SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Tak jak už tady poslední dobou více lidí psalo, není čína jako čína. U invertorů se prý hodně zlepčili a co jsem se ptal známých a v práci svářečů, tak nikdo nemá se svářečkami od žlutých problémy. Občas se něco najde, ale to je většinou drobnůstka, jako třeba špatný vypínač apod. Nebo něco se špatným užíváním, to si ale za to může majitel sám.
Offline
Offline
Vypadá pěkně. Jen jedno mi vadí i těchto (nejen těchto) invertorů, a to že to má vypínač vždy vzadu. Pokud to pak někam šoupnu do regálu, tak je tam přístup jako prase... Nevím kdo tento trend zavedl, ale je to na zabití... Já si třeba dal miga, který má taky vypinač vzadu, takhle do pracovního stolu a je to teda pěkně naprd... http://rellik.rajce.idnes.cz/Moje_dilna … 102030.jpg Přitom na předním panelu je místa, že by tam toho vlezlo ještě hromada...
Jinak přeju ať dobře slouží...
Editoval Rellik (14-12-2015 18:26:38)
Offline
Napadá mě jestli to není kvůli rušení...? Jinak tento trend s vypínačem se táhne snad od prvních invertorů (víc jak 10let zpět a i u 3f invertorů).
Offline
Ano, to je pravda, asi to viděli u počítačů... Ale je mi to celkem jedno, já budu stejně vyrábět vozík, abych mohl jezdit kolem auta a než ho udělám, tak to bude takhle:
Jinak, dá se říct, že jsem celkem nadšenej, zpracování mi nepříjde zase tak špatný a svařování? To by museli posoudit jiní, ale proti jednofázovým trafům Einhel, Telwin a Kit je to luxus.
Jenom nemám tušení, jak se to nastavuje, ale zapnul jsem to a ono to fungovalo dobře. Jestli to teda správně chápu, tak nastavení posuvu je jen pro jemnější dolazení, ale na co to napětí?
Offline
Proti sváru co dal výše odkaz Rellik se nedá říct špatnýho nic.
Proud u COčka se nastavuje rychlostí posuvu drátu.
Offline
U TTčka mě vypínač vzadu taky štve-když potřebuju do Menu objímám Mášu jako nějakej úchylák.....
Offline
Proud a napětí si můžeš porovnat s nastavením mé svářečky v práci. Je to plus mínus - http://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Pega … 130808.jpg a další fotky - Vlevo dole je napětí, uprostřed rychlost posuvu drátu a vpravo ampéry, které by to mělo dávat. Když jsem to zkoušel na tom mém pegasovi, tak to celkem sedělo... Jinak mi ten pegas taky dovolí nastavit jen hodnotu napětí a rychlost posuvu. Nicméně po zapálení oblouku jeden display přepne na hodnotu ampér. A zůstane to tam na pár sekund i po dovaření, tak tím to lze zkontrolovat. Nevím ovšem, zda tato funkce je i na tom Sharksovi... Pokud ne, tak bych se plus mínus řídil těmi fotkami z té svářečky jak jsem dal na začátku. Jinak je to nastavení pro 0,8mm drát a směsný plyn. Nicméně u mě to je téměř to samé i s čistým Co2...
Offline
V tomhle letitém návodu jsou výborně popsány základy svařování mag.
http://www.uloz.to/8890661/dokumentace-wlsp-315-pdf
Offline
Sice jsem to tu psal asi 1000* ale u stroju MigMag se NENASTAVUJE proud nýbrž NAPETÍ!!! Proud si stroj "řídí" sám.
Offline
Děkuji za rady, ovladače mám tři: thrust control - posuv, current - proud a voltage - napětí
posuv a napětí mám na půlce a sílu si jakoby reguluju proudem (ovladačem current) - displej (current meter) ukazuje na minimum 40 a na maximum 260, což asi budou nic neříkající čísla...
zrovna tu nemám nic na vaření, takž pořádně to vyzkouším, až to bude potřeba
Offline
Ovladač current- proud slouží pro nastavení proudu při přepnutí svářečky do režimu MMA(svařováni obalenou elektrodou).Při svařování MIG-MAG se nastavuje pouze napětí a posuv. Vy jste k tomu nedostal návod?
Offline
Dodo67: Nevidím důvod přoč by mu to mělo vadit. I ten bod je v podstatě svár. Takže jestli se udělá za 1 minutu 10 bodů a nebo za 10 minut 10 dlouhých svárů, stále to spíná a rozepíná stejný počet cyklů.
Offline
Jestli třeba nemyslí tazatel něco jiného. Třeba já bych si pod tím představil to, že sváry jako takové trvají delší dobu. Zapálíte oblouk, svařujete třeba půl minuty, zhasnete oblouk. Mezi jednotlivými sváry třeba pauza 10 sekund.
Bodování u karosařiny je ťuk, ťuk, ťuk ..........atd. Tedy jen kráťoučké impulsy, třeba 1 sekundu. No a mezi jednotlivými body mezera třeba 1 sekundu.
Offline
U plechařiny je to o citu-když je bodované místo zkorodované nebo zeslabené projde bod který je na silnějším zdravém místě v pohodě skrz a je tam ďoura.Tam je spojnice ucho,oko, prst na "spoušti" nezastupitelná.Pokud jde o novej zdravej plech nastaví se délka bodu délka mezery a jede to.Ale "hniloba" to je prevít......
Offline
Eunkce bodování je na nastavení tak citlivá,že ji nikdo z profíků co znám nepoužívá.
Offline
Ládes: tazatel se ale ptá, jestli to neškodí mašině, když to je plné elektroniky.
Offline
Tak pokud se to děla poradně tak by se mělo bodovat resp.varit to co je zdravý. Ale spis zaplata není úplně přesná a je potřeba vyvarit mezeru.
Offline
Sender napsal(a):
Napadá mě jestli to není kvůli rušení...? Jinak tento trend s vypínačem se táhne snad od prvních invertorů (víc jak 10let zpět a i u 3f invertorů).
Já to vidím tak, že od zadního panelu trafa nebo invertoru je uvnitř skříně prostě pásmo s vysokým síťovým napětím. Kde platí určité předpisy na vzdálenost součástek od sebe a na kvalitu izolace. Ta oblast u trafa končí napojením na primár trafa a u invertoru končí zhruba výkonovými spínači a hlavním feritovým trafem. Dál už potom je uvnitř zařízení oblast s nízkým napětím, do cca 100 voltů, kde jsou požadavky na vzájemnou izolaci a na vzdálenost součástek od sebe podstatně mírnější, tudíž komponenta je levnější.
Přirozeně jsou potom technické možnosti, jak vytáhnout spínač síťového napětí na čelní panel, buďto od zadní strany použít kvalitně izolované vedení plus celé okolí vypínače dodatečně izolovat, aby bylo minimalizováno probíjení siťového napětí při nepříznivých podmínkách, například při navlhnutí. nebo vypínač nechat vzadu a přes celý prostor skříně vést mechanické táhlo, kterým se vypínač vzadu ovládá z čelního panelu.
Obojí, zvláště první varianta, ale znamená zdražení, potom zvýšení poruchovosti a snížení odolnosti invertoru.
Offline
Nehledejte v tom vědu. Je to proto, že je vhodné přivést síťový kabel zezadu a ten končí na vypínači.
Offline
Taky bych z toho vedu nedelal na mem Berlanu je vypinac vpredu a na Froniusu nebo migatroniku co mame v praci jsou vypinace vzadu.
Offline
Podle mě je trošku praktičtější vypínač na předním panelu. V práci máme převážně kemppi invertory, které mají taky vypínač vzadu. Když spadne jistič nebo se přeruší pojistky, tak při vypínači vpředu si toho hned všimnete, protože dnes už bývá vypínač většinou prosvětlený. U verze s vypínačem vzadu je to nepříjemné, když jste někde dále od svářečky a navíc v nějaké složité pozici.
Offline
Ja bych s dovolením toto téma přebral abych na foru nedělal zbytečně další bordel.
Planuju sem tam látat auta, občas nějakej ten jakl a časem by mě lakal třeba TIG nerezu (výfuky). TIG hliníku by se mi líbíl taky ale to asi se cenově nevejde.
Limit jsem si nastavil na cca 20-30 tisíc za vše co ke sváření potřebuju. Po projetí fora jsem asi u těchto dvou kandidátů:
Sada Kühtreiber KIT 2200
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … -s-naplni/
ALFA IN PEGAS 160 MIG SYN ovo + jaké dokoupit příslušenství?
http://www.svareci-technika-breclav.cz/ … l?Itemid=0
Známý mi ješte doporučoval Lincoln Electric Speedtec 200C ale to už jsem jen se svářečkou na limitu.
Spíše se tedy přikláním k tomu Alfa inu.
V garáži mám i 3f zásuvky.
Vybral jsem dobře nebo jsou lepší volby?
Offline
No ten KIT je zastaralá těžká odbockova kráva. 78kg.. To chceš ? Buď ta Alfa nebo ten Lincoln. Možná by se do 30ti dal sehnat KemppiMinarcMig 200.
Offline
Na hmotnost jsem nekoukal. Myslel jsem, ze to je invertor.
Offline