SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
slušná práce autokrosi, máknul sis
ten odlitek, ten blok mi připadá jako dost nekvalitně odlitý.
Ve slévárně mohli mít ve formě nějaký bordel který se promíchá s roztavenou litinou při lití.
Parkrát jsem v nějakých slévárnách byl, všeobecně je to hodně špinavý proces.
Ten blok je odlitej v dobách dávno minulých kdy majitel fabriky (stát) hleděl hlavně na množství produkce.
Offline
bourač: jo, chovalo se to podivně
Offline
To jsou zase žvásty . V těch dobách byly země v Evropě skoro bez traktorů . A tolik traktorů jako tenkrát se v tomto područenství již nikdy nevyrobí . Zde se může už jen bourat , co my a naši otcové dokázali . Tady již nic nevznikne . Tohle odlili , když si bourač sotva hrál v kbelíku na horníka .
Offline
bobobo: co je tohle za hovadinu a co to má společného s tématem?
Offline
bobobo napsal(a):
To jsou zase cynty , copak ocel je litina ?
tady se pouč hochu: https://e-konstrukter.cz/novinka/jaky-j … anou-oceli
jak jsi (jako obvykle) projevil svou neznalost při výrobě damascenské oceli dle Zdeněk11.
A Ládes se tě na něco ptal - tak odpověz - pokud umíš.
Offline
autocross napsal(a):
Jistě, je to tenhle typ, nádherně zapalují, hoří i svařují a cena 36Kč za jednu.
https://postimg.cc/f39rDG6c
Zdarec.Díky za tip Atocrossy!Bohužel po jednotlivých kusech jsem prodej nikde nenašel.Bral jsi asi celé balení,že?
Případně jestli můžeš hodit odkaz.Díky:)
Offline
momák: kupoval jsem je tady: https://www.narex-makita.cz/svarecky/lincoln
Ani jsem netušil, že je tam budou mít, šel jsem tam pro něco jiného. A prodávají normálně na kusy, já jich bral 40.
Offline
Nás zámečníky alespoň kdysi učili o litině i oceli , jejich výrobách , vlastnostech , tabulkách tříd s vlastnostmi nazpaměť ! Dej tam odkaz na učebnici , ne na dnešní zobecněné , nic neříkající neodborné plky .
Offline
proti tomuto tvému příspěvku nemůžu napsat ani slovo. Kdybys sis přečetl příspěvek od Zdeněk11 pořádně jistě by jsi přišel na to že nepíše o žádném kování litiny. Psal o použití boraxu - já to pochopil jako činidlo pro kovářský svár.
Offline
Děkuji Autocrossy za odkaz:),ať se daří a motor,nechť slouží!
Offline
panove jalitinu svařuji těmi pistnimi kroužky tigem a super pistni kroužky mam zadarmo
Offline
Tak další litinová výzva:
https://postimg.cc/RWJfMg01
Offline
Myslíš tu prasklinu mezi ventily? Tak na to pozor. Dá se opravou domršit celá hlava. Nejlépe zaletovat mosazí. Samozřejmě pak na kontrolu rovnosti a tlaková zkouška. Hlava stejně praskne opět mezi ventily. Připadá mi, že jsou i dost utopená sedla ventilů. Vyvložkovat, rovnou udělat i vodítka ventilů a vyměnit trubky okolo zdvihátek ventilů, nejlépe nerez, ale blbě se roztejpovává, snažší je topenářská měďená. Ta ale nemá správný průměr, musí se trnem roztáhnout, nezabrušovat kvůli tomu kroužky na zdvihátkách. Při dekompresi by padaly zdvihátka.
Offline
Ahoj, nenajde se tady nekdo kdo ma a byl by ochotny prodat par TIG dratu CuAl-A2 ?
Muzete mi doporucit drat na litinu, ktery je bezne sehnatelny u nas?
Dekuji
Editoval Tom_ (14-10-2022 09:26:02)
Offline
Litina se dá svářet oklepanou elektrodou 723 kromě již zmíněných pístních kroužků...Bez předehřevu,
jen si hlídat interpas.
Offline
Ahoj chlapi, nechci otvírat nové vlákno. Jdu pro radu k odborníkům!
Mám motor Peugeot r 2019 - nabouraný - litinový blok trochu natržený úchyt (drží další litinový hiníkový odlitek - držák). Kouknete na foto.
Za ním je olej.
Není nutné tento úchyt používat (hliníkový držák drží asi dalších 5 šroubů), takže jenom zabezpečit aby prasklinou nevzlínal.
Mám dotaz zavařit? Nebo použít nějaký ten tekutý kov? Popř. jaký?
Nějaké zkušenosti? je tu někdo okolo Kladna kam bych mohl případně dojet?
Tady mám kamaráda co by to udělal, ale má voperovaného budíka a již nesmí vařit :-(
Orezlé je to, protože jsem to odmastila již motor od té doby nenastartoval... Takže vlhko.
Děkuji za jékokoli rady Pavel M.
Offline
otázka co pro vás bude jednodušší.já osobně bych to prubl zalepit Belzonou,když to nepodrží zkusil bych to znovu a líp,pokud ani pak ne zavařil bych to
Offline
Otázka je, jak umíš vařit. Asi moc ne, jinak by ses tu neptal
Takže pokud to tam být nemusí, tak bych v tom místě vyříznul závit, našrouboval do něj další olejovou zátku, a bylo by vyřešeno. Vybral bych si kónickou, abys nemusel řešit zvenku dosedací plochu. Zalepit pro sichr Loctitem, kterej odolává olejům a teplotám. Třeba 603, 638, ...
Editoval pafik1605 (23-04-2023 10:55:19)
Offline
pafik1605 napsal(a):
Otázka je, jak umíš vařit. Asi moc ne, jinak by ses tu neptal
Takže pokud to tam být nemusí, tak bych v tom místě vyříznul závit, našrouboval do něj další olejovou zátku, a bylo by vyřešeno. Vybral bych si kónickou, abys nemusel řešit zvenku dosedací plochu. Zalepit pro sichr Loctitem, kterej odolává olejům a teplotám. Třeba 603, 638, ...
Děkuji za rady.
Nevím jak myslíte zašroubovat zátku? Teče to okolo tou prasklinou (byla tam nevzlínána mastnota okolo), ne ze závitu.
Ano vařit neumím, proto to dávám sem jestli je někdo poblíž, kdo ví o co jde. A jestli to má cenu zkoušet?
Čtu tu také vařit mosazí?
Offline
Ládes napsal(a):
otázka co pro vás bude jednodušší.já osobně bych to prubl zalepit Belzonou,když to nepodrží zkusil bych to znovu a líp,pokud ani pak ne zavařil bych to
Děkuji, píšete Belzona.
Našel jsem na kov Belzona 1111.
nebo mám shánět nějakou jinou?
Offline
jejda... pikslu mám už dlouho,tenkrát mi to přišlo drahý jak čert,ale při součaných cenách elektrod a PM na litinu.... a ano je to na kov,takže asi to bude ta 1111.
Offline
Prasklina není skrz, protože jinak by to nebylo světle rezavé, ale vzlínáním oleje zevnitř tmavě mastné rezavé. A v podstatě by to nešlo odmastit.
Epoxid plněný kovem podle mne nijak do té štěrbiny nepůjde, bude to držet jenom zvenk u a to je otázka, jestli to při těch změnách teplot motoru udrží. Vůbec je mně trochu divné, že to je v litině, z jedné strany tak poměrně silná prasklina a přitom to na tom bloku drží a neupadne. Je otázka, jestli ta prasklina se nebude vibracemi při provozu rozšiřovat.
Já bych naředil neutrální silikon troškou acetonu, aby byl řidší a zatekl do štěrbiny a pořádně to s ním napajcoval. A po nějakém týdnu týdnu nebo tak nějak, až by zatuhnul i ten silikon uvnitř štěrbiny dal dela ještě jednu vrstvu zvenku tentokrát neředěného neutrálního silikonu.
Pokud to je skutečně odmaštěné, neutrální silikon by k tomu kovu měl skutečně přilnout a protože silkon je měkký a pružný, měl by držet i při kolísání teplot za provozu a být odolný i vibracím.
A modlil se, aby se ta prasklina nerozšířila skrz dovnitř bloku.
Offline
mupavel napsal(a):
pafik1605 napsal(a):
Otázka je, jak umíš vařit. Asi moc ne, jinak by ses tu neptal
Takže pokud to tam být nemusí, tak bych v tom místě vyříznul závit, našrouboval do něj další olejovou zátku, a bylo by vyřešeno. Vybral bych si kónickou, abys nemusel řešit zvenku dosedací plochu. Zalepit pro sichr Loctitem, kterej odolává olejům a teplotám. Třeba 603, 638, ...Děkuji za rady.
Nevím jak myslíte zašroubovat zátku? Teče to okolo tou prasklinou (byla tam nevzlínána mastnota okolo), ne ze závitu.
Ano vařit neumím, proto to dávám sem jestli je někdo poblíž, kdo ví o co jde. A jestli to má cenu zkoušet?
Čtu tu také vařit mosazí?
Myslel jsem udělat tak velkou díru, aby se v ní schovala ta prasklina. Olejový zátky mívaj velké průměry a jemný závit, mohlo by to jít. Takhle z fotky bez měřítka se to samozřejmě jen odhaduje.
Offline
Já bych našel kones trhliny. odvrtal vybrousil odmastil jak jen by to šlo a vytmelil belzonou. obrousil i kolem a belzonu a udělal tam "hrb, aby byla větší plocha. Už jsem to tady někde psal, že jsem v 70tých letech minulého století zatmelil belzonou prasklý článek litinovéhop kotle. Praskl v místě spojovací zděře. Tak jsem to trochu vybrousil zatmelil s táhnul. Drží to dodnes.
Offline
Zatku by som tam vzhľadom na dĺžku štrbiny nedával. Belzona jak píše Famater by bola vhodná, avšak dosť drahá. Najspoľahlivejšie by bolo zváranie. Ja som pred cca 50-tími rokmi si vyrobil problém, že som si na sústruhu SR200, v snahe o využitie koníka čoby lisa, som utrhol na tom koníku zadnú časť. Napriek tomu, že som so zváraním liatiny nemal žiadne skúsenosti som to vlastnoručne zavaril nedopalkami (špakmi) nejakých UTP elektród, ktoré mi dal jeden môj známy zvárač. Špaky preto, lebo tie UTP-čka boli vtedy veľmi drahé a boli zváračom vo firme vydeľované a tí si nedopalky odkladali. Nechcem dávať návody aký spôsob zvárania treba použiť, nato sú tu ozajstní odborníci, ale prezradím, že som to robil tzv. ultra studeným spôsobom. Bez predohrevu krátke húsenky a každú som roztemoval. Drží to dodnes.
Offline