SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Tak jsem tu centrálu zvážil - má 35kg s půlkou nádrže benzinu.
Konečně mi přišla i sonda k osciloskopu 100:1/100MHz, takže jsem mohl plnohodnotně změřit parametry výstupního napětí.
http://www.hezkyden.cz/shop/osciloskopicka-sonda-1-100/
Nezatížený stav - činitel výkyvu vychází na 1.8 namísto sqrt(2)!
Detail budíku
Spektrum signálu
Cyklické zatěžování a odlehčování pilou Bosch GKS190
Video cyklického zatěžování. Na videu je vidět, že při rozběhu padá špičkové napětí někam ke 200V, což při činitelu výkyvu 1.8 odpovídá 111Veff.
https://www.youtube.com/watch?v=4Puq1zCeWKk
Takhle to na mě působí, že ta centrála je v "pořádku"...že prostě takhle blbě fungovala už když byla nová. Osciloskop byl na vertikálu nastaven na 200V/div.
Celé album na imgbb je zde https://ibb.co/album/5X1yKX
Editoval davidma (04-02-2023 14:13:31)
Offline
2,2kw jednofazaova honda stary model ma okolo 60kg a novsia kde sa uz setrilo okolo 50kg a trojfazova okolo 70kg a viac. Ze tato cinska centralka ma priblizne 600w na fazu a potiahne aj 2x 500w halogenky na faze v spicke ked to porovnam s podobnymi cinskymi centralkami za 200e co sa predavali a nakupili ich cigosi ked nemali elektrinu
Offline
Pane,
byl by jste ochoten udělat ještě jedno měření , stejné jako je na obr. 1 ale s tím , že odpojíte z uhlíků AVR regulátor a připojíte na ty uhlíky laboratorní zdroj a po nastartování centrály nastavíte na měřidle centrály napětí 250 V a současně sejmete průběh osciloskopem na výstupu centrály ( zásuvce ) . Napětí na uhlících tedy na zdroji s proudem prosím uveďte taky .
( Chtěl bych vědět, zda tam bude sinusovka bez zákmitů nebo se zákmity . )
Offline
Když on nám David doteď nesdělil , zda je invertorová nebo ne .
Offline
Ochoten bych byl, kdybych mel ten vrak jeste u sebe. Bohuzel centrala uz odcestovala.
Nicmene letos bych mel sestavovat dieselcentralu 15kW. Bude me opet zajimat kvalita sinusoidy a zejmena dynamicke vlastnosti pri ztrate zateze (load rejection, sudden load loss). Pokud by to nekoho zajimalo, mohu se podelit.
Jednalo se o klasicky neinvertorovy typ.
Offline
Ta cinska vyzerala ako klasika.Invertorove cinske su vsetky ako,, kocky,, co predava lidl alebo obbi s maxim vykonom 2kw 15kw som mal slaviu a atmos . A to su centraly vacsinou s ,,tazkym,, zotrvacnikom. Ze napriklad zataz naraz 2x zvaracku s 2,5 elektrodami ani ,,nezaregistruju,, -skoro ziadny pokles otacok ani napatia pri spotrebe 20litrov nafty za den
Vacsinou 2valce
Offline
Tak jsem si dneska zase změřil jednu centrálu. Tentokrát pouze s Dniprem
.
Jedná se o levnou 3kW čínu Pro Craft DP35 s dieselovým motorem. Musím říct, že mě na první pohled velmi zaujala. Kromě startovací šňůry je vybavena i startérem. Chytá na první otočení. Stabilizace otáček a napětí je okamžitá.
Opět jsem zkoušel její dynamické vlastnosti zatěžováním malou okružní pilou. Tentokrát AVR regulace funguje perfektně. Je zde znát i mnohem větší moment setrvačnosti, protože agergátu vůbec nepadají otáčky. Opakovaným zatěžováním se mi nepodařilo regulace dostat do žádného nepříznivého stavu - vše působilo stabilně bez významnějších napěťových/otáčkových překmitů.
Dále jsem vyzkoušel, zdalipak utáhne moje Dnipro-M. Kupodivu utáhlo - 2mm rutilku bez problémů, 2,5mm omezeně též. U té 2,5mm nebyl problém, že by centrála chcípala, ale že padal její jistič. S Transpocketem by se s 2,5mm možná dalo vařit vyšším proudem díky zabudovanému PFC.
Ceníková cena je 28.000,-Kč vč. DPH.
Zde ilustrace - obrázek si udělejte sami:
https://youtube.com/shorts/2GmTurB42Bs?feature=share
https://youtu.be/Iw2FyiJSJOA
https://youtu.be/3B7vcmSLUrQ
https://youtube.com/shorts/N4TeFjaHQVo?feature=share
https://youtu.be/qIryQUYMgeQ
Editoval davidma (18-03-2023 12:25:38)
Offline
Diezlak je vzdy stabilnejsi co sa tyka otacok pre jeho vacsi krutiak. Ze otacky tak nekolisu pri zatazi ked som porovnaval s benzinovymi. Nepozeral som este video ,ze predpokladam,ze je 1500otackova ta centrala kedze je to diezlak . Lebo videl som lacnu shit cinsku diezlovu centralu ktora mala zniceny motor pretoze tocila bezne 3000otacok. Co je pre diezlak vela v centrale
Offline
Já bych viděl rozdíl hlavně v tom, že diezel má vstřik a benziňák karburátor. U vstřiku bude prodleva při skokové změně menší. Také bude asi lépe vyladěné AVR čemuž menší prodleva napomáhá.
Offline
Trefna poznamka.
Offline
Famater tym by som si nebol az tak isty . Ked som v minulosti startoval cez kable auto s inym autom tak aj na 8valci benzinovom s priamym vstrekom poklesli otacky pri zatazi ked sa startovalo s nim druhe auto-poondata octavia . A ked som startoval s naftakom tak len male zakolisanie .Vacsi krutiaci moment v nizsich otackach a masina ,,nepociti,, tu zataz ako u benzine kde sa vykon a krutiak dohana otackami . A naftaky maju na centralach vacsinou 1500otacok kdezto benzin 3000otacok. A neverim,ze lacna cinska centrala bude mat lepsie AVR .
Offline
Diesel překonává vyšší odpory - protitlaky ve válcích při stlačování, proto by měl mít vyšší hmotnosti rotačních dílů a tudíž nižší pokles otáček při náhlém zatížení.
Offline