SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 20-03-2020 20:00:45

ok
Člen
Registrovaný: 15-02-2019
Příspěvky: 33

Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Zdravim ve spolek.
Jak jiste znate, vite jak je nekdy obtizny svarit nejake drobnosti, jen tak heftnout k sobe malym proudem a vubec se trefovat elektrodou, zapalit oblouk... Vyrobil jsem si takovy special drzacek elktrody ktery toto znacne usnadnuje. Vice viz fotky, Nutno upozornit ze ac pripravek umoznuje paradni drzeni elektrody, a presne zapaleni oblouku, trefeni se na spravne misto tak tu hrozi nebezpeci popaleni, dotyku s catma pod napetim, zkrat takze je opravdu treba opatrnosti a hlavne vedet co delate. Ovsem fakt ze elektrodu v podstate drzim jako tuzku tak provest drobny svar je velmi snadne a hlavne toto je podstatny pro obcasne svarece - kutily kteri to takrikajic nemaji v ruce. Pouzity kablik je velmi ohebny a nebrani v pohybu elektrodou. Svarujeme minimalnim proudem, casto pod 30 A a rutilovou elektrodou aby bylo snadne zapalit opakovane oblouk bez oklepavani. Neni problem takto svarit treba dva draty prumer 3 mm za pomoci elektrody 3.15 mm pekne v pohode na stole s podeprenou rukou tak jako kdyz piseme tuzkou na papir. To co jsem svaroval viz obrazky je provedeno zamerne tlustou elektrodou 3.15 mm nejakou ER komunistickou, starou. Kablik je pomerne kratky takze slouzi jen jako prodlouzeni k beznemu svarovacimu kabelu s klestema viz fotky.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8918_kab1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8918_kab2.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8918_drz1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8918_drz2.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8918_post1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8918_post2.jpg

Offline

 

#2 20-03-2020 20:25:21

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3690
Web

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Pochvala!
Pracně jsem se naučil vařit drobnosti. Limituje mě váha a "neohebnost" kabelu.
Tvůj vynález s kusem nějakého příznivějšího měkkého kabelu upnutýho do kleští, určitě použiju.
Zejména když proud u takových svárů je nízký.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#3 20-03-2020 20:45:43

ok
Člen
Registrovaný: 15-02-2019
Příspěvky: 33

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

bourač napsal(a):

Pochvala!
Pracně jsem se naučil vařit drobnosti. Limituje mě váha a "neohebnost" kabelu.
Tvůj vynález s kusem nějakého příznivějšího měkkého kabelu upnutýho do kleští, určitě použiju.
Zejména když proud u takových svárů je nízký.

No hlavne ja jsem precijen starsi pan a klepou se me pastelky... tak je takovato drobnost k nezaplaceni. Nehlede na tezky kabel, navaroval jsem takto vrtacek 3 mm pro vrtani hluboke diry kouskem kulatinky malinko slabsiho prumeru a bezproblemu, 4 svary proti sobe, obrousit, parada.

Offline

 

#4 26-05-2020 09:08:17

f.zalud
Člen
Registrovaný: 29-10-2008
Příspěvky: 18

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

jaký kabel jsi použil ? (průřez) dík.

ok napsal(a):

Zdravim ve spolek.
Jak jiste znate, vite jak je nekdy obtizny svarit nejake drobnosti, jen tak heftnout k sobe malym proudem a vubec se trefovat elektrodou, zapalit oblouk... Vyrobil jsem si takovy special drzacek elktrody ktery toto znacne usnadnuje. Vice viz fotky, Nutno upozornit ze ac pripravek umoznuje paradni drzeni elektrody, a presne zapaleni oblouku, trefeni se na spravne misto tak tu hrozi nebezpeci popaleni, dotyku s catma pod napetim, zkrat takze je opravdu treba opatrnosti a hlavne vedet co delate. Ovsem fakt ze elektrodu v podstate drzim jako tuzku tak provest drobny svar je velmi snadne a hlavne toto je podstatny pro obcasne svarece - kutily kteri to takrikajic nemaji v ruce. Pouzity kablik je velmi ohebny a nebrani v pohybu elektrodou. Svarujeme minimalnim proudem, casto pod 30 A a rutilovou elektrodou aby bylo snadne zapalit opakovane oblouk bez oklepavani. Neni problem takto svarit treba dva draty prumer 3 mm za pomoci elektrody 3.15 mm pekne v pohode na stole s podeprenou rukou tak jako kdyz piseme tuzkou na papir. To co jsem svaroval viz obrazky je provedeno zamerne tlustou elektrodou 3.15 mm nejakou ER komunistickou, starou. Kablik je pomerne kratky takze slouzi jen jako prodlouzeni k beznemu svarovacimu kabelu s klestema viz fotky.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 8_kab1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 8_kab2.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 8_drz1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 8_drz2.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _post1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _post2.jpg

Editoval f.zalud (26-05-2020 09:08:55)

Offline

 

#5 26-05-2020 10:22:58

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 5820

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Já bych se nebál ani 10mm²


Omicron GAMA 1900L HF; Omicron GAMASTAR 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#6 26-05-2020 12:05:33

ok
Člen
Registrovaný: 15-02-2019
Příspěvky: 33

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

varok napsal(a):

Já bych se nebál ani 10mm²

Zdravim Vas
Jo ani 10mm2 neni problem protoze proudove zatizeni kabelu je bezne 10 A/1mm2 (trvaleho proudu) takze i Vami uvedeny prurez kabelu 10mm2 odpovida cca 100A coz je OK. Problem vznika akorat u jednofazoveho invertoru kde nenadaly ubytek na slabem kabelu zhorsuje svarovani ale toto je proste z principu. Toto je dano vykonovyma moznostma jednofazove site 230V

Offline

 

#7 26-05-2020 12:44:44

Jestřáb
Člen
Registrovaný: 01-06-2018
Příspěvky: 35

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

ok: šikovná vychytávka! Jen trochu šťouravý dotaz - ta podložka mezi okem a tím kusem šíny je cupalová? A ten kus šíny je hliník?

Offline

 

#8 26-05-2020 13:48:26

ok
Člen
Registrovaný: 15-02-2019
Příspěvky: 33

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Jestřáb napsal(a):

ok: šikovná vychytávka! Jen trochu šťouravý dotaz - ta podložka mezi okem a tím kusem šíny je cupalová? A ten kus šíny je hliník?

Zdravim Vas
Ta podlozka je cupalova a sina je hlinik. Zrovna sem mel nejaky zbytky hlinikovych pasovin tak jsem je vyuzil. Navic hlinik nezoxiduje tak jako treba med ci mosaz kdy potom kontakt medi co je v klestich vytvori vyboj a dojde k pripeceni medi na med. Lepe vzdy pouzit jinych kovu.

Offline

 

#9 26-05-2020 14:44:03

Jestřáb
Člen
Registrovaný: 01-06-2018
Příspěvky: 35

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Paráda, myslel jste na všechno. Já si podle fotky říkal, že je to ona. S tím připečením stejného materiálu je to dobrý nápad. Jen taková drobnost, co se mi v praxi osvědčila a jednou taky vymstila - dodržovat u šroubového spoje alespoň minimální přesah dříku šroubu přes matku. Ale to se jedná spíše o mechanicky namáhané spoje, což není tento případ.
Moc se mi to líbí a vyrobím si ho také. Jeden z mých prvních svárů byl prasklý pant na dvířkách v podezdívce chaty, kde byla pro sváření jen nepatrná mezírka a s velkými kleštěmi se tam nedalo inteligentně operovat. Mít tenkrát tenhle forichtung, měl jsem to zavařený asi o hodinu dřív a 100 sprostých slov míň big_smile

Offline

 

#10 26-05-2020 20:44:53

Jestřáb
Člen
Registrovaný: 01-06-2018
Příspěvky: 35

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

ok napsal(a):

...navaroval jsem takto vrtacek 3 mm pro vrtani hluboke diry kouskem kulatinky malinko slabsiho prumeru a bezproblemu, 4 svary proti sobe, obrousit, parada.

U toho by mě prosím zajímala použitá elektroda a hodnota svářecího proudu. To už je výkon hodný poklony japonského mistra Uko Ješity...

Offline

 

#11 27-05-2020 13:21:56

ok
Člen
Registrovaný: 15-02-2019
Příspěvky: 33

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Jestřáb napsal(a):

ok napsal(a):

...navaroval jsem takto vrtacek 3 mm pro vrtani hluboke diry kouskem kulatinky malinko slabsiho prumeru a bezproblemu, 4 svary proti sobe, obrousit, parada.

U toho by mě prosím zajímala použitá elektroda a hodnota svářecího proudu. To už je výkon hodný poklony japonského mistra Uko Ješity...

Proud cca 30-40 A bezne nei problem takto svarovat kdyz elektrodu drzite jako tuzku pri psani. Na navareni 3mm vrtacku timto zpusobem je v podstate jedno jakou elektrodu pouzijete zda 2 ci az 3.2 vtip je v tom fajnovym drzeni elektrody. Kdyz k tomu pridate metodu kovovych pilin: http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=12221 tak je to parada.

Offline

 

#12 27-05-2020 13:28:15

ok
Člen
Registrovaný: 15-02-2019
Příspěvky: 33

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Jestřáb napsal(a):

Paráda, myslel jste na všechno. Já si podle fotky říkal, že je to ona. S tím připečením stejného materiálu je to dobrý nápad. Jen taková drobnost, co se mi v praxi osvědčila a jednou taky vymstila - dodržovat u šroubového spoje alespoň minimální přesah dříku šroubu přes matku. Ale to se jedná spíše o mechanicky namáhané spoje, což není tento případ.
Moc se mi to líbí a vyrobím si ho také. Jeden z mých prvních svárů byl prasklý pant na dvířkách v podezdívce chaty, kde byla pro sváření jen nepatrná mezírka a s velkými kleštěmi se tam nedalo inteligentně operovat. Mít tenkrát tenhle forichtung, měl jsem to zavařený asi o hodinu dřív a 100 sprostých slov míň big_smile

JJ clovek si musi umet poradit to je bez debat. Nejvetsi problem je sehnat paradne odebny kablik z jemnych vlaken aby byl maximalne ohebny coz se mi podarilo, kablik ma navic textilni izolaci takze ani ta ohebnost neomezuje. Jo mate pravdu k presahu matky, rika se cca 2.5 zavitu pres matku, zde ale utopeni neni na zavadu a proud velmi nizky na takovy spoj.

Offline

 

#13 27-05-2020 14:27:02

Jestřáb
Člen
Registrovaný: 01-06-2018
Příspěvky: 35

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Navíc dřík šroubu u takto správně provedeného elektrovodného spoje nebude v podstatě proudově zatěžován vůbec a slouží jen jako mechanické spojení. On se šroub jako vodič ani použít stejně nesmí. Ale to je vidět, že to víte, když jste použil tu cupalovou podložku.
To navařování tenkých věcí mě čeká, sice 2x takový průměr (6mm šroub) ale tahle vychytávka na to bude jako dělaná. Díky a držím palce u dalších zlepšováků!

Offline

 

#14 27-05-2020 20:47:35

ok
Člen
Registrovaný: 15-02-2019
Příspěvky: 33

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Jestřáb napsal(a):

Navíc dřík šroubu u takto správně provedeného elektrovodného spoje nebude v podstatě proudově zatěžován vůbec a slouží jen jako mechanické spojení. On se šroub jako vodič ani použít stejně nesmí. Ale to je vidět, že to víte, když jste použil tu cupalovou podložku.
To navařování tenkých věcí mě čeká, sice 2x takový průměr (6mm šroub) ale tahle vychytávka na to bude jako dělaná. Díky a držím palce u dalších zlepšováků!

Je to jak pisete. Navarovani 6mm kulatiny to je sranda s timto pripravkem, Muzete pouzit klidne 3.2mm elektrodu a nejlepe rutilovou kdy ji neoklepavate. Moje fotky jsou z navarovani 6mm roxoru na 10mm drat natupo.

Offline

 

#15 27-05-2020 21:32:50

Jestřáb
Člen
Registrovaný: 01-06-2018
Příspěvky: 35

Re: Svarovani, fajnova prace pro drobnosti

Elektrod 3,2mm mám od tchána celý balík. Ten s nimi svářel ledacos. Až mi připadalo, že jiný průměr eldy ani nezná. Nevím, jak to dělal, ale nikdy se nepropálil skrz matrjál a nezavařil strusku. Asi to měl v paži. Jsou to E-R 118 a vaří se mi s nimi asi nejlíp. Třeba vingly 25x25mm, tam je taková postupová rychlost že než se mi to stačí na 120A propálit, už mám svár hotový. A žádné kývání do stran jako s 2mm elektrodou. Samozřejmě vždy jen jednu stranu spoje a jdu na další, aby původní mohl vychladnout. Asi se to takhle nemá dělat, takový průměr elektrody na takovou tloušťku matrjálu ale mě to takle jde a když jsem takový spoj dvou vinglů upnul do svěráku a na druhý konec nasadil trubku, tak se dřív vingl ohnul, než aby praskl ve sváru. A to mi na kutění okolo chaty bohatě stačí. Takže vím přesně co myslíte, nebát se s tlustou elektrodou na slabý matrjál.

Editoval Jestřáb (27-05-2020 21:33:30)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS