SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobry vecer preju vsem na tomto foru. Jsem tu novy a moje otazka zni. Mam k dispozici pouze invertorovou svarecku, da se s ni dobre opravovat karoserie auta? A dalsi ten ktery me vrta halvou nejvice. Muzu invertorem svaret plechy posopov ane zinkem?
Predem mnohokrat dekuji
Offline
Elektrodou to ide tazko. Predsa len hrubka plechu nieje bohvieco.
Tigom je to lepsie ale povrch potrebuje absolutnu cistotu : ziadny pozink ziadna farba ani hrdza...
Jednoznacne Mag metoda ta znesie aj trochu pozinku.
Offline
Jde to i elektrodou UTP 34 N, jenže to nelze použít pro tak tenké plechy, jako jsou na karoserii. Je to v podstatě systém jako u MIG pájení, jen se nepoužije CuSi3 nebo CuAl8, ale jiná slitina (víceprvkový bronz). Uvedená elektroda 2,5 odhořívá při 50-70 A, takže řekněme od 2 mm plechu.
Offline
Dobre dekuji moc. Takze zapomenme na zinkovani... Co si myslite o tom svareni karesorie invertorem. Pujde to aby to melo dobry vysledek? Popr. jak na to jit aby se dilo zdarilo?
Predem mnohokrat dekuji
Offline
Invertorom je nutne zvarat len nosne casti karoserii na novych autach. Ktore beznou metodou Mig zvarat nejde.
Lepsie povedane zvarat sa to da len to nedrzi. Su to vysoko pevnostne ocele do ktorych nejde ani vrtak.
Hnus ale drzi to ako das.
Zvarat vsetko ostatne je tazka onania s pripravou pred zvaranim plus robit to na vykon to clovek nezarobi ani na caj.
Nehovoriac ze zvarat karoserie Tigom je jednoznacne DRAHSIE.
K posledne otazke priamo: Pojde to . Nutne perfektne vycistenie /jednoducho len cisty kov/ nic viac. Potom je to brnkacka.
Offline
A pri svarovani invertorem, hlavne nenosnych casti karoserie tzn. plechariny, jakou volit elektrodu(1,6mm?) a kolik zhruba proudu?
Jeste jednou mnohokrat dekuji za rady...
Offline
Orientačně u bazických je to průměr elektrody x 40,tak si to spočítej,Ale jak říkám ...orientačně.Pak si to musíš doladit sám.Ale svařování pozink plechařiny na autě elektrodou je nesmysl!Ten plech je slabej,zinek musíš obrousit a zůstane ti jen ,,alobal" a ten budeš propalovat.Pokud chceš radu .....ani s tím nezačínej.
Offline
k bruseniu pozinku na aute. nikdy nepouzivat flexu a podobne hrube nastroje.
Staci len excentricka bruska a trosku hrubsi brusny papier. Ide to dole asi rovnako ako farba.
Offline
Výše uvedená bronzová UTP 34 N průměr 2,5 50-70 A. Rutilová nelegovaná Böhler FOX ETI 1,5 40-60 A, nerezová Böhler FOX EAS 2-A 1,5 25-40 A, speciálka na obtížně svařitelné oceli, neznámé oceli, nástrojovou oce, kombinace UTP 65 D 1,5 35-45 A. Prostě záleží na legování, obalu, připojení +/-/stř., výrobci (některé elektrody nevaří dobře už když se jen k min/max. uvedeným parametrům přiblížíte, jiné lze bez problémů trochu překročit.
Je několik možností, jak svařovat pozink, ale vzhledem k tloušťce karosářských plechů bych se jednoznačně přiklonil k tomu MIG pájení CuSi3 nebo CuAl8, CuAl8Ni2. Nebo klasickému MAG s následnou úpravou, tzn. např. zinkový sprej.
Tou elektrodou to fakt bude ve většině případů lepení. Pokud na tom přesto trváte, existuje jedna možnost, ale je to sakra o rukách, tak mě nekamenujte, jestli se to napoprvé, napodruhé,...napopáté nepovede.
Vezmete kvalitní přechodovou elektrodu, např. výše uvedenou UTP 65 D, průměr 1,5 při nejnižších parametrech a docela rychle, abyste nepropálili, to svařte pokud možno přeplátovaným svarem. Při hóóódně velké šikovnosti i natupo. Svar bude nerezavějící, těsné okolí bude mít zinkovou vrstvu spálenou, ale zinek chrání elektrochemicky i pár desetinek vedle, kam už nezasahuje.
Majlanky napsal(a):
A pri svarovani invertorem, hlavne nenosnych casti karoserie tzn. plechariny, jakou volit elektrodu(1,6mm?) a kolik zhruba proudu?
Jeste jednou mnohokrat dekuji za rady...
Editoval JardaK (11-01-2010 17:52:17)
Offline
Pozinkování se dá odstranit aplikací HCL(kys.solné) a následným očištěním drátěným kartáčem a vebraxovou houbičkou.
Offline
No ten pozink to me spis pouze napadlo, dulezite je jestli prave pri svareni invertorem taktovychto plechu(karoserie) budu schopen plech provarit aniz bych ho propalil nebo zda pujde jenom o lepeni. Jak jsem procital, spis pujde o lepeni. Je to tak? Na ten pozink uplne zapomente...
Offline
Jen bych se opakoval co tu již bylo napsané, inventorem jsem kdysi svařoval pozink plechy 0,55mm. Byla to oprava střechy na maringotce. Používal jsem obyč rutilku (co nejtenčí), přišla mi lepší než E-B a možný to bylo, ALE! nedalo so bavit o svařování, šlo o vrstvení jednotlivých svar bodů, vždy oklepání strusky a další bod. Jak psal JardaK asi jsou i vhodnější elektrody...je to však nouze maximální a do karoserie bych se snad ani nepouštěl. Buď bych si půjčil MAG svářečku od známého či v půjčovně, nebo to nechal udělat někomu jinému. S inventorem je tu ještě možnost TIGem, ale drahý plyn, hořák atd. navíc to chce trochu praxe...
Offline
Svařování žárově pozinkovaného tenkého plechu je ve většině případů z korozního hlediska nesmysl. Zinek kolem svaru zmizí, místo něho se často objeví oxidy, které elektrochemickým mechanismem korozi podporují. Totéž dělá měď, pokud se používá, případně i nerezový materiál ve svaru se může stát střediskem elektrochemické koroze. O používání korodujících chemikálií, jako kyseliny solné,nebo o usazování silně korozních zplodin ze svařování na plechu kolem ani nemluvě. Zinkový sprej pro dodatečné "pozinkování" je jen taková náhražka.
Trochu jiná situace je u galvanicky pozinkovaných plechů, ty mají už samy o sobě podstatně nižší korozní odolnost, takže tam to zkrácení životnosti tak výrazné není.
Offline
Ja sa zivim ako autoklampiar. Bezne musime zvarat nove diely a casti karoserie.
Postup zo standardov VW
Obrusit az na cisty plech. Nie flexou a pod ale brusny papier a do hladka.
Vyrezat ne mieste kde je urcene alebo vhodne.
Zafalcovat bodovo alebo plny zvar podla tech postupu zazvarat.
Na krycich plechoch MIG metoda
Na nosnych castiach kde je pouzita ocel o vysokej pevnosti TIG /chvalabohu toho robim menej je to pakaren tieto plechy nejde narovnat/
Lakovanie tiez standard
Perfektne zabrusit a vycistit miesto zvaru.
Tmel ide VZDY na cisty plech ziaden zaklad a pod
Ostatne miesta zakladovat
Lak klasika ako pri akomkolvek plechu alebo inom materiale.
Osetrenie bud zink spray alebo reaktivne zaklady z vnutornej strany vosk.
Ako pri kazdej oprave uz nikdy to nebude ako za nova ale pri dodrzani zakladnych pravidiel auta vydrzia plnu zaruku.
Offline
Zdravím, chtěl bych poradit od místních profíků.
Jakou elektrodu použít na svařování pozinkovaný jeklů?
Síla stěny max 3mm.
Svarecku mám https://svarecky.heureka.cz/kuhtreiber- … UFEALw_wcB
I když si to pěkně obrousim tak se to nedá pěkně svařit. Díky
Offline
Je zvlastni ze mi to taky varilo spatne s tim cinskym tezkym strojem v ceske krabici za vysokou cenu. Od dob kdy jsem zacal varit svareckou laston jde to dobre.
Hlavni problem je v rukach a urcite i s kitin lecos svaris a ja doporucuju elektrodu eb 121-123, nic necistim, barvu neresim a varim. Na montazich to ani jinak nejde.
Offline