SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-09-2022 17:14:08

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 326

Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Zdar chlapi,

dneska v noci mi nějaký dement mezerou mezi vratama a sloupkem urval kabel od pohonu. Musím tam navařit pásovinu, abych to zakryl.
Mám tady zbytek pásoviny 5mm a jekl je 2mm. Nemám COčko, ale asi si konečně koupím Argon k BWIGu co mám a svařil bych to TIGem. Kdysi jsem si na Ali nakoupil trysky a 1,6 wolframové elektrody. To bude na tu pásovinu asi málo, ale klidně dokoupím.

Dá se to takhle svařit?

Klasicku MMA ty 2mm nedám, jsem jenom kutil.


Berlan Bwig 180, IDEAL Tecnomig 212 LCD

Offline

 

#2 11-09-2022 17:52:10

Peho
Člen
Registrovaný: 19-07-2020
Příspěvky: 121

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Ja by som to radšej elektródou a opriet oblúk viac do toho hrubšieho materiálu ale aj tym tigom by to malo ísť len len či sa s tým ešte viac nenatrapis ak s ním nemáš skusenosti


Kowax GeniArc 160Evo, Fronius TP 150, Jasic Mig 200, Parkside PPS40 B2, Optrel E684

Offline

 

#3 12-09-2022 00:55:46

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2399
Web

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Na tiga by to muselo být zcela důkladně očištěné ideálně i zbavené vlhkosti,zaplachtované nebo jinak chráněné před odfouknutím ochranné atmosféry.tou obalenou to v klidu půjde.Koupit novej minipack,na jedné si na kousku šrotu vyzkoušet na kolik A má stabilně hořící oblouk(mělo by to být někde +- 42A) a cpát to do té 5.Pak se to dá ještě zavařit nerezkou která vyžaduje nižší proudy.půjde to ale i tou černou.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#4 12-09-2022 07:13:18

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 326

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Hele, podle mě ta moje herka při 40A bude jenom lepit elektrodu. Rozumně zapálí tak od 70A a to jsem si tam udělal i hotstart. Navíc jsem jí teď půjčil známýmu, co jí zase dal do ruky nějakýmu debilovi a ten mi doslova utavil zemnící kleště, takže kdo ví co s tím dělal. Od té doby špatně zapaluje oblouk. sad


Berlan Bwig 180, IDEAL Tecnomig 212 LCD

Offline

 

#5 12-09-2022 09:33:05

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2399
Web

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

On i ten Kitin při 40A eldy víceméně lepí,hlavně když je balík otevřený dýl jak 14 dní.Výrazně se to zlepší  přesušením.S Tigem jsou venku problémy,ale to si asi musí vyzkoušet každý sám(rez a nečistoty jsou vyloženě vražda na wolframovou netavící se elektrodu,to začnete se 175mm a pak už jen a jen brousíte dokud nezbude vajgl)podle popisu předpokládám že budete vařit na stoupačku případně na padáka(PF/PG),tam bych si elektrodu v kleštích přihnul aby nedocházelo k předběhnutí lázně a vymotal se v malém prostoru s kleštěma.(opřít si předloktí o sloupek a eldu plynule přidávat do lázně,oblouk spíš kratší.
Přesušit se nouzově dá i přelíznutím PB hořákem.

Editoval Ládes (12-09-2022 09:34:39)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#6 12-09-2022 10:07:49

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4763

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

DEDE, přivaření pásoviny na jekl se stěnou 2mm není při MMA problém. Předpokládám, že pásovina bude přivařována na plochu, t.j. jakoby na plech tl2mm. Tady se nejdná o 40A, ale nějakých cca 60-65A. Pokud berlan má špatné vlastnosti, tak bych si svářečku půjčil. Jak by dopadl pokus s TIGem, popsal Ládes. Pokud je málo místa, tak elektrodu, když nepomůže ohnutí půlím.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 12-09-2022 19:59:03

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 326

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Mám ty elektrody otevřený asi 2 roky. Myslíte, že to fakt může lepit kvůli tomu? Mám je v suchém, větraném kumbále. Pomůže strčit je do trouby a upéct?


Berlan Bwig 180, IDEAL Tecnomig 212 LCD

Offline

 

#8 12-09-2022 20:15:00

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 952

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

2mm sa elektrodou zvárajú luxusne. Nemáš sa čoho báť. Teraz som zváral prístrešok pre auto z 2 mm joklov. Elektroda 7018, 2mm priemer.

Offline

 

#9 12-09-2022 20:26:38

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4763

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Hodně pomůže, když na kusu železy odpálíš z elektrody cca 2cm. Pak už to půjde. Musíš mít ale nastavený proud. těch 40A je málo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče