SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 04-03-2019 10:51:46

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Tak já to dělám v robotě pořád plyn asi 8 až 10 ampéry 140 dokonce to ani nenadstavuji  na mašině a jen tak  dlubneš rukou. Nesmíš tam mít ale doběh ani náběh  je to jen pulz. Dokonce dám předfuk pul sekundy  jen si bokem vždy po menší pauze dlubnu aby se mi zaplnila hubice argonem
Třeba tady navařuji takové háčky jak jsou ty trojky dráty v 90stupňovém ůhlu. Vždy jen dlubnu a tak to odlubu kolem dokola.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_218.jpg

Offline

 

#52 04-03-2019 13:29:19

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2469

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Já takové bodování dělám pulsem, v 2T, bez náběhu a doběhu, nastavím co nejmenší malý proud a podle toho o co jde nastavím délku pulsu a proud. Stisknu, když to prskne, tak povolím a tak dokola.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#53 04-03-2019 17:42:33

Slick7
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 11-04-2017
Příspěvky: 18

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

pavol.sk napsal(a):

no to som zvedavi na "odpoved" tento panko sa tu prihlasil lebo potreboval vyriesit urcity problem podla vsetkeho ho vyriesil dva roky dozadu,naozaj si myslis ze sa tu este niekedy ukaze ?

Jojo, ukáže. Zítra se podívám do své tabulky na kolik to mám nastavené, ať nekecám.

Offline

 

#54 04-03-2019 17:51:36

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2454

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

tak to cumim...kludne daj aj dake hotove zvary (foto),take mikrozvary sa kazdy den nevidia !

Offline

 

#55 04-03-2019 19:38:15

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

jenže slovo pulzem je široký pojem, to by chtělo ještě vysvetlit, jak je samotny pulz nastaven.


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#56 04-03-2019 23:38:50

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Pavol.sk....... to asi nebylo na mě já se zatím učím ale to dělám celé dny  .Sranda je na tom ,že to na dílně nikdo jiný nedokáže. Jako radit ano ,tak vždy řeknu  ať si sedne a ukáže tak to už je horší. No tím pulzem se mi to nějak nezdá jinak to že je to v dvojtaktu jsem ani nepsal .To  je snad každému jasný. Na co pulz když jen dlubneš?  Víš u nás to musí pořádně držet věší se na to paraboly. Také hodně dělám  s karbonem no a když  dělám na formě a jsou tam nerez pantíky  a výztuhy  nesmím to nahřát.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_004.jpg

Offline

 

#57 05-03-2019 08:12:07

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2469

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Ten puls to bylo na mě. Nastavení pulsu má výhodu v přesné délce jako u spotu. Partner má déklu pulsu 1%-95%. To znamená, že při frekvenci pulsu 1Hz máš k dispozici puls od 0,01sec. a při malém proudu stihneš pustit tlačítko, takže to dá jen jeden puls a jeden bod. Malý proud si nastavíš tak aby ti to spolehlivě zapálilo a nenatavovalo. Na 1mm nerez jsem měl (pokud si vzpomínám, jsem těď skoro 400km od svářečky) nastaveno délka pulsu 5%, maz proud 75A a min proud 10%.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#58 05-03-2019 09:23:46

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

No 0.5 nerezové plechy také prskám asi 60 amperama ale bez pulzu asi mám rychlý prst jako  Chuck Norris ale ten bude ještě rychlejší. big_smile Tam je to jasný.
Ty formy se dělaj také s 0.5 proto že je lísují a 1mm plech jim to neutlačí udělají výlisek a pak ho musíš nějak nabodovat k rámu přidáš pantíky ,různá vystřeďovací vodítka.

Offline

 

#59 05-03-2019 17:47:24

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2454

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

bolo to na uzivatela Slick7 ale ja si vzdy rad pozriem take jemnejsie zvaranie/bodovanie,nerez v hrubke 0,5...foto !!!

Offline

 

#60 05-03-2019 18:59:43

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

máme 4 druhy nastaveniu naší mašiny
1. STEH udela to jeden vyboj,jen si nastavíš délku v sekundach a velikost v amperech 0,01 - 2,5 sekundy
2. tradiční PULZ nastavíte: Pulsní čas: Dobu svařovacího proudu. Bázový čas: Dobu bázového proudu. Bázový proud: v % svařovacího proudu.
3.Pulsní frekvence: Šířka pulsu + šířka prodlevy =pulsní perioda. Bázový proud: nastavuje se v % svařovacího proudu.
4.Synergy PLUS proces (optimální svařování) Můžete měnit jen svařovací proud.

proto píšu že pulz je široký pojem

Editoval pawka (05-03-2019 19:16:04)


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#61 05-03-2019 23:28:38

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Je  velká škoda ,že nemám fotky jak jsem vařil nerez tahokov 1mm to byly takové drátky . Po ruce byl Transpoket 1500 tak jsem to jaškrábal tím. Chlapi z udržby tedy hodně hleděli  big_smile  Jinak ten háček je opravdu jen 140amperu (zhruba ) a rychlý prst na spoušti. Dneska jsem jich naprskal asi 36ks.

Offline

 

#62 06-03-2019 08:32:30

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2469

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Pawka: já jsem popsal, jak ten puls využívám k jednomu "prsknutí" místo spotu. Má to nevýhodu, v omezení délky pulsu a min nastavitelný malý proud. To představuje oproti spotu a obdobným funkcím jisté omezení, protože oblouk zapálí při malém proudu a pak teprve to prskne. Na velmi tenké plechy (1mm není z tohoto pohledu tenký) by to mohlo dělat problémy.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#63 06-03-2019 18:57:39

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

pat napsal(a):

Je  velká škoda ,že nemám fotky jak jsem vařil nerez tahokov 1mm to byly takové drátky . Po ruce byl Transpoket 1500 tak jsem to jaškrábal tím. Chlapi z udržby tedy hodně hleděli  big_smile  Jinak ten háček je opravdu jen 140amperu (zhruba ) a rychlý prst na spoušti. Dneska jsem jich naprskal asi 36ks.

ty si nemůžeš nastavit délku výboje? dnes jsem zkousel 140 amper o delce 0,12 sekundy a jeto akorát pro spojení dvou 1mm plechů na tupo


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#64 06-03-2019 23:13:26

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Jak chceš na Transpoketu 1500 něco nadstavovat,je tam jeden knoflík a to na ampéry  big_smile      Jinak mi opravdu stačí rychlý prst, pokud to má knoflík na mačkáni.
Jinak v práci dělám s Alfa in 200 ac dc  a na domácí prskáni mám  Fronika MW 2200 tam mám pocit nadstavíš všechno.

Offline

 

#65 07-03-2019 11:09:28

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2469

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Pawka, s jakou svářečkou jsi to zkoušel?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#66 07-03-2019 19:28:10

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

s migatronikem pi.  leva pulka je vybodovana,ale tím padem se mi udelala desetina mezera v pravo a tam jsem musel pridávat drát.
https://i.postimg.cc/DJG7KZn3/IMG-20190307-181858.jpg https://i.postimg.cc/sQ5CNN4V/IMG-20190307-182000.jpg https://i.postimg.cc/qtPdQTnb/IMG-20190307-182005.jpg https://i.postimg.cc/K4nmqR0n/IMG-20190307-182033.jpg

Editoval pawka (07-03-2019 19:29:21)


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#67 09-03-2019 10:53:46

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Tak jsem zase včera trochu prskal je to dvojka drát na 130amperu a rychlý prst big_smile No a tu hromádku mám tak na dvě,tři hodinky v četně porovnáni.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_006.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_005.jpg

Offline

 

#68 09-03-2019 11:07:44

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Možná ještě detajlek ,ale asi nefotim moc dobře

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7156_pruzinka.jpg

Offline

 

#69 11-03-2019 18:30:10

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 710

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

pěkně čistě a dokonale slítá lázeň, to je jeden bod, nebo odkud kam píříš elektrodou?


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#70 11-03-2019 20:18:32

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 266

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Také by mě to zajímalo. Pate, prozradíš technologický postup? Polohu té smyčky (popř.přípravek na fixaci tvaru?) a místo zapálení oblouku?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#71 11-03-2019 21:07:47

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Je to opravdu  jednoduché. Bez náběhu bez doběhu  nadstavím 130-135amperu a jen dlubanec asi milimetr od konce té smyčky. Kleštěmi ji dotáhnu at mírně tlačí  do sebe. Ale já to dělám pořád  celé dny. Také jsem asi jediný na dílně co to zvládá  big_smile Tak že trochu cvik. To je to jak jsem psal ,že muj chleba je jen takové prskáni. Na svary bych vedle RCP neobstál. Je to stejně zvláštní kolega si vezme kuklu kouká pak vezme nadstavenou mašinu a výsledek je utavení toho drátu. Nejde o to koukat co vaříš ale předvídat co se děje v lázni. Je to opravdu jen pulz

Offline

 

#72 13-03-2019 17:03:37

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 907

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Microtig

https://www.mediafire.com/convkey/9cb0/adhdajisun7nm774g.jpg

drát 1mm nerez.
Wolframová elektroda 1mm
startovací proud 3A pak do 8A . udělat jich tak 100 tak už to jde samo . 

Microplasmou stačílo kolem 2,5A na stejný výsledek .

Editoval Juggernault (13-03-2019 17:04:41)


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#73 13-03-2019 17:45:43

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

No já to  dělám na obyčejné  Alfa-in 200 .Máš to trochu více prohřáte a z boku to moc nedrží ,ale jak píšeš  po sté to bude dobrý. Dej si na mašině 135 a jen dlubni. Budeš překvapený  že to bude lepší. Ale fotku máš krásně ostrou ,tu já nedokážu. Uvidíme jak to posoudí další kolegové   big_smile

Offline

 

#74 13-03-2019 20:19:12

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 907

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

byl jen test .. vařit to kničemu nepotřebuju.
Fotka je nějakou appkou Macro Photo...

Editoval Juggernault (13-03-2019 20:21:18)


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#75 15-03-2019 07:06:01

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 309

Re: jemné pulsní svařování pro modeláře

Nebo na mobil přilepit lepenkou lupu.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS