SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
potřebuji poradit chci kabinu nákladního auta vyvařit nerezem, vařit nerez na původní kov budu v místech kde se voda nedostane,
tak tam je asi jedno co použiju za drát a plyn ale budu vařit i víc nerezových dílů sobě, mám nemagnetickou nerez, a nevím jaký použít plyn,a drát svářečku mám, Kowax GeniMig 350DP LCD5 má i pulz a dvojtý pulz nevím jestli v tomto případě mi to k něčemu bude TIG mám sice taky ale v těch polohách to nedám.
prosím tedy o nějaké rady
díky
Offline
Svařoval bych to přechodovým drátem E 309, plyn - běžnou směsku 82/18. Není to moc dobrý nápad, obvykle to v místě svaru rezaví víc, než kdyby se to vyvařilo obyčejným černým materiálem. Nerez má také výrazně větší tepelné deformace. Pokud chcete nějakým způsobem vyzrát na korozi, pokusil bych se kabinu vyvařit pozinkovaným plechem za pomoci drátu CuSi3 - migové pájení.
Offline
To migové pájení ale potřebuje tak půlmilmetrovou až milimetrovou přesnost. Jinak se zinek kolem svaru odpaří a pokud to bude tuším víc než ten milimetr, zinek nezvládně chránit okolí svaru tou Cu. Proto se jinak toto pájení v automobilkách dělalo téměř výhradně roboty, protože ty zaručovaly takovou přesnost, člověk ne. Ale možná z vnější strany bude stačit silnější nátěr barvou s obsahem zinku.
Offline
Ne zcela jsem pochopil o jakou přesnost se jedná. Jestli o přesnost nastavení posuvu drátu, nebo přesnost umístění svaru, či vzdálenosti materiálu od špičky.. Migové pájení se běžně používá na pozinkované plechy při opravách aut a tam to je většinou ručně. Faktem je , že i při tomto způsobu spojování plechů dochází k degradaci ochranné vrstvičky zinku v místě spoje, která je však mnohem menší/ta degradace/, než při běžném svařování. Další velký přínos je, že nerezaví vlastní svar. Většímu rozšíření však brání cena přídavného materiálu, která je cca 1000 kč/kg a to, že ne každá svářečka tuto metodu zvládne.
Offline
Přesnost umístění svaru. Měd vyvolává silnou elektrochemickou korozi. Zinek chrání povrch coby obětovaná elektroda maximálně tak do vzdálenosti asi toho jednoho milimetru od mědi.
Offline
Při svařování přechodovým drátem přeji pevné nervy.
Offline
o jaké mědi tu Radime píšeš? Jinak doporučuju věnovat pozornost, jak píše pan Zdenál, tepelné roztažnosti nerez materiálů.
Kdo je zvyklý na černou ocel může se divit.
Offline
bourač napsal(a):
o jaké mědi tu Radime píšeš? Jinak doporučuju věnovat pozornost, jak píše pan Zdenál, tepelné roztažnosti nerez materiálů.
Kdo je zvyklý na černou ocel může se divit.
Pájení pozinku CuSi přídavným materiálem
Offline
dík Radime
Offline
Není zač, Bourači.
Editoval Radim (07-06-2023 13:09:46)
Offline
Zdravím pánové potřeboval bych poradit. Mám svářečku spartus 217DP a snažím se sní zavařit dvoucoulové nerez trubky jakosti 1.4301 o síle 2mm na topení ale nějak nevím jaké si mám na ní nastavit parametri. Plyn mám 98argon/2co2,svařovací drát nerez 1,0mm 316LSi Vogelmann. Předem říkám že jsem jen automechanik co vaříl do ted klasickým cočkem. Do nerezu mě to pustí jen s pulsem či dual pulsem. Dal bych sem obrázek menu ale nevím jak. Nevím jakou hodnotu si mám nastavit na indukčnosti,pulsní frekvenci, šířce pulsu a základnímu proudu v procentech v jednom okénku. Pak se tu dají měnit volty na tvar svárů což pořádně také nevím? Prosím vás s vašima zkušenostma o radu jaké mám navolit hodnoty či co se mi jakou hodnotou mění na sváru. S amperama se mi mění tlouška materiálu na displeji což chápu. Předem Děkuji.
Offline
Svářečka má tig, takže bych vůbec nepřemejšlel v tomto případě o mag.
Offline
Renda napsal(a):
potřebuji poradit chci kabinu nákladního auta vyvařit nerezem, vařit nerez na původní kov budu v místech kde se voda nedostane,
tak tam je asi jedno co použiju za drát a plyn ale budu vařit i víc nerezových dílů sobě, mám nemagnetickou nerez, a nevím jaký použít plyn,a drát svářečku mám, Kowax GeniMig 350DP LCD5 má i pulz a dvojtý pulz nevím jestli v tomto případě mi to k něčemu bude TIG mám sice taky ale v těch polohách to nedám.
prosím tedy o nějaké rady http://www.maksim.cz/Maksim/
díky
Ahoj. Tady je pár tipů, doufám, že pomohou.
Výplňový drát: Pro svařování nerezové oceli s uhlíkovou ocelí použijte drát 309L.
Ochranný plyn: Použijte 98 % argonu a 2 % CO2.
Nastavení impulsů: Použijte pulzní nastavení na svařovacím přístroji Kowax GeniMig 350DP pro snížení tepla a zlepšení kvality svaru.
Pro nemagnetickou nerezovou ocel: Pro nerezovou ocel 304 použijte odpovídající drát (308L, pro nerezovou ocel 316L) a čistý argon.
Povrchy dobře očistěte a nejprve si to vyzkoušejte na kouscích šrotu.
Editoval gohof63048 (14-06-2024 10:31:53)
Offline