SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 12-02-2008 13:53:21

jakub
Člen
Registrovaný: 12-02-2008
Příspěvky: 1

Pohledové svary - mosaz

Lze svařit extrudované profily z mosazi CuZn41Pb1AL tak, aby byly svary pohledově cca stejné jako základní materiál?
Na univerzitě mi doporučili laser, existuje firma která se tím zabývá? Díky, Kuba.

Offline

 

#2 13-02-2008 16:41:09

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

Re: Pohledové svary - mosaz

http://www.slezak-rav.cz/
Zkuste se zeptat zde. Vím, že svařují vodovodní baterie z mosazi metodou TIG. Bohužel složení té jejich mosazi neznám.

Offline

 

#3 24-11-2011 14:40:37

danoss
Zablokovaný
Registrovaný: 20-11-2011
Příspěvky: 20

Re: Pohledové svary - mosaz

To jsem už někde na jinačím forum četl ale bylo tam že to jde svařovat takhle ale nevím to jistě.


Jediným důvodem pro existenci tohoto uživatele byl podpis s odkazy na jeho weby totálně nesouvisející se svařováním. Spammer.

Offline

 

#4 24-11-2011 20:49:15

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1096

Re: Pohledové svary - mosaz

Já bych to pájel, 20% Ag pájkou. Čistě CuZnAg, žádné další přísady, ta má maximální barevnou shodu. U svařování je problém s vyhoříváním zinku, nicméně jde to. Lepší je MIG puls, WIG je též možný, ale s problémy. Přídavný materiál CuSn6 nebo CuAl8.

Offline

 

#5 01-04-2012 19:36:30

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Pohledové svary - mosaz

Tak jsem si zase zasvářela nečím jiným, navařování  mosazných přípravků, materiálem Welco, metoda TIG.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1922_svar_020.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1922_eliv_52011_026.jpg

Offline

 

#6 01-04-2012 21:23:56

milda87
Člen
Místo: Plzeň
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 293

Re: Pohledové svary - mosaz

Máš to pěkný kočko!! Samozřejmě myslím sváry tigem. A určitě jsi Tig nepoužívala místo solárka a měla jsi nějakou montérkovou blůzičku,že?

Offline

 

#7 03-04-2012 18:17:41

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Pohledové svary - mosaz

No tohle jsem čekala...samozřejmě mám hezkou koženou hmm,kamizolku od Welca,nejsem blond,tohle jsme ohřívali autogenem kvůli deformaci,bylo u toho dost teplo.

Offline

 

#8 07-04-2012 10:37:49

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4113
Web

Re: Pohledové svary - mosaz

Pohledové svary - pohledný svařeč lol


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#9 11-04-2012 22:13:25

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Pohledové svary - mosaz

Dík za poklonu,na fotce pod přípravky je připravený materiál na chladící registry z PB,takže si zkusím i plamen,tady jsem nic o sváření olova nenašla,nemůžu dělat chytrou hi..

Offline

 

#10 11-04-2012 22:54:23

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 491

Re: Pohledové svary - mosaz

pekny zvarač :-)

Offline

 

#11 13-04-2012 16:20:41

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Pohledové svary - mosaz

Prosím profíky zda jste prakticky vyzkoušeli svařování olova tigem a jestli by jste se nepodělili o know-how / ac-dc,proudy,postup/,hledám a nic tu nenacházím,narazila jsem na to při objednávání tig hořáku že je pro to vhodný......a když to teď potřebujem řešit, moc děkuji.Omlouvám se že je to v mosazi,ale váže se to na předchozí,třeba je to blbost a nemá cenu to ani zkoušet a zavaříme to klasicky,to umíme.  baj

Offline

 

#12 13-04-2012 18:08:47

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Pohledové svary - mosaz

evik napsal(a):

Prosím profíky zda jste prakticky vyzkoušeli svařování olova tigem a jestli by jste se nepodělili o know-how / ac-dc,proudy,postup/,hledám a nic tu nenacházím,narazila jsem na to při objednávání tig hořáku že je pro to vhodný......a když to teď potřebujem řešit, moc děkuji.Omlouvám se že je to v mosazi,ale váže se to na předchozí,třeba je to blbost a nemá cenu to ani zkoušet a zavaříme to klasicky,to umíme.  baj

Hořákem acetylén-kyslík jsem to kdysi i viděl svařovat, když jsem ještě ani nebyl svařeč. Bylo to v chemické továrně Synthesia, kde se svařovaly olověné plechy jako výstelka nádrží na určité chemikálie.
Tady jsem našel i video.
http://www.youtube.com/watch?v=FSCrX_BZ … re=related

Tigem by to mohlo jít rovněž, asi velmi malým proudem a stejným postupem jako při tom autogenu. Vzhledem k tomu, že olovo má vysoký bod varu(1749°C), nemuselo by dojít k bouřlivému vypařování, jako např. u zinku. Zkuste to, docela by mne to zajímalo. smile

Offline

 

#13 13-04-2012 20:28:51

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Pohledové svary - mosaz

Moc děkuji,zavaříme to klasicky protože nás honí zákazník,já sem potom dám foto jak jsem dopadla s tigem,zkusím puls jako na návar,ten tig asi ode mě nebyl dobrý nápad,uvidíme a ještě jednou díky

Offline

 

#14 14-04-2012 08:42:05

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3208

Re: Pohledové svary - mosaz

Pozor při použití elektrického oblouku, olovo nad odhadem 600 st C rádo reaguje se vzdušným kyslíkem a vytváří jemné bíložluté aerosoly jedovatého oxidu olovnatého, tak akorát ke přiotrávení vdechnutím. Případně až jasně červený oxid olovnatoolovičitý (suřík).

Offline

 

#15 14-04-2012 14:40:03

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Pohledové svary - mosaz

Radim napsal(a):

Pozor při použití elektrického oblouku, olovo nad odhadem 600 st C rádo reaguje se vzdušným kyslíkem a vytváří jemné bíložluté aerosoly jedovatého oxidu olovnatého, tak akorát ke přiotrávení vdechnutím. Případně až jasně červený oxid olovnatoolovičitý (suřík).

To ani tak při TIG svařování nevadí. Pokud teplota tav. lázně nepřekročí bod varu kovu, aby se bouřlivě nevypařoval, tak ochranná atmosféra argonu  oxidaci zabrání. Odsávání zplodin by mělo být, ostatně to je vhodné u každého svařování.

Offline

 

#16 15-04-2012 16:03:48

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Pohledové svary - mosaz

Tak zavařeno zalaťováno zavařeno... klasicky
Tigem to opravdu jde ale chce to vychytat tenčí elektrodu a a asi plyn. čočku, došel mi materiál moc ho nezbylo všichni šetří. A hlavně mi asi chybí praxe, ale určitě to už někdo vymyslel a má to zmáklý. omluvte sváry, zkoučela jsem v rámci možností co šlo, olovo TIGem vařím prvně, kafe a čaj umím dávno. Nejlíp mi to šlo na kombi pulz o.1 s 15A AC + 0,7s 12A DC Vám všem v každém případě děkuji za inspiraci a podporu mého dotazu.

Ještě prosbu, nevíte kde bych sehnala za úhradu zbytky titanu nejlépe trubku 1" v délce cca 30-50mm. U nás v kovošrotech na mě koukaj divně že se s tím nesetkali a nevykupujou to, nový materiál jen tak na zkoušení je škoda použít. ještě jednou děkuji a zdravím.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1922_pb_registry_003_a.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1922_pb_registry_007.jpg

Offline

 

#17 15-04-2012 18:07:32

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Pohledové svary - mosaz

evik napsal(a):

Tak zavařeno zalaťováno zavařeno... klasicky
Tigem to opravdu jde ale chce to vychytat tenčí elektrodu a a asi plyn. čočku, došel mi materiál moc ho nezbylo všichni šetří. A hlavně mi asi chybí praxe, ale určitě to už někdo vymyslel a má to zmáklý. omluvte sváry, zkoučela jsem v rámci možností co šlo, olovo TIGem vařím prvně, kafe a čaj umím dávno. Nejlíp mi to šlo na kombi pulz o.1 s 15A AC + 0,7s 12A DC Vám všem v každém případě děkuji za inspiraci a podporu mého dotazu.

Děkuji vám za tu zkoušku. Jsem potěšen, že se něčím podobným někdo zabývá, notabene hezké děvče. smile
Vidíte, já, ačkoliv už penzista, který pracoval kdysi i jako instruktor svařování ve svářecí škole v USA, jsem se se svářením olova TIGem do styku nedostal. Ani mne to nenapadlo. Svařovali jsme tam kde co, obyčejnou uhl. ocelí počínaje, aluminiem, titanem, zirkoniem, atd... konče. smile  Lituji, že už nemám možnost to vyzkoušet osobně. Ale přesně jste potvrdila co jsem předpokládal. Že to půjde. Mile jste mne překvapila. Praxi získáte časem, chce to trochu experimentovat a to vy dovedete. Škoda, že vám nemohu takhle na dálku pomoci s tím materiálem na pokusy. Přeji hodně úspěchů, Frank

Offline

 

#18 15-04-2012 19:43:43

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4113
Web

Re: Pohledové svary - mosaz

Frank napsal(a):

Škoda, že vám nemohu takhle na dálku pomoci s tím materiálem na pokusy.

tohle zkusím zařídit smile nic neslibuju - prověřím zdroje...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#19 16-04-2012 09:25:43

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3208

Re: Pohledové svary - mosaz

Zkusit galvanovny. Ptát se na vyřazené topné registry nebo zbytky elektrod (galvanických, ne svařovacích) .

Offline

 

#20 20-04-2012 14:39:45

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Pohledové svary - mosaz

Děkuji za pochvalu a inspiraci od pana FRANKA.Moc si toho vážím,zvlášť když je od profesionála s tak ohromnou praxí.Když jsem si uvědomila co vy jste vyzkoušel a uplatnil v reálu na materiálech a zařízeních o kterém se tu ani nesnilo a sem se teď postupem doby materiály a svařovací stroje dostávají...no a nám chybí ta praxe s použitím,postupy,nastavováním...tak aby se daly naplno využít.                                                                      Jsem proto ráda že se zde mohu jako amatér obrátit na opravdové odborníky.                                                                                                       K tomu titanu,šéf říkal"galvanovny nebrat"..je prý to dost nasycené solemi z kyanidových lázní a i dost blbě se to opravuje,že mi sežene kus nového,, prý že bych mohla přijít o mlíko"hi.....přeji Vám všem hezký den

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče