SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-02-2013 19:19:58

Blekos
Člen
Registrovaný: 02-02-2013
Příspěvky: 2

Svařování karoserie + výfuku

Dobrý den,

jsem nováček a chtěl bych si pořídit autogen.

Mám pár otázek:

1. potřeboval bych svařovat hlavně karoserii auta a výfuk - půjde to kyslík-PB nebo kyslík-acatylén

2. Nebo je jiný vhodný způsob, třeba cóčko?

3. Jak je na to se svařováním kyslík-PB oproti acetýlénu, jde s PB vůbec něco svařit nebo je spíše na řezání a tavení. Pročetl jsem fórum, ale nikde jsem nenarazil na 100% odpověď. Z acetylénu mám docela obavy, ohledně bezpečnosti atd..

Děkuji mnohokrát za všechny odpovědi

Offline

 

#2 02-02-2013 19:26:24

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Svařování karoserie + výfuku

Za 2 je správně na autoklempířinu Mag.
Propanbutan-kyslík se používá takřka jen na nahřívání letování a řezání.
Chcete platit nemalý nájem za lahve?
Ale pokud jste pročetl forum jistě tohle víte.

Editoval Honza007 (02-02-2013 19:33:30)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 02-02-2013 19:32:31

Blekos
Člen
Registrovaný: 02-02-2013
Příspěvky: 2

Re: Svařování karoserie + výfuku

Dobrý den,

nájem za láhve to je druhý problém, sice mám známého v polsku co láhve plní kyslík, acetylen atd.. ale jak říkám, mám z acetylenu docela obavy a z PB toho asi moc nesvedu.

Takže radíte MIG/MAG na autoklempířinu.

Díky

Offline

 

#4 02-02-2013 21:03:50

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Svařování karoserie + výfuku

acetylen sa pri autoklampiarine pouziva len vynimocne,jedine vo velkych podnikoch druzstva a rozne dielne kde sa opravuju a udrzuju nakladne auta a pracovne stroje

Offline

 

#5 03-02-2013 08:54:10

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svařování karoserie + výfuku

Jednoznacne MAG

Offline

 

#6 03-11-2020 15:44:10

Callimero
Člen
Registrovaný: 03-11-2020
Příspěvky: 5

Re: Svařování karoserie + výfuku

Dobrý deň,
Chcem sa spýtať či naozaj nieje nejaká možnosť kvalitne zvárať plynom tenké plechy na karosérii (cca. 0,8-1,2mm). Potrebujem vyvárať auto a nemám prístup k elektrike. Garáž mám pod obytným domom (susedia by ma zabili), takže mi zostáva len záhrada bez elektriky. Čas ma netlačí a môže to byť aj drahšie, podstatný je výsledný efekt.

Offline

 

#7 03-11-2020 15:50:51

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8506

Re: Svařování karoserie + výfuku

A bez elektriky jak budete řezat a brousit? Všechno na akumulátorové nářadí?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Online

 

#8 03-11-2020 15:58:34

Callimero
Člen
Registrovaný: 03-11-2020
Příspěvky: 5

Re: Svařování karoserie + výfuku

Áno, jedná sa o hobby, väčšinou keď sa tam zastavím, venujem tomu max hodinku-dve, čiže úplne v pohode aj na aku

Offline

 

#9 03-11-2020 16:01:58

Callimero
Člen
Registrovaný: 03-11-2020
Příspěvky: 5

Re: Svařování karoserie + výfuku

Bežné elektronaradie potiahne aj malá elektrocentrála, ale zváračku nie.

Offline

 

#10 03-11-2020 17:24:31

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 460

Re: Svařování karoserie + výfuku

Svářečka na baterie (auto) se zde řešila, pohledej ve svarinfu, na céóčko by stačilo i míň baterek.

Offline

 

#11 03-11-2020 17:29:18

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Svařování karoserie + výfuku

ak si vies zohnat acetylen/kyslik supravu tak preco nie...prv sa zvaralo len tym a da sa s tym zavarit od naozaj tenuckeho materialu,samozrejme to treba vediet ale tak co2ka tiaz nezvara sama od seba

Offline

 

#12 03-11-2020 20:41:30

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 335

Re: Svařování karoserie + výfuku

Co já jsem viděl opravu kastle autogenem. Po pár letech shnilý na prach.

Offline

 

#13 03-11-2020 21:47:05

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Svařování karoserie + výfuku

to iste som videl aj ja a bolo to robene co2kou za 2litre,ja to vravim stale naco opravovat vraky ked je mozne si kedykolvek kupit nove auto smile

Offline

 

#14 04-11-2020 02:41:29

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4716
Web

Re: Svařování karoserie + výfuku

vařit kastle autogenem je dávno překonaná technologie, já sám osobně jsem toto zkoušel před 45 roky. Výsledky byly uspokojivé.
Jestli chceš rozumnou radu - hledej na hobykutění jiné místo (s elektřinou)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#15 04-11-2020 08:28:54

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 534

Re: Svařování karoserie + výfuku

Případně si půjčit elektrocentrálu.

Offline

 

#16 04-11-2020 12:29:58

Callimero
Člen
Registrovaný: 03-11-2020
Příspěvky: 5

Re: Svařování karoserie + výfuku

Zaujímalo ma skôr či za tých 45 rokov nedošlo k pokroku aj v tejto oblasti, nejaká zmes plynov a pod., zachytil som len mini autogény, ktoré sú k ničomu

Offline

 

#17 04-11-2020 12:42:09

Výska
Člen
Místo: Šluknov
Registrovaný: 11-07-2016
Příspěvky: 69

Re: Svařování karoserie + výfuku

Spíš pro zajímavost, pro karosáře byly (a snad i stále ještě jsou) specifické hračky. Zde např. grafika jednoho takového panelu. Ale na baterie na zahradě to opravdu nepojede. 

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7318_687.png


EWM Phoenix 301 Concept puls FKG
EWM Tetrix 230 AC/DC

Offline

 

#18 04-11-2020 13:04:56

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4786

Re: Svařování karoserie + výfuku

Calimero, došlo k pokroku. Vaří se to MAG. Představ si, když to ohříváš plamenem, kolik tepla se do toho nacpe a jak široká je ovlivněná zona.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#19 04-11-2020 13:31:29

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8506

Re: Svařování karoserie + výfuku

Co před spousty let zpátky strejdové vyvařovali auta autogenem, tak to kolem svárů bylo ještě tak minimálně 20mm na každou stranu oranžové a pak ty plechy taky tak vypadaly. Pokroucené no hrůza. Dlouho to trvalo a nešlo to dělat postupně. U tzv. COčka jde udělat bod, ohřátí jen asi 5mm kolečko, chvíli počkat až vychladne, další bod atd. Tudíž lze do značné míry tepelné deformace oblivnit. Je to rychlejší. Ale musí být k dispozici proud no.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Online

 

#20 04-11-2020 19:30:44

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Svařování karoserie + výfuku

Nevýšlej blbosti!


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#21 05-11-2020 08:17:27

Callimero
Člen
Registrovaný: 03-11-2020
Příspěvky: 5

Re: Svařování karoserie + výfuku

Ďakujem všetkým za názor, kvôli prehrievaniu a krúteniu plechov som autogen na začiatku vylúčil, len ma napadlo že sa tu spýtam či nevymysleli nejaký modernejší variant po tom ako som videl tie mini autogény. Budem musieť teda vyriešiť nejak priestory s elektrikou.

Offline

 

#22 06-11-2020 22:36:31

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Svařování karoserie + výfuku

Nezavrhujte hromadně autogen.Já jsem začínal v době,kdy byl autogen a elektoda. Autogenem se vařily
plechy tak do 1,5 až 2 a elekrodou E-B121 od 1,5 do nekonečna. Povrchové plechy se nesmí uspěchat.
Nejlépe 2sehraní karosáři. Krátký svar a rychlé přerovnání ještě za tepla. Při tom se nechá krásně ovládat tvar.
Při tomto postupu nehrozí ani zvýšená koroze. (při správném ošetření).      To je cca 40-45 let
Dnes by to vyšlo moc draho a tak jsou rychlejší způsoby oprav. To co říkám je spíš na opravy veteránů.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#23 06-11-2020 23:13:04

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Svařování karoserie + výfuku

callimero som fakt rad ze si dostal rozum,opravovat auto bez pristupu k elektrike je sice mozne ale dost narocne

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče