SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravim,
Potrebujem relativne silny zdroj na 24V DC a minimalne 120A. Kupil som maly vysokozdvyzny vozik do dielne . Je to sikovny maly stroj len nemam akumulator ktory by tam pasoval. Rozmyslal som o tom, ci by sa nedalo prerobit zvaracku WTU 315-31 tak aby som mohol pouzit ako zdroj na spominany vysokozdvyzny vozik. islo by to? (Bolo by lepsie riesenie ako kupit akumulator + nabijacku.) Aky je Vas nazor?
s pozdravom Pepii
Offline
Ja by tam dal predsa len ten Aku . A po dielni behat na kabli by sa dalo , ked nemas velku priemyselnu halu . aka je tvoja dielna na rozmery ? skus dat aj foto toho vozika ...
Offline
Ano, tahal by som kabel za sebou.Trojfazovku by som nechcel vlacit za sebou, radsej hrubsi kabel na 24 V. Dielna nie je az taka velka, a obcas dobre by bolo zdvihnut nieco a premiestnit, vykladat (nakladat) veci z(do) dodavky atd.
Offline
tu su fotky: http://goo.gl/A4ajD7
dielna nie je az taka velka s kablami by nebol problem.
Editoval pepii (23-11-2014 16:41:38)
Offline
Nedávno nám nenili akumulátor vo vozíku.48V 480Ah.Lacnejšie IBG stálo cez 6tis. eur,pôvodné Hoppecke nám už vedenie nedoprialo...Na Vaše potreby si viem predstaviť opatrné vozenie sa na kábloch.
Offline
Robi G napsal(a):
Nedávno nám nenili akumulátor vo vozíku.48V 480Ah.Lacnejšie IBG stálo cez 6tis. eur,pôvodné Hoppecke nám už vedenie nedoprialo...Na Vaše potreby si viem predstaviť opatrné vozenie sa na kábloch.
Ved prave to, stroj som kupil za 600 Eur... nerad by som investoval 10x tolko do aku.
Editoval pepii (23-11-2014 16:49:56)
Offline
Já myslím, že na výběr je z tolika baterí, že se dají namontovat snad kdekoliv. Nemusí to být nutně 24V baterka... Stačí i dvě 12V...
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx
Offline
Rellik napsal(a):
Já myslím, že na výběr je z tolika baterí, že se dají namontovat snad kdekoliv. Nemusí to být nutně 24V baterka... Stačí i dvě 12V...
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx
autobaterie nie su vhodne na take aplikacie -ak dobre viem- su vyvinute na kratkodobe ale velke zatazenie, ako napr startovanie.
Offline
Vám to s tou jednou baterkou čo je na fotke funguje?Máme prototyp vozíka Detvan.Keď klesne nabitie pod 20% odpojí sa hydraulika a ide len pojazd.Tam by kapacita autobaterky asi nepomohla..
Editoval Robi G (23-11-2014 17:48:41)
Offline
pepii napsal(a):
Rellik napsal(a):
Já myslím, že na výběr je z tolika baterí, že se dají namontovat snad kdekoliv. Nemusí to být nutně 24V baterka... Stačí i dvě 12V...
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspxautobaterie nie su vhodne na take aplikacie -ak dobre viem- su vyvinute na kratkodobe ale velke zatazenie, ako napr startovanie.
Jo takhle. To jsem si neuvědomil, že to bude vlastně napájet elektromotor... Měl jsem spíš na mysli to startování... V tom případě ano. Autobaterie nejsou zrovna ideální...
Offline
Robi G napsal(a):
Vám to s tou jednou baterkou čo je na fotke funguje?Máme prototyp vozíka Detvan.Keď klesne nabitie pod 20% odpojí sa hydraulika a ide len pojazd.Tam by kapacita autobaterky asi nepomohla..
na fotke su namontovane 2x 12V 180 Ah akumulatory, aby sme mohli vyskusat pred kupou. Skusali sme asi 10 min a stav akumulatora spadla z 100 na 80%. Pod 20% neviem co robi...
Offline
Predpokladám že ste skúšali bez záťaže.Pri kúpe podobných nových akumulátorou by som bol opatrný.A hlavne ked el. vozík denne nepracuje, pravidelne neprebehnú celé nabíjacie cykly, životnosť aku výrazne klesá.Vídam vozíky s podobnými baterkami, ale tie sú nato stavané...
Offline
Robi G napsal(a):
Predpokladám že ste skúšali bez záťaže.Pri kúpe podobných nových akumulátorou by som bol opatrný.A hlavne ked el. vozík denne nepracuje, pravidelne neprebehnú celé nabíjacie cykly, životnosť aku výrazne klesá.Vídam vozíky s podobnými baterkami, ale tie sú nato stavané...
Ano aj to je jeden z dovodov preco nechcem akumulator kupit. Mate niaku predstavu ako by som mohol vyuzit WTU315 ako zdroj na ten el. vys. vozik?
Offline
Místo WTU bych raději použil odbočkovou mig/mag svářečku.
Na přepínačích se dá nastavit docela přesně bez úprav.
Používal jsem ji tak pro startování.
Offline
Jelikož je tam měnič od Curtise na motor s buzením + elektronika a nejspíš dodělané Siemens Logo 12/24 tak bych nic přes 29V napájení nezkoušel.Pokud stím nechcete jezdit 2h nonstop po dílně ale jen sem tam něco zvednout a popostrčit tak bych v autobaterkách problem neviděl.Pokud se teda nekoupí ty nejlevnějíší z baumaxu .
Nabíječce věnovat taky pozornost a pořídit nějakou co umi držet napětí a nepřebíjet akumulator v nekterých vozících je integrovaná tak je tam možná schovaná .Já mám z jednoho STILL vozíku (10x10x15cm velikou ) 24V 35A.
Offline
Keby sa tam mohli pouzit autobaterie tak by som odporucal neake trakcne alebo polotrakcne-tie napriklad zvladaju dlhodobe zatazenie napriklad mam ich v terenakoch na napajanie navijakov a dlhodobe navijakovanie pod zatazou im nerobi problem
Offline
Myslím, že rozumnejšie by bolo zadovážiť trakčné batérie, ako za sebou ťahať káble, a ešte navyše prerábať to WTU. A al z bespečnostného hľadiska by to bolo lepšie. Ako spomínate, je to do dieľne, teda na podnikanie. Chodí vám tam aj bespečnostný technik?? Ak áno, určite s tým nebude moc nadšený, lebo to by nespĺňalo dnešné normy.
Offline
mracna napsal(a):
Myslím, že rozumnejšie by bolo zadovážiť trakčné batérie, ako za sebou ťahať káble, a ešte navyše prerábať to WTU. A al z bespečnostného hľadiska by to bolo lepšie. Ako spomínate, je to do dieľne, teda na podnikanie. Chodí vám tam aj bespečnostný technik?? Ak áno, určite s tým nebude moc nadšený, lebo to by nespĺňalo dnešné normy.
nie, nepodnikam budem pouzit len na sukromne ucely.
preto chcem pouzit wtu315 lebo:
-to uz mam doma, nepouzivam a vykonovo urcite staci
-nechcem investovat
-malo budem pouzit, mesacne 0x - 10x
-dlhodobe riesenie hladam
-s akumulatormi su starosti (nabijat, zima, kyselina, voda, atd...)
bol by som stastny ak by som dostal odpovede:
1- ano to sa da prerobit, to a to treba prepojit, kupit, vyhodit...
2- ano da sa to len je to komplikovane doma to pravdepodobne nezvladnes
3- nie, ani teoreticky nemoze fungovat
Offline
Téměř vše se dá nějak udělat , ale jde vždy o to , kolik do toho vrazíš , aby jsi nezaplatil více , než za origo řešení . On ten akumulátor má jednu zásadní vlastnost . Dodá potřebný proud pro roztočení motoru z klidu . Tam běží vlastně zkratový proud . No bezplatné řešení by bylo převinouit stávající trafo . tedy v podstatě JEN odvinout část sekundáru , cca polovinu . Takže rozebrat , odvinout polovinu závitů , smontovat , triaky zapojit jako diody . Na papíře lehce a hned .
Offline
Tak, ako píše bobobo, pokiaľ trváte na tej WTU - čke, treba ju rozobrať, vrátane trafa a zo sekundáru odvinúť potrebný počet závitov, tak, aby po opätovnom zložení trafo dávalo 25-26 V. Elektroniku už nebude treba, akurát, myslím, že trafo je trojfázové, takže bude treba upraviť všetky tri sekundáry. A samozrejme vyrobiť trojfázový usmerňovač. Ale aj tak sa domnievam, že sa prívodné káble k vozíku sem tam vytrhnú z dôvodu nepozornsti, alebo sa časom prejazdia. Tam nie sú triaky, ale tyristory, ale aj tie treba zapojiť ako diódy, alebo nahradiť diódami.
Offline
Sory , máš recht , tyristory ...
Offline
Sory , máš recht , tyristory ... Nic nebude v usměrňovači předělávat . Zapojí tyristory coby diody , s triaky by to dopadlo stejně - to přepojení s odporem a diodou ....
Offline
tam nic netreba odvijat , treba len doplnit MAA741 (LM741) na hlidani napeti a prepinac , a je to pouzitelne ako na zvaranie elektrodov a 24V zdrojom ... ale to chce skuseneho elektronika , co ti to urobi ...
Offline
previnutie si môže urobiť sám, prerobiť, či doplniť elektroniku musí zvážiť, či to zvládne.
Offline
Stránky: 1 2