SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Som pozabudol ze JESS to berie vylucne na ALU bral som to uz vseobecne a pri zeleze vidno ako to ochladzuje.
Reagoval som primarne na tu "netaviacu" lebo este sa mi ju nepodarilo utavit tak rychlo dostruhat to uz ano
Inak JESS zober si priklad z Jarinox on tu niekde pisal ze kupil na aliexprese 100ks nabrusil a iba meni
Tusim nebol jediny tiez nad tym uvazujem ze si kupim asi 20ks
Editoval ihlan (02-04-2017 09:02:43)
Offline
Ještě k tomu přidávání drátu. Když se musí drát dotknout tavné lázně, tak by se nabízelo, jako při např. nerezu nechat drát trvale s lázní spojený. To u Al prakticky není možné, protože hrozí, že se za drátem vytvoří stín, kde nebude základní materiál čištěn.
Offline
Ihlan- já to myslel v nadsázce, ten název k tomu vtipu přímo svádí, tím, že jsem vlastně narouboval jednu svařovací metodu na druhou, stal se ze mě takový svařovací Mičurin. Vzal jsem na zkoušku dvě 2,4 zelené, na těch vyzkouším co to dělá a pak jich asi taky vezmu víc, jen zatím chci na malém množství vyzkoušet (až se to naučím) chování jednotlivých druhů
Famater- to bude asi důvod, proč se mi někdy udělala kulička na plechu a odmítala se spojit s plechem. Popravdě zatím nevím, na co dávat pozor dřív, musím si zautomatizovat návyky
Editoval jees (02-04-2017 12:38:34)
Offline
Já jsem si to také prožil, proto upozorňuji na ty nejdůležitější věci. Ještě jedno: přidávat můžeš začít až když máš natavenou "loužičku" pokud to zkusíš dřív vznikne ta proklatá kulička. Další zelené už nekupuj.
Offline
Tak jsem to dělal zpočátku, když se plech rozlil, přidal jsem drát. Pak jsem ale ubral kvůli té tenké elektrodě a už jsem to spíš jen nahříval, náhodně se to občas rozteklo a jak jsem nebyl připravený, nepřidal jsem drát, nebo jsem si brnknul o elektrodu a pod., prostě jsem začal vršit chyby. Tu díru jsem tedy u toho zkoušení zavařil, ale rozhodně to byl zoufalý výkon.
Ty silnější zelené jsem vzal abych si porovnal co snesou proti těm 1,6 co jsem měl původně a další krok bude zkusit i další barvy.
Jinak to je právě super, že tady může člověk nějak konzultovat problémy, díky za to
Offline
Offline
Dnes pojedu asi pro argon, tak vezmu, pokud budou, na zkoušku ještě 2,4 zlatou, modrou a šedou. Podle tabulky na Svarinfo je 2,4 legovaná pro 100-210A, tak bych pro 1,5-2mm silný materiál potřeboval stejně i 1,6? Počítám tedy zhruba 35A na 1mm materiálu i když se to samozřejmě bude v praxi lišit
Offline
Na AL používám jen 2,4 i na 0,8mm z praktických důvodů. používám jiný hořák a v něm mám domeček i kleštinu 2,4, jen jinak elektrodu (zlatou) brousím, tedy více nebo méně ubrousím špičku.
Offline
Aha, předpokládám na tenčí materiál tupější elektrodu aby byl oblouk širší a nepropaloval se tak snadno?
Mě dodali ke stroji hořák 26, tak pokud bych tig nějak zvládl, pořídil bych ještě i malý
Offline
Na tenčí materiál více do špičky právě. A stačit ti bude na skoro všechno ta 2,4. Nemotej do toho stále tu 1,6, zatím je rozhodně zbytečný ji používat. Akorát jich hromadu odděláš, jak je budeš přetěžovat. Zlatá a modrá jsou skoro stejný. Kup tu, kterou zrovna budou mít.
Offline
Co se týká tenkých materiálů, tak máš možnosti snížení výkonu oblouku do sváru: balancí. zvětšit čistění, přepnout místo obdélníků na sinus, nebo trojúhelník (pokud je), snížit frekvenci nebo použít puls. Většinou kombinací uvedených parametrů. To si každý musí vyzkoušet sám. Volbou elektody toto nedocílíš, průměr elektrody se volí podle jejího zatížení.
Offline
OK, díky vám za trpělivost.
