SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-12-2016 19:22:52

koumes
Člen
Registrovaný: 09-02-2015
Příspěvky: 44

Nerezové zábradlí

Zdravím,

rád bych si u pergoly pořešil nějaké to nerezové zábradlí. Svářel bych to tigem. Vrchní trubka bude nerezová tenkostěnná průměru cca. 40. Co všechno udělat, abych minimalizoval kroucení a deformace?

1. je mi jasné, že základ je to nepřehřát. Vyplatí se jednotlivé sváry po zavaření chladit třeba mokrým hadrem?
2. je mi jasné, že čím kratší dobu to budu svářet, že tím se to méně zkroutí. Pomůže tady třeba pulz? Pokud ano, jak ho nastavujete? Mám možnost frekvence až 500 Hz.
3. jednotlivé trubky k sobě svářet s mezerou? Ano/ne?
4. přídavný drát použít třeba 1,5 mm a nebo spíš silnější?

Offline

 

#2 18-12-2016 23:10:30

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2119
Web

Re: Nerezové zábradlí

koumes napsal(a):

3. jednotlivé trubky k sobě svářet s mezerou? Ano/ne?

určitě ne, trubky obrobit co nejpřesněji - žádné spáry.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#3 19-12-2016 17:22:22

pat
Člen
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 208

Re: Nerezové zábradlí

první vše nastehovat a potom vařit ,já mám rád  drát 2mm ale asi je to o zvyku.

Offline

 

#4 19-12-2016 17:46:38

koumes
Člen
Registrovaný: 09-02-2015
Příspěvky: 44

Re: Nerezové zábradlí

Ad. bourač: to o těch mezerách tu právě někdo psal jako o nustnosti, proto se na to radši ptám.
Ad. pat: a jinak teda vařit klasicky na přeskáčku bez pulzu? Sváry nijak nechladit?

Offline

 

#5 19-12-2016 18:20:59

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1265

Re: Nerezové zábradlí

Mezery nejsou u tak malých průměrů a síle stěny vůbec důležité. Osobně i trubky kolem průměru 60mm a síle stěny 2-2,5mm svařuju naprosto bez mezery a bez přídavného materiálu. Např.: http://rellik.rajce.idnes.cz/Svarovani_ … 104940.jpg a pár dalších fotek. Je tam vidět i kořen...
Tento týden budu taky nejspíš svařovat zábradlí, tak pak kdyžtak přidám fotky...


Alfa In Pegas 200T pulse + Parweld PRO17 Air Cooled Pro-Grip Tig , Argon - 2 x hasičák (5 + 6kg), 1x flaška od CO2 13.4kg + od kyslíku 20kg, Speedglas 9100X Pegas 200 MIG Man PFC + 6Kg hasičák CO2 (mix)
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#6 19-12-2016 18:42:09

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 198

Re: Nerezové zábradlí

Rellik, puštal si argon aj dovnutra?


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400..MinarcMig 180 KEMPPI,..Plasma  CUT 120 S,
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

#7 19-12-2016 18:44:35

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1265

Re: Nerezové zábradlí

U tohoto jo, ale u toho zábradlí je to zbytečné...


Alfa In Pegas 200T pulse + Parweld PRO17 Air Cooled Pro-Grip Tig , Argon - 2 x hasičák (5 + 6kg), 1x flaška od CO2 13.4kg + od kyslíku 20kg, Speedglas 9100X Pegas 200 MIG Man PFC + 6Kg hasičák CO2 (mix)
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#8 19-12-2016 18:45:15

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 554

Re: Nerezové zábradlí

ono s tym zabradlim je to celkovo zaujimave

vela "odbornych" firiem to zacalo robit asi takto:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_z1.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_z2.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_z3.jpg

kde-tu nejaky heftik, podla hesla "malo zvarania = malo deformacii", hlavne ze je to take pekne leskle smile
material 1mm (max 1,5) - ved to musi byt lacne

mal som strach sa toho dotknut, nie sa o to este opriet


uz sa opat tesim na diskusiu ohladom zvaracich certifikatov a o tom, ze zabradlie je bezpecnostny prvok


inak k otazkam:
1. je mi jasné, že základ je to nepřehřát. Vyplatí se jednotlivé sváry po zavaření chladit třeba mokrým hadrem?
-vzdy je lepsie chladit, ako nechladit - vodou, stlacenym vzduchom, atd., napr. vo zvaracej skole nam kedysi doporucovali austenit po zvareni ponorit do studenej vody

2. je mi jasné, že čím kratší dobu to budu svářet, že tím se to méně zkroutí. Pomůže tady třeba pulz? Pokud ano, jak ho nastavujete? Mám možnost frekvence až 500 Hz.
-ide to aj bez pulzu

3. jednotlivé trubky k sobě svářet s mezerou? Ano/ne?
-bez medzery, snazit sa to pripravit co najpresnejsie

4. přídavný drát použít třeba 1,5 mm a nebo spíš silnější?
-dle "vkusu kazdeho soudruha", niektore veci sa daju aj bez pridavneho materialu, ale konkretne u zabradlia by to asi bolo vidiet

Editoval rcp (20-12-2016 00:01:10)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius TransTig 2200 Job + FK 2200 + TTW 3000AF
Fronius TransTig 1750 Puls + TTG 1600AF
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#9 19-12-2016 20:25:16

pat
Člen
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 208

Re: Nerezové zábradlí

Je otázkou ,čím budeš vrtat díry do sloupku. Já to vrtám v přípravku na soustruhu a frezamy . Jde to dobře i pod uhlem,je to tak přesné  ,že to musím táhnout od sloupku ke sloupku. Pak to sjedu bez přídavného matroše,někdy jen tuknu na počátku svaru. Na madle vždy matroš přidám a potom zabrousím a leštím. Jinak to nepůjde. No a jestli pulz ,já vařím raději s pulzem  ,bo mi to dává čas  na hraní,to víš jsem už starší. Jinak je to také jedno.Ale já rád používám  stehováni (TAC)  Krásně se to sleje a pak to jen stáhneš. Jen  to asi na mašině mít nebudeš.    Pán RCP to znát bude. Fronik je prostě nejlepší.

Offline

 

#10 19-12-2016 20:32:41

pat
Člen
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 208

Offline

 

#11 19-12-2016 20:43:56

pat
Člen
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 208

Re: Nerezové zábradlí

Jo a trochu bych chladil

Offline

 

#12 30-12-2016 10:15:37

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1265

Re: Nerezové zábradlí

Jak jsem slíbil, tak posílám. http://rellik.rajce.idnes.cz/Zabradli/ Na zpracování moc nehleďte není to ještě přebrousené... Nebylo třeba nic moc rovnat. Chce to jen moc nepřehřívat, ale zároveň dobře zavařit. Je dobré třeba udělat jen 4 kvalitní pevnostní průvary a pak zbytek udělat víceméně jen design. Pak se to moc nepokroutí... wink


Alfa In Pegas 200T pulse + Parweld PRO17 Air Cooled Pro-Grip Tig , Argon - 2 x hasičák (5 + 6kg), 1x flaška od CO2 13.4kg + od kyslíku 20kg, Speedglas 9100X Pegas 200 MIG Man PFC + 6Kg hasičák CO2 (mix)
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS