SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 17-06-2015 21:05:49

jakobt
Člen
Registrovaný: 06-05-2011
Příspěvky: 84

Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Zdravím, potřeboval bych dát do zinku jekl 60x60x4 a jekl 50x50x4 s tím, aby mi potom šel menší do většího zasunout.Teď je tam cca nějaká vůle. píšou že zinková vrstva je do 0,19mm. nemáte někdo zkušenost? díky


OMI 165, plasma Berlan, WLSP 315 + podavač KIT, kitin 1500 hf, Miller 150 ac/dc HF, Plasma stamos

Offline

 

#2 18-06-2015 07:20:44

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Niekedy je tá vrstva aj hrubšia.Hlavne na spodnej strane kde roztavený zinok odteká sa vytvárajú stekance či iné nerovnosti...Vhodnejšie by bolo galvanické zinkovanie.

Offline

 

#3 18-06-2015 09:07:19

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2760

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Najdi si stránky příslušné zinkovny a podívej se, kolik tam uvádějí oni. Záleží to jednak  na kvalitě povrchu toho klumpru, hladký vybroušený a vyhlazený povrch znamená nižší tloušťku, potom trochu na složení materiálu toho jaklu, pak dost na složení lázně toho zinku a nakonec na tom, jak to zinkování konkrétně probíhá, jak dlouho tam je, jak se to vytahuje....
Řekl bych, že když promluvíš s někým jako technologem té zinkovny, tak ti řekne, jak to připravit a dohlídne na to zinkování, aby tam ta vrstva byla všude stejnoměrná a řekněme optimální třeba kolem těch 120 mikronů. V nejhorším případě když z toho nějakých 20 - 40 mikronů rovnoměrně ubrousíš jemným zrnem, neměla by být kvalita antikorozní ochrany nijak zvlášť moc snížena.
Galvanické pozinkování má jen pár mikronů a je pórovité, je vhodné hlavně do vnitřního prostředí, venku má  o docela dost nižší životnost než žárový zinek. A v případě zasunování dílů do sebe se mnohem snadněji bude otírat než žárový zinek, protože je měkčí plus navíc při žárovém zinkování vznikají mezi vrstvou zinku a oceli směsné intermetalické  slitiny FeZn, které jsou tvrdé. Navíc bývá zinek v lázních často legovaný třeba niklem, který tu tvrdost  povrchu ještě zvyšuje.

Offline

 

#4 18-06-2015 09:36:35

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Ak sa dohodnete že Vám na to dohliadnu tak možno áno, ale vačšinou sa dielce namáčajú žeriavom na plne naložených velkých vešiakoch velkosti vaňe.Hrubá vrstva je aj na miestach kde sú zavesené na drôte.Treba sa pozrieť v zinkovni na neočistené čerstvo pozinkované výrobky aký to je brutál.Ak bude 60x60 jakel dlší ,vnútro už ťažko obrúsite.Ja len že na 100% hladký povrch sa nedá spolahnúť...

Offline

 

#5 18-06-2015 10:22:58

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2295

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Spíš bych viděl problém ne švu toho většího jäcklu  60*60*4 (pokud nebude moc dlouhý dá se odseknout nebo obrousit)7 krom toho je jeho vnitrni rozmer  52*52 takže i kdyby byla vrstva zinku 0,4 mm na obouch dílech stále tam vule bude.

Editoval Honza007 (18-06-2015 10:25:51)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#6 18-06-2015 18:23:22

jakobt
Člen
Registrovaný: 06-05-2011
Příspěvky: 84

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Díky za odpověď. Zatim jsem dal pozinkovat vnější jekl, ten je důležitější, i když je pravda , že vnitřní problém dělat nebude, jemným lamelákem bych zabrousil nějaké nedokonalosti. Tak ho holt nechám pozinkovat v další várce. wink


OMI 165, plasma Berlan, WLSP 315 + podavač KIT, kitin 1500 hf, Miller 150 ac/dc HF, Plasma stamos

Offline

 

#7 19-06-2015 21:56:12

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3157
Web

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

šev na jeklu zevnitř je pár stovek, spíše může být problém v rohových rádiusech...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#8 20-06-2015 07:55:15

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Rádius i šéf je v pohodě, záleží jak to v zinkovně pověsí, na vytekací straně bude náblitek. Jeho velikost je různá, největší vliv má úhel pověšení resp. úhel pod kterým to tahají z vany.

Offline

 

#9 20-06-2015 09:50:48

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2760

Re: Žárové zinkování, tloušťka vrstvy

Náblitek by v případě potřeby neměl být problém opatrně obrousit nějakým jemným zrnem. Je vhodné současně s dílem dát pozinkovat nějaké kousky stejných  jaklů a na těch obroušení vyzkoušet. Aby bylo jasné, jak to vypadá, když se brousí zinek, jak, když už tam je ta směsná slitina FeZn a jak, když už se brousí do čisté oceli.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS