SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-09-2022 17:14:08

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 254

Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Zdar chlapi,

dneska v noci mi nějaký dement mezerou mezi vratama a sloupkem urval kabel od pohonu. Musím tam navařit pásovinu, abych to zakryl.
Mám tady zbytek pásoviny 5mm a jekl je 2mm. Nemám COčko, ale asi si konečně koupím Argon k BWIGu co mám a svařil bych to TIGem. Kdysi jsem si na Ali nakoupil trysky a 1,6 wolframové elektrody. To bude na tu pásovinu asi málo, ale klidně dokoupím.

Dá se to takhle svařit?

Klasicku MMA ty 2mm nedám, jsem jenom kutil.


Berlan Bwig 180

Offline

 

#2 11-09-2022 17:52:10

Peho
Člen
Registrovaný: 19-07-2020
Příspěvky: 88

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Ja by som to radšej elektródou a opriet oblúk viac do toho hrubšieho materiálu ale aj tym tigom by to malo ísť len len či sa s tým ešte viac nenatrapis ak s ním nemáš skusenosti


Kowax GeniArc 160Evo, Fronius TP 150, Jasic Mig 200, Parkside PPS40 B2, Optrel E684

Offline

 

#3 12-09-2022 00:55:46

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2091
Web

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Na tiga by to muselo být zcela důkladně očištěné ideálně i zbavené vlhkosti,zaplachtované nebo jinak chráněné před odfouknutím ochranné atmosféry.tou obalenou to v klidu půjde.Koupit novej minipack,na jedné si na kousku šrotu vyzkoušet na kolik A má stabilně hořící oblouk(mělo by to být někde +- 42A) a cpát to do té 5.Pak se to dá ještě zavařit nerezkou která vyžaduje nižší proudy.půjde to ale i tou černou.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#4 12-09-2022 07:13:18

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 254

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Hele, podle mě ta moje herka při 40A bude jenom lepit elektrodu. Rozumně zapálí tak od 70A a to jsem si tam udělal i hotstart. Navíc jsem jí teď půjčil známýmu, co jí zase dal do ruky nějakýmu debilovi a ten mi doslova utavil zemnící kleště, takže kdo ví co s tím dělal. Od té doby špatně zapaluje oblouk. sad


Berlan Bwig 180

Offline

 

#5 12-09-2022 09:33:05

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2091
Web

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

On i ten Kitin při 40A eldy víceméně lepí,hlavně když je balík otevřený dýl jak 14 dní.Výrazně se to zlepší  přesušením.S Tigem jsou venku problémy,ale to si asi musí vyzkoušet každý sám(rez a nečistoty jsou vyloženě vražda na wolframovou netavící se elektrodu,to začnete se 175mm a pak už jen a jen brousíte dokud nezbude vajgl)podle popisu předpokládám že budete vařit na stoupačku případně na padáka(PF/PG),tam bych si elektrodu v kleštích přihnul aby nedocházelo k předběhnutí lázně a vymotal se v malém prostoru s kleštěma.(opřít si předloktí o sloupek a eldu plynule přidávat do lázně,oblouk spíš kratší.
Přesušit se nouzově dá i přelíznutím PB hořákem.

Editoval Ládes (12-09-2022 09:34:39)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#6 12-09-2022 10:07:49

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4307

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

DEDE, přivaření pásoviny na jekl se stěnou 2mm není při MMA problém. Předpokládám, že pásovina bude přivařována na plochu, t.j. jakoby na plech tl2mm. Tady se nejdná o 40A, ale nějakých cca 60-65A. Pokud berlan má špatné vlastnosti, tak bych si svářečku půjčil. Jak by dopadl pokus s TIGem, popsal Ládes. Pokud je málo místa, tak elektrodu, když nepomůže ohnutí půlím.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 12-09-2022 19:59:03

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 254

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Mám ty elektrody otevřený asi 2 roky. Myslíte, že to fakt může lepit kvůli tomu? Mám je v suchém, větraném kumbále. Pomůže strčit je do trouby a upéct?


Berlan Bwig 180

Offline

 

#8 12-09-2022 20:15:00

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 849

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

2mm sa elektrodou zvárajú luxusne. Nemáš sa čoho báť. Teraz som zváral prístrešok pre auto z 2 mm joklov. Elektroda 7018, 2mm priemer.

Offline

 

#9 12-09-2022 20:26:38

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4307

Re: Svaření pásoviny 5+2 TIGem

Hodně pomůže, když na kusu železy odpálíš z elektrody cca 2cm. Pak už to půjde. Musíš mít ale nastavený proud. těch 40A je málo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče