SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím ve spolek,
s tatou máme malou autodílnu a v ní autogen no a problém je ten že plyn dochází svářečák propadlej....
tak mě napadlo ža na klasický vaření (výfuky,blatníky, sem tam dobře přístupná díra a nějaké to kutilsví by stačil mma invertor ne?)
a chci se zeptat zda by na rozjezd stačil tenhle: Invertor ONDULIX 100
http://www.svarecky-obchod.cz/akcni-set … htm#tabs-6
máte s ním někdo zkušenosti, popř. s vařením aut metodou mma obecně a jakou elektrodu k tomu (je mi jasné že zavěšení tady tou blechou nezavařím....)
a ještě je ta setová kukla použitelná?, nebo ji rovnou zahodit
výfuk svařujeme tak 6x ročně, díry2x....
předem všem děkuji za rady zkušenosti atd.
Offline
Čína jak vyšitá. Ta kukla je použitelná snad jen jako lopatka na smetí, ocelák vydrží jedno použití. Největší hodnotu má asi jen ten kufřík. Osobně bych raději 500,- přidal a koupil něco co už je ověřeného http://www.svarecky-obchod.cz/akcni-set … -16-3m.htm Tou půjde zavařit už i to zavěšení
Offline
Do autodílny je tato metoda nevhodná. Poohlídněte se po nějakém ceočku.
Offline
ten stroj v odkaze je šmejd uz na prvi pohlad a na to co chces s tym robit absolutne nepouzitelny,na to si treba zohnat mig-mag zvaracku
Offline
Dá se vyvařovat i elektrodou. Je to sice dost o cviku, ale to. Invertor by se dal použít i pro metodu TIG kdy by bylo její použití lehčí (v podstatě stejné jak autogen), ale to chce opět plyn (Argon) a víceméně dokonalé zbavení rzi pro dobré svaření. Ale jde vařit i mírně zkorodovaný materiál pokud se v rámci možností očistí (vařil jsem tak prorezlý plechový radiátor - dost to pěnilo, ale šlo to. Chtělo to více méně spíš bodovat a pokaždé očistit). Do autodílny by bylo nejvýhodnější nějaké "céočko". Nemusí být ani nijak moc silné pro karosařinu a ty výfuky. Tam už jsou ale ceny trochu někde jinde a z těch nejlevnějších lepších strojů bych to viděl aspoň na http://www.svarecky-obchod.cz/akcni-set … el-3-m.htm Tyto Compacty jsou už, nebojím se říct kvalitní a spolehlivé stroje.
Offline
Tak mě napadá, co se vytentovat na elektriku
a pořídit ,,Mini autogen" (3300*C)??
Offline
Pavel W napsal(a):
popř. s vařením aut metodou mma obecně .
já vařím na autech MMA, mám P V3S, Avia, Desta atd.
Offline
Vzhladom k enormným hrubkam plechu na dnešných autách bežne 0,5 mm občas i 0,4 mm by som mma s kludom vyhodil z hlavy. Stačí trochu skorodovaný plech a je problém zvarit i 1 mm a nie ešte polovicu tohto.
Editoval Brembo (25-02-2014 21:02:30)
Offline
Zdravím,
prošel jsem pracovně asi 10 autodílen od tzv . "Jednomužné garážovky" až po velké servisy s 30 lidmi. V dílnách na osobáky mají jen CO čka,
většinou 2-3 kusy,maximálně nějaký invertor Afa-in. Autogen nemají. V dílně na opravu tahačů a návěsů 4 COčka, 1x TIG- návěsy mají AL výstuže,
ZU 315, tou svařují nohy ke kontejnerům- 4mm ocel. jäckel. výfuky nikdo nevaří, jen upadlé trubky COčkem. Autogen, pokud potřebují na nahřátí
zatuhlých zarezlých součástí, si vypůjčují od topenářské firmy za plotem. Klasickou autoklempířinu dělá jen jeden známý jako vedlejšku,
je to takové to vyvařování aut, kde už plech není a majitel chce ještě jezdit,protože na nové nebo lepší nemá. Řeže vše flexou, vaří COčkem.
Offline
ach jo,
kde jsou ty doby kdy se vše vařilo autogenem je fakt že se mi to sem tam propadlo, tak to druhej zevnitř vyklepal.......
se španým hořákem, víc děr než housenek.....
Offline
Kup cočko a nedělej z toho vědu. Jestli se ti stýská po autogenu, vrať se k němu, vždy se dá sehnat někdo, kdo ti ho naplní. V práci z autogenem nevidím žádný problém, děláme s ním také, sice ne výfuky, ale na karoserii, když je potřeba tohoto postupu.
Offline
Stránky: 1