SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Tak já si teda pořídím nějaký na 230V a zapojím ho paralelně k primáru trafa. Děkuji za radu.
Jo a tu desku s elektronikou z Telmigu není problém. Schéma z Bimaxu já mám a z Telmigu ne. Elektronika a elektrika je můj koníček, tedy ji docela rozumím, tak by asi nebyl problém to nějak rozřešit. Vždyť na těch deskách je jen přívod napájení 230V, výstup k primáru trafa, na spínač v pistoli hořáku a to by mělo být vše, ne?
Editoval varok (11-10-2010 19:24:20)
Offline
Dobrý den,
dík, rozšířil jsem si svůj obzor a bylo to tu jako v manéži Bolka Polívky.
S pozdravem Zdeště
P.S. All to má jasný bylo napsáno 6, tak 6 a basta.... .
Offline
alll napsal(a):
dnes jsem se dival do sva svařečky na muj ventil plynu shermen je na nem napsano 24 V 7 VA to je cea 3,4 W
??? tohle nějak nechápu... Ventil 24V, 7VA, z toho vychází proud 0,292A. No nic, radši jdu spát...
Offline
Asi by jsi měl , alle , opustit elektrické teorie . Není Ti znám pojem VA a W , jalový proud . A o tom to je . Ta elektřina se opravdu nespotřebuje , jen to , co se přemění v teplo na ohmickém odporu cívky a ztrátě v magnetickém obvodu . Zbytek je JEN magnetizační proud , který běhá sem a tam a nespotřebuje se . Ale to platí pro všechny indukční spotřebiče . Že příkon ve VA se nerovná příkonu ve W. Číslo VA je vždy o účiník vyšší . Takže ale trafo pro ventil musí být schopné dodat ty VA , protože tam skutečně tečou i když se nespotřebují . A to byl stejný omyl , jako zde někdo psal , že měřil příkon transformátorové svářečky Wattmetem . Je to úplný nesmysl .
Offline
alll napsal(a):
alofok napsal(a):
alll napsal(a):
dnes jsem se dival do sva svařečky na muj ventil plynu shermen je na nem napsano 24 V 7 VA to je cea 3,4 W
??? tohle nějak nechápu... Ventil 24V, 7VA, z toho vychází proud 0,292A. No nic, radši jdu spát...
zaznamenal jsem jeden typ co nanem bylo napasan 6A ale zrejme to bylo špatne napsano tento bežne používam mam ho doma bežne i 5 kusu..
Dobrý den Alle,
víte co se mi na Vás líbí? Že se nevzdáváte. Řeknu Vám, to se jen tak nevidí. Už jsem v životě slyšel mluvit hodně "odborníků", ale ti třepali takové blafy, že se člověk styděl a raději mlčel. To Vy, jste aspoň upřímný a berete věc ohromně s nadhledem. Přeji, upřímně, hodně zdaru.
Dnes je pěkný den tak ať i Vám sluníčko září.
S pozdravem Zdeště
P.S. Ta manéž byla nadsázka mně dostalo to nadšení z ventilu. Nechtěl bych, aby se to někoho dotklo, ale tak to nějak přišlo.
Offline
Stane se každému. Buď se All přehlédl, nebo to bylo vážně špatně napsané. Mě jen fascinoval tak obrovský proud.
A teď mě prosím nekamenujte, nejsem vyučený elektrikář. Ale VA jsou jiná veličina než W? Já si až doteď myslel, že je to to samé, jednotka výkonu. Že se kdysy používalo Waty a dnes se přechází na jednotku VA. Tak děkuji za poučení.
Editoval varok (12-10-2010 15:45:09)
Offline
Pro odporovou zátěž platí 100VA=100W, pro indukční a kapacitní to neplatí, protože posunují fázi napětí vůči proudu, proto se udává ve VA
Offline
1b: děkuji za vysvetlení.
Koupil jsem včera kovový bovden do svářečky, stál 89,-kč. Sice to s výměnou nebylo tak moc jednoduché, ale povedlo se. Svařuje to o mnoho lépe. Ta krátká hadice od hořáku je ale opravdu na nic. Uvažuji že opravdu vyzkouším koupit tu delší hadici, alespoň 2,5m. Lepší by bylo dokonce 3m, ale jak psal Zdeště, tak nevím jestli mi to ta svářečka utáhne. Nevím tedy, proč všude na netu píší, že jsou tyhle svářečky dobré na karosařinu, když tenhle kratoučký bovden je na vyvařování aut fakt hodně krátký. Když chcete svařovat na nějakém málo dostupném místě, třeba uvnitř auta, tak se různě ohýbá přes hrany a kolikrát i tak nejde dosáhnout kam potřebujete. Hm.
Offline
Dobrý den,
tyto zařízení se opravdu využívají pro karosářské práce velmi často.
Jeden důvod je ten, že karosáři příliš mnoho nesvařují, ale spíše vytvářejí body. Málo který také potřebuje kuklu. Hořák je sice krátký, ale zařízení je lehoučké a malé tak se vejde kamkoliv potřebujete.
Druhý důvod, proč, je skutečnost, že ti kdo prodávají autoservisní potřeby toto karosářům nabízejí a patřičně vychvalují. To co zákazníka okouzlí je také cena. OPTICKY vypadá velmi zajímavě, ale opak je pravdou. Nedávno jsem četl nabídku na podobné zařízení. Byl to blábol na blábol, například, svářecí hadice je ohebná, nebo že v balení je kladka i na 0,6 drát, nebo že zařízení může svářet nerez i hliník apod.
Hořák 3m není takový problém, ale musíte respektovat mechanické poměry o to více. dával jsem do toho zařízení i 4m, chodilo to, ale musel se upravit podavač a svářeč musel být troch opatrnější. Více méně, to bylo jeho přání.
S pozdravem Zdeště
Offline
Zdeště: vše chápu, svářečky jsou malé a lehké, cena pro karosáře asi docela přijatelná. V jednom servisu jsem dokonce nedávno viděl ten Einhel ještě v červené bedně a svařoval nádherně. Myslím nějaký Einhel SG 140, nebo tak nějak. Že s těmihle mašinkami nejde svařovat nerez a hliník je jakné, to jsou jen lži prodejců. A že to nemá drážku na 0,6mm drát? tak to tedy čumím. U té mé má kladka dvě drážky, větší a menší, tak jsem myslel, že větší je na 0,8 a menší na 0,6mm drát. Nebo je ta větší na trubičkový drát 0,9mm a menší na 0,8mm klasický? A čeho se prosím vás týká ta úprava podavače? Jak jste nedávno psal, že musím mít bovden dobře usazený až u kladek podavače a v pistoli, tak je potřeba ještě nějakých složitějších úprav?
A teď celkově. Jak jsem psal, s kovovým bovdenem to jede o mnoho lépe, ale ten krátký bovden je dost nepříjemná věc. Tím delším bovdenem bych se právě ve větší míře vyvaroval ostrým ohybům hadice s bovdenem a zase bych svářečce pomohl. U karosařiny je potřeba někdy svařovat na opravdu špatně dostupných místech, tak to s tou hadicí není dobré.
Offline
Dobrý den, opět otevřu téma. Chtěl bych se opět zeptat na pár otázek, jestli bude někdo hodný a poradí? Jak už jsem psal, tak jsem vyměnil bovden za kovový. Zlepšilo se to, a svářečka není tak moc citlivá na ohýbání bovdenu. Všiml jsem si, že ten plastový bovden byl navíc zlomený, tak tam byl asi problém. Když ale boduji, což je v karosařině nejlepší, pořád mám problém, o kterém jsem psal výše. Na delší sváry zvařuje svářečka nádherně, ale na body hoří oblouk jakoby nepravidelně a občas to špatně zapaluje oblouk. Prostě potřebuji jen impulsy asi 1-2 sekundy a to už je menší problém. Svářečka prostě svařuje prskáním a vynecháváním. Vím že je to i hodně o čistotě svařovaného materiálu apod., ale i když mám čisté plechy, tak to zlobí. V čem by mohl být prosím problém? Pomohly by tedy ty kondenzátory? U delších svárů, asi 2 sekundy a více, tak housenka je docela pravidelná a oblouk hoří pravidelně. Když je hubice, kolik by měl být zapuštěn průvlak(tryska, špička) v hubici? Už jsem něco o tom četl na svarinfu, ale nějak jsem to moc nepochopil.
Offline
Já jen opisuji , ce zde myslím popsal zdeště . Asi je to tím , že máš "někde" volný prostor pro drát , kde se může napružit . Takže dojde k nárazu drátu bez oblouku na materiál a uhoří kus , ten je nahrazen drátem z "napružené rezervy" , tak zase narazí až na svářený materiál a zase zapálí-uhoří ... Kdežto při ustáleném oblouku jde drát opravdu nastavenou rychlostí . Tak jsem si to technicky přeložil .
Offline
Zkuste kondíky, jinak s tím asi nejde nic dělat.Je to trochu komplikované , ale výsledek se dostaví. Stačí cca 20 000 mf.
Offline
Takže ty kondíky pomůžou? Já si až doteď myslel, že ty kondíky pomohou spíše u svářeček, které i tak špatně svařují. Ta má svařuje dobře, ale ty delší sváry. Když dám svár třeba i 5mm, ale držím sepnuté tlačítko déle jak dvě sekundy, tak to udělá krásný svár. I bodové sváry, ale na hrubší plechy, třeba 1,5mm, kde se může držet zapnuté tlačítko déle, jsou dobré. Ale autoplechy jsou opravdu moc tenké, asi 0,6-0,8mm a tam je potřeba na okamžik zmáčknout a pustit. Třeba jen tu 1 sekundu. Zdeště mi to tady už vysvětloval, ale píše jakoby v hádankách. Pořád nevím, kde je ten zásadní problém. Bovden jsem dal kovový. U podavače je až těsně u těch kladek. V pistoli končí u toho ventilku na plyn. Mám zatím jen mechanický, který je v pistoli. Pak je taková jakoby trubička, která vede až do hubice. V bývalé firmě, kde jsem předtím dělal a jiné profi svářečky CO, které jsem viděl mají bovden až úplně k tomu zavitu, kde se šroubuje průvlak. Tam je ten problém?
Editoval varok (01-11-2010 17:34:18)
Offline
Dobrý den,
Zdeště v hádankách nechce mluvit, milý Varok, ale naváže na to co jste tu uvedl : " .... bowden končí u mechaniského ventilku v rukojeti hořáku"... . A dál - a dál je jen mech. ventil plynu a trubka končící špičkou / průvlakem/. Trubka má průměr cca 3,5mm a to je ten zádrhel Varok.
Psal jsem jasně: bowden až ke špičce ! ! ! ! !
S pozdravem Zdeště
Offline
Tak to jsem špatně pochopil. Tak že jak končí ten bovden plastový u toho ventilku plynu, a pak už je jen jakoby ta trubka, do které se šroubuje průvlak, tak to je tedy asi ten problém, jak píšete. Ano, ta trubka má vnitřní průměr zhruba necelých 4mm a to je ten problém? tak já tedy zkusím natáhnout ten bovden až k průvlaku. A to jde? Já myslel, že ten ventilek plynu je konečná. Tak to zkusím ještě jednou rozebrat a kouknout, jestli ten bovden půjde protáhnout i tím mezikusem od ventilku plynu. Je to taková jakoby kostička, nevím, jestli to už není přímo ten ventilek. Předělám to a pak napíšu. Kondenzátory se mi tam ale nechcou moc dávat, ale kdyby nebylo jiné řešení, tak je tam samozřejmě dám.
Editoval varok (02-11-2010 16:49:39)
Offline
Dobrý den,
jak už jsem psal tady někde, některé hořáky to umožní protáhnout a některé ne. Bohužel není jak to rozlišit.
V kostičce je skutečně ventilek, Když to rozděláte zjistíte, že drát jde mimo a osově do trubky. Tady je nutné se podívat ,zda lze otvor zvětšit a jak se dá dále postupovat.Bylo by možná jednodušší ventil vynechat úplně zachovat jen tlačítko, bowden natáhnout až ke špičce a ventil použít elektrický na 24V a zapojit jej na sekundár.
S pozdravem Zdeště
Offline
Aha, tak to se musím mrknout. Zkusím to nějak vykutit. Ventil bych ale asi použil na 230V ať to zbytečně nezatěžuje už tak dost mizerné trafo. Popř. bych dal jak píšete na 24V ale na posuv a ventil bych použil malé trafko zvlášť. Tak vám opět mockrát děkuji Zdeště. Stejně tady asi porádíte skoro nejvíce ze všech. A žádné předělávání svářeček na něco jiného.
Offline
Dobrý den,
těch pár miliampér proti cca 80A je naprosto nic a další tráfko a jiné komplikace nepotřebujete. Dejte na mne. Na sekundár dejte ventil 24V a máte po starostech jak a co dál řešit. Je to ten nejosvědčenější a nejrychlejší způsob.
Co se týká toho bowdenu:
Až budete kutit, nezapomeňte, že bowden v originál hadici má naprosto volné pole a může se tam i různě deformovat! výsledek tedy může být velmi tristní.
S pozdravem Zdeště
Offline
Tak já to chápu, musím ten bovden uložit tak, ať se nemůže nikde uhnout a ohnout se. Tak já zkusím tedy dát ten elektroventil na 24V a budu vám věřit. Elektroventily sice smlsnou jen pár mA, nebo spíše 100ek mA, ale když už tam je i napojen posuv? To to trafo docela zatěžuje a každý ampér dobrý. Ale zatím to tedy zkusím napojit vše na sekundár sv. trafa a uvidí se. Ten bovden se mrknu, jestli by šel protáhnout přímo tím ventilkem na plyn. Jestli ne, tak ho vytěpu ven a dám ten elektroventil.
Offline
Dobrý den,
já jsem sice nikdy neměl potřebu měřit spotřebu motoru podavače, ale soudě podle profi podavače, který nepřesáhne 4A pak tento "prťavec" má asi tak 1/3 tedy do 2A. Stále platí 80A a 2A nic proti ničemu. Navíc se jedná o zkratový proces tak, že proud zde pulzuje jen to fičí.
A "nehrabte" se v tom, co nepotřebujete a makejte na té své svářečce, ať už sváříte.
S pozdravem Zdeště
Editoval zdeště (04-11-2010 20:39:01)
Offline
Dobrý den, děkuji za povzbuzení. Dnes odpoledne půjdu do garáže, tak se pustím do úprav. Ještě bych chtěl poprosit, jaké značky elektroventilů jsou dobré? Mám strach, ať zase nenaletím podvodníkům, kteří prodávají součástky a náhradní díly do svářeček nevalné kvality. Ať nekoupím elektroventil, který mi po měsíci odejde. A kolik tak asi ty ventily stojí? Ne u Gamasvaru, ale u nějakých slušných prodejců?
Editoval varok (05-11-2010 15:57:39)
Offline
Nyní jsem koukal , nakažen Allem , na alegro a 4kladka tam má 3,5A , dvoukladka 2,5A a ještě je tam taková jednorázovka , ta bere ještě méně .
Offline
Dobrý den,
je dobrá cena 270,--? Co vím ventil je standardní a není na něm co vymyslet. Dobré je mít z jedné strany, vstupní, závit G1/4 pro nátrubek a přev. matici a z druhé stačí jen dřík pro hadičku na plyn. Tělo mosazné ne plast. Jsou totiž i jiná provedení pro různá uchycení a přívody plynu.
Tak, snad už jsme napsali vše.
S pozdravem Zdeště
P.S. Alll je skutečně nakažlivý
Editoval zdeště (05-11-2010 15:48:12)
Offline
Byl jsem v garáži a ten bovden asi nepůjde provléct přes ten ventilek. Tak ho vytáhnu úplně, dám elektroventil plynu, jak jste mi radil a uvidím, jestli se to zlepší.
A teď ještě z jiného soudku. Jak mi někdo psal, že to střílení a různé vynechávání je způsobeno tím, že drát nezapálí oblouk, někde se napruží, kousek odhoří, posuv pošle drát dále a tak se to pořád opakuje. Čím je prosím způsobeno to? Teroreticky se nezapálí oblouk, když je někde malé napětí, nebo jiný problém? Ještě překontroluji všechny silové spoje.
Jinak jak už jsem psal, na delší sváry svářečka svařuje nádherně. Oblouk hoří pravidelně, samozřejmě záleží na nastavení.
Offline