SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
K pračkám můžeš ještě přiřadit splachovací toalety mladší cca 40 let.
Offline
Radim napsal(a):
Famater napsal(a):
Nejenom zablokování, ale také pomalé zavírání. Při rychlostech vody, které se v hasičských hadicích vyskytují by rychlé zavření vyvolalo veliký tlakový ráz. Nedovedu si představit co by to udělalo s hadicí a s tím co by tu hadici držel. To je důvod proč se nesměly na vodovodech používat kohouty. Dnes s nástupem kulových kohoutů a pákových baterií všechno "zvlčilo". Ve Švýcarsku tento zákaz platí. Proto jsou vyráběny kulové kohouty se šnekovým převodem a když se použijí pákové baterie, tak se pod ně dává tlumič rázu.
Jo, to by asi při rychlém uzavření hasiči dopadli blbě, už tak nejspíš ty plátěné hasičské hadice jedou jen s malou pevnostní rezervou a když jsou starší a mnohokrát už sušené...
Jinak nejedná se o kohouty, ale o šoupata. Kulový kohout se to jmenuje asi proto, že to nějaká neznalá "baba" v marketingu nebo odbytu tahle pojmenovala. Kohoutem neboli ventilem voda najednou
Me z popisu prijde, ze to je namontovane na aute a tenhle vehement je na vstupu a prepina mezi nadrzi na aute a savici (asi 20cm wrapova hadice). Spravne tomu myslim rikaji acko
Takze tam by duvod prepinat za chodu byt nemusel. Spis si tipnu, ze klapka netesnila (prisavalo to z jedne nebo druhe strany vzduch), tak nekdo zkusil utahnout "jeste trochu".
Offline
Pokud to je na sání a jak jsem také pochopil slouží to k přepínání vstupu čerpadla buď na sání z cisterny nebo vnějšího zdroje a přepíná se to nejspíš když čerpadlo není v chodu, tak by to opravdu nic nedělalo a pak se jedná jen o utěsnění. Máš pravdu.
Pro Radima vysvětlení. Ventil je uzávěr, kde se pohybuje kuželka proti sedlu pomocí šroubového vřetene. Potom uzavírání probíhá několikerým otočením. Kohout, ať už kuželový, nebo kulový se uzavře během 1/4otáčky. Šoupátko je něco jako "stavidlo", kde se uzavírání provádí klínovým "elementem", který je zasouván šroubovým vřetenem do klínové drážky. Takže co se prodává jako kulový kohout je skutečně kohout, i když to někdo nazývá ventilem.
Offline
Ovsem (predpokladam tak klapka se otvira "po proudu") to musi vydrzet tah toho cerpadla (udrzet zavreny "nepouzity" vstup).
Pokud jsem se nespletl pri vypoctu, tak vychazi neco jako 50kg na kazdy metr hloubky, ze ktere to tahne vodu (pri 110mm prurezu savice). Cerpa se myslim max z nejakych 5m? Prece jen to uz je 30 let, co jsme se kolem toho chodili motat, kdyz hasici nekde cerpali studnu a pod, ale nejak mi naskakuje ze na 10m uz museli pouzit ejektor.
Editoval E-Ryc (21-02-2023 13:18:28)
Offline
Hm, ventil je obvykle průchozí uzávěr v potrubí, kde se pohybuje kuželka proti sedlu a uzavirá potrubí tlakem na sedlo pomocí šroubu. Neboli je konstrukcí přizpůsoben pro časté uzavírání a otevírání. Šoupě je uzávěr, kde se uzavírá potrubí otočením segmentu o 90 st neboli 1/4 otáčky. Obchodní název Kulový kohout je potom šoupě, kde ten segment je koule a to šoupě je opatřeno pákou. Viz třeba
https://www.giacomini.cz/data/download/ … 201903.pdf
V šoupatech starého typu byl myslím ten průchozí segment váleček.
Jinak musí být to uzavírání krásně vidět na reálném vzorku kulového kohoutu, třeba v prodejně.
Takže vypadá to že dnes ventil je ventil, i když to je kohoutek, na který se třeba napojuje hadice na třeba zalití zahrady. A kohout či kulový kohout je dnes šoupě. Asi že dnes už šoupě dostatečně těsní a snese dostatek otevření a uzavření. Hm, skoro bych řekl, že v době, kdy jsem studoval, nás to učili opačně.
