SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 28-08-2019 23:18:05

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8499

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Vojta.kr: Jak už jsem psal, jde. Svářečku jemně ladím kolem 50-60A podle displeje ssvářečky. Kolik to je ve skutečnosti nevím. Napětí mám jemně nad minimem, mě tam svítí 13V, ale to je velká blbost. Tipoval bych to kolem 16V. U toho Powermatu co mám, tedy ta 220 jsou ty nízké proudy trošku problém naladit. Navíc na starých autech jsou kolikrát plechy tenší než 0,8mm a to už je problém. Ale dá se to.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#52 17-10-2019 19:24:56

Vojta.kr
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 25

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

varok napsal(a):

Vojta.kr: Jak už jsem psal, jde. Svářečku jemně ladím kolem 50-60A podle displeje ssvářečky. Kolik to je ve skutečnosti nevím. Napětí mám jemně nad minimem, mě tam svítí 13V, ale to je velká blbost..........

Tak jsem nakonec pořídil taky 220T. A zatím dobrý. Mám doma jen CO2 bombu tak jsem to zkusil s ní. A vcelku fajn. Silnější materiál provaří krásně myslím silnější ve stylu cokoliv víc než plech z auta big_smile zkoušel jsem vařit jen na dveřích co tu mám do šroťáku a ty jsou z tak tenkýho plechu ze mě to dělá dost díry. Ale moc jsem to nevyzkoušel, protože mi to vyhazuje B/16A jistič. Ale s tím jsem trochu počítal. Takže budu mít po dílně ještě další okruh zásuvek na B/20A snad to bude stačit. Nebo co myslíte nestačila by změnit charakteristika na Co nebo D?
Popřípadě jaký další rady na sváření tenkých plechů? smile Varoku kdyby jsi měl zájem můžeme pokecat mimo fórum třeba přes mail nebo tak.

Offline

 

#53 17-10-2019 19:41:02

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8499

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Dobře, já problém nemám.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#54 17-10-2019 20:07:09

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Vojta.kr: ten jistič 16B by to vyhazovat nemělo. Nejspíš tam nebude moc dobře udělaná elektřina. Už jsem o tom někde tady psal. Vyzkoušel bych dát "pomalejší" jistič, než začít natahovat nový rozvod. Až pokud to bude vyhazovat i na tom pomalejším, tak bych řešil "svářečskou" větev s jištěním 20 ampér... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#55 17-10-2019 20:15:20

Vojta.kr
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 25

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Rellik napsal(a):

Vojta.kr: ten jistič 16B by to vyhazovat nemělo. Nejspíš tam nebude moc dobře udělaná elektřina. Už jsem o tom někde tady psal. Vyzkoušel bych dát "pomalejší" jistič, než začít natahovat nový rozvod. Až pokud to bude vyhazovat i na tom pomalejším, tak bych řešil "svářečskou" větev s jištěním 20 ampér... wink

No elektrika je natažená úplně nově. Nové jističe i kabely i zásuvky. Vypadne při zapálení oblouku při nízko nastaveném napětí i proudu. Když jsem zkoušel tenké plechy. Tak nevim.

Offline

 

#56 17-10-2019 20:23:22

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8499

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

A co máte za kabely k zásuvkám? Spravně by měly být asi 3x2,5mm² dnes už měď. Teď je ale moderní dávat i k zásuvkám 1,5mm². To je kolikrát tak ošizené, že kolikrát je žíla odhadem jen 1,3 apod. Já mám taky jistič 16A/B a nevypadává mi ani při nejvyšších proudech.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#57 17-10-2019 20:25:32

Vojta.kr
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 25

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Mám 3x2,5. Jsem elektrikář a živím se tím celý život. V rozvodech problém nebude. Zkousim změřit asi odběr. I když to spíš vypadá na chvilkový zkrat. Proto to vypadne při zapálení oblouku.

Offline

 

#58 17-10-2019 20:54:06

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8499

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Aha, tak to se omlouvám.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#59 17-10-2019 21:32:25

smiki
Člen
Registrovaný: 26-02-2007
Příspěvky: 109

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Taky mám zásuvky tažený v mědi 1,5mm, jističe 16A/B a všechny svářečky OK i naplno kolem 200A. Problém byl jenom s plazmou, a to jenom kvůli tomu, že když byla na plno a zapnul kompresor neudržel to jistič na stejný větvi, stačilo jen líp rozdělit zapojení fází pro garáž a dílnu.
Občas je slyšet vrčení z přetěžovanýho jističe, hlavně když dlouho řežu a svařuju, ale nevypadne.

Offline

 

#60 17-10-2019 22:57:55

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 441

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Jednofazovy trafa uplne vymrtvi jistic to se mi nekolikrat stalo. Pri svarovani v tom vrci jak vzteklej pes na zlodeje a tak to je nekdy odejde a vypina i kdyz nema.

Offline

 

#61 18-10-2019 06:19:25

Vojta.kr
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 25

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

No budu nad tím muset trochu zalaborovat, vypadá mi jistič i u starýho MMA trafa, taky při zapálení oblouku a zrovna co jsem ji ted použival naposled tak to byl dokonce druhý okruh zásuvek, než jsem použival teď s PowerMatem. Nic jiného mi v garaři v tu chvíly neběží, ale co si vybavuju tak mi to právě vypadavalo jen u propálení plechu, když jsem svářel silnější matroš tak běžela v pohodě bez výpadku jističe.

Offline

 

#62 18-10-2019 09:46:03

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1400

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Znacka vyrobcu istica?

Offline

 

#63 18-10-2019 10:00:42

Vojta.kr
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 25

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Eaton smile

Offline

 

#64 18-10-2019 20:20:18

Vojta.kr
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 25

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Tak po dnešním dalším zkoušením a měřením. Jsem zjistil že v momentě kdy propálím plech a opět se bokem svářecího drátu dotknu stěny té díry tak mi vyletí proud na 28A což je podle štítku svářečky maximální vstupní proud. Proto mi 16A jistič vylitava. Zkusím ho asi vyměnit za jistič s charakteristikou typu C.

Offline

 

#65 18-10-2019 21:44:06

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 441

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Mma mi taky obcas vyhodi ale jede nekdy i na 10a jistic. Nicmene omicron nevyhodil jistic nikdy.

Offline

 

#66 19-10-2019 06:04:13

Vojta.kr
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 25

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Je to asi bohužel kus od kusu. Přece jenom levná Polsko/Čínská svářečka big_smile při normálním cyklu jede cca 3-6A.

Offline

 

#67 19-10-2019 10:29:29

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1400

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Skus to prehodit na iny istic B16A,vymen draty m3dzi 2 isticmi ak tam mas este nejaku 16ku.

Offline

 

#68 19-10-2019 12:40:45

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 722

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Adamw140 napsal(a):

Nicmene omicron nevyhodil jistic nikdy.

Tak to buď rád.Já jsem to měl trochu jinak.


O 160, Magnum 210 Synergy.

Offline

 

#69 19-10-2019 22:20:13

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 441

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Omlouvam se za nepresne vyjadreni - myslel jsem gamastar 175. Je mi jasny ze starsi modely budou fungovat jinak

Offline

 

#70 21-10-2019 11:01:22

cmichal
Člen
Registrovaný: 21-10-2019
Příspěvky: 1

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Zdravím, taky jsem zakoupil Powermat 220t a snažím se jí přinutit svářet slabé plechy 0,8 - 1,0 mm. Občas to jde občas se to propálí.Zatím jsem měl nastaveno 50A a napětí zhruba ve stejné poloze. Zkusím ještě ubrat napětí jak jsem se tady dočetl.  Mám drát 0,8 mm. Bude znát když koupím drát 0,6 mm? Bude se potom plech méně propalovat? Díky

Offline

 

#71 21-10-2019 16:32:43

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8499

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

To moc nepomůže, já to zkoušel. Sice jde jakoby lépe svařovat i při nižším napětí, ale hořák je moc dlouhý a dělá to problémy.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#72 21-10-2019 19:08:36

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Ideál drát na slabé plechy je 0.8. Drát 0.6 si myslím, že už je celkem slabý a pokud není vedení hořáku pěkně roztahnuté, tak dělá problémy... Mám doma i tu 0.6 ale moc dobře se s tím svařovat nedá... Určitě bych spíš volil tu 0.8. Ta se dá krásně využít i na ty slabé plechy (od 0.55mm výš)... Slabší plechy asi nikdo svařovat MAGem nebude...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#73 21-10-2019 20:38:23

smiki
Člen
Registrovaný: 26-02-2007
Příspěvky: 109

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

Takhle vaří Weldman MIG220 s 0,6 drátem. Je to trubka (ohnutý plech cca 0,45mm) ze skříně na věšení kabátů.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/29_img_20190903_085413_4.jpg

Offline

 

#74 21-10-2019 21:34:53

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 722

Re: MIG/MAG CO2 svařovací invertor na karosařinu

smiki vidím že na svařování volíš skvělou ochrannou a bezpečnostní obuv. Noha se tam ne a nepotí, netlačí, není v nich horko. Navíc musí mít neuvěřitelnou expiraci. Takovou samoobnovovací. Dokonce dodržuješ módní trend, prý ponožky v této obuvi jsou hrubý přešlap. Na druhé straně z 0,6-ky toho i tak moc nepadá takže vlastně pohoda, tabáček.  lol  lol  lol Ale abych nezapomenul, ten svar je fakt super. Za mne - vzorový.

Editoval Welda (21-10-2019 21:39:28)


O 160, Magnum 210 Synergy.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče