SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
|
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím též, Bourači. A zdravím i ostatní kolegy s nimiž si tady občas prohodíme pár názorů.
Jasně, není vždycky to nejlepší řešit opravy svařováním.
A já starej osel jsem se podíval na tu původní fotku až po tvým upozornění a bylo mi to jasné, Bourači.
No, snad se ty rady hodí na něco jiného. Ale naprosto jsi mně dostal s tou teplotní nálepkou na mytí talířů!
To fakt nemá chybu...
bobobo - Překvapuje mně, že by v ČR byly thermokřídy extrémně dražší než jinde. A navíc shipping. Ony zde jsou drahé až hanba... Oni to asi posílají i z té Číny (nebo odjinud), ale asi ne zadarmo. Nevím, pokusím se zjistit.
pafík1605 - njn. chybička se vloudila... ![]()
Editoval Frank (Včera 01:37:38)
Offline
JJ, kdyby to byla ocel, tak by šlo i zvážit opravu tlustovrstvým pokovením, typu tvrdochromu nebo chemického niklu. Ale na hliníku a ještě zamaštěném by to asi nebylo to pravé. A taky by to mohla být piplačka možná ještě horší než to svařování, krytí tam, kde to nemá být a pomocnou elektrodu dovnitř té dutiny. Případně potom ještě prořezání závitu v dost tvrdé nanesené vrstvě, pokud by to vůbec běžnými závitníky šlo.
Online
Takový problém jsem kdysi řešil u Jawety- závit pro svíčku. Vypolohoval na fréze, vyvrtal, větší závit a bronzová vložka. Zalepená tehdy "hermetikem" a zajištěná 3 důlky. Tady je dost masa, tak se to jistě povedlo také. Svářet bych to rozhodně nechtěl. S velikou pravdědobností by se udělalo víc škody než užitku.
Offline
bobobo - Tak jsem to zkoušel u Ali i jinde s těmi thermokřídami a musím konstatovat, že jsem v šoku jaké jsou ceny... Já jsem 13 let v penzi a pamatuju, že ta jednotlivá stávala něco kolem $3. Dnes jsem se dověděl, že kolem $18! Takže celá sada takových thermokříd vyjde klidně na $400. Šokující, ostatně tak to je tady se vším, co zavedla Bidenova vláda. Inflace obrovská, přesto, že nám tvrdili, že 3%... A dost pochybuji, že by to Trump dokázal napravit. Za první, necelý rok tedy snížil ceny benzínu a některých potravin, ale zejména ceny za bydlení, nemovitosti a všeho ostatního jsou čím dál vyšší.
Ale k věci - Aliexpress je neprodává. Mnoho dalších obchodů po Americe ano. Bydlím zde kousek od prodejny se svařovací technikou a plyny, AirGas, tak jsem tam zašel a tam je mají za těch 412 babek. Takže sorry! Vykašlal bych se na křídy, použil bych bezdotykový teploměr a basta!
Ty prodávají i v ČR
https://www.kalist.cz/bezkontaktni-tepl … -max/800-c
Offline
U toho laserového teploměru bacha! Je určen pro určité použití a lesklé materiály neměří korektně. Existují pro to spec. samolepky, nedá se teda použít univerzálně na cokoliv...
Offline
OK1IN napsal(a):
U toho laserového teploměru bacha! Je určen pro určité použití a lesklé materiály neměří korektně. Existují pro to spec. samolepky, nedá se teda použít univerzálně na cokoliv...
Já vím. Nic není dokonalé. Je potřeba nastudovat všechny záludnosti...
Jak na to:
Zkontrolujte specifikace teploměru: Podívejte se na Distance-to-Spot Ratio (D:S), např. 12:1. To znamená, že pokud jste 12 cm od objektu, měříte kruh o průměru 1 cm. Měřte tak, aby objekt byl větší než toto pole.
Nastavte emisivitu (emissivity): Toto je nejdůležitější pro přesnost.
Matné černé povrchy mají emisivitu blízko 0.95 (standardní nastavení).
Lesklé, kovové povrchy (jako po svařování) odrážejí IR záření, což způsobuje chybu. Nastavte nízkou hodnotu (např. 0.1 - 0.3) nebo použijte maskovací pásku/barvu (viz níže).
Vyčistěte povrch: Odstraňte špínu, olej, okují.
Zvolte správnou vzdálenost: D:S poměr určuje, jak blízko musíte být. Čím menší D:S (např. 50:1), tím dál můžete stát.
Měřte kolmo: Stůjte přímo před objektem a mířte kolmo na povrch.
Eliminujte vliv prostředí: Vyhněte se parám, prachu, kouři.
Použijte "trik s páskou": Nalepte na místo měření kousek matné černé elektrické pásky. Po chvíli počkejte, až se páska ohřeje, a změřte její teplotu (má emisivitu ~0.95), to vám dá velmi přesnou teplotu povrchu pod ní.
Příklad: Pokud máte teploměr 12:1 a měříte z 1.2 metru, vaše měřené pole je 10 cm. Měřte na dostatečně velké ploše, aby se vešla do tohoto pole.
Klíčem je porozumět, že laserový teploměr měří povrchové záření, ne vnitřní teplotu, a lesklé kovy jsou pro něj výzva, kterou musíte řešit nastavením emisivity nebo metodou s páskou.
https://www.tsisystem.cz/prumyslovy-bez … 0displeji.
Offline
Já ho Fando mám , ale jak správně podotkl OKčko , hliník je sviňa , lesklý ..... Právě jsem se do toho pájení hliníku chtěl dát , ale člověku by významně pomohlo , si kolem toho spoje načárat tou tužkou ....
Offline
bobobo napsal(a):
Já ho Fando mám , ale jak správně podotkl OKčko , hliník je sviňa , lesklý ..... Právě jsem se do toho pájení hliníku chtěl dát , ale člověku by významně pomohlo , si kolem toho spoje načárat tou tužkou ....
Tak ono hodně bude záležet co za Al chceš pájet a čím. (Jakým příd. mat.) Já jsem kdysi pracoval ve Frigera Kolín, kde se pájely trubičky do Al výparníků průmyslových chladicích zařízení. Trubičky o průměru 8 - 12 mm a výparník byl vyroben z čistého Al 99.9, teplota tání 660°C a pájecí drát AlSi12. který má teplotu tání v rozmezí 560–600 °C.
To šlo velmi dobře za použití spec. pasty a brýlí s modrými skly, po získání určité praxe bez problému a bez používání kříd ap. Výhodou byly rozdílné teploty tavení čistého Al a příd. AlSi12, který má teplotu tavení asi o 100°C nižší. Jedinou nevýhodou byl temně šedý svár po eloxování...
U jiných složení Al to může být horší. Pájelo se pomocí autogenu a použití spec. pasty. Nyní je to podstatně snadnější s použitím všelijakých příd. mat s obsahem Zn a Cd. (uváděl jsem tu S. Alloy 5) kde ten rozdíl teplot je daleko větší a pájení bude snadnější. Bohužel, nelze to použít na vysoce teplotně namáhané spoje.
Offline
tomaslad napsal(a):
Ahoj, dobrý večer, jde mi o lehce expertní pohled na vyvaření dutiny strženého závitu tlakového spoje hydrauliky v nějaké nezjistitelné AL slitině. Pokud se mi podaří uložit fotku, bude vše mnohem jasnější. Je mi též zřejmé, že daný díl se bude muset z auta vymontovat. Ale jde mi o techniku renovace závitu:...
Šestým dnem sleduji vývoj tohoto vlákna a nedá mi to...
Dle mého názoru (i praktických zkušeností): Na frézce zvětšit původní závit, zafixovat novou závitovou vložku (třeba nějakým Loctaitem nebo mechanicky).
Klidně může být zhotovena i z CuZn. (v#21 jirkati definoval problematiku/možné problémy). Ono to ale vydrží... Jenže bez záruky/odpovědnosti.
To ovšem předpokládá strojní obrábění (ne stojanová vrtačka apod.)
Co se týče vyvaření otvoru (jak už zde zdůvodnili: Bourač, Frank, jirkati a další...):
NEREALIZOVATLNÉ.
- Důkladně odmastit. Al slitinu, natož závit? Nelze. (Veškerá mastnota musí být odstraněna do hloubky mechanicky, ani chemie nepomůže)
- Vyvařit otvor, jakoukoliv metodou (i po zvětšení průměru kvůli "odmaštění", přístupu s hořákem) rozumně lze jen velmi těžko.
- Slepá díra + otvor na dně, deformace...
Mám zkušenosti jen s renovací závitů v "Al" hlavách motorů (závit pro zapalovací svíčku). Ty jsou ale, vzhledem k vyvařování (a tomuto konkrétnímu případu), přístupné z obou stran.
Možná jsem jen neměl štěstí (desítky realizací), že jsem po někom nenarazil na kvalitně vyvařenou díru (ať už zalitou celou nebo pokus o návar), ale vždy více méně Ementál.
Offline
Stránky: 1 2