SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Jsou různé mašiny, které mají nástroje pro tyhle průduchy a dají se různě skládat, aby byly různě široké. Kdysy jsem na takové dělal, stříhací mašina CNC TRUMATIC 500, různé typy. Nebo třeba Finn Power, je toho spoustu. Možná že má nějaká firma i nástroje do klasického výstředníkového lisu. To nevím.
Ale i ta ruční výroba nevypadá špatně.
Online
Dneska proběhl první test. Rozstřik naprosto žádný, ale svár je takový vysoký, jako by se nechtěl rozlejvat. Čím to může být? A ještě musím domotat pár závitů na pomocný vinutí tlumivky, jinak by se po delší době mohla utavit
Offline
Nízké napětí na oblouku při zatížení.
Offline
Jak píše pan Jirkati. Zkuste ubrat na posuvu drátu.
Online
Jo už jsem to vyřešil. Moc velkej posuv drátu, až budu u poťáku mít stupnici, tak to bude lepší. Ono taky moje
první sváření céóčkem bylo dneska při zkoušce. Ještě trochu zlobil posuv drátu, ale bylo to tím že mám motorek, který má stator taky vinutý a na pwm regulátor jsem dal i vinutí. Teď jsem dal vinutí na tvrdo na 24v a je to cajk
Offline
Jestli máte elektromotorek s cizím buzením, tedy vinutý rotor i stator a potřebujete to regulovat, tak stator můžete napájet neměnným napětím, i když určitě existují zapojení, kdy se to řídí i tímhle. PWM regulaci zapojte jen na napájení rotoru přes uhlíky, asi tak jak to máte. Kde jste ještě vyhrabal elektromotorek s vinutým statorem? Dnes se už většinou používají motorky s trvalým magnetem.
Online
To když jsem se v liberci učil na elektrikáře, tak se na praxi vyklízely půdy a takovýhle poklady se házely do kontejnéru. Jen na co si vzpomínám tak keramický trimry, víceotáčkový trimry a reostaty haldy výkonových tranzistorů relátka 24v se dvěma přep kontakty, výkonový odpory 27r/25w a tyhle motory s převodovkou od mez mohelnice. Odvezly se toho asi dva kontejnery, tak jsme si jako smradi nabrali co se do báglu vešlo
Offline
Hm, vypadá to moc pěkně.
Online
Díky, ještě pár much je potřeba vychytat, jako třeba teplotní pojistku, kterou mi přepravní služba vytrousila z roztrženýho balíku spolu s mřížkou na větrák
Offline
Odkud jste freeman, jestli to není tajné? Teplotní čidlo a mžížku na větrák bych si zašel koupit raději osobně.
Online
Pěkná práce. Regulace posuvu drátu je s časovačem 555 ? Na jaký frekvenci ? Je tam řešena i rychlost výletu drátu když nehoří oblouk ?
Offline
Jsem z konce světa - Nové Město pod smrkem úplně na severu. Mřížku našel přepravce a dneska mi jí hodil a pojistku mi pošlou s další zásilkou. Regulace posuvu je řešená stavebnicí od fy tipa http://www.tipa.eu/cz/stavebnice-tipa-p … a/d-83990/ Rychlost výletu drátu když nehoří oblouk tam nemám, zase tak zdatnej nejsem. Až budu mít nějaký prachy, tak ten posuv asi koupím origo, protože u toho mýho je problém že jak je motorek větší, tak při vyšších rychlostech setrvačností z něj vyjede cca 1,5 cm drátu. A ještě mě nejde do hlavy jedna věc a to že na trafu je na prázdno na nejvyšší stupeň 31v a po usměrnění 25v Že by na čkd diodách byl větší úbytek napětí?
Offline
Aha,to je regulátor s OZ.Když píšeš o výletu -máš řešenou elektronickou brzdu motoru podávání ? V minulosti jsem to dělal bez , je to na nic.Motor jsem měl z stěrače Lada 2101.
Offline
Sender napsal(a):
máš řešenou elektronickou brzdu motoru podávání ?
Třeba rozpínacím kontaktem relátka zkratovat motor v generátorickém doběhu. Zastaví to podstatně rychleji.
Offline
U tohodle motoru je problém že stator není magnet, ale taky vinutý, takže generátorický doběh se nekoná. Jedině že by stator byl pod napětím stále a to nevím jestli by se nehřál. Elektronická brzda by nebyla špatná, akorát by se hodilo schémátko.
Offline
Možná by stačilo, to čím spínáš 24v do statoru (asi spínací kontakt relé) překlenovat vhodným několika wattovým rezistorem. Hodnotou rezistoru si nastavíš účinnost brzdy. A druhou polovinu stejného relé by mělo jít použít na zkrat kotvy (bez schematu jen předpokládám)
Offline
Tak jsem to překopal úplně, protože ten motor nebyl vhodnej. Když jsem z něj jeden převod vyndal, tak byl sice rychlej, ale v nízkých otáčkách neměl sílu a když jsem tam převod vrátil, tak byl zase pomalej při větších proudech. Měl jsem tady jednu accu vrtačku na díly 18v, tak jsem z ní vyndal motor a spasoval s převodovkou toho původního a je to cajk, akorát kámoš mi zezadu kecal do ucha a zkratování kotvy jsem zapojil blbě a odpálil mosfet tranzistor na pwm regulátoru, ale dneska mi ho za trest přiveze.
Offline
To je škoda, ale občas se stane. Já jsem si taky jednou omylem odpálil regulaci ve své svářečce, sehnal jsem ale tu samou za asi 400,- kč tak to není tak strašné.
Měl jste zkusit dát motor ze stěračů, ale z nějakého náklaďáku nebo autobusu Karosa apod. Je na 24V, magnet trvalý a síla slušná. Jestli to ale máte jen na malé cívky s drátem 5kg, tak i ten motorek z akuvrtačky by neměl mít problém.
Online
Tranzistor je vyměněnej (35kč) a už to běhá. Mě ta regulace vyšla na 111kč, odkaz jsem dával. Motorek má sílu jako blázen, už i brzda funguje
Offline
Tak ještě tu rychlost výletu drátu.Některý COčka to mají řešený jazýčkovým kontaktem na kabelu.Vhodný zapojení dalšího potenciometru (trimru) k tomu regulátoru by to mohlo řešit.
Offline
Ta už je v pohodě. Regulace rychlosti je od 0,5ot/vteřinu do 3,5ot/vteřinu. Spínám to kontaktama na stykači, kterej spíná hlavní trafo a jsou tam i dva rozpínací kontakty, tak jsem jeden připojil na brždění motoru, takže když stykač vypne, tak se rozpínací kontakty sepnou a zkratujou kotvu a motor stojí okamžitě. Jinak někde jsem tady nedávno na fóru četl jakej hlavní vypínač na svářečku. Mám to řešený tak že hlavním vypínačem zapínám pouze řídící elektroniku a stykač hl. trafa je na tvrdo (přes softstart), ale to jen tak pro inspiraci.
Offline
Překvapivě takřka žádnej rozstřik.Jak jsi řešil tu tlumivku (odhadem,nebo výpočty)? Kam vede ten vodič od toho tenkýho vinutí na tlumivce ?
Offline