SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Chci z pásoviny 35x6 mm udělat kladívka (délka cca 110 mm) do šrotovníku, rpm klasicky 2800, bude potřeba asi trochu zakalit, aby byly tvrdší. Protože bez zakalení by se kladívko brzo zlikvidovalo.
Doporučujete to udělat z https://shop.feromat.cz/index.php?Akce= … 0000044617 nebo z nějakého lepšího materiálu?
Případně má s tím někdo zkušenost?
Offline
To nezakalíš, má to málo uhlíku. Ekvivalent 11375.
Zkus něco z 12050, ta je celkem běžně k dostání. Nové značení C45.
Editoval pafik1605 (14-05-2020 16:19:21)
Offline
Navar funkčné plochy a hrany tvrdonavarovou eldou.
Offline
Oslov nejakú kovoobrábačskú dielnu / firmu, vyrobia ti to. Prípadne vyrobiť z hardoxu.
Dá sa rovno aj z Tooloxu 33 (44), ale ten je drahý a málo dostupný a v domácich podmienkach ťažko obrobitelný, hlavne tá 44.
Editoval ivko (14-05-2020 16:54:08)
Offline
Pokud o tom nic nevíš(a podle toho jak se ptáš je to evidentní) obrať se na někoho kdo má s tímto zkušenosti.Těch možností jak to udělat je více.(nejlepe sehnat hotové a třeba je jen zkratit)
Offline
Toolox neni cenovo inde ako hardox, ale doma neopracuje ani jedno. Najlepšie jak píše Honza007. Navyše kaliť podomácky relatívne tenké materiály namáhané údermi, aby sa tie kladivká nešli pozrieť z toho šrotovníka von...
Offline
Každý z materiálů má specpodmínky na kalení . To doma dobře nedáš . Nehledě na to , že to musíš zakalit a ještě popustit ...
Offline
A co budeš šrotovat? Pokud obilí, kukuřice, udělej to z toho, co doma najdeš.
Offline
sežeň si ve šroťáku(kovošrot) vhodný listový pero,ohřát narovnat,nechat pomalu vychládnout v popelu pak z toho vytvořit součástky příslušných tvarů a rozměrů.Jo a nakonec zakalit a popustit(840 a horkej olej by mělo vyhovět 95% pružinovek)
Offline
Co takhle ocel 14260? Ale nevím, jak dobře se tato ocel nebo ekvivalent dá dnes sehnat.
Offline
Drtit budu vše od kravských kostí přes šutry, stěna šrotovníku je 1 cm...
Jelikož v tom původně dělali jen obilí, tak ty kladívka jsou fakt z másla na to, i na tech kostech se vytahaly...
Pružinový pero asi nebude mít 6mm tloušťku (na to je dělanej ten unašeč) nebo jo?
Právě že jsem hledal a jeden kovář poblíž, uměleckej mi říkal, že to z obyčejné oceli co má málo uhlíku, bude jen o něco málo tvrdší...
No nejdřív ten šroťák resp. unašeč musím rozebrat...
Tak kdyby někdo věděl, kdo mi to udělá z hardoxu? Do toho so fakt díru 10mm asi nevyvrtám... 35x6mm profil, koukám kladívka tam mám 4 ks, to zas nebude kdovíjak drahý matroš?
Teď přemýšlím, zda ty šrouby 10.9 nebo měkčí?
Editoval Svara (16-05-2020 07:39:16)
Offline
Offline
Otázka či to má rozmer aký potrebuje, ved každý druhý šrotovník je homemade. Najlepšie ako som vyššie napísal, osloviť kovoobrábačskú dielnu, kde mu to vyrobia a budú mať aj patričný material
Offline
Jak bylo psano vyse nejlepe pouzit neco hotoveho a upravit to.No a nebo si nejak na vyjiskrovacce nechat do radeca udelat diry a mas to na 100let. Ja ve srotovniku mam kudly z radeca a uz tam jsou asi 20 let bez znamek opotrebeni.Standartni postup je takovy ze se koupi vhodna kalitelna ocel v nezuslechtenem stavu nareze se na delku vyvrta se dira a pak se tepelne zuslechti (kaleni a popousteni) na pozadovane hodnoty.V tomto pripade lze polotovary udelat i z plechu typu hardox vyvrtat a namontovat hlavne tahle ocel se uz nasledne tepelne uz nesmi zpracovavat.
Editoval Honza007 (16-05-2020 08:30:33)
Offline
Z náklaďáku bys tu sílu pera sehnal .
Offline
Kedysi veľmi dávno som ako mladý chalan podujal skonštruovať aj vyrobiť šrotovník napriek tomu, že doma bola k dispozícii elektrika iba 220V. Mal som k dispozícii 3 ~ elmotor 1,3 kW 2800 ot. Vedel som, že je to strašne málo, ale keďže som vedel, že to budem obsluhovať ja sám, tak som predpokladal, že ustrehnem nebezpečné preťaženie. Konštrukciu som volil primeranú možnostiam. Žiadne pohyblivé kladivka, iba 3 ks plocháče hrúbky 3 mm navarené na náboji. Asi 40 mm na koncoch som urobil návar tvrdokovovou elektródou Ø 4 mm (iná nebola k dispozícii) tak, že som plocháče zovrel medzi šamotové tehly a kant navaril. Vnútornú šírku bubna som zvolil iba 40 mm. Šrotovník na kukurici fungoval perfektne, ale na jačmeni to bolo trápenie. Napriek týmto parametrom som sa vyhol spáleniu motora Keď som zariadil prípojku 2x 380 V, na ten útly šrotovník som dal motor 5,5 kW a čuduj sa svete išlo to ja víno. Akurát pôvodné tenké sito som musel nahradiť silnejším. Po čase som bol známymi uprosený urobiť ešte celkovo 9 kusov podobnej konštrukcie. Výhoda bola, keď bol k dispozícii prírubový motor, odpadlo zložité centrovanie. Urobil som teraz jednoduchý náčrtok, ktorý ako inšpiráciu prikladám:
Editoval senior (16-05-2020 16:02:13)
Offline
Kdepak z náklaďáku ty budou hrubě přes 10mm,tloušťka 6mm to je tak z Trábiho,Moskviče,Volhy,Jimnyho apod.Chce to prolízt ten kovošrot. Materiály vybírat raději houževnatější,napsal bych Tenax,SC,NRSku nebo Chipper,ale sotva budou k sehnání v příslušném plocháči....Hardox 450 nebo 500 by byla taky dobrá volba.
Editoval Ládes (16-05-2020 22:47:15)
Offline
V domácich podmienkach by z hladiska jednoduchosti výroby bolo možné použiť aj nerez
Offline
5,5ka motor na srotovnik tak to uz je na domacu konstrukciu dost dobre
Offline
pavol.sk napsal(a):
5,5ka motor na srotovnik tak to uz je na domacu konstrukciu dost dobre
Výhoda u tohoto typu šrotovníka je okrem jeho jednoduchosti najmä malá hlučnosť. Tiež sa dá rotor pomerne dobre vyvážiť. Malá nevýhoda je, že sa musí použiť motor 2800 ot.
Editoval senior (16-05-2020 22:10:15)
Offline
Řekl bych, že pokud se má vzít použitý materiál, chce to najít kutila starého typu, který doma na zahradě nebo ve stodole udržuje menší šrotiště.
Jinak, jak jsem se díval, na internetu jsou u prodejců ocelí dost rozsáhlé popisy jednotlivých druhů ocelí třeba tady
https://online.ferona.cz/materialove-normy/
http://www.feromat.cz/jakosti_oceli
chce je to pročíst, podívat se na prodejce, co je v běžně zbytečně nepředražené nabídce, ať už se týká ceny i současně dopravy a z toho něco vybrat.
Jinak já u kravských kostí, povaluje se mi jich z minulosti na zahradě v půdě a podobně hodně, zvažuji drtit nějakým doma made pákovým lisem a potom ty kousky nechat projet obyčejným komerčním drtičem odpadků. Přirozeně nepůjdou do kanalizace, ale drcené s vodou do nějakého vědra a potom na zahradu do půdy. Až někdy budu mít víc času...
Editoval Radim (17-05-2020 10:31:08)
Offline
z nákladáka listy určite nie. Liaz mal niečo okolo 12mm,Tatra 15mm. Navyše mali žliabok ako vedenie a boli príliš široké. Taktiež boli samozrejme zahnuté,takže by ich musel najprv vyrovnat
Offline
Co takhle pérové listy z nějaké současné, - 10 - 20 let staré, dodávky okolo 3500 kg? Nebo možná pickapu? Jakési pérové listy jsem v podvozku takové dodávky viděl, jestli to byl WW nebo ford? už nevím, je to už hodně dlouho.. Ale na autošrotišti by jít sehnat měly, těch je relativně dost.
Ještě mě napadá, že by šlo něco sehnat v karosériích dnešních osobáků. V deformačních zónách to je bláto, ale mimo deformační zóny, ve skořepině kabiny se používají vysoce pevné ocelové nosníky, okolo cca 700 Mpa. Akorát asi budou zase pro změnu příliš tenké. Jen ty příslušné nosníky v tom šrotu nějaké havarované kabiny najít a vystříhat či jinak uvolnit.
Offline
Klidně i 15 142(42Crmo4),problém je že z kulatiny by to někdo musel za tepla "rozplacatit".z d 25 kulatiny by to ale těch 35x6 pustilo.
Offline
aj volkswagen caddy ma v zadu listove pruziny,teda apson tie stare modely to mali
Offline