SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
|
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Ahoj, dobrý večer,
jde mi o lehce expertní pohled na vyvaření dutiny strženého závitu tlakového spoje hydrauliky v nějaké nezjistitelné AL slitině. Pokud se mi podaří uložit fotku, bude vše mnohem jasnější. Je mi též zřejmé, že daný díl se bude muset z auta vymontovat. Ale jde mi o techniku renovace závitu:
1. vyndat z vozidla
2 zafixovat na vrtacím stole a nejlépe nějakým přesným 4břitým krátkým vrtákem cca 16 mm odvrtat stržený závit
3. předat nějakému expertovi se skills s TIG na navařováním materiálu na stěny díry
4. dtto reverzně, upevnit, přesně navrtat, neprůběžným závitníkem vyříznout nový závit, namontovat do auta.
Asi bych s nějakou energií daný kus sehnal i někde z vrakoviště, ale nechci se technologicky vzdávat tak brzo, resp. stahovat kalhoty před brodem : ) Máte k tomu prosím nějaké praktické poznámky? Či tip, kdo mi to za kolik v Praze navaří, ještě lépe...![]()
Díky
Offline
Do této akce bych jako svářeč nikdy nešel. Neznámý základní materiál (možná by byl definovatelný na šrotišti, kde mají spektroskop), nedefinovatelný požadavek na pevnost výsledku. Navíc - takové tvarové díly jsou často konstruovány z duralů, které kvůli obsahu Cu nejsou kvalitně svařitelné.
Závit v Al slitině je vždy složitá záležitost.
Offline
Vložky Heli-coil
Offline
Vložky Heli-coil na tlakovém spoji hydrauliky na Al slitině možná nebudou tím nejspolehlivějším řešením.
Offline
Jen vyříznout větší závit...
Offline
toto nikdo nezavaří:
malý průměr díry (M14x1,5), nasáklé olejem (i kovy jsou porézní) nezjištěný materiál
Pokud mám možnost obrábět - tak dle Michall.
Klasiku M16x1,5 bude snadno dostupný nipl nebo matice, protikus.
Nebo M15x1,5 + vyrobit protikus.
Ještě co to je za auto, je to vskutku rozměr M?
Dospělí automechanici mají opravnou sadu na opravu závitů na díře pro výpustný šroub olejové vany.
Závitníky jsou po 1mm myslím cca od M12x1,5 až po M18x1,5.
spektrometry co používají šroťáci neumí měřit obsah legur v Al.
umí pouze obsah legur v oceli.
Patřičný spektrometr existuje ale cena závratná, pro šroťáky zbytečná.
On i ten "obyčejný" stojí raketu.
Editoval bourač (06-12-2025 00:21:35)
Offline
Děkuji všem za rady výše. Nakonec jsem to vyřešil tak, že tu převodku řízení dám opravit profíkům nástrojářům, kteří vyrobí mosazné/ bronzové futro a to tam rovnou "naimplantují". Takže žádné svářecí pokusy. Hezký večer.
Offline
bourač napsal(a):
toto nikdo nezavaří:
malý průměr díry (M14x1,5), nasáklé olejem (i kovy jsou porézní) nezjištěný materiál
Pokud mám možnost obrábět - tak dle Michall.
Klasiku M16x1,5 bude snadno dostupný nipl nebo matice, protikus.
Nebo M15x1,5 + vyrobit protikus.
Ještě co to je za auto, je to vskutku rozměr M?
Dospělí automechanici mají opravnou sadu na opravu závitů na díře pro výpustný šroub olejové vany.
Závitníky jsou po 1mm myslím cca od M12x1,5 až po M18x1,5.
spektrometry co používají šroťáci neumí měřit obsah legur v Al.
umí pouze obsah legur v oceli.
Patřičný spektrometr existuje ale cena závratná, pro šroťáky zbytečná.
On i ten "obyčejný" stojí raketu.
Dost často kupuju nějakou hlínu (alu) a ten jejich Olympus vyplivne přímo číslo např. EN AW-5083
Tvrdokov (nástroje) to zvládne změřit celkem dobře - mám to v tel. - Wolfram 88,99%, Cobalt 9.55%, Železo 0.634%, Chrom 0.546%, Vanad 0.15%, Nikl 0.126% +-nějaká chyba měření
Nejvíc Kobaltu měl takový speciální kov na různý elektrotechnický kosočtverce - mám ho pár desetikilo :-) . Ten má 49.2 % Co.
Jinak bych tam říznul větší závit a udělal atyp šroubení. Žádný s...í.
Editoval stanik84 (Včera 18:57:59)
Offline
Tak jsme na svařovacím fóru a opravu lze provést i pomocí svařovací techniky. Vyplnit stržený závitový otvor použitím slitiny určené právě na takové opravy. A následně vyvrtat otvor pro daný závit a vyříznout nový. Je to slitina prodávaná pod názvem Super Alloy 5.
https://www.muggyweld.com/product/super … BWEALw_wcB
Super Alloy 5 je hliníkový svařovací a pájecí drát , který pájí všechny typy hliníku jakýmkoli hořákem: autogenním, MAPP plynem, zemním plynem, oxy-MAP nebo propanem. Jeho všestrannost z něj činí cenný nástroj pro profesionální svářeče i kutily, protože jim umožňuje pracovat bez drahého specializovaného svařovacího vybavení .
Offline
Zdravím chlapce za vodu . Mohl by jsi Fando dát sem odkaz , jestli obé zasílá nějaká firma do Evropy a za jaký peníz . Musím se přiznat , že jsem koupil trubičkovou pájku z china , tam je tavná asi 330 , ale zatím jsem nezkoušel . Tato má , jestli jsem to pochopil teplotu kolem 500 . Je tam někde složení ? Díky
Offline
Stránky: 1