Editoval Radim (21-02-2023 16:23:34)
Offline
Radime nech toho . Seš s názvoslovím v riti . Kohouty , tehdy kuželové byly první uzávěry . Famater to popsal absolutně správně . Před převratem existovaly jak šoupata , tak ventily a kohouty . Malá šoupata měla závit ukrytý vlastně v srdci (tak se té závoře nadává) , ta velká měla ten závit "čumící" ven , v otevřené poloze . Alespoň bylo vidět , nakolik je otevřeno . Běžný ventil je s tímto ztracený . Až po převratu sem s náporem západního svinstva dostal kulový kohout , je výrobně nejlevnější . No a s "kulákem" sem vtrhly tzv. klapky . Je to otočná klapka ve velice krátkém tělese , které se běžně uzavírá-svírá mezi dvě příruby . Šikovný svářeč by mohl vyrobit nějaký mezikus pro dvě tyto klapky . Ty také bývají opatřené ovládací pákou , která má aretaci a je ihned vidět postavení klapky . Tož tak .
Offline
Bobobo a ještě k tomu doplním: ventily a šoupata se stoupajícím a nestoupajícím vřetenem. Ano, ten "element " se opravdu nazývá srdce. Kulové kohouty masové produkce stojí za .. tedy za nic moc. Prakticky neopravitelé. Mosazný ventil vyrobený v roce 1937 mě funguje dodnes ve 3kusech, alespoň těleso. Ty mezipřírubové klapky pokud se nejedná o KSB, BOA a p. nestojí také za moc.
Offline
Chlapi ďakujem, ale my by sme ale naozaj potrebovali
už po troch stránkach, na tomto fóre, prejsť, z teórie do praxe a nájsť niekoho kto by nám pomohol.. To sa naozaj nenájde ,nejaký, šikovný majster, s patričným vybavením, ochotný pomôcť? J
Editoval solide1964 (21-02-2023 18:19:22)
Offline
Firma, kde jsem pracoval jsme těch, ventilů vyráběli obrovský sortiment. Jak běžných tak, kulových, šoupátkových, atd. viz dole odkaz... a ani tam není všechno. Vyráběli jsme i pro NASA NAVY Nukleární elektrárny a veškerý průmysl.
https://www.velan.com/en/products
Offline
Frank napsal(a):
Firma, kde jsem pracoval jsme těch, ventilů vyráběli obrovský sortiment. Jak běžných tak, kulových, šoupátkových, atd. viz dole odkaz... a ani tam není všechno. Vyráběli jsme i pro NASA NAVY Nukleární elektrárny a veškerý průmysl.
https://www.velan.com/en/products
Obávam sa, žeVelan je zahraničná firma a taktiež nám nebude ochotná pomôcť, za prijateľný peniaz.
Offline
solide1964 napsal(a):
Obávam sa, žeVelan je zahraničná firma a taktiež nám nebude ochotná pomôcť, za prijateľný peniaz.
To máte pravdu, bylo to mimo téma a spíše míněno pro debatu o ventilech, co zde nastala. Velan vám v tom nepomůže, stejně jako ostatní zde mimo téma
Offline
solide1964 napsal(a):
Chlapi ďakujem, ale my by sme ale naozaj potrebovali
už po troch stránkach, na tomto fóre, prejsť, z teórie do praxe a nájsť niekoho kto by nám pomohol.. To sa naozaj nenájde ,nejaký, šikovný majster, s patričným vybavením, ochotný pomôcť? J
Už máš aktivovaný účet na CNC fóru? Je tam dost kluků i ze Slovenska se stroji a kontakty. Nebo zkusit oslovit nějaké kolegy hasiče v Německu a popsat jim situaci. Třeba by dokázali pomoci s ND.
Offline
Dobrý den
Já vám poradím něco z praxe jak žádáte. Kontaktujte nějakou místní firmu, kde frézují šneková ozubení a zkuste se domluvit, zda to můžete dovařit a nebo jestli to udělají celé znovu , nebo případně zda máte dodat polotovar. Kdybych to potřeboval opravit já zavolal bych zde https://vyrobaozubeni.cz/snekova-kola/ a zkusil se domluvit, zda to mohu dovařit bronzem a nebo dodat polotovar.
Zásadní otázka je podle mne ale jiná a to Proč k tomu došlo aby k tomu po opravě nedošlo znovu.
Zdravím Štěpán
Offline
Ja by som najprv vzal telefon a obvolal okolite hasičské stanice a spýtal sa ich kde a kto im to servisuje.
Prip. by som si zašiel po radu osobne.
Veď oni tiež musia mať aj nejaké svoje dielne a servis .
Offline
m.evil napsal(a):
Ja by som najprv vzal telefon a obvolal okolite hasičské stanice a spýtal sa ich kde a kto im to servisuje.
Prip. by som si zašiel po radu osobne.
Veď oni tiež musia mať aj nejaké svoje dielne a servis .
Vyborna rada, a samozrejme ma napadla uz na zaciatku a spravil som tak, ale bola mi platna, ako mrtvemu zimnik - Auto som od nich nekupil, tak mam kontaktovat Zieglera, co som spravil, v Ziegleri nevyrabaju a ani nebudu, clovece pomoz si, aj Boh ti pomoze
Editoval solide1964 (22-02-2023 11:14:57)
Offline
Ty díly vymontovat, vzít do tašky, vytypovat firmy a řemeslníky a předběžně domluvit a pak prostě ty firmy objet. Kdo podle těch opotřebených udělá nové kusy.
Přes internet to potom nejspíš bude potřebovat zkreslit regulérní výrobní výkresy. Nějaký konstruktér, co má doma na počítači nějaký slušný cad a udělá to za rozumný peníz po večerech. Na změření dílů by nejspíš mělo stačit obyčejná dobrá šuplera a mikrometr., rozměrové tolerance asi ty běžné.
Editoval Radim (22-02-2023 13:19:11)
Offline
Navařit bronzové kolo není žádný problém. Ani finanční, ani co se týká realizace. Následné obrobení pouze firmou zabývající se výrobou ozubení. Je jich plný internet. finanční náročnost neznám.
Offline
Kovovyroba: kovovyroba-bibos.cz mozno by to vedeli.
Offline
Štěpán napsal(a):
Dobrý den
Já vám poradím něco z praxe jak žádáte. Kontaktujte nějakou místní firmu, kde frézují šneková ozubení a zkuste se domluvit, zda to můžete dovařit a nebo jestli to udělají celé znovu , nebo případně zda máte dodat polotovar. Kdybych to potřeboval opravit já zavolal bych zde https://vyrobaozubeni.cz/snekova-kola/ a zkusil se domluvit, zda to mohu dovařit bronzem a nebo dodat polotovar.
Zásadní otázka je podle mne ale jiná a to Proč k tomu došlo aby k tomu po opravě nedošlo znovu.
Zdravím Štěpán
Milý Štepáne, SRDEČNÁ vďaka za výborný typ. Pan Šmejkal z tejto firmy mi segment za necelé dva týždne vyrobil , zajtra ho bude finalizovať a podľa jeho vyjadrenia bude zajtra hotové. Už sme pomaly strácali nádej, že prejdeme z diskusie, do realizácie, ešte raz vďaka. Jan
Offline
Dobrý den
Jsem moc rád,že jste byl úspěšný a držím palce aby se podařilo vyhoblování vnitřních dtážek a fungovalo to jak má.
Zdravím na Slovensko Štěpán
Offline
Štěpán napsal(a):
Dobrý den
Jsem moc rád,že jste byl úspěšný a držím palce aby se podařilo vyhoblování vnitřních drážek a fungovalo to jak má.
Zdravím na Slovensko Štěpán
Veľmi pekne ešte raz ďakujem. Jan
[/url]
[/url]
Editoval solide1964 (09-03-2023 07:42:58)
Offline
Solide, to je vyborna zprava.
Ten segment na posledni fotce nahore asi neni puvodni bronzovy. To je nejaky odlitek, podle ktereho se pak nastavovaly nastroje?
Jeste by me zajimalo, snek je puvodni nebo taky novy?
Editoval Jakobo (09-03-2023 16:56:33)
Offline
Ze zvedavosti, na kolik to vyslo (staci radove - tisicovku/desitku/..., pokud nechces psat konkretne)? Nebo alespon, bylo to tak krvave, jak nekdo psal? Dik
Offline
Tak ať to funguje. A dobře stříká.
Offline
Toto je nejlepší řešení. Jsem rád, že se to podařilo. Teď už jen dbát na těsnění klapky, aby se to nezopakovalo.
Offline