SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 21-03-2016 11:14:51

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Odstranění zinku

Těší mě že jste nakonec uspěli, a že to s tou školou nebyl tak blbej nápad.

Offline

 

#52 21-03-2016 11:16:19

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

fmodel napsal(a):

Těší mě že jste nakonec uspěli, a že to s tou školou nebyl tak blbej nápad.

Děkuji yikes)

Offline

 

#53 21-03-2016 12:44:54

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2787

Re: Odstranění zinku

A jen tak po zajímavost, nešlo by to přece jen bez toho frézování?
V automotive při přivařování dílů z pozinku přece taky nefrézují a taky to musí být podhledově relativně kvalitní.

Offline

 

#54 21-03-2016 16:55:51

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

Radim napsal(a):

A jen tak po zajímavost, nešlo by to přece jen bez toho frézování?
V automotive při přivařování dílů z pozinku přece taky nefrézují a taky to musí být podhledově relativně kvalitní.

Zkoušeli jsme také. Ale při tom nefrézovaném povrchu nám hodně kouřil zinek. Teď momentálně v prostoru kde dochází ke sváření nemáme ventilaci. Proto do budoucna zatím takhle budeme pokračovat.

Offline

 

#55 21-03-2016 22:31:17

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Odstranění zinku

Ja bych opravdu zkusil to pájení. To by zinek nekouril.

Offline

 

#56 22-03-2016 07:02:01

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

RV napsal(a):

Ja bych opravdu zkusil to pájení. To by zinek nekouril.

Děkuji za reakci. Ale neosvědčilo se nám to. Pokud bych viděl že technologií CuSi3 pájení je možné ten svár udělat tak aby byl hladký, asi bych možná otom uvažoval.

Offline

 

#57 22-03-2016 12:06:48

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Odstranění zinku

Tak opět to je asi na tu školu. Od svarece co dělal tak fatální chyby jak popisujete asi nelze čekat, ze si poradí s něčím novým.

Offline

 

#58 22-03-2016 12:11:46

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

RV napsal(a):

Tak opět to je asi na tu školu. Od svarece co dělal tak fatální chyby jak popisujete asi nelze čekat, ze si poradí s něčím novým.

Nikde jsem se nesetkal že by ten svár byl čistý, hladký. Když jsme tuto technologii zkoušeli měli jsme tady experti s FRONIUSU. Výsledek nebyl pro nás uspokojivý.

Offline

 

#59 22-03-2016 12:55:39

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3539

Re: Odstranění zinku

Podle příspěvku č. 54 hrubě porušujete bezpečnotní předpisy pro svařování a když to někdo práskne, tak vám hrozí pokuta nad 50 000 Kč.
Tvrdé pájení el obloukem je natolik dobře zvládnutá technologie spojování pozinkovaných dílů, že to běžně v AUTOMOTIVE svařují roboti. Pro ruční svařování je to docela obtížně použitelné kvůli nutnosti hodně přesného vedení hořáku. Proto se třeba opravy chyb po robotech dělají metodou TIG s použitím stejného drátu, jako na robotech.

Offline

 

#60 22-03-2016 14:28:12

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Odstranění zinku

Tady opravdu nejde o nejakou formalitu. Z hlediska bezpečnosti je to snad jeste horší nez ta kyselina. Kdo zažil "zinkovou horečku" tak vi o čem mluvím. Vysoká horečka, neovladatelnej třes, nevolnost, zvracení..

Offline

 

#61 22-03-2016 14:33:48

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

Děkuji za reakce,

nám ale teď přitom ofrézovaném povrchu a následném svaření tigem nedochází k vypalování zinku. Tudiž ani k jedovatým zplodinám. Tuto věc jsme řešili i ve svářečské škole. Pokud budeme postupovat tak jak jsme si určili, nehrozí žádné nebezpečí otravy. Samozřejmě již teď řešíme ventilaci. Pro jistotu.

Offline

 

#62 22-03-2016 16:09:01

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 489

Re: Odstranění zinku

NVRBCKDWN napsal(a):

Děkuji za reakce,

nám ale teď přitom ofrézovaném povrchu a následném svaření tigem nedochází k vypalování zinku. Tudiž ani k jedovatým zplodinám. Tuto věc jsme řešili i ve svářečské škole. Pokud budeme postupovat tak jak jsme si určili, nehrozí žádné nebezpečí otravy. Samozřejmě již teď řešíme ventilaci. Pro jistotu.

Myslim si ze to Jirkati myslel inak.
Odvetravanie alebo ventilacia pri zvarani je nutna. Tu nejde o to ci  zvaras cierny material alebo pozink. Z hladiska BOZP je to povinnost zamestnavatela.

Offline

 

#63 22-03-2016 20:54:32

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: Odstranění zinku

Souhlas s jirkati a svářeči ten každodení smrad nezávidím ..pozink,bronzový drát bez odsávání...... Dělám návary CuSn6 a Cu Al8 tigem i migem a vím jak to tzv.hulí ten zelený kouř

Offline

 

#64 18-04-2016 22:27:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3277
Web

Re: Odstranění zinku

nečetl jsem celou diskuzi ale pokud jde výpary Zn - opravdu nedoporučuju si s tím zahrávat.
vydržím (dík metabolismu a genetické výbavě) ledacos, ale výpary zinku spolehlivě odrovnají i mě sad

už jsem si diskuzi přečetl celou smile
Frézovat (brousit) vrstvu zinku je třeba tak aby třísky (okuje) neodlétávaly na již očištěnou plochu - nalepí se zpět. Také 0,2mm nemusí stačit - viz Radim, příspěvek č.4

Editoval bourač (18-04-2016 22:52:23)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS