SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 16-07-2013 13:06:01

kocicirada
Člen
Registrovaný: 07-12-2012
Příspěvky: 9

Re: Návar tvrdokovu

jerry.s - z tohoto popisu bohužel nejde určit vůbec nic ...

Offline

 

#27 16-07-2013 16:05:05

jerry.s
Člen
Registrovaný: 14-07-2013
Příspěvky: 10

Re: Návar tvrdokovu

složení materiálu na který se navařovalo bohužel neznám. Zkrátka navařil jsem 3 housenky které se za půl dne používání stroje odlomily. Mohlo to zapříčinit špatné zvolení návarové elektrody?

Offline

 

#28 16-07-2013 16:19:39

Milan246
Člen
Místo: Strážnice
Registrovaný: 02-04-2009
Příspěvky: 46

Re: Návar tvrdokovu

Pro jerry.s  Já bych zkusil použít přechodovou elektrodu a teprve na tuto vrstvu dát tvrdokov. Použil bych třeba OK 68.82 aby zabránila odtržení od základního materiálu. Milan246


Gama 165 Delta CE

Offline

 

#29 16-07-2013 17:37:26

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1074

Re: Návar tvrdokovu

To je osvědčené řešení, elektroda typu 29Cr 9Ni jsou pro mezivrstvu ideální. Dále je vhodný předehřev na ca. 150-200°C. Díl pak pomaleji chladne a je menší tvrdost v přechodové oblasti. Pokud má základní materiál větší obsah uhlíku a sklony k zakalení, bude tepelně ovlivněná zóna tvrdá a křehká a loupat by se mohla i mezivrstva tou 29/9. Jinak na podobných nástrojích má výborné výsledky slitina 0,5%C, 3%Si, 9%Cr. Např. UTP DUR 600 pro plochy, UTP 67S pro hrany. 

Milan246 napsal(a):

Pro jerry.s  Já bych zkusil použít přechodovou elektrodu a teprve na tuto vrstvu dát tvrdokov. Použil bych třeba OK 68.82 aby zabránila odtržení od základního materiálu. Milan246

Offline

 

#30 09-12-2013 07:23:24

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 142

Re: Návar tvrdokovu

Dovolte mi prosím dotaz:k navaření je šnek prrůměr 150 dl 600 co tlačí kaši korundových krystalů do lisovací matrice. Opotřebení tedy silně abrasivní, ale zato žádné rázy. Otázka k diskusi: volit navařovací materiál co nejtvrdší a nebo raději houževnatější?  Cementace se neosvědčila, povrch bez následného broušení je drsný a špatně podává kaši. Broušení je navíc pracné. tím že se jedná o kusovou výrobu ( nebo spíše údržbu) tak se nehodí uvažovat o CNC centrech s karbidovými frézami..  2 šneky ročně...

Offline

 

#31 09-12-2013 08:20:35

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1074

Re: Návar tvrdokovu

V podstatě jste si odpověděl sám v druhé části příspěvku. Pokud neuvažujete o broušení, jste limitován tím, co můžete obrobit. 
A co tepelné zpracování? Navařit třeba UTP A DUR 600, vyžíhat na měkko (ca. 22 HRc), obrobit, zakalit (ca. 62 HRc)? 
Nebo sehnat nějaké speciální plátky a zkusit obrobit hned po navaření (ca. 56 HRc)?

jikok napsal(a):

Dovolte mi prosím dotaz:k navaření je šnek prrůměr 150 dl 600 co tlačí kaši korundových krystalů do lisovací matrice. Opotřebení tedy silně abrasivní, ale zato žádné rázy. Otázka k diskusi: volit navařovací materiál co nejtvrdší a nebo raději houževnatější?  Cementace se neosvědčila, povrch bez následného broušení je drsný a špatně podává kaši. Broušení je navíc pracné. tím že se jedná o kusovou výrobu ( nebo spíše údržbu) tak se nehodí uvažovat o CNC centrech s karbidovými frézami..  2 šneky ročně...

Offline

 

#32 09-12-2013 08:28:36

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 142

Re: Návar tvrdokovu

má to snahu se kroutit..

Offline

 

#33 16-11-2015 18:17:24

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1858
Web

Re: Návar tvrdokovu

Obrátil se na mně bývalý kolega s žádostí o navaření něčeho lepšího na hrany polní lopatky.Nejtenčí co mém k dispozici jsou 2mm EB 511,lopatka je z plechu t 1,7mm.Myslíte že to bude realizovatelné když budu odvádět teplo podložkou a vařit krátké housenky?Nechce se mi kvůli jedné prkotině kupovat klubo návarového drátu.Zkusím ještě zapátrat v tigových PM,ale otázkou bude cena a dostupnost.

Editoval Ládes (16-11-2015 18:18:04)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#34 16-11-2015 19:03:00

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3571

Re: Návar tvrdokovu

Ládesi, bude to trochu onanie, ale postupným "bodováním" tu hranu zpevníš a druhá a třetí vrstvička už jdou kraťoučkými sváry. Já jsem takhle tou EB 511 vylepšil hranu na motyce a už ji proháním dva roky bez znatelného  opotřebení. Ohřev na světlý žár a zakalení do oleje. Žádné popouštění. Pro zákazníka bych to asi popustil. Krumpáč jsem totiž nepopustil a začal se po roce občasného používání štípat.

Editoval jirkati (16-11-2015 19:05:21)

Offline

 

#35 16-11-2015 20:23:08

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1858
Web

Re: Návar tvrdokovu

Jirkati,děkuji.Už jsem pár nástrojů takhle vylepšoval(motykosekery,motyčky,nůž sekačky),takhle tenkého eldou ale zatím nic,proto z toho mám kapku vítr,na druhou stranu je to výzva,tak se na to "těším".Pro jistotu si ale nejdřív prubnu vylepšit svou lopatku.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#36 17-11-2015 09:14:58

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 914

Re: Návar tvrdokovu

No, zkoušela jsem Tigem Welco 1709 na tu lopatku, ale tepelně se to nezpracovávalo aby se to neštíplo, 511 po omlácení na rýč ale pořád tam byl v přechodu vroubeček, nepomohlo by tam dát přechoďák v první vrstvě?...děkuji

Offline

 

#37 17-11-2015 14:33:19

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1858
Web

Re: Návar tvrdokovu

Myslíte oklepat z 511 obal a použít jako tig drát?Zkoušel jsem to s jinýma eldama a po pravdě výsledek většinou nedosáhl mých očekávání.Welco vzhledem k očekávané výši platby("mockrát děkuju") zavrhuji a odsouvám do pozadí. S přechodovým drátem(thermanit X) coby mezivrstvou to zní zajímavě-nemám tucha z čeho ty lopatky lisovali,ale svařit to jde už jsem párkrát opravoval prasklou tulej když se do ní mlátila "macatá" nezastrouhlá násada.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#38 17-11-2015 15:10:19

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2717

Re: Návar tvrdokovu

Už několik let uvažuji o navaření zednického kladívka. Ale protože mě to až tak nebolí, tak to pořád odkládám. Teď jste mě popostrčili, tak se do toho asi dám. Protože kladívko je masité, tak neočekávám žádný problém při navařování eldou. Jen se do toho dát. Jestli někdo ten přechoďák vyzkoušíte, dejte vědět jak to dopadá. Zkusil bych potom i motyku.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#39 17-11-2015 15:28:20

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2303

Re: Návar tvrdokovu

Lopaty krumpace moryky vidle  kladiva sekery.   Vetsinou 11 600  12 050  a pod  (lopaty a ryce zpravidla praskaji po svareni v TOZ) (vetsinou to vyresi predehrev a pomale chladnutí),navareni britu prijemne zvysi uzitnou hodnotu tehle nastroju a naradi.

Opravoval jsem i hromadu rycu od fiskarsu a vse drzi (pokud s tim tedy Ukcko nepacilo balvany).

Bohuzel treba vidle dnes prodavane jsou z oceli KHN (kastroly hrnce nocniky). Takze absolutni blato ja tohle naradi beru jedine v kovosrotu.

Editoval Honza007 (17-11-2015 15:30:36)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#40 18-11-2015 22:11:41

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1858
Web

Re: Návar tvrdokovu

Tak musím dát Jirkati za pravdu je to "masturbace neskutečná"-bodnout,očistit strusku a okolí,mezitím se konec eldy pěkně zatáhne,takže s ním párkrát přejet přes puklej brusnej kotouč a tohle asi 50xnež mám jednu půlku nabodovanou.Pak od středu na střídačku ke krajům klást cca 1,5cm housenky(delší fakt ne jinak se to propálí.T druhou půlku prubnu dle Evity s přechodovým drátem-jediné co mě ještě napadá jestli se náhodou EB 511 nedolegovává z obalu.

Editoval Ládes (18-11-2015 22:12:31)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#41 19-11-2015 02:00:07

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1716
Web

Re: Návar tvrdokovu

Ládes napsal(a):

Tak musím dát Jirkati za pravdu je to "masturbace neskutečná"-bodnout,očistit strusku a okolí,mezitím se konec eldy pěkně zatáhne,takže s ním párkrát přejet přes puklej brusnej kotouč a tohle asi 50xnež mám jednu půlku nabodovanou.Pak od středu na střídačku ke krajům klást cca 1,5cm housenky(delší fakt ne jinak se to propálí.T druhou půlku prubnu dle Evity s přechodovým drátem-jediné co mě ještě napadá jestli se náhodou EB 511 nedolegovává z obalu.

Tak existují odpovídající TIG dráty pro návar tvrdokovu. Katalogů na příd. materiály je na netu spousta. S tím je daleko lepší a hlavně taky čistší práce. Bez strusky. No, já mám výbornou zkušenost se slitinou Stellite AWS RCoCr-B. Je to výborný otěruvzdorný materiál. Navaříte v pohodě, není potřeba nijak dále tepelně upravovat. Pár věcí jsem si takto opravil - Od nožů do travní sekačky po sekáče na beton, ale i štípací kleště... big_smile

Offline

 

#42 19-11-2015 20:27:40

JARDA V
Člen
Místo: Velké Meziříčí
Registrovaný: 20-03-2011
Příspěvky: 830

Re: Návar tvrdokovu

Ládes napsal(a):

Tak musím dát Jirkati za pravdu je to "masturbace neskutečná"-bodnout,očistit strusku a okolí,mezitím se konec eldy pěkně zatáhne,takže s ním párkrát přejet přes puklej brusnej kotouč a tohle asi 50xnež mám jednu půlku nabodovanou.Pak od středu na střídačku ke krajům klást cca 1,5cm housenky(delší fakt ne jinak se to propálí.T druhou půlku prubnu dle Evity s přechodovým drátem-jediné co mě ještě napadá jestli se náhodou EB 511 nedolegovává z obalu.

A je nutná ta první vrstva z EB511 ???
Účelem první vrstvy je (podle mě) v tomto případě zesílit materilál lopatky, aby bylo k čemu vařit, výška svaru je nepodstatná. Tak proč by nemohla být první vrstva udělaná vhodnou rutilkou? Tou se dá totiž navařovat tzv. vyblikáváním, řešilo se tu kdysi v jiném vláknu. Tehdy mě někteří snad chtěli skoro ukamenovat za znovuzapálení oblouku do chladnoucí strusky, ale kolega Kramlik mi dal za pravdu, že metodu zná zpraxe i z literatury.
Já vím, nevypadá to moc odborně, ale jako námět k uvážení...
Jestli se EB511 dolegovává z obalu nevím, ale spíše ano. To nám může prozradit nejspíš kolega JardaK.  smile  smile  smile

Offline

 

#43 19-11-2015 21:26:45

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1858
Web

Re: Návar tvrdokovu

Frank:Jasně návar tigem nebo Magem by na takhle tenký materiál byl ideální,ale investovat tisíce do přídavného materiálu který zas až tak často nevyužiju to se mi kor teď když se blíží vánoce nechce.Navíc jak už jsem psal měl "kolegáček" asi hodně "skotských" předků nebo by nejraději všechno smáznul "skleněným razítkem" čímž se mi jako absitinentovi moc nezavděčí.Proto chci využít to co mám k dispozici.Jak už jsem uváděl obalenou navařuju poměrně často-nástroje i opotřebené konstrukční prvky,ale dosud nic tak tenkého.(no co naučit bych se to měl občas je to potřeba).
Nicméně pokročil jsem a jde to a když je po ruce flexa s dráťákem není to ani tak hrozné.-udělat několik bodovacích úseků po obvodu,pak ohrknout dráťákem a pokračovat v doplňování úseků.Když už pak je na čem stavět dá se celá boční hrana udělat na 3 úseky(kvůli možným deformacím začínáme od střední části,nutné je mít dobře přesušené eldy jinak neustále vybrušujeme póry)

Editoval Ládes (19-11-2015 23:53:47)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#44 19-11-2015 22:34:28

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1716
Web

Re: Návar tvrdokovu

To Ládes: Ale jistě, to chápu. Vůbec nepodceňuju vaši šikovnost, nebo, že byste to nezvládnul. smile Hodně zdaru!

Offline

 

#45 20-11-2015 17:41:27

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1858
Web

Re: Návar tvrdokovu

Děkuji,tak podařilo se,už je to i nahrubo obroušené a otestované.Rozsekání kamene zhruba velikosti cihly bez znatelného poškození,takže by to mělo zvládnout i sekání dřeva.Jak to šlo eldou jsem zkoušel vyfotit,bohužel baterky ve foťáku tomu nepřály.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1544_img_2173.jpg

Editoval Ládes (20-11-2015 17:43:10)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#46 22-12-2015 17:08:32

coviha
Člen
Registrovaný: 09-05-2008
Příspěvky: 11

Re: Návar tvrdokovu

panove ja navařuji tigem pružinový drat a super nože drži

Offline

 

#47 23-12-2015 20:19:21

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3115

Re: Návar tvrdokovu

Dej foto navařeného materiálu .

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS