SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ctěl jsem se zeptat jakou metodou (navaření vidřeného místa pod gufero)Děkuji
Offline
Pepa.cz napsal(a):
Ctěl jsem se zeptat jakou metodou (navaření vidřeného místa pod gufero)Děkuji
je to na motorce? hlinikovy karter? nejspíše tigem ac/dc
Offline
no asi to bude pod těsnícím břitem . Potom nejlépe podbrousit do čista ( ca. pár desetin ) pak tvrdochrom a znovu bruska .
Nebo například SKF dělá opravná pouzdra ( hřídel se přetočí a pouzdro se na ni nalisuje a hurá )
jsou ve velikostech od pr. 12 až 212 mm , označení je SKF SPEEDI-SLEEVE opravné pouzdro na hřídel CR 99xxx ( mělo by to jít sehnat u prodejce ložisek SKF )
jinak návar asi tigem bez pórů ale bál bych se prohnutí .
u všeho pozor na házivost ( nedoporučoval bych více jak 0,02 mm ! )
Třeba má někdo lepší zkušenosti .
Editoval Dandul (06-09-2010 12:14:24)
Offline
Dandul napsal(a):
no asi to bude pod těsnícím břitem . Potom nejlépe podbrousit do čista ( ca. pár desetin ) pak tvrdochrom a znovu bruska .
Nebo například SKF dělá opravná pouzdra ( hřídel se přetočí a pouzdro se na ni nalisuje a hurá )
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … timage.gif
jsou ve velikostech od pr. 12 až 212 mm , označení je SKF SPEEDI-SLEEVE opravné pouzdro na hřídel CR 99xxx ( mělo by to jít sehnat u prodejce ložisek SKF )
jinak návar asi tigem bez pórů ale bál bych se prohnutí .
u všeho pozor na házivost ( nedoporučoval bych více jak 0,02 mm ! )
Třeba má někdo lepší zkušenosti .
navar bych stočil na soustruhu nebo přesně vyfrezoval...
Offline
To chromování vidím jako nejčistší řešení . Naváření všechno ohne .
Offline
bobobo napsal(a):
To chromování vidím jako nejčistší řešení . Naváření všechno ohne .
Hodně záleží na postupu navařování a množství vneseného tepla. Pokud je návar vydřeného místa někde u konce hřídele, neviděl bych to tak beznadějně ani s tím s navařením. Ale navařil bych to něčím tvrdším a otěruvzdorným, když už. Potom přebrousit na daný rozměr.
Dělal jsem takovýchto oprav mnoho. Opotřebená (vytlučená) uložení pro ložiska, ozubená kola, spojky, hřídele pro guffera, dosedací plochy setrvačníků, vyběhaná pouzdra, rotory elektromotorů, hřídele čerpadel vyžraných od kyselin, různé čepy a mnohé další. Když to navaříte v polohovadle plasmou (metoda PAW), dostatečně rychle, tak se nestačí ani hřídel prohřát do celé hloubky (pochopitelně záleží na průměru) a tím pádem deformace je minimální. Kvalita návaru bezvadná. Jenže v amatérských podmínkách připadá v úvahu asi ten TIG a to už je, co se týče deformace, horší.
Offline
Co se týká navařování, je potřeba už nějaké vybavení, další věc je deformace materiálu, u slabých hřídelí není moc vhodné, potom vyvážení...viděl jsem opravná pouzdra skf, jak popisuje dandul a pokud jde použít, podle mě úplně nejjednodušší metoda.
Povrchová úprava pod gufero by měla mít jistou hrubost.
Offline
hm... hrubost... pan mal na mysli drsnost? A ako uz bolo spomenute vyssie aj hadzanie.
Offline
Vydřené místo pod guferem ??? Tam se hřídel nemá o co vydřít.
Takže o co tu přesně jde? Jak došlo k poškození?
Offline
Dík za upřesnění a překlad do sk
Offline
JardaK napsal(a):
Vydřené místo pod guferem ??? Tam se hřídel nemá o co vydřít.
Takže o co tu přesně jde? Jak došlo k poškození?
No nevěřil by jste ale viděl jsem toho už dost . Při špatném mazání břitu a obvodové rychlosti na hranici pužitelnosti ( většinou kliková hřídel vysokootáčkového dvoutaktu ) je to raz dva , jde sice o drážku pár desetin hlubokou ale těsnící vlasnosti se rapidně zhorší .
Gufero těsní většinou vnitřní relativně čistý a mazaný prostor od špinavého (prach , písek , voda , ... ) venkovního . Tato abraziva zatažená do gumy gufera slouží jako brus . v gumě je také plnivo ( saze , ... ) a to má také svůj podíl .
Toť můj názor .
Editoval Dandul (07-09-2010 20:51:11)
Offline
Ono to lze taky vyřešit úplně bez navařování, pouzder ap. Lze sehnat gufero se stejným průměrem, ale jinou výškou, nebo dvoubřitové gufero. Čili nové gufero bude těsnit mimo vydrené místo a s hřídelí nemusíte dělat vůbec nic.
Offline
Ono dvoubřitá , jako opravdu dvoubřitá se dvěma pružinkami jsou raritou i cenově a vždy musí být širší , takže to nebývá možné a přístupné řešení . Umím si představit , že s tím chromováním a broušením musíš z dílny , ale je tam jistota , narozdíl od všech ostatních řešení .
Offline
bobobo napsal(a):
Ono dvoubřitá , jako opravdu dvoubřitá se dvěma pružinkami jsou raritou i cenově a vždy musí být širší , takže to nebývá možné a přístupné řešení . Umím si představit , že s tím chromováním a broušením musíš z dílny , ale je tam jistota , narozdíl od všech ostatních řešení .
Tak samozřejmě to není univerzální návod. Nejsou vždy širší a když tak nepatrně, což někdy nevadí. V několika případech jsem to takto vyřešil. Cenově ty dvoubřité simmeringy se tady zase tak moc neliší. Jedině když jsou jedny z normální a druhé ze silikonové gumy. To chromování je určitě nejlepší z hlediska nulové tepelné zátěže materiálu. Kde to nevadí, jako např. u konce hřídele, což je většinou, není problém ani s navařením.
Offline
Vážení , mám hřídel z taktorové 4-bubnové sekačky, kterou vydřel ke konci pojišťovací kroužek. Hřídel je myslím 30 nebo 32 mm silná a vydření je 3 mm v délce 20 mm. Mám k disposici pouze trafo svářečku bez usměrňovače . Poradte jakou elektrodou by se dalo vydření vyvařit, nebo jestli mám shánět někoho s tigem, když to tady čtu. Stočení na soustruhu jsem si schopen zajistit u kamaráda.
Offline
Frank napsal(a):
Ono to lze taky vyřešit úplně bez navařování, pouzder ap. Lze sehnat gufero se stejným průměrem, ale jinou výškou, nebo dvoubřitové gufero. Čili nové gufero bude těsnit mimo vydrené místo a s hřídelí nemusíte dělat vůbec nic.
a také gufero s menší dírou, jak jsou odstupňovaná? po 1mm?
i když tato metoda nejde použít vždy...
Offline