Tu 1,6 jsem psal jen proto, že teď můžu trénovat na plechu 1,5-1,6mm, ale OK, dám 2,4. Zlatou by měli mít určitě, teď tam jedu
Parametry mám zatím na vše 30% balance, 120 Hz, a obdélníky, bez pulsu, jak jste psali a nástup a konec obstarávám pedálem. Až se trochu zmátořím, zkusím nějaké změny, ale teď jsem rád když přidám správně drát
Tu tupější špičku jsem jen tipnul, že by šlo míň energie do jednoho místa, pak mě napadl opak, tedy ostřejší špičku, víc ubrat a snažit se hořák správně vést. Tedy ostřejší
Ještě budu muset sehnat něco na broušení elektrod, myslel jsem nějakou levnou, malou dvoukotoučovou brusku, nebo tu, co měli nedávno v Lidlu na vrtáky a dláta, jak tu někdo psal. Asi to bude chtít něco s oporou, aby špička k něčemu vypadala
Offline
Opora netřeba, to dáš po chvilce v pohodě z ruky.
Offline
Tak jsem vzal na vyzkoušení šedou, modrou a zlatou. Když vezmu, že mám ještě tu pořád dokola omílanou zelenou a červenou na DC, můžu se stát - když mi tig nepůjde - i malířem. Argon bude, bohužel, až za týden, tak zatím můžu trénovat nasucho
Offline
Ako pise Jimmys3 oporu netreba v rukach to das pohode. Male kotuce nekupuj ani kamienky do vrtacky
Wolfram je tvrdy a velmi rychlo to blato zbrusis a maly polomer ti znici ten vybrus nebude to spicka ale obluk.
Ja som volakedy dostal tip na brusenie pomocou toho 115/125 kotucu na keramiku (hladky bez lamiel) ide to stym celkom dobre
akurat na co treba davat pozor je teplota ked brusis mozes si popalit prsty a moc to necmuchat ked je opalena do cierna.
Offline
jees, jde o to, vytvořit si správné reakce a odhad co si můžeš dovolit a u Al také nastavení pro konkretní svařenec. U Al, který má vysokou tepelnou vodivost je obrovský vliv, jestli je z místa sváru odváděno teplo jen do dvou, nebo více stran a tím i na velikost svářecího proudu. Neklesej na mysli, je to dlouhodobý, vlastně nikdy nekončící proces. Ještě nějakou flašku spotřebuješ. Já bych nešel tvou cestou, zkoušením různých elektrod. Děláš si v tom jenom guláš. Vzal bych jednu a s ní zkoušel a zkoušel. Na porovnání a výběr vhodné elektrody je dost času, až získáš správné reakce. Stačí vědět, že to jde s kteroukoli z doporučovaných.
Offline
Díky, zatím na mysli neklesám, možná snad krátkodobě při pohledu do vypáleného kráteru. Trochu ale už s vaší pomocí začínám i sem tam něco opravdu spojovat tak, aby to drželo. Ty barvy jsem vzal proto, že jsem chtěl vzít víc elektrod aby byly náhradní a než 3 stejné, vzal jsem rovnou různé. Nebudu je pořád měnit, ale když jednu zlikviduju, vytáhnu další barvu. Myslím, že když se budu pohybovat v běžném průměru, moc rozdíl nepoznám, až při hodně malém nebo velkém proudu, ale to se ještě uvidí. Ten odvod tepla je mi teoreticky jasný, teď jen odhad převést do praxe
ihlan: nějaký takový kotouč asi mám, řezali jsme s ním betonové obrubníky a květináče
Offline
Já jsem chěl na to upozornit, protože to je neuvěřitelný rozdíl např oproti nerezu, kde toto nehraje skoto žádnou roli. Tyhle kotouče mají jednu nevýhodu, diamantová zrna jsou velmi řidce. Ale dá se to stím.
Offline
To je samozřejmě dobře, každá rada je dobrá. Já právě nechci kombinovat materiály, teď bych chtěl začít hliníkem, pak přidat železo a možná někdy i ten nerez, ten mi přijde jako asi nejsložitější i kvůli opracování po svaření aby se na to dalo koukat
Offline
Jdeš na to podle mě obráceně. Když si vezmu, co je společné při sváření TIG pro všechny materiály, tak to je přece nejvhodnější cvičit na nelevnějším a nejdostupnějším materiálu a to je "černý". Potom je to velmi podobné pro nerez (s přihlédnutím ke specifickým vlastnostem). Nakonec je hliník, kde přistupují další parametry -balance, frekvence, tvar průběhu, úplně jiné vlastnosti svařovaného materiálu i přídavného materiálu, trochu jiné postavení a vedení hořáku.
Offline
ihlan napsal(a):
Ako pise Jimmys3 oporu netreba v rukach to das pohode. Male kotuce nekupuj ani kamienky do vrtacky
Wolfram je tvrdy a velmi rychlo to blato zbrusis a maly polomer ti znici ten vybrus nebude to spicka ale obluk.
Ja som volakedy dostal tip na brusenie pomocou toho 115/125 kotucu na keramiku (hladky bez lamiel) ide to stym celkom dobre
akurat na co treba davat pozor je teplota ked brusis mozes si popalit prsty a moc to necmuchat ked je opalena do cierna.
ten kotuc na keramiku je nanic, skus tento
http://www.repo.sk/brusny-kotuc-hm-pre- … 4214-p8893
http://www.zahradkarstvoecho.sk/e-shop/ … 400-94217/
https://www.uni-max.sk/kotuc-do-brusky- … otucedw/d/
http://allegro.pl/tarcza-diamentowa-szl … 42483.html
akurat musis prevrtat/presustruzit stredovu dieru na flexu - 22,2mm (ten z allegra uz je prevrtany)
pokial na to extra netlacis, wolfram sa nehreje - bez rukavic sa da brusit aj kratky wolfram - napr. 3-4cm
povrch spicky je pekne hladky
1 kotuc pouzivam cca 1,5 roka a stale brusi
staci nejaka stara nepotrebna flexa
Editoval rcp (05-04-2017 22:04:42)
Offline
Poznam ten kotuc myslim ze 2 roky lezi niekomu v policke dostal ako darcek len som to nedaval lebo jess by to musel objednat.
Nevedel som ze sa to robi aj ako GUDE inak ked uz kotuce tak od tohto pana obcas nieco zoberiem
Ten diamantak som daval pokial si nezozenie brusku. Jess kludne aj tu 150W akurat tam je divny rozmer diery 12.7mm.
Vykon 150W sa na nic ine nehodi len na brusenie elektrod je mala lacna a nikto nebude spinit kotuce pri bruseni zeleza sa to zastavi (potreboval som kratsie klince a ked som zatlacil kotuc stal)
Inak karbosku na odstranovanie laku a na brusenie som kupil za 9eur v supermarkete nebavilo ma prehazdovat kotuc.
akurat objimku na uchytenie na okraj stola som spravil z paletovej kocky + kotuc raspla od toho pana
Mozno zaujimavost niektore tie kotuce si nechava vyrabat v cechach.
Editoval ihlan (06-04-2017 06:59:28)
Offline
Famater napsal(a):
Jdeš na to podle mě obráceně. Když si vezmu, co je společné při sváření TIG pro všechny materiály, tak to je přece nejvhodnější cvičit na nelevnějším a nejdostupnějším materiálu a to je "černý". Potom je to velmi podobné pro nerez (s přihlédnutím ke specifickým vlastnostem). Nakonec je hliník, kde přistupují další parametry -balance, frekvence, tvar průběhu, úplně jiné vlastnosti svařovaného materiálu i přídavného materiálu, trochu jiné postavení a vedení hořáku.
Z pohledu složitosti je to tak, ale rád bych zvládnul hliník právě proto, že je složitější a pak i bude relativně snadné to ostatní, prostě mě víc láká. Dostupný je pro mě (zatím) i alu, máme na dvoře šroťáka od kterého si nějaký hliník můžu půjčit na zkoušení a pak zase vrátím. Zato železo mi prodá za 8-10Kč/kg a pak vykoupí za 2,50-3Kč, takže ten hliník je paradoxně levnější
Offline
Včera mi u nás v prodejně říkali že to jde brousit i běžným kotoučem na té dvoukotoučové brusce, tak nejdřív vyzkouším to. Brousíme na ní hodně málo, tak by šlo vyčlenit jeden kotouč jenom na to
Offline
Tady ti posílám odkaz k tzé problematice. Pod videem je popis, který si můžeš dát přeložit překladačem
http://www.kevincaron.com/video_detail.php?id=353
Offline