SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-05-2017 12:44:06

sikjak
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 3

Svařit ložisko

Dobrý den,

Potřebuji poradit se svařením ložiska, respektive potřebuji navařit na ložisko jiný druh oceli a bojím se že mi při svařování praskne. Na ložisku je nápis: SKF 32320 GERMANY S H. Svařovat budu COčkem. Nějaké rady? předehřát? jsem amatér díky

Jakub

Offline

 

#2 04-05-2017 13:00:36

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 457

Re: Svařit ložisko

Pak už to ale nebude ložisko.

Offline

 

#3 04-05-2017 13:03:18

sikjak
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 3

Re: Svařit ložisko

Máte pravdu. Moje vize je že navařím na každý díl ocelový kříž- potřebuji vyrobit točnu

Offline

 

#4 04-05-2017 14:48:13

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 457

Re: Svařit ložisko

Zkus se zamyslet jestli nejdou použít levná domečková ložiska  https://www.korbel-loziska.cz/sortiment … omplety-10

Offline

 

#5 04-05-2017 15:18:09

sikjak
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 3

Re: Svařit ložisko

díky za odkaz, ale točnu řeším už nějaký pátek přes kolečka,kuličky,valečky apod. Toto ložisko jsem našel na šroťáku a mám trochu obavy že mi praskne, tak se předem, než ho zprasím, se chci zeptat jestli má někdo zkušenosti vařit podobnou ocel?

Offline

 

#6 04-05-2017 17:45:57

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3511

Re: Svařit ložisko

Ja bych to nesvařoval jednak to praskne ta ocel je nejakym spusobem kalená jednak ikdyby jste to svařil tak už to ložisko nebude mit ty vlastnosti jaké ma mit..


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#7 04-05-2017 18:07:27

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 520

Re: Svařit ložisko

Tak to prisrubuj, varit to nejde. Zdeformuje sa to, nebude sa to tocit,praskne to hned alebo pri zatazeni.

Offline

 

#8 04-05-2017 20:47:11

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 385

Re: Svařit ložisko

Na čo potrebuješ tú točňu ?


VARMIG 1600,malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fimer 100,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 200,lidl parkside,tuson tucana 200 dc multi

Offline

 

#9 04-05-2017 22:08:38

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2499
Web

Re: Svařit ložisko

svařit to půjde, ale svár se brzy vytrhne, možná ihned, možná po pár minutách provozu. Vyhrab z kovošrotu kus nápravy z nějakýho auta a točnu udělej z náboje kola.
Ložisko + svár využívám pouze k demontáži vysypaného ložiska, vnější kroužek. Když je utopený a nelze jej seriozně vytáhnout navařím do drážky po kuličkách housenku. Po vystydnutí se kroužek smrskne a vypadne sám.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#10 04-05-2017 22:46:30

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1618
Web

Re: Svařit ložisko

bourač napsal(a):

svařit to půjde, ale svár se brzy vytrhne, možná ihned, možná po pár minutách provozu. Vyhrab z kovošrotu kus nápravy z nějakýho auta a točnu udělej z náboje kola.
Ložisko + svár využívám pouze k demontáži vysypaného ložiska, vnější kroužek. Když je utopený a nelze jej seriozně vytáhnout navařím do drážky po kuličkách housenku. Po vystydnutí se kroužek smrskne a vypadne sám.

Tak svařit to půjde, záleží na namáhání. Statické namáhání to může vydržet dlouho, to dynamické, to si netroufnu tipovat . big_smile No a když svařovat, tak elektrodou E-312, nebo niklovou E-Ni1 ap. S velmi malým vneseným teplem. Jinak samozřejmě ten trik s odstaněním ložiskového kroužku znám. big_smile Tady na to mnozí neuvěřitelně zírali. smile

Offline

 

#11 06-05-2017 10:48:02

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1743
Web

Re: Svařit ložisko

Ložisko bych nesvařoval dá se to sice svařit z hlediska spojení materiálů,ovšem z hlediska funkce a vnitřní struktury materiálu to vyhovovat nebude-potřeboval jsem spojit 2 ložiska k sobě,tak jsem je na styku plášťů tigem  jen do kříže stehnul,povrch začistil-chodilo to ztuha a při pokusu o  protočení přes vrchol nerovnosti jeden plášť puknul vedle heftu.¨Na točnu kluzné ložisko a  na kulato broušený čep.(nevím přesně k čemu to bude sloužit pod jakým zatížením,ale je to lepší než měnit přesnou kruhovou dráhu valivého ložika vneseným teplem....


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#12 06-05-2017 18:28:27

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2499
Web

Re: Svařit ložisko

Ládes napsal(a):

Na točnu kluzné ložisko a  na kulato broušený čep.

a klidně kuželový, stačí jen soustružený (zaběhne se) + pár podložek a poběží to s tolerancí 0,0001mm


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#13 07-05-2017 09:55:14

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 743

Re: Svařit ložisko

bourač napsal(a):

Ládes napsal(a):

Na točnu kluzné ložisko a  na kulato broušený čep.

a klidně kuželový, stačí jen soustružený (zaběhne se) + pár podložek a poběží to s tolerancí 0,0001mm

a este bude predopnute :-)))

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS