SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravim vsechny soldadores .Bohuzel v mistech kde bydlim je velice malo info ohledne svarovani hliniku a najit profika co by neco kloudneho vypotil by se dal prirovnat k zazraku...Vyrabim plovakovou cast na clun co byla puvodne navukovaci z PVC [ale toje na dlouhe povidani]. Lidi otazka -- slitina hliniku AL 5052 2H34 plech 3 mm ,jaky by byl nejvhodneji drat na tiga ,max odolnost proti slane vode ,jaka je vhodna povrchova uprava a zda je treba tato uprava treba na cely plovak ci staci osetrit pouze svar.Mam v planu to cele ukostrit s motorem a hodit na to anoda de sacrificio [nevim jak se to cesky presne rekne asi priblizne obetovaci anoda].Morska voda je svina ,chtel bych predejit jakekoliv oxidaci.Diky za jakekoliv info Libor
Offline
Tady je problém zvolit přídavný materiál. Když bude velmi korozivzdorný, tak bude se hůř svářet, nebo malá pevnost ap. Na korozivzdornost vychází nejlépe 5554. Přijatelnpu korozivzdornost, dobře svařitelné, ale malá pevnost : 4043, 5654.
To jsem vyčetl z materiálu Alcotec. Jak se ale konkretně projeví horší svařitelnost se tam dočíst nedá.
Ihlane, ale ta ztracená anoda je ale pro ocelové trupy lodí.
Online
Ztracena elektroda - spis pro hlinik nebude moct byt zinkova, jako pro ocel, ale horcikova. Pokud me pamet neklame, hlinik je v poradi dle reaktivity na druhe strane od zinku nez zelezo a jediny "rozumny" kov na "spravne" strane je prave horcik. Pak uz jsou divociny, co vodu nerady (sodik, draslik...)
Offline
Tak myslim ,ze povrchovou upravu mam temer vyresenou ,nasel jsem pobliz dve velke firmy co se delaji ANODIZACI pro lodni prumysl 21 az 25 micro.Ohledne te obetovaci anode ,vsechny casti motoru [prevazne slitiny hliniku] maji nekolik obetovacich anod i uvnitr motoru [img]http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4207_anoda.jpeg [url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/4207_anoda_2.jpeg]
[/img][/url] --anoda v hlave motoru a na rabeta -.Diky za tip na drat,prostuduju to.
Offline
Here are the best aluminium alloys to use in marine environments. ... However, aluminium alloys perform differently in saltwater environments or in a saline atmosphere. In such cases, the best alloys regarding corrosion resistance belong to the 5000-series (5052, 5083, 5383, 5059) and 6000-series (6082, 6005A, 6063).
https://www.howardprecision.com/what-al … lications/
https://www.osti.gov/etdeweb/servlets/purl/20671863
https://www.shapesbyhydro.com/en/materi … ironments/
Offline
Take by slo vyrobit ten dil laminaci skelne tkaniny epoxidem nebo esterovou pryskyrici. Neco malo usetris na hmotnosti a vysledny dil pak jen natres barvou nejlepe kategorie Norsok system 7.
E-Ryc mas oravdu, v rade el. chemickeho potencialu kovu je na zacatku zelezo, zinek, hlinik a na konci horcik. Pri pouziti zinkove elektrody by se naopak rozpoustel blok motoru a elektroda by byla porad jako nova.
Editoval Jakobo (23-03-2021 12:40:06)
Offline
Diky za odkaz,zajimave cteni..Premyslel jsem nad laminatem ,cena proti hliniku byla temer stejna a co se tyce prace prislo me snazsi vyrobit hlinikovou troubu nez to oplacavat laminatem.Mozna na to hodim i ventilek a trochu natlakuju -ryche najit diru a opravit bude jednoduzsi Jeste resim typ silikonu co zraje se slanou vodou a prilepim to k trupu.Proti puvodnimu PVC to bude asi o 50 kg tezsi coz pro clun pro 8 lidi neni az tak moc.Uz jsem videl cluny oplacane laminatem a moc me to nechytlo.Lidi diky za tipy,jestli to dotahnu do konce poslu foto .Jeste jedno diky moc
Offline
Hmm, a řešil si třeba tepelnou roztažnost buřtů (to je po česky to co budeš vyrábět) oproti zbytku konstrukce? Budou se ti trhat. Silikon do mořské vody v žádném případě, ať je jakýkoliv, tvrdne a křehne, až se rozdrobí. Na to jsou jiná lepidla. Dále hliník a sluníčko. Stejně jako u PVC buřtů bude třeba přetlakových ventilů, protože na slunci bude uvnitř obrovsky nabývat tlak. Kontakt posádky s rozpáleným buřtem..spálená sranda. Hliníkové čluny se dělají jednoduchých konstrukcí, tvaru pramice. Dále se hliník používá u tvého typu člunu na kýl. Ale dělat z al buřty? Anoda by v tomto případě měla být Mg, Zn určitě ne, ve slané vodě by mizela před očima. Určitě by chtělo dát minimálně jednu na kýl. Ale stejně nahradit PVC buřty al je blbost. Když už, tak je nechat udělat z hypalonu. Vždyť už jen náraz Al buřtu do mola je nevratné poškození..promáčknutí.
Offline
Zdravim,silikon pro pouziti v lodnim prumyslu je ,zraje v kontaktu ze vodou [https://distribuidorsika.com.br/sikaflex-291i-300ml-branco--697#] .Pred pouzitim na Al se to musi natrit nejakym aktivatorem nebo co [zatim se me nepodarilo dovolat na technickou podporu do fabriky].Co se tyce tepla ,jen svetle barvy at se nepripece pr.....Pretlakovy ventil---dobry napad ,urcite nad tim popremyslim.Chtel jsem to udelat z tri casti vzajemne oddelenych at uz z duvodu bezpecnosti a taky at muze trochu pracovat.Hypalon v brazilii .....https://produto.mercadolivre.com.br/MLB-1798638764-kit-reparo-zefir-tecido-hypalon-_JM#position=23&type=item&tracking_id=d452401e-ea94-48c6-8530-a7ff00963198 .Z PVC kolem 15000 realu .Pry uz to tu nekdo ma z Al tak pujdu omrknout .Puvodne jsem to chtel nechat origo ale ty ceny jsou trosku mimo za gus gumy.Naletel jsem tak ted uz neni cesty zpet .....delal jsem motor ,spodni cast vsechny loziska gufera ,nechce se me to moc prodavat..Doufam,ze to jeste letos hodim na vodu.Napsal jsem na svarforum ,protoze vzdycky jste me pomohli vyresit vsechny orisky.Diky za kazdou myslenku,treba se dam jinym smerem nebo se vratim na zacatek.Uz se me to vyfouklo na mori v noci [tri komory nefunkci coz jsem nevedel]....myslim ze horsi to byt nemuze.Diky moc
Offline
Všechna lepidla na bázi silikonu v mořské vodě křehnou až se rozdrobí. Ve sladké vodě ne.
Mezi jednotlivými komorami buřtů jsou bezpečnostní ventily tak, aby když jedna komora přijde o vzduch, musí ostatní vzduch udržet. Je to kvůli bezpečnosti, člun na vodě udrží jen jedna jediná komora. Dle foto zytku tvého člunu měl mít komor pět.
Asi budeš muset násobit počet fendrů, protože pokud Al buřt promáčkneš, je to nevratné.
Offline
Silikon odolný slané vodě jsem kupoval v Navy centru v Radotíně. Je to sice už cca 15 let, prodávaly dva druhy - těsnící a lepící, oboje speciálně na moře, cena tehdy asi 400 za tubu. Brali jsme těsnící, mazali jsme ho kolem čidel rychlosti a hloubky na laminátce. Naposledy jsem na té lodi byl před 5 lety a spoje byly v pohodě, je celoročně na moři, snad pouze dvakrát strávila zimu na suchu - když jsme dělali novou elektriku a čidla a pak když se měnil motor.
Offline
O tom silikonu vim od frajera co opravuje lode ,rikal, ze je to ''garantido'' ze tim neco lepil na jeho plachetnici a pak ze to nemohl odlepit a urval to i s kusem laminatu.Puvodne v tom burtu byly tri komory ....jo kdyz jsem to kupoval od typka rikal ze ta lod ma burt reformovany....motor tisice hodin pred sebou atd...lidi bacha-lepidlo ma max trvanlivost 10 let ,pak se to rozpadne.Ten muj clun uz nekdo ''opravoval'' a prepazky mezi komorama odstranil.[jejich odpovet-to nepotrebujes,s bozi pomoci to zvladnes] .Ze se to muze promacknout jsem si vedom,3mm plech ve tvaru trubky max prumer 500mm uz by mel neco vydrzet.Hlinik dorazil dnes rano ,ohybacka temer hotova a ted uz jenom [jak rikaji mistni] modlit,modlit,modlit ....
Offline