SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 15-01-2023 13:08:54

Roderik
Člen
Registrovaný: 15-01-2023
Příspěvky: 7

Tenkostenná nerez rady a tipy

Zdravím, som začínajúci zvárač. Mám absolvovanú štátnu skúšku 141 FM5 na hrubú stenu a aktuálne si robím aj tenkostennú nerez do 3 mm. Nižšie prikladám svoje fotky a chcel by som vás požiadať o rady čo zlepšiť poprípade niejake rady. Ide mi hlavne o sfarbenie koreňa aby nebol sfarbený do ako keby “dúhy” ale bol pekne strieborný. Za všetky pripomienky ďakujem.




http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10882_84f88914-d44d-4ae2-b2aa-4fb3ececca69.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10882_1724911b-511e-48b4-89fb-e5a0903ca3ac.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10882_1da07251-e4dc-4b13-af7d-7353d24b3cbb.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10882_7c025052-4673-4d7b-875a-c3e1da53a171.png

Offline

 

#2 15-01-2023 13:43:47

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2213
Web

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Roderik:
K tomu není moc co dodat. Ten kořen je zbarvený proto, protože se v ochranném plynu uvnitř trubky nachází množství vzduchu(kyslíku). Je potřeba nechat proudit ochranný plyn delší dobu a mít vše utěsněné natolik, aby se všechen vzduch vytlačil a nahradil ochr. plynem před zahájením svařování.

Offline

 

#3 15-01-2023 13:49:37

Roderik
Člen
Registrovaný: 15-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Frank napsal(a):

Roderik:
K tomu není moc co dodat. Ten kořen je zbarvený proto, protože se v ochranném plynu uvnitř trubky nachází množství vzduchu(kyslíku). Je potřeba nechat proudit ochranný plyn delší dobu a mít vše utěsněné natolik, aby se všechen vzduch vytlačil a nahradil ochr. plynem před zahájením svařování.

Tak pred začiatkom zváranie do rúry nechám fúkať cca 5-7l/min dokiaľ z dierky na odvetrávania nepociťujem na ruke konzistentný prefuk, následne stiahnem Argón na 2-3l/min a tak začínam zváranie. Je to dostačujúci postup?

Offline

 

#4 15-01-2023 13:58:07

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2213
Web

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Roderik napsal(a):

Tak pred začiatkom zváranie do rúry nechám fúkať cca 5-7l/min dokiaľ z dierky na odvetrávania nepociťujem na ruke konzistentný prefuk, následne stiahnem Argón na 2-3l/min a tak začínam zváranie. Je to dostačujúci postup?

Teoreticky ano. Pokud je všechno utěsněno. Já osobně bych tam do roury nechal proudit víc, než 3l. Já chápu, je třeba šetřit drahý plyn, ale to zabarvení prostě svědčí o tom, že tam není dostatečně čistý argon... Nic jiného v tom nehledejte.

Offline

 

#5 15-01-2023 14:05:44

Roderik
Člen
Registrovaný: 15-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Frank napsal(a):

Roderik napsal(a):

Tak pred začiatkom zváranie do rúry nechám fúkať cca 5-7l/min dokiaľ z dierky na odvetrávania nepociťujem na ruke konzistentný prefuk, následne stiahnem Argón na 2-3l/min a tak začínam zváranie. Je to dostačujúci postup?

Teoreticky ano. Pokud je všechno utěsněno. Já osobně bych tam do roury nechal proudit víc, než 3l. Já chápu, je třeba šetřit drahý plyn, ale to zabarvení prostě svědčí o tom, že tam není dostatečně čistý argon... Nic jiného v tom nehledejte.

Ďakujem pekne za radu, zajtra to skúsim lepšie oblepiť a pridám do rúry viac argonu.

Offline

 

#6 15-01-2023 18:15:01

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4026

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Tuším  moderátor Jirkati  před nějakou  dobou  psal  o  utěsňování  rour nebo  jaklů  plněných  argonem jakýmisi nafukovacími  balónky. Jinak  argon  je o trošku  víc než  třetinu  těžší  než  vzduch, takže pokud to  je možné,  měl  by asi být napouštěn  do  těch  dutin zespodu. A výpusť  by měla být nahoře.

Offline

 

#7 15-01-2023 19:39:55

Roderik
Člen
Registrovaný: 15-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Radim napsal(a):

Tuším  moderátor Jirkati  před nějakou  dobou  psal  o  utěsňování  rour nebo  jaklů  plněných  argonem jakýmisi nafukovacími  balónky. Jinak  argon  je o trošku  víc než  třetinu  těžší  než  vzduch, takže pokud to  je možné,  měl  by asi být napouštěn  do  těch  dutin zespodu. A výpusť  by měla být nahoře.

Pri polohe 6G aj pri 2G fúkam zo spodu, zajtra vyskúšam to nechať dlhšie naplniť a taktiež zvýšim prietok argonu a uvidím, keď tak dám vedieť ako som dopadol. Ale viac menej mi to sedí, že koreň zafarbilo na vrchu, kde nemuselo byť toľko argónu.

Editoval Roderik (15-01-2023 19:41:27)

Offline

 

#8 16-01-2023 13:02:18

Roderik
Člen
Registrovaný: 15-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Všetkých zdravím, tak skúsil som rúru viac oblepiť kvôli tesnosti, dlhšie som počkal dokiaľ sa rúra celá naplnila agronóm (podľa môjho úsudku) a taktiež som zvýšil prietok argónu. Vyzerá ti lepšie ale stále tam je menší úsek, kde to je zafarbené.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10882_9ea9ca02-26c1-413d-addf-c5afd861e99e.png

Offline

 

#9 16-01-2023 15:53:48

Tono78
Člen
Místo: Rišňovce
Registrovaný: 11-08-2013
Příspěvky: 99

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Keď už to máš dostatočne oblepené ,teda utesnené počkaj ešte viacej. Ja zváram najčastejšie priemer 204x2 306x3 114x2 občas 76x2 či 406x3. Popravde nesetrim plyn,ci na prietoku alebo keď počkám kým je to nafukane. Tak či tak sa zvary u nás moria a nemusel by som to tak prežívať. Ostatný na to kašlu ale viacmenej to neodflaknem kvôli vlastnému svedomiu. Ale na tej foto vidno akokoľvek to otocis a je jedno v akej polohe si začal zvárať ze to co sa ti nepáči na koreni je začiatok zvaru. Takže ak ta nesuri čas nafukaj to poriadne zvnútra a uvidíš že to bude ok


EWM TRITON 220 AC/DC PowerSinus , ETP COMPACT 250

Offline

 

#10 16-01-2023 18:58:02

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2444

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Opravdu máš štátnu skůšku? Já tedy nemám ani základní kurz, ale takový svar bych tu ani nedával .Přepáleny a nepravidelný. To znamená ,že jsi nevyvařený.  Když člověk vaří  sedm hodin denně ,vypadá to jinak.

Offline

 

#11 16-01-2023 19:36:42

Roderik
Člen
Registrovaný: 15-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

pat napsal(a):

Opravdu máš štátnu skůšku? Já tedy nemám ani základní kurz, ale takový svar bych tu ani nedával .Přepáleny a nepravidelný. To znamená ,že jsi nevyvařený.  Když člověk vaří  sedm hodin denně ,vypadá to jinak.

Ďakujem za pomoc na moju otázku. Každopádne, áno mám štátnu na hrubú stenu, tenkú zváram druhý deň. Aj keď mám štátnu tak som stále začiatočník a vyvarený niesom. Dúfam, že aspoň ja som pomohol na vaše otázky.

Offline

 

#12 16-01-2023 19:37:43

Roderik
Člen
Registrovaný: 15-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Tenkostenná nerez rady a tipy

Tono78 napsal(a):

Keď už to máš dostatočne oblepené ,teda utesnené počkaj ešte viacej. Ja zváram najčastejšie priemer 204x2 306x3 114x2 občas 76x2 či 406x3. Popravde nesetrim plyn,ci na prietoku alebo keď počkám kým je to nafukane. Tak či tak sa zvary u nás moria a nemusel by som to tak prežívať. Ostatný na to kašlu ale viacmenej to neodflaknem kvôli vlastnému svedomiu. Ale na tej foto vidno akokoľvek to otocis a je jedno v akej polohe si začal zvárať ze to co sa ti nepáči na koreni je začiatok zvaru. Takže ak ta nesuri čas nafukaj to poriadne zvnútra a uvidíš že to bude ok

Čo som práve na škole, tak tam agronóm nešetria, tak uvidíme, vďaka za radu.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2023


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče