SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 16-02-2023 21:56:39

Renda
Člen
Registrovaný: 01-08-2009
Příspěvky: 38
Web

svařování nerezu a uhlíkové oceli

potřebuji poradit chci kabinu nákladního auta vyvařit nerezem, vařit nerez na původní kov budu v místech kde se voda nedostane,
tak tam je asi jedno co použiju za drát a plyn ale budu vařit i víc nerezových dílů  sobě, mám nemagnetickou nerez, a nevím jaký použít plyn,a drát svářečku mám, Kowax GeniMig 350DP LCD5 má i pulz a dvojtý pulz nevím jestli v tomto případě mi to k něčemu bude TIG mám sice taky ale v těch polohách to nedám.
prosím tedy o nějaké rady
díky


Lepší malý bagr, než velká lopata.

Offline

 

#2 04-06-2023 15:40:09

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1552

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Svařoval bych to přechodovým drátem E 309, plyn - běžnou směsku 82/18. Není to moc dobrý nápad, obvykle to v místě svaru rezaví víc, než kdyby se to vyvařilo obyčejným černým materiálem. Nerez má také výrazně větší tepelné deformace. Pokud chcete nějakým způsobem vyzrát na korozi, pokusil bych se kabinu vyvařit pozinkovaným plechem za pomoci drátu CuSi3 - migové pájení.

Offline

 

#3 04-06-2023 17:09:15

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4494

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

To  migové  pájení  ale potřebuje tak  půlmilmetrovou  až  milimetrovou  přesnost. Jinak  se zinek kolem  svaru  odpaří  a pokud to  bude tuším  víc než ten  milimetr,  zinek  nezvládně chránit okolí  svaru  tou  Cu. Proto  se jinak  toto  pájení  v automobilkách dělalo  téměř výhradně roboty,  protože ty zaručovaly takovou  přesnost,  člověk  ne. Ale možná z  vnější  strany bude stačit silnější  nátěr barvou  s obsahem  zinku.

Offline

 

#4 04-06-2023 20:01:37

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1552

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Ne zcela jsem pochopil o jakou přesnost se jedná. Jestli o přesnost nastavení posuvu drátu, nebo přesnost umístění svaru, či vzdálenosti materiálu od špičky.. Migové pájení se běžně používá na pozinkované plechy při opravách aut a tam to je většinou ručně. Faktem je , že i při tomto způsobu spojování plechů dochází k degradaci ochranné vrstvičky zinku v místě spoje, která je však mnohem menší/ta degradace/, než při běžném svařování. Další velký přínos je, že nerezaví vlastní svar.  Většímu rozšíření však brání cena přídavného materiálu, která je cca 1000 kč/kg a to, že ne každá svářečka tuto metodu zvládne.

Offline

 

#5 04-06-2023 20:47:19

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4494

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Přesnost  umístění  svaru. Měd vyvolává silnou  elektrochemickou  korozi. Zinek chrání povrch coby obětovaná  elektroda maximálně tak  do  vzdálenosti  asi  toho  jednoho  milimetru od mědi.

Offline

 

#6 04-06-2023 21:28:07

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8554

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Při svařování přechodovým drátem přeji pevné nervy. big_smile


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#7 06-06-2023 22:12:07

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4724
Web

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

o jaké mědi tu Radime píšeš? Jinak doporučuju věnovat pozornost, jak píše pan Zdenál, tepelné roztažnosti nerez materiálů.
Kdo je zvyklý na černou ocel může se divit.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#8 06-06-2023 22:28:27

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

bourač napsal(a):

o jaké mědi tu Radime píšeš? Jinak doporučuju věnovat pozornost, jak píše pan Zdenál, tepelné roztažnosti nerez materiálů.
Kdo je zvyklý na černou ocel může se divit.

Pájení pozinku CuSi přídavným materiálem


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#9 06-06-2023 22:40:12

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4724
Web

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

dík Radime big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#10 07-06-2023 13:08:03

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4494

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Není  zač,  Bourači.  big_smile

Editoval Radim (07-06-2023 13:09:46)

Offline

 

#11 30-09-2023 08:59:45

petas1
Člen
Registrovaný: 29-09-2023
Příspěvky: 2

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Zdravím pánové potřeboval bych poradit. Mám svářečku spartus 217DP a snažím se sní zavařit dvoucoulové nerez trubky jakosti 1.4301 o síle 2mm na topení ale nějak nevím jaké si mám na ní nastavit parametri. Plyn mám 98argon/2co2,svařovací drát nerez 1,0mm 316LSi Vogelmann. Předem říkám že jsem jen automechanik co vaříl do ted klasickým cočkem. Do nerezu mě to pustí jen s pulsem či dual pulsem. Dal bych sem obrázek menu ale nevím jak. Nevím jakou hodnotu si mám nastavit na indukčnosti,pulsní frekvenci, šířce pulsu a základnímu proudu v procentech v jednom okénku. Pak se tu dají měnit volty na tvar svárů což pořádně také nevím? Prosím vás s vašima zkušenostma o radu jaké mám navolit hodnoty či co se mi jakou hodnotou mění na sváru. S amperama se mi mění tlouška materiálu na displeji což chápu. Předem Děkuji.

Offline

 

#12 30-09-2023 09:56:52

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 416

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Svářečka má tig, takže bych vůbec nepřemejšlel v tomto případě o mag.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#13 30-09-2023 10:03:24

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4101

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Offline

 

#14 30-09-2023 22:33:54

petas1
Člen
Registrovaný: 29-09-2023
Příspěvky: 2

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Ano vím že má svářečka tig. Pistoli zatím nemám ale bude. Prozatím na výběr nemám a vařit potřebuji a i tak bych byl rád poučen o tom nastavení parametrů jak jsem již psal.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/11136_spartus217dp.png

Offline

 

#15 14-06-2024 10:28:30

gohof63048
Člen
Registrovaný: 14-06-2024
Příspěvky: 1

Re: svařování nerezu a uhlíkové oceli

Renda napsal(a):

potřebuji poradit chci kabinu nákladního auta vyvařit nerezem, vařit nerez na původní kov budu v místech kde se voda nedostane,
tak tam je asi jedno co použiju za drát a plyn ale budu vařit i víc nerezových dílů  sobě, mám nemagnetickou nerez, a nevím jaký použít plyn,a drát svářečku mám, Kowax GeniMig 350DP LCD5 má i pulz a dvojtý pulz nevím jestli v tomto případě mi to k něčemu bude TIG mám sice taky ale v těch polohách to nedám.
prosím tedy o nějaké rady http://www.maksim.cz/Maksim/
díky

Ahoj. Tady je pár tipů, doufám, že pomohou.
Výplňový drát: Pro svařování nerezové oceli s uhlíkovou ocelí použijte drát 309L.
Ochranný plyn: Použijte 98 % argonu a 2 % CO2.
Nastavení impulsů: Použijte pulzní nastavení na svařovacím přístroji Kowax GeniMig 350DP pro snížení tepla a zlepšení kvality svaru.
Pro nemagnetickou nerezovou ocel: Pro nerezovou ocel 304 použijte odpovídající drát (308L, pro nerezovou ocel 316L) a čistý argon.
Povrchy dobře očistěte a nejprve si to vyzkoušejte na kouscích šrotu.

Editoval gohof63048 (14-06-2024 10:31:53)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče