SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
určite bol zlýkontakt medzi svorkou a olovenou elektródou,mne sa to už tiež stalo
p.s. a ked nepoužívate diakritiku dajte pozor trosku na gramtiku:)
ďakujeme
Offline
zly kontakt mezi olovem a medi nebyl ,protoze sem se svorkama kroutil ,az se sypaly oloveny piliny.
zly ale budu ja na ty kabely ,protoze poleti do popelnice a naletuju misto nich svarovaci sestnactky ,ktery maji mj. navenek stejny prumer. prurez tech originalnich odhaduju na 2 max. 2,5mm2.
jestli myslite gramatikou dodrzovani slovosledu a pouzivani spisovnych slov ,tak se budu snazit. ale hledanim pismenek s diakritikou bych u klavesnice stravil 2x vic casu ,nez bych neco nadatloval.
Offline
Pa, tyhle kabely jsem před časem koupil ze zvědavosti za 99,- kč taky (opravdu jen ze zvědavosti, protože na startování jsem si postavil kabely z 25mm2 svářecího kabelu). Napíšu o tom krátký článek, protože jedno je jisté: nastartovat se s tím opravdu nic nedá...
Offline
Jo když se člověk podívá na ten průměr kabelu tak si říká, že má v ruce pořádný startovací kabel.Ale to je jen kamufláš jak čínští kamarádi šálí naše smysly.Izolace je pěkně tlutá jako u VN kabelu a jádlo je průřezově tak na úrovni jedné žíly prodlužovacího kabelu.Kamarád mi před nedávnem ukazoval tyto kabely po nastartování.Izolace se průchodem proudu při startu pěkně roztavila.Krásný případ toho, že průřez takových to kabelů je značně poddimenzován.Já si kabely dělal sám.Stačí zajít do elektry a koupit vhodné krokosvorky a kabely o průřezu 16 nebo 25mm2 jako ke svářečce.Pak už je to otázka pár minut a je vše je jak má být.Takové kabely se určitě startovacím proudem nezahřejí a budou spolehlivě fungovat.
Offline
Prostě pochybné startovací kabely nebrat !
Kámošovi odešla baterka tak jsme startovali pomocí starého kabelu který byl na 230V :-) prostě propojili jsme dvě žíly takže jeden drát měl 6mm2 a v pohodě. (Samozřejmě baterka v tom startovaném autu nebyla úplně vybitá)
Jinak pro normální osobák stačí v pohodě kabel s 16mm2.
Mám dojem že originál kabely mají 8-10mm2 (pro osobáky)
Jinak spíš bych si tipnul že ty vaše kabely neměly pořádný kontakt s těmi kleštěmy - případně máte dobrou kostru na autu ?
Offline
startovano bylo auto fiat uno ,benzin 1.0 s hyn baterkou[kontrolky se slabe rozsvitily a elmagnet starteru ani necvak] s pomoci techto kabelu a dobre nabite externi baterie. kdyz to neslo ,tak sme to pro jistotu nastartovali audiokabelem 4mm2 o delce 2m.
takze pro vyvraceni pochybnosti o kvalite kabelu ,aby si nekdo nahodou nemyslel ze je to nejakej smejd ,sem provedl vedeckotechnicke ,vysoce laboratorni mereni.
pouzite prostredky:
multimetr ZMETEX M-3270
multimetr UNIT UT-204[pouze pro overeni spravnosti udaju predchoziho]
laboratorni zdroj domaci vyroby do 3A ,jediny to zdroj stabilniho proudu v dosahu
mikrometr SOMET 0-25mm[posledni kalibrace v r95 ,nez si ho nekdo ve fabrice natrvalo pujcil]
pri prutoku proudu 3A vznikl na trech metrech origo kabelu ubytek 70mV. na sesti metrech celkove delky musi teda byt 140mV. to je celkovy odpor kabelu 0,0466 ohmu. jen tak me zajimalo ,jaky ubytek by byl pri 400A. vyjde nejakych 18,5V. to je dobry. zmeril sem este zakoupenou nahradu stejne delky - 16mm2 svareci kabel GCE. na trech metrech bylo 11mV. tak malo . at se jdou zahrabat. origo kabely maji vetsi odpor a vetsi ubytek. a navic mnohem silnejsi izolaci. v informaci pisou sice pouziti do 24V ,ale izolace se tvari ,ze by snesla 20kV. nabizi tedy za mensi penize daleko vyssi hodnoty parametru. a to se vyplati! staly jenom 270KC.
jako dalsi v poradi sem testoval skutecny prurez vodice. licna je tvorena 74-mi dratky o prumeru 0,2mm. prurez jednoho je tedy 0,0314mm2 ,dohromady teda 2,32mm2. kabely jsou oproti 16mm2 znatelne lehci ,a tedy i lepe prenosne ,coz je nesporna vyhoda a jednoznacne plus.
navic jako dalsi prijemne prekvapeni bylo zjisteni ,ze vlastni kontakty [pro prenos proudu z konce kabelu na spalek na baterii] ,zarici na dalku medi ,jsou pouze pomedene. po odreni stycnych ploch a obnazeni zelezneho vnitrku se tento ve vlhke garazi potahne vrsvickou rzi ,coz jeste zvysi uzitnou hodnotu tohoto vyrobku.
Offline
Nádhera taky si dobře pamatuju jak mi tyto podobné kabely jednou velmi pomohly, když jsem zůstal viset na chatě s vybitou baterií. Dovezl tyto zázračné kabely, pomocí nichž se stalo to co popisujete výše.
Po půl hodině jeho testování a neuvěření že to nic nenastartuje jsem si naštěstí vzpoměl na svářecí kabely....
Jen mě zaráží tohle se vyrábí u nás v ČR?! Ve značení nespletli si proud s napětím?
Offline
mira gtx jedinej dosel k jadru veci. myslim ,ze firma je pouze dovozce a tak pri prekladu navodu doslo k omylu ,jak se v dnesni uspechane dobe casto stava (preklad z cinskeho jazyka je skutecne obtizny). nutno tedy v navodu prehodit parametry napeti a proudu (startovaci kabely 12/24A , spojovany mohou byt pouze akumulatory se stejnym napetim 400V). dovozce toto da jiste rychle do poradku ,protoze je skoda kazit chybami v navodu tento vyrobek s jinak mimoradne vyjimecnymi parametry.
koncil bych se slovy naseho admina : "to se proste stava"
Offline
pa napsal(a):
...startovaci kabely 12/24A , spojovany mohou byt pouze akumulatory se stejnym napetim 400V...
Na to jsem vůbec nepřišel, že by to tak mohlo být. Díky. Rád si rozšířím obzory
Holt, to se prostě stává...
Offline
...jestli to nebylo fakt tím,že baterie byla hyn...když startujete baterii s jedním článkem špatným,může se stát i to,že vybijete "startéra"...a ten překlep s 400V?prostě se to stane...ale diakritika a gramatika by měla být ve fórech(nejen na tomto),samozřejmostí,vždyť jsme Češi,nebo ne?...
Offline
koník napsal(a):
...jestli to nebylo fakt tím,že baterie byla hyn...když startujete baterii s jedním článkem špatným,může se stát i to,že vybijete "startéra"...a ten překlep s 400V?prostě se to stane...ale diakritika a gramatika by měla být ve fórech(nejen na tomto),samozřejmostí,vždyť jsme Češi,nebo ne?...
omlouvam se za sve dlouhe vedeni ,ale krome narazky na diakritiku vubec netusim ,na jaky prispevek ci prispevky narazite?
Offline
musim povedat ze tieto kable startovacie su a nastartovat vedia, pozrite sa na majitelov tychto kablov ako ich nastartovali (nahnevali)
Offline
Proboha, jak jste mohli takové kabely zakoupit? Pak jsem se šel podívat do auta a mám je tam taky, tak už alespoň vím, proč to auto, které má baterku prázdnou, nejde nastartovat, ale kabely jde bez problémů použít jako prodloužení k nabíječce, takže je nevyhazujte. :-)
Offline
Podrobnější diskuze o těchto kabelech je v diskuzi k článkům na svarinfu.
Offline
Hledám svářecí kabely a našel jsem tohle téma, no taky mám tyhle rádoby startovací kabely, dali mi je v autobazaru když sem se snažil reklamovat vadnou baterii auto na poprvé chytlo protože baterie měla ještě dost energie ale pak mi to kdesi chciplo a tam sem zjistil co to je za šmejdy! Doma po útrapach sem je teda nevyhodil protože už sem byl úplně polomrtvý od toho tlačení auta! Na druhý den kdy už sem vychladl a zklidnil nervy sem pro ty atrapy našel dobré využití
a to k nabíječce tam v pohodě stačí i ty svorky z alobalu které se právě používají i u baubau svářeček, to taky nechápu jak to potom funguje, všiml sem si že u těch levných křápů se montují v Číně svářecí kabely z hliníkové kde se to dá u nás sehnat? Klidně byvh si kabel koupil ale nevím kde a aby teda nestál stejně jak měděný
Offline
Jo, na nabíječku jsou tyto kabely docela vhodné. Průřez, pokud to není zrovna baterka elektromobilu, na použitý proud stačí a ten silný plastový obal, který má v neinformovaných vytvořit dojem, že v těch kabelech je tlustý a dobře vodivý měděný vodič, dobře chrání proti mechanickému poškození.
Offline
jo taky sem si je kdysi kopil.. Na štítku svítilo velkým písmenem 400A
Vozil sem je v autě nepoužitý pro všechny případy, pak jsem je chtěl jednou použít a s benzínovou Fabii 1.4 to ani neotočilo, zato kabel byl za pár sekund pěkně teplej.
Nasranej sem rychle doma hledal čím bych to nastartoval a vzal sem lanko který používám na akupacky k RC letadlům.. poctivá měď a průřez 4-6mm no a samozřejmě to šlo bez problémů.
Výbornej produkt. se divím že to tolik let prodávají přesto že je to jasnej podvod.
Offline
er-zet napsal(a):
....Výbornej produkt. se divím že to tolik let prodávají přesto že je to jasnej podvod.
Podvod to je, ale trochu propracovanější. Použil jste je totiž nesprávně podle prodejce. Správně jste měl propojit baterie, počkat nějakou dobu a vybitá baterka se měla oživit, pak by jste s ní nastartoval. A ta silná bužírka je pro to, aby jste se nespálil pokud je použijete nesprávně a budete chtít přez ně startovat.
Kdo ustojí výše uvedené tvrzení, tak by měl kabely reklamovat a chtít vrácení peněz. Pokud by se to prodejci často vracelo, nejlépe bez obalu aby to nemohl podruhé prodat, tak snad to časem přestane prodávat.
Jenže, českej člověk zaplacenou korunu raději oželí než by to vracel, nebo na problém přijde po letech když je v nouzi a pak je na vracení pozdě.
Offline
Kabely jsem koupil jen pro kleště. Kabely zahodil a dal slušný průřez+propojil čelisti. Teď už pohoda.
Offline
A proklemovat pružinu a měď přivést až k čelistem.
Offline