stroje neuspěl.
Náhodou jsem narazil na nějaké pedály zřejmě od počítače. Jsou plastové, ale relativně pevné.
Doma jsem to otevřel a světe div se... každý pedál má 10k potenciometr.
Dnes jsem si s tím pohrál. Přidal spínač a mám funkční pedál. Ověřeno na TIG315.
Není to na celodenní používání (stát se na to si nedá), ale na mé hoby vaření to stačí. Za ty prachy ..
Jen jako kabel jsem teď použil UTP, ten budu muset předělat. Bylo to jen na test.
Jediné co bych potřeboval. Napadá někoho jak omezit maximální proud při vaření?
Jeden hořák mám menší (17) bez vodníka a nerad bych ho zatěžoval víc než je nutné.
Stačilo by přepínat max proud 150A a 315A.
Offline
Předřaď před pot. dělič napětí s dalším potenciometrem. Jeho běřac napoj na vrchní konec toho pti co tam máš. Já mám na svém padálu i omezení min. proudu pot. zapojenám jako proměnný odpor na spodní konec pracovního poti. Mohu nastavit min. proud od 5A do 50% proudu max.
Offline