SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-12-2016 19:22:52

koumes
Člen
Registrovaný: 09-02-2015
Příspěvky: 55

Nerezové zábradlí

Zdravím,

rád bych si u pergoly pořešil nějaké to nerezové zábradlí. Svářel bych to tigem. Vrchní trubka bude nerezová tenkostěnná průměru cca. 40. Co všechno udělat, abych minimalizoval kroucení a deformace?

1. je mi jasné, že základ je to nepřehřát. Vyplatí se jednotlivé sváry po zavaření chladit třeba mokrým hadrem?
2. je mi jasné, že čím kratší dobu to budu svářet, že tím se to méně zkroutí. Pomůže tady třeba pulz? Pokud ano, jak ho nastavujete? Mám možnost frekvence až 500 Hz.
3. jednotlivé trubky k sobě svářet s mezerou? Ano/ne?
4. přídavný drát použít třeba 1,5 mm a nebo spíš silnější?

Offline

 

#2 18-12-2016 23:10:30

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2499
Web

Re: Nerezové zábradlí

koumes napsal(a):

3. jednotlivé trubky k sobě svářet s mezerou? Ano/ne?

určitě ne, trubky obrobit co nejpřesněji - žádné spáry.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#3 19-12-2016 17:46:38

koumes
Člen
Registrovaný: 09-02-2015
Příspěvky: 55

Re: Nerezové zábradlí

Ad. bourač: to o těch mezerách tu právě někdo psal jako o nustnosti, proto se na to radši ptám.
Ad. pat: a jinak teda vařit klasicky na přeskáčku bez pulzu? Sváry nijak nechladit?

Offline

 

#4 19-12-2016 18:20:59

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1363

Re: Nerezové zábradlí

Mezery nejsou u tak malých průměrů a síle stěny vůbec důležité. Osobně i trubky kolem průměru 60mm a síle stěny 2-2,5mm svařuju naprosto bez mezery a bez přídavného materiálu. Např.: http://rellik.rajce.idnes.cz/Svarovani_ … 104940.jpg a pár dalších fotek. Je tam vidět i kořen...
Tento týden budu taky nejspíš svařovat zábradlí, tak pak kdyžtak přidám fotky...


Alfa In Pegas 200T pulse + Parweld PRO17 Air Cooled Pro-Grip Tig , Argon - 2 x hasičák (5 + 6kg), 1x flaška od CO2 13.4kg + od kyslíku 20kg, Speedglas 9100X Pegas 200 MIG Man PFC + 6Kg hasičák CO2 (mix)
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#5 19-12-2016 18:42:09

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 314

Re: Nerezové zábradlí

Rellik, puštal si argon aj dovnutra?


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Online

 

#6 19-12-2016 18:44:35

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1363

Re: Nerezové zábradlí

U tohoto jo, ale u toho zábradlí je to zbytečné...


Alfa In Pegas 200T pulse + Parweld PRO17 Air Cooled Pro-Grip Tig , Argon - 2 x hasičák (5 + 6kg), 1x flaška od CO2 13.4kg + od kyslíku 20kg, Speedglas 9100X Pegas 200 MIG Man PFC + 6Kg hasičák CO2 (mix)
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#7 19-12-2016 18:45:15

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 626

Re: Nerezové zábradlí

ono s tym zabradlim je to celkovo zaujimave

vela "odbornych" firiem to zacalo robit asi takto:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_z1.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_z2.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_z3.jpg

kde-tu nejaky heftik, podla hesla "malo zvarania = malo deformacii", hlavne ze je to take pekne leskle smile
material 1mm (max 1,5) - ved to musi byt lacne

mal som strach sa toho dotknut, nie sa o to este opriet


uz sa opat tesim na diskusiu ohladom zvaracich certifikatov a o tom, ze zabradlie je bezpecnostny prvok


inak k otazkam:
1. je mi jasné, že základ je to nepřehřát. Vyplatí se jednotlivé sváry po zavaření chladit třeba mokrým hadrem?
-vzdy je lepsie chladit, ako nechladit - vodou, stlacenym vzduchom, atd., napr. vo zvaracej skole nam kedysi doporucovali austenit po zvareni ponorit do studenej vody

2. je mi jasné, že čím kratší dobu to budu svářet, že tím se to méně zkroutí. Pomůže tady třeba pulz? Pokud ano, jak ho nastavujete? Mám možnost frekvence až 500 Hz.
-ide to aj bez pulzu

3. jednotlivé trubky k sobě svářet s mezerou? Ano/ne?
-bez medzery, snazit sa to pripravit co najpresnejsie

4. přídavný drát použít třeba 1,5 mm a nebo spíš silnější?
-dle "vkusu kazdeho soudruha", niektore veci sa daju aj bez pridavneho materialu, ale konkretne u zabradlia by to asi bolo vidiet

Editoval rcp (20-12-2016 00:01:10)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius TransTig 2200 Job + FK 2200 + TTW 3000AF
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#8 30-12-2016 10:15:37

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1363

Re: Nerezové zábradlí

Jak jsem slíbil, tak posílám. http://rellik.rajce.idnes.cz/TIG/#IMG_2 … 135858.jpg atd... Na zpracování moc nehleďte není to ještě přebrousené... Nebylo třeba nic moc rovnat. Chce to jen moc nepřehřívat, ale zároveň dobře zavařit. Je dobré třeba udělat jen 4 kvalitní pevnostní průvary a pak zbytek udělat víceméně jen design. Pak se to moc nepokroutí... wink

Editoval Rellik (15-05-2017 14:29:51)


Alfa In Pegas 200T pulse + Parweld PRO17 Air Cooled Pro-Grip Tig , Argon - 2 x hasičák (5 + 6kg), 1x flaška od CO2 13.4kg + od kyslíku 20kg, Speedglas 9100X Pegas 200 MIG Man PFC + 6Kg hasičák CO2 (mix)
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#9 14-05-2017 21:28:51

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 482

Re: Nerezové zábradlí

Chlapi dělá tady někdo zábradlí z nerezu? Zajímá mě kotvení sloupku bez přírub, Vyvrtat třeba 50mm díru a zalepit sloupek na chemickou kotvu. Také jak vrtat sloupky  pod uhlem do sloupku. Zajímají mě více nějaké vychytávky než drahé mašiny

Offline

 

#10 16-05-2017 20:59:29

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2499
Web

Re: Nerezové zábradlí

šikmou díru velkého průměru jedině na fréze, malý průměry vyvrtám ručně, kolmo a dobastlím úhel ponořeným vrtákem naklopením celé vrtačky. Sloupky mám přivařený až do věnce který tvoří traverzy, pak je to přebetonovaný a utěsněný silikonem. Již několik let a nepozoruju žádný vady.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#11 17-08-2017 19:47:08

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 482

Re: Nerezové zábradlí

Nedělal někdo něco nového a zajímavého ? Je to přeci jen delší doba od posledního příspěvku

Offline

 

#12 17-08-2017 20:52:02

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2499
Web

Re: Nerezové zábradlí

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_pro_pata_2017-08-17_001.jpg


Terasa u mě doma kde se povaluju. Pere na ní slunce - což nemusím. Mám obyčejný malý plážový slunečník. Zapíchnutý do té zelené příruby. Slunečník je malý a jak slunce putuje je třeba ho přemísťovat aby stínil křeslo v kterém se povaluju. Příruba je těžká a přenášení bylo nepohodlné, vzal jsem tedy povalující se kus trubky s kolínkem. Kolínko provrtal a dopiloval tak aby tyč slunečníku pasovala na fest zastrčit. Trubku přivařil k přírubě. Slunečník nyní pohodlně přenáším uchopením za kolínko.
Je to vrtání a vaření nerezu tak snad tě to uspokojí big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#13 17-08-2017 21:44:55

pat
Člen
Místo: nový jičín
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 482

Re: Nerezové zábradlí

asi sis to špatně přečetl já tam psal zajímavého

